کتاب سال بوا

بررسی کتاب سال بلوا

خلاصه‌ی کتاب سال بلوا

کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی قصه‌ی دختر است به نام نوش‌آفرین، تنها دختر سرهنگ نیلوفری که برای رسیدن به موقعیت بهتر به سنگسر مهاجرت کرده تا بهترین‌ها را برای خانواده مخصوصا نوشا فراهم کند. اما در همان ابتدا دخترک عاشق کوزه‌گری که به تازگی به آن شهر آمده می‌شود و این عشق هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

نوش‌آفرین با این تصمیم رویای پدر را نقش برآب می‌کند پدری که دخترش را شایسته‌ی ملکه شدن می‌بیند. اما باید ببینیم که دخترک به آنچه در سر می‌پروراند می‌رسد.

داستان این کتاب داستان زنانی است که بارها مورد ظلم قرار گرفته‌اند و خواسته‌هایشان را به دست فراموشی سپرده‌اند. کل داستان این کتاب در 7 شبانه روز از زبان نویسنده و نوش‌آفرین شخصیت اصلی داستان تعریف می‌شود. در کل داستان شاهد ورود افراد دیگر نیز به قصه خواهیم بود که حضورشان فراز نشیب‌های قصه را دامن می‌زند و باعث جذاب‌تر شدن داستان می‌شود.

کتاب سال بلوا  که روند نگارش آن بیش از سه سال طول کشید از نظر نویسنده یکی از محبوب‌ترین آثارش است.

بررسی کتاب سال بلوا

ویژگی‌های کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی

  • روایت داستانی قوی و جذاب: معروفی در این رمان داستانی گیرا و پرکشش را روایت می‌کند که خواننده را تا پایان مجذوب خود می‌کند.
  • شخصیت‌پردازی عمیق: شخصیت‌های داستان به خوبی پرداخت شده‌اند و خواننده به راحتی می‌تواند با آنها همذات‌پنداری کند.
  • توصیفات دقیق و زنده: معروفی با استفاده از توصیفات دقیق و زنده، خواننده را به دنیای داستان می‌برد و او را در درک بهتر وقایع و احساسات شخصیت‌ها یاری می‌کند.
  • زبان غنی و پرمایه: زبان کتاب سال بلوا غنی و پرمایه است و از واژگان و اصطلاحات متنوعی در آن استفاده شده است.

جوایز و افتخارات :

  • جایزه ادبی مهرگان
  • جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات

ترجمه:

کتاب سال بلوا به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، ترکی، روسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است.

درباره‌ی عباس معروفی نویسنده کتاب سال بلوا

عباس معروفی یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ایرانی است که در حوزه‌های نمایشنامه، رمان، شعر فارسی، روزنامه‌نگاری و به ویژه رمان آثار متفاوت و ماندگاری خلق کرده است. این نویسنده صاحب سبک که زاده 27 اردیبهشت سال 1336 در تهران است، از “جریان سیال ذهن” برای فضاسازی بهتر آثارش کمک می‌گیرد و به همین دلیل، بهترین کتاب عباس معروفی، سمفونی مردگان، هنوز هم که هنوز است جزو جذاب‌ترین رمان‌های ایرانی است.

عباس معروفی

درگذشت عباس معروفی

عباس معروفی در شهریور سال 99 در حالی که در آلمان روزگار می‌گذراند اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلاست. وی پس از دنبال کردن بخشی از روند درمان، سرانجام در تاریخ دهم شهریور سال 1401، درگذشت.

کتاب های عباس معروفی

خرید کتاب سال بلوا

علاقه‌مندان به خرید کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی می‌توانند به سایت فروشگاه کتابانه و کتابفروشی‌های سراسر کشور مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت