زندگینامه ی دانشمندان ایرانی

بهترین کتاب‌ها درباره‌ی دانشمندان و مشاهیر ایران برای کودکان و نوجوانان

یکی از موضوعاتی که بهتر است بیش از هر چیزی والدین به آن اهمیت دهند ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان می باشد چرا که این کار کمک می کند تا کودکان هدفمند شوند و برای آنچه انتخاب کرده اند تلاش کنند. خواندن کتاب های سرگذشتنامه مشاهیر این کمک را می کند تا کودکان و نوجوانان با انگیزه تر قدم بردارند.

اهمیت خواندن کتاب‌های زندگینامه‌ی دانشمندان ایرانی

خواندن این کتاب ها از آن جهت حائز اهمیت می باشد که بچه ها با نوع زندگی دانشمندان، چگونگی مطالعات آنها، امکانات موجودشان و بسیاری از مسائل دیگر آشنا می شوند. خواندن کتاب های زندگینامه ی دانشمندان برای کودکان و نوجوانان می تواند به عنوان یک راهنما محسوب شود.

لیستی از بهترین کتاب‌های زندگینامه‌ی دانشمندان ایرانی برای کودک و نوجوان

این مقاله به معرفی تعدادی از کتاب های کودک و نوجوان اختصاص داده شده که کمک می کند تا بهترین دانشمندان ایرانی را بشناسید. برای خرید این کتاب های می توانید به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید.


1. کتاب زنان پیشرو

کتاب زنان پیشرو

کتاب زنان پیشرو یکی از بهترین کتاب‌های زندگینامه ی دانشمندان ایرانی برای کودک و نوجوان، تالیف الهام نظری و گلچهره ی سهراب توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است. کتاب زنان پیشرو به معرفی پنجاه تن از بانوان نمونه و شایسته پرداخته است. مخاطب با ورق زدن هر یک از صفحات کتاب با نقاشی آبرنگی زیبایی که چهره ی یک از بانوان برجسته را نشان می دهد رو به رو می شود و در صفحه ی مقابل آن می تواند توضیح کوتاهی درباره ی زندگی و ویژگی خاصی که سبب مطرح شدن شخص مورد نظر شده، بخواند.


6. کتاب سفرهای پرماجرای داری و ناری

سفرهای پرماجرای داری و ناری

مجموعه کتاب داری و ناری یکی از بهترین کتاب‌های زندگینامه‌ی دانشمندان ایرانی برای کودکان و نوجوانان می باشد، نویسنده ی این کتاب ابوالقاسم فیض آبادی است و توسط انتشارات نخستین به چاپ رسیده است. داری و ناری خواهر و برادری هستند که در زیرزمین خانه ی مادربزرگ کتابی قدیمی که مربوط به سرگذشت دانشمندان و مشاهیر ایرانی است پیدا می کنند و در کمال تعجب دست خط هایی در حاشیه کتاب از کسانی پیدا می کنند که در زمان سفر کرده و به دیدار یکی از این مشاهیر رفته اند.


2. کتاب 100 دانشمند ایران و اسلام

کتاب 100 دانشمند ایران و اسلام

کتاب ۱۰۰ دانشمند ایران و اسلام یکی از بهترین کتاب‌های زندگینامه ی دانشمندان ایرانی برای کودک ونوجوان نوشته ی حسن سالاری است که توسط انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است. این کتاب ما را با دستاورد های علمی ۱۰۰ دانشمند دوره ی اسلامی آشنا می کند که بیش ترشان ایرانی یا پرورش یافته در فرهنگ ایرانی هستند. همگام با معرفی این دستاوردهای چشم گیر، به ریشه های زمینه ساز این دستاورد ها نیز در دانش پیشینیان اشاره شده است.


3. کتاب علی اکبر دهخدا (دانشوران دیروز و امروز)

مجموعه کتاب دانشوران دیروز و امروز

کتاب مجموعه ی دانشوران دیروز و امروز یکی از بهترین کتاب های زندگینامه ی دانشمندان ایرانی برای کودک و نوجوان می باشد این اثر به قلم حسن سالاری است که توسط انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است. این مجموعه در ابتدا تعریف مختصری درباره ی کتاب های مرجع و انواع آن از جمله فرهنگ، دانش نامه و لغت نامه ارائه کرده است. کتاب علی اکبر دهخدا یکی از جلد های این مجموعه است.


4. کتاب 100 فرمانروا و سردار ایران

کتاب 100 فرمانروا و سردار ایرانی

کتاب ۱۰۰ فرمانروا و سردار ایران یکی از بهترین کتاب های زندگینامه‌ی دانشمندان ایرانی برای کودکان و نوجوانان، اثر حسن سالاری توسط انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است. این کتاب سعی دارد ۱۰۰ فرمانروا و سردار ایرانیِ پیش از اسلام و پس از اسلام، را بدون سیاه نمایی و درشت نمایی از دوره ی مادها یعنی بیش از ۲۶۰۰سال پیش تا پایان دوره قاجار یعنی سال ۱۳۰۵ را با بیان ساده و توضیحات کامل از منابع کهن و اصلی یونانی، عربی و پژوهش های امروزی به کودکان و نوجوانان معرفی کند.


5. مجموعه کتاب مشاهیر علم

مجموعه کتاب مشاهیر علم

مجموعه کتاب مشاهیر علم یکی از بهترین کتاب های زندگینامه دانشمندان ایرانی برای کودک ونوجوان است که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. در این کتاب به معرفی دانشمندان از زمان کودکی تا بزرگسالی پرداخته و گوشه ای از تلاش های آنها را برای رسیدن به اهدافشان را ارائه کرده است. کتاب آشنایی با پرفسور حسابی یکی از جلدهای این مجموعه است.


کتاب های سرگذشت نامه ی دانشمندان و مشاهیر از گنجینه های علمی محسوب می شود که خواندنش در هر گروه سنی، مخصوصا کودکی و نوجوانی کمک می کند تا افراد انگیزه ی لازم برای رسیدن به خواسته هایشان را پیدا کنند و در راستای اهداف خود به شکل صحیح و کاملا حساب شده گام بردارند. از نظر شما سرگذشتنامه ها به چه میزان افراد را تحت تاثیر قرار می دهند؟ بهتر است با ارائه ی نظرات خود فروشگاه کتابانه را یاری نمایید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت