بهترین نویسندگان آمریکای لاتین

بهترین نویسندگان آمریکای لاتین را بشناسیم

معیار معرفی بهترین نویسندگان آمریکای لاتین در این مقاله

آمریکای لاتین در طول تاریخ شاهد حوادث و اتفاقات زیادی بوده که همین حوادث تاثیرات زیادی بر ادبیات آن داشته است. مردم آمریکای لاتین با پیوستن به مکاتب و جنبش‌های ادبی گوناگونی به شرح این حوادث و ستایش ایستادگی و انسانیت و صلح و حقوق بشر پرداخته‌اند.

سبکی که بیش از دیگر سبک‌ها و مکاتب ادبی به شکوفایی و دیده شدن ادبیات امریکای لاتین منجر شد، «رئالیسم جادویی» بود. ژانری که در آن، نویسنده نگاهی واقعگرایانه به جهان را با عناصر جادویی و خیالی ترکیب می‌کند. ما در این مطلب به معرفی بهترین نویسندگان آمریکای لاتین پرداخته‌ایم و معیار و ملاک را بر اساس میزان تاثیرگذاری در ادبیات جهان و اقبال عمومی در نظر گرفته‌ایم.


فهرست بهترین نویسنده های امریکای لاتین:

این نویسندگان تاثیرگذار عبارتند از:

زندگی‌نامه گابریل گارسیا مارکز

1. گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)

«گابریل گارسیا مارکز»، رمان‌نویس، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار کلمبیایی در 6 مارس 1927 در «آراکاتاکا»، کلمبیا چشم به جهان گشود. وی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان قرن بیستم بود که در سال 1982 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات گردید.

گارسیا مارکز علاوه بر توانایی استادانه‌اش در رمان‌نویسی، نویسندۀ داستان‌های کوتاه و روزنامه‌نگاری برجسته بود. آثار او به‌ویژه به سبب سبک ادبی معروف به «رئالیسم جادویی»، یعنی استفاده از عناصر و حوادث جادویی در موقعیت‌های واقع‌گرایانه، مورد تحسین خوانندگان و منتقدان بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است.

بهترین کتاب های گابریل گارسیا مارکز


شرح حال گابریل گارسیا مارکز

 

زندگینامه و خرید کتاب های گابریل گارسیا مارکز


زندگی‌نامه ماریو بارگاس یوسا

2. ماریو بارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa)

«ماریو بارگاس یوسا» که نام کامل او «خورخه ماریو پدرو بارگاس یوسا» است نویسنده‌ای از  کشور پرو است. این نویسنده در طول زندگی به کارهایی مانند مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، روزنامه‌نگاری و سیاست پرداخته است. یوسا یکی از شاخص‌ترین نویسندگان آمریکای جنوبی است که هم‌اکنون در دانشگاه «پرینستون» به عنوان استاد تدریس می‌کند.

یوسا توانست به دلیل نمایش دادن ساختارهای قدرت در جهان و همچنین تصاویر تأثیرگذار از مقاومت‌ها، شورش‌ها و سرکوب‌ها به جایزه نوبل در سال 2010 دست پیدا کند. 

بهترین کتاب های ماریو بارگاس یوسا


اهمیت آثار ماریو بارگاس یوسا

 

زندگینامه و خرید کتاب های ماریو بارگاس یوسا


بهترین نویسندگان آمریکای لاتین را بشناسیم

3. پائولو کوئیلو (Paulo Coelho)

«پائولو کوئیلو» که برخی او را کیمیاگر واژه‌ها می‌نامند، یکی از بهترین نویسنده های آمریکای لاتین است که در سال 1947 در شهر ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد.

کوئیلو در آثار خود طیف وسیعی را از موضوعات را با هم ترکیب می‌کند. سبک نویسندگی او هرگز پایند به یک مذهب، فرهنگ و یا تفکر خاصی نیست؛ بلکه همواره از تفکرات مختلفی منتج شده است.

 این ویژگی آثار او، باعث شده است همواره در معرض انتقادات تندی قرار بگیرد. با این حال آثار پائولو کوئیلو سعی دارند مسائل اثرگذار مختلفی همانند فلسفه، جادو، تخیل، تجربه‌های شخصی و عرفان را در هم آمیزد و دیدگاه جدیدی نسبت به جهان پیش روی مخاطب قرار دهد.

بهترین کتاب های پائولو کوئیلو


معرفی پائولو کوئیلو

 

زندگینامه و خرید کتاب های پائولو کوئیلو


زندگینامه بورخس

4. خورخه لوئیس بورخس (jorge luis borges)

«خورخه لوئیس بورخس»، نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس آرژانتینی تبار است که به‌عنوان یک چهره شاخص ادبی، به‌ویژه در عرصه داستان کوتاه می‌درخشد. «رئالیسم جادویی» یک مکتب ادبی مشهور است که بسیاری از منتقدین، بورخس را آغازگر آن می‌دانند.

رئالیسم جادویی در آثار بورخس باعث می‌شود که ارتباطات، اتفاقات و شخصیت‌هایی که عموما دور از ذهن و تخیلی تلقی می‌شوند، کاملا باورپذیر به نظر برسند!

بهترین کتاب های بورخس


بیوگرافی بورخس

 

زندگینامه و خرید کتاب های بورخس


5. فوئنتس (Carlos Fuentes Macías)


کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان آمریکای لاتین را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های آمریکای لاتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت