مقایسه کتاب American English file با Touchstone و Top Notch

مقایسه کتاب‌های تاچ‌استون، تاپ ناچ و امریکن انگلیش فایل

یک دوئل سه‌گانه بین امریکن فایل، تاچ استون و تاپ‌ناچ!

برای آن دسته از زبان‌آموزانی که کوچه و به کوچه و شهر به شهر، کتابفروشی‌های حضوری و آنلاین را جست‌وجو کرده‌اند، نام بعضی از کتاب های آموزش زبان انگلیسی آشناتر است؛ کتاب‌هایی که اغلبِ فروشندگان، اساتید و سایر زبان‌آموزان هدفمند توصیه می‌کنند و محال است نام‌شان را از زبان حرفه‌ای‌های این حوزه نشنوید!

بنابراین در مقاله امروزِ کتابانه، قرار است به تماشای یک دوئل هیجان‌انگیز میان سه نام‌آور عرصه آموزش زبان انگلیسی بپردازیم؛ کتاب‌های امریکن انگلیش فایل، کتاب تاچ استون و کتاب تاپ ناچ که معمولا در صدر انتخاب‌ زبان‌آموزان خودآموز و آموزشگاه‌های مطرح زبان در سراسر کشور هستند.

اگر شما هم دغدغه انتخاب یک کتاب خوب از میان این سه گزینه فوق‌العاده کلافه‌تان کرده، بهتر است مقایسه صادقانه مقاله پیش‌ِرو را از دست ندهید!

برنده نهایی رقابت برای بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چه کتابی است؟!

اگر گمان می‌کنید که قرار است یکی از این سه کتاب فوق‌العاده به‌عنوان “بهترین” در صدر پیشنهاد کارشناسان کتابانه باشد، سخت در اشتباهید! انتخاب یک کتاب خوب برای آموزش زبان انگلیسی با توجه به معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد که اولین و آخرین‌شان شخص زبان‌آموز و اهداف او است.

 اگر هدف اصلی و اولویت‌تان مکالمه به زبان انگلیسی، آن‌هم به سبک یک انگلیسی‌زبان است یا مشتاق یادگیری اصطلاحات روزمره هستید، کتاب تاچ استون با این هدف تناسب خوبی دارد.

اگر قصد دارید کتابی تهیه کنید که همه مهارت‌های زبان انگلیسی را به‌صورت مفهومی پیش ببرد و مکالمه‌های موقعیت‌محور خوبی داشته باشد، امریکن انگلیش فایل انتخاب خوبی است.

و درنهایت، اگر تمایل دارید زبان انگلیسی را با کتابی آموزش ببینید که فرایند آموزشی‌اش به روش‌های ساده‌تر و گاها قابل‌درک‌تراز کتاب‌های نام‌برده باشد، کتاب تاپ ناچ گزینه قابل‌توجهی خواهد بود.

کتاب امریکن انگلیش فایل بهتر است یا تاچ استون؟

توصیه همیشگی ما پیش از خرید کتاب American English File، تاپ ناچ، تاچ استون و هرکتاب آموزشی دیگر، یک تعیین سطح دقیق و یک اعتراف صادقانه از زبان‌آموز است! همین امروز از خودتان بپرسید: چه کتابی با چه سبک آموزشی و حتی تصاویری، شعله اشتیاق‌ را در ادامه مسیر زبان‌آموزی شما روشن‌تر خواهد کرد؟! در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با سه کتاب بالا، هر کدام را به تفصیل معرفی می کنیم.

معرفی 3 مورد از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی با رقابتِ همیشگی!

تعداد کتاب‌ آموزش زبان انگلیسی به قدری زیاد است که مقیاس بهترین بودن یا نبودن کتاب‌ها، تاحد زیادی نسبت به گذشته دست‌خوش تغییر شده است. راحت‌تر بگوییم که در این مقاله خبری از مقایسه‌های اغراق‌آمیز و شمردن تک تک مزیت‌ها و معایب کتاب‌های نام‌برده نیست! این‌بار قرار است در کنار یک‌دیگر، با معرفی صحیح ساختار و ویژگی‌های آموزشی کتاب‌ها، به بینش شفافی از یک انتخاب درست برای شخص خودمان برسیم!

بنابراین از همین ابتدای کار، هدف خودتان از مطالعه یک زبان جدید را مشخص کنید تا بتوانید ضمن آگاهی از ویژگی‌های کتاب American English file، کتاب touchstone و کتاب top notch، گزینه‌ای را که به سبک مطالعاتی و اهداف شما نزدیک‌تر است، انتخاب کنید.


کتاب American English File را چگونه بخوانیم؟

کتاب امریکن انگلیش فایل؛ از سوگلی آموزشگاه‌های محبوب تا یک خودآموز تضمینی!

موسسه انتشارات آکسفورد کتاب‌های امریکن انگلیش فایل را با آخرین ورژن ویرایش شده( ویرایش سوم) به چاپ رساند. این مجموعه آموزشی تا به امروز نمونه جذابی از بهترین کتاب آموزشی زبان انگلیسی در ایران بوده و بارها تجدید چاپ را در ویرایش‌های مختلف خود تجربه نموده است.

 پیش از خرید کتاب American English File، بهتر است با ویژگی‌های این کتاب به‌طور مختصر آشنا شویم:

پوشش‌دهی مطالب و تعیین سطح با کتاب American English file:

این مجموعه ۶ سطحی CEFR: A1-C1 مطالب آموزشی را از سطح مبتدی تا پیشرفته به‌خوبی پوشش می‌دهد که به شرح زیر است:

  • American English File Starter مناسب برای تازه‌واردها!
  • American English File 1 مناسب برای elementary
  • American English File 2 مناسب برای pre intermediate
  • American English File 3 مناسب برای intermediate
  • American English File 4 مناسب برای upper intermediate
  • American English File 5 مناسب برای advanced

هرکدام از این کتاب‌ها در حدود 10 تا 12درس را شامل می‌شوند که مطابق با سطح انتخابی، موضوعات و مطالب آموزشی متفاوتی را ارائه می‌کنند.

کتاب American English file در ابتدایی‌ترین مجموعه خود(American English File Starter) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از زیر صفر! مطالعه زبان را آغاز کنند. در این کتاب، ساده‌ترین الفبای زبان انگلیسی، فعل‌های کاربردی و واژگان ضروری بیان می‌شود و در ادامه مسیر، با هر سطح، موضوعات آموزشی پیچیده‌تر و مطالب بیشتری در ساختار آموزشی این بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد.

در نهایت، آخرین کتاب امریکن انگلیش فایل، American English File 5، برای کسب آمادگی شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس انتخاب مناسبی خواهد بود.

سطح بندی کتاب American English File

پکیج آموزشی امریکن انگلیش فایل؛ هرآن‌چه در مسیر زبان‌آموزی نیاز است:

پیش از خرید کتاب American English File خوب است بدانید که کتاب اصلی زبان‌آموز شامل دو کتاب (کتاب اصلی آموزشی و کتاب کار) است؛ البته این پکیج با حضور افتخاری یک DVD تکمیل می‌شود! جالب است بدانید که امکان تهیه کتاب معلم نیز برای آگاهی از روش‌های تدریس خلاقانه کتاب های امریکن انگلیش فایل وجود دارد.

آشنایی با سبک آموزشی کتاب American English file:

کتاب American English file سال‌ها است که جایگاه قابل‌توجهی در آموزشگاه‌های زبان داشته و تاکید بسیاری بر مکالمه و بهبود کیفیت گفت‌وگو به زبان انگلیسی دارد! البته این موضوع باعث نشده است که مولفان کتاب به اهمیت یادگیری سایر مهارت‌های زبان انگلیسی بی‌تفاوت باشند.

آموزش واژگان به سبک امریکن انگلیش فایل:

در ابتدای هر کتاب، واژگان موردنیاز برای مطالعه مبحث جدید آموزش داده می‌شود. این آموزش کاملا موضوع‌محور است و به همین دلیل، یادگیری لغاتی که ارتباط معنایی یا ریشه مشترک دارند، بسیار آسان‌تراز آن‌چه که تصور می‌کنید، خواهد بود! ضمیمه Vocabulary Bank نیز برای مرور جانانه واژگان جدید، ابتکار جالبی است.

آموزش قواعد زبان انگلیسی به سبک امریکن انگلیش فایل:

دانستن دریایی از واژگان جدید بدون آگاهی از قواعدِ کنار هم نشاندن آن‌ها برای شکل‌گیری مکالمه، یک خیانت بزرگ به زمان باارزش زبان‌آموزان است! بنابراین تسلط بر گرامر در آموزش زبان انگلیسی در اولویت قرار دارد. در ابتدای هر درس نکات گرامری مرور می‌شود و نویسنده برای تمرینات بیشتر در این زمینه، زبان‌آموز را به انتهای کتاب و باکس‌هایی تحت عنوان( grammar Bank ) ارجاع می‌دهد.

Listening و Speaking؛ انتقال مفاهیم درست در مکالمه با کتاب American English File

تاکید بر تلفظ صحیح کلمات و ارائه نکاتی که باید برای تلفظ صحیح رعایت شود، یکی دیگر از جذابیت‌های امریکن انگلیش فایل‌ها است. البته این مورد در راستای خلق یک مکالمه شفاف ارائه می‌شود؛ ارائه فیلم‌های تمرینی جهت مکالمه و تقویت مهارت شنیداری در کنار فرصت‌های گفت‌وگو در بستر کلاس با موضوعات متنوع، باعث می‌شود که لیسنینگ و اسپیکینگ را دو برگ برنده این مجموعه بدانیم!

Reading و Writing؛ مهجورمانده هایی که مورد اهمیت واقع شدند!

مطالعه متن و توانایی درک آن به کمک معلم زبان، یکی از مزیت‌های خرید کتاب American English File است؛ چراکه کتاب های آموزش زبان انگلیسی معمولا به مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ کمتراز سایر مهارت‌های زبان انگلیسی توجه می‌کنند. در این مجموعه مهارت رایتینگ با ارائه موضوعی خاص و تشویق به نوشتن درباره آن تقویت خواهد شد. البته توصیه ما این است که اگر خواهان تسلط بر تکنیک‌های درک متن و یا نوشتار انگلیسی هستید، یک کتاب مستقل و ویژه این مهارت‌ها نیز تهیه کنید.

Review and check؛ فرصتی برای یک تسلط عمیق‌تر!

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی کتابی است که به زبان‌آموزان فرصت مرور و ارزیابی آموخته‌ها را بدهد؛ کاری که امریکن انگلیش فایل با بخش Review and check انجام داده است. در این قسمت از کتاب، مرور و سنجش مطالب پیشین به‌خوبی صورت می‌گیرد و اعتماد‌به‌نفس زبان‌آموزان، رشد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.


خرید کتاب تاچ استون

کتاب Touchstone؛ کتابی برای مکالمه و زندگی به سبک انگلیسی زبان‌ها!

مجموعه کتاب تاچ استون برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسید و در طی سال‌ها دچار تغییرات شگفت‌انگیزی شد. تاچ استون از همان اوایل حضور خود در آموزشگاه‌های ایران به‌دلیل تمرکز فوق‌العاده‌اش بر مکالمه متناسب با موقعیت‌های زندگی روزمره، مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ساختاری و آموزشی این مجموعه ارزشمند می‌پردازیم:

پوشش‌دهی مطالب و تعیین سطح با کتاب‌های تاچستون:

مجموعه کتاب touchstone در 4 سطح به شرح زیر ارائه شده‌ است:

  • کتاب Touchstone 1 elementary
  • کتاب Touchstone 2 مناسب برای Pre intermediate
  • کتاب Touchstone 3 مناسب برای intermediate
  • کتاب Touchstone 4 مناسب برای upper intermediate

هرکدام از این 4 سطح( (CEFR: A1-B1، شامل 12 فصل هستند که هر درس به دلیل آموزش مهارت‌های 4گانه به 4 بخش تقسیم‌بندی شده است. مانند اغلب کتاب‌های دیگر، اولین کتاب از مجموعه کتاب تاچ استون ویژه مبتدی‌ها طراحی شده است. برای مطالعه این کتاب کم‌ترین میزان دانش زبان انگلیسی قابل‌قبول است! در مسیر زبان‌آموزی با تاچ استون، نمونه عالی از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی، زبان‌آموز شروع به شناخت شفاف موقعیت‌ها می‌کند؛ همچنین کاربرد واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی را در موقعیت‌های متناسب می‌شناسد؛ برای همین است که این‌روزها، کتاب touchstone برای آموزش مکالمه دقیقا به سبک انگلیسی زبان‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! این مزیت در کتاب آخر این مجموعه، کتاب Touchstone 4، به اوج خود می‌رسد. درواقع طراحی این مجموعه از کتاب های آموزش زبان انگلیسی از شما یک مکالمه کننده حرفه‌ای خواهد ساخت؛ به‌گونه‌ای که کسی متوجه نشود به زبانی غیراز زبان مادری خود صحبت می‌کنید!

پکیج آموزشی تاچ استون؛ هرآن‌چه در مسیر زبان‌آموزی نیاز است:

مجموعه کتاب تاچ استون یک کتاب اصلی آموزشی به‌همراه DVD دارد و حضور کتاب کار جهت تمرینات بیشتر، آن را به یک مجموعه کامل تبدیل می‌کند.

نحوه خواندن کتاب تاچ استون

آشنایی با سبک آموزشی کتاب‌های تاچ استون:

چهار بخش موجود در 12 فصل تاچ استون، یک فرصت عالی برای تقویت مهارت‌های زبان هستند؛ البته در کتاب‌های تاچ استون مهارت مکالمه، سوگلی سایر مهارت‌ها است!

  • Lesson A : این بخش از هر فصل کتاب touchstone به‌صورت کاملا تخصصی به آموزش واژگان موضوعی که در طول فصل نیاز است آن‌هارا بدانیم، می‌پردازد. همچنین باکس‌هایی مخصوص آموزش قواعد زبان انگلیسی وجود دارد که ذهن زبان‌آموز را برای آموختن گرامر آماده خواهد کرد.
  • Lesson B : در این بخش، هم‌چنان حضور مسرت‌بخشِ واژگان و دستور زبان در کتاب تاچ استون جولان می‌دهد! بنابراین خوب است که بدانید سهم قابل‌توجهی از بار آموزشی این مجموعه، به این دو موردِ حائز اهمیت تعلق دارد.
  • Lesson C : این قسمت از ساختار آموزشی کتاب touchstone یک فضای ارتباطی جذاب خلق می‌کند که به بهانه آن، قرار است مهارت‌های 4گانه زبان در تعامل با یکدیگر و در فضایی شبیه به زندگی روزمره افراد انگلیسی زبان، مورد استفاده قرار بگیرد. در این قسمت، فایل‌های صوتیمتنوعی وجود دارد و زبان‌آموز چالش‌های خود در مواجهه با مهارت شنیداری را به مرور برطرف خواهد کرد.
  • Lesson D : خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) به سبک کتاب های آموزش زبان انگلیسی، توانایی زبان‌آموز در روند استفاده از لغات و گرامر درس جدید یا دروس پیشین را ارزیابی می‌کند. این ارزیابی، زمینه‌ای برای شروع یادگیری عمیقی است که در مسیر زبان‌آموزی اتفاق می‌افتد.
سطح بندی کتاب های touchstone

مرور مطالب در پایان هر 3 فصل

فرصت مرور و تمرینات بیشتر در پایان هر 3 فصل از کتاب تاچ استون برای زبان‌آموزان مهیا است؛ در خلل همین مرورها، واژگان فراموش شده و دستورزبان‌های گیج‌کننده در ذهن زبان‌آموز بازیابی می‌شود.

Extra Grammar Practice

در این قسمت شاهد تمرینات ساده تا پیچیده‌ای هستیم که صرفا متمرکز بر گرامر زبان انگلیسی طراحی شده و برای جمع‌بندی پایان هر فصل مورد نیاز هستند.

Common Error Information

آگاهی از تله‌های یادگیری یک زبان جدید، دقیقا به‌ اندازه فرایند آموزش الفبا و واژگان آن زبان مهم است؛ بنابراین بهتر است اشتباهات رایج در آموزش زبان انگلیسی را قبل از افتادن در تله‌های زبانی، با کتاب touchstone یاد بگیرید!

Sounds Right

توجه به داشتن یک تلفظ صحیح و نزدیک به افراد بومی انگلیسی‌زبان، مزیتی است که مولفان تاچ استون از اهمیت آن غفلت نکرده‌اند. خوب است بدانید که در انتهای کتاب در بخش Sounds Right ، نکته‌های قابل‌توجهی وجود دارد که قرار است از شما یک گفت‌وگوکننده حرفه‌ای به زبان انگلیسی بسازد!


خرید کتاب تاپ ناچ

کتاب topnotch؛ خوش‌سابقه‌ای که هنوز هم در لشکر بهترین‌ها مانده است!

آخرین کتابی که در زمره بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسیِ این مقاله قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی در ایران است؛ البته این قدمت باعث نشده که نام این کتاب آموزشی این‌روزها از سر زبان‌ها بیفتد! کتاب تاپ ناچ یک کتاب خوش‌سابقه است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات مشهور لانگمن به چاپ رسید. اگر قصد خرید این کتاب را دارید، بهتر است با مهم‌ترین ویژگی‌هایش از نزدیک آشنا شویم:

پوشش‌دهی مطالب و تعیین سطح با کتاب تاپ ناچ:

مجموعه کتاب top notch در 4 سطح منتشر شده است که در هر سطح، دو کتاب در اختیار زبان‌آموز قرار دارد. این مجموعه زبان‌آموز را از سطح A1 در نهایت به سطح B1 خواهد رساند. پکیج آموزشی کتاب تاپ ناچ در سطح‌های مختلف به شرح زیر است:

  • Top Notch Fundamentals A
  • Top Notch Fundamentals B
  • Top Notch 1A
  • Top Notch 1B
  • Top Notch 2A
  • Top Notch 2B
  • Top Notch 3A
  • Top Notch 3B

فضای گرافیکی این مجموعه در ویرایش سوم خود به‌شدت جذاب شده است، بنابراین اگر ورژن قدیمی‌ترِ تاپ ناچ را دارید، بدانید که این تغییرات ارزش هزینه دوباره را خواهد داشت! هر سطح از مجموعه کتاب top notch شامل دوجلد A و B است که هرکدام از آن‌ها 5 تا 7 درس را پوشش می‌دهد. مجموعه تاپ ناچ برای ادامه مسیر زبان‌آموزی پس از تکمیل دوره مطالعاتی این 8 کتاب، 4 جلد کتاب با عنوان summit را معرفی می‌کند که مکمل این مجموعه در سطوح پیشرفته آموزش زبان انگلیسی است.

نظرات درمورد کتاب تاپ ناچ

پکیج آموزشی تاپ ناچ؛ هرآن‌چه در مسیر زبان‌آموزی نیاز است:

مجموعه آموزشی تاپ ناچ شامل یک کتاب اصلی آموزشی به همراه کتاب کار است، همچنین تمامی سطوح دارای یک عدد لوح فشرده حاوی لیسنینگ‌ها، تلفظ صحیح واژگان و مکالمه‌های حاضر در کتاب هستند.

آشنایی با سبک آموزشی کتاب‌های تاپ ناچ:

ساختار آموزشی کتاب تاپ ناچ به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر درس کاملا مستقل و مجزا از دروس دیگر با موضوعات متنوعی است و شما می‌توانید مهارت‌های 4گانه زبان انگلیسی را با آن‌ها آموزش ببینید. در ادامه این مقاله، به مهم‌ترین قسمت‌های مجموعه آموزشی تاپ ناچ اشاره خواهیم کرد:

گرامر یا دستور زبان؛ آموزش مستقلی که در تعامل با سایر آموزش‌ها تکمیل می‌شود!

در کتاب top notch، مولف با باکس‌های مشخصی به تدریس گرامر می‌پردازد؛ بنابراین نکات گرامری بی‌کم و کاست بیان شده و با مکالمه‌های دو نفره‌ای که پس از آن ارائه شده است، تسلط بر مفاهیم گرامری در یک مکالمه واقعی ایجاد خواهد شد.

واژگان و تمرین تخصصی لغات انگلیسی در کتاب تاپ ناچ

همان‌طور که یقینا در جریان هستید، برای آموزش واژگان، صرفا حفظ کردن لغاتِ بسیار به کارتان نمی‌آید! بنابراین طراحان کتاب تاپ ناچ به در نظر گرفتن قسمت خاصی از هر درس برای آموزش لغات جدید اکتفا نکرده و تمرین‌های خوبی را برای جا افتادن واژگان در ذهن زبان‌آموز طراحی نموده‌اند.

Pronunciation؛ یک آموزش ضروری برای زبان‌آموزان حرفه‌ای!

مگر می‌شود یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی به تلفظ صحیح کلمات بی‌توجه باشد؟! به همین منظور، تاپ ناچ تکنیک‌های رعایت تلفظ صحیح واژگان را کاملا سریع و کاربردی آموزش داده است.

تقویت مهارت listening در جای جای کتاب‌های تاپ ناچ!

اهمیتی که مولفان کتاب top notch، برای تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموز قائل بوده‌اند، در نوع خود کم‌نظیر است. با دسترسی به فایل‌های صوتی می‌توانید به‌راحتی تلفظ صحیح متن کتاب، واژگان جدید و قسمت‌های تخصصی لیسنینگ را هم آموزش ببینید.

Conversation model؛ منحصرا برای خلق یک مکالمه حرفه‌ای!

در این قسمت از انواع کتاب تاپ ناچ، اصول یک گفت‌وگو به زبان انگلیسی را به شیوه غیرمستقیم و با مثال کاملی از یک مکالمه خوب می‌آموزید. البته حضور واژگان جدید، نکات دستور زبان و تاکید بر تلفظ صحیح، می‌تواند بار آموزشی در بخش Conversation model را بسیار غنی‌تر کند.

Reading و Writing؛ حضوری کم‌رنگ اما کاربردی در بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

معمولا مهارت‌های خواندن و نوشتن، از مهارت‌های تخصصی زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود که نیاز است با کتابی مستقل و مختص خودشان آن‌هارا در سطوح حرفه‌ای آموزش ببینید! البته کتاب های آموزش زبان انگلیسی مانند تاچ استون، امریکن انگلیش فایل و تاپ ناچ نیز برنامه‌های خوبی برای بهبود این مهارت‌ها داشته‌اند. در کتاب top notch متن‌هایی با موضوعات متنوع برای تقویت مهارت ریدینگ وجود دارد. همچنین در انتهای هر فصل، نوشتن یک متن کوتاه با موضوع مشخص جزو تکالیف مهم زبان‌آموز است.

سطح بندی کتاب های topnotch

برنده نهایی رقابت برای بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چه کتابی است؟!

اگر گمان می‌کنید که قرار است یکی از این سه کتاب فوق‌العاده به‌عنوان “بهترین” در صدر پیشنهاد کارشناسان کتابانه باشد، سخت در اشتباهید! انتخاب یک کتاب خوب برای آموزش زبان انگلیسی با توجه به معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد که اولین و آخرین‌شان شخص زبان‌آموز و اهداف او است.

 اگر هدف اصلی و اولویت‌تان مکالمه به زبان انگلیسی، آن‌هم به سبک یک انگلیسی‌زبان است یا مشتاق یادگیری اصطلاحات روزمره هستید، کتاب تاچ استون با این هدف تناسب خوبی دارد. اگر قصد دارید کتابی تهیه کنید که همه مهارت‌های زبان انگلیسی را به‌صورت مفهومی پیش ببرد و مکالمه‌های موقعیت‌محور خوبی داشته باشد، امریکن انگلیش فایل انتخاب خوبی است.و درنهایت، اگر تمایل دارید زبان انگلیسی را با کتابی آموزش ببینید که فرایند آموزشی‌اش به روش‌های ساده‌تر و گاها قابل‌درک‌تراز کتاب‌های نام‌برده باشد، کتاب تاپ ناچ گزینه قابل‌توجهی خواهد بود.

توصیه همیشگی ما پیش از خرید کتاب American English File، تاپ ناچ، تاچ استون و هرکتاب آموزشی دیگر، یک تعیین سطح دقیق و یک اعتراف صادقانه از زبان‌آموز است! همین امروز از خودتان بپرسید: چه کتابی با چه سبک آموزشی و حتی تصاویری، شعله اشتیاق‌ را در ادامه مسیر زبان‌آموزی شما روشن‌تر خواهد کرد؟!

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در حل دغدغه های شما برای انتخاب کتاب زبان مورد نظرتان مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه مطالعه هر یک از این کتاب ها را دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت