بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

نوجوانان 13 سال به بالا به خاطر تغییر در شرایط جسمی و همچنین تغییرات هورمونی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیاز به راهنمایی دارند تا از این دوره عبور کنند. در این شرایط علاوه بر خود نوجوان والدین او نیز، نیاز به آگاهی دارند تا بتوانند از لحاظ روحی و جسمی آنها را آماده کنند. برای رسیدن به این امر بهتر است از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان استفاده کرد.

اهمیت خواندن کتاب های روانشناسی در نوجوانان

خواندن کتاب‌های روانشناسی نوجوان از دسته کتاب‌های مهارت های اجتماعی است که به خود نوجوان کمک می‌کند تا با بحران این دوره آشنا شود و راحت‌تر با آن کنار بیاید و بداند در چه زمینه‌ای دچار تغییر می‌شود و از آنجا که گروه زیادی از افراد در این گروه سنی قدرت پرسیدن سوالات خود را از بزرگترهایشان ندارند، می‌توانند با خواندن کتاب‌های روانشناسی نوجوان به پرسش‌هایشان پاسخ دهند.

برگزیده ای از کتاب های روانشناسی برای نوجوان

شما با خواندن این مقاله می‌توانید با تعدادی از آثار منتشر شده در مورد بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان آشنا شوید و برای خرید کتاب‌های نوجوان و مطالعه‌ی بخشی از این کتاب‌ها به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب آنچه دختران باهوش باید بدانند

مجموعه کتاب آنچه دختران باهوش باید بدانند از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از انتشارات گام برای دختران می‌باشد. این اثر با کمک گرفتن از متن ساده و تصاویر رنگی که موجب درک بهتر مطالب می شود، برای آشنایی دختران با اتفاقاتی که ممکن است در سال‌های مختلف زندگی با آنها روبرو شوند نوشته شده است. مطالعه‌ی این اثر کمک می‌کند تا نوجوانان تسلط بیشتری بر رفتارهای خود داشته باشند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب از دخترها گفتن از مادرها شنیدن

این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از نشر ایران‌بان، دارای سوالات گوناگونی می‌باشد که همه دختران ممکن است در این دوره از مادران خود بپرسند و پاسخ آن‌ها با تجربه و تحقیقات گسترده نویسنده در این کتاب جمع آوری شده و یکی از نکات مثبت آن نیز این است که به دختران این امکان را می‌دهد تا با راهکارهای صد در صد اساسی با مادرشان ارتباط برقرار کنند و درباره‌‎ی مسائلی که ذهنشان را مشغول کرده جوابی بیابند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب پرسش های دخترانه

این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از نشر ایران‌بان به همه‌ی پرسش‌هایی که درباره بلوغ، مدیریت هوش هیجانی و رفتار با پدر و مادر می‌باشد پاسخ می‌دهد و کمک می‌کند شما با آگاهی قبلی و دانش از این تغییرات در مواجه با این مشکلات ترس و سردرگمی نداشته باشید و مسائلی که از نظر شما مصیبت وار است را با بیانی خودمانی برایتان آسان می‌کند و راهکارهای مورد نیاز را به شما آموزش می‌دهد.


مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب از مادرها گفتن از دخترها شنیدن

این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از نشر ایران‌بان می‌باشد که می‌تواند به شما مادران کمک کند که با دخترانتان راحت‌تر ارتباط برقرار کنید و درباره‌‎ی مسائلی که ذهنشان را مشغول کرده صحبت کنید و اطلاعات اساسی درباره‌‎ی مشکلات بلوغ، روابط دوستانه، خانواده، زیبایی و مد را به او بدهید. همچنین برخی از مسائل وجود دارد که شاید چگونگی مطرح کردن و پرسیدنش برای شما سخت باشد که با عنوان چگونه بگویم در این کتاب آورده شده است.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب فقط دخترها بخوانند

این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی از نشر ایران‌بان می‌باشد و مخاطبین این کتاب علاوه بر پدر و مادر، دختران در سن بلوغ نیز می‌باشند و مطالب آن تمامی تغییرات این دوره را به بهترین نحو شرح می‌دهد، همچنین راهکارهایی برای خوشایند شدنش ارائه می‌کند. سوال هایی که ممکن است هر دختری، برایش  به وجود بیاید در این کتاب ذکر و سعی دارد به تمامی آنها پاسخ دهد.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب فقط پسرها بخوانند

 این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از نشر ایران‌بان می‌باشد که به موضوع بلوغ در پسرات پرداخته، دوره‌ای که در آن آنها با تغیرات ظاهری و روحی مواجه می‎شوند و معمولا به سختی با خانواده‌های خود در مورد آن صحبت می‌کنند. اما با خواندن این کتاب متوجه می شوند که این تغییرات صد در صد طبیعی هستند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های روانشناسی نوجوان

کتاب رفیق … از اشتباه کردن نترس! مسئولیت پذیر باش

این اثر از بهترین کتاب‌های روانشناسی نوجوان از انتشارات ایران‌بان می‌باشد که در آن یکی از مهمترین مسئله‌ی آموزشی که نوجوان باید در این سن به حد کافی از آن برخوردار باشد یعنی مسئولیت‌پذیری پرداخته است. نوجوان برخی از مسئولیت‌ها را باید بپذیرد و و از اشتباه کردن نیز نترسد با خواندن این کتاب او خواهد آموخت که اشتباه جزئی از کار است اما باید دقت کند تا آنچه به او محول شده به درستی انجام شود.


این مقاله جهت آشنایی با کتاب‍های حوزه آموزش مهارت‌های زندگی و روانشناسی نوجوان برای گروه سنی نوجوان گردآوری شده است. برای آشنایی با این کتاب‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت