بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی

اهمیت مطالعه منابع برتر نظریه شخصیت

یکی از مهم‌ترین موضوعات علم روان‌شناسی حوزه شخصیت است. در حوزه شخصیت نظریه‌های متعددی وجود دارد که با مطالعه منابع معتبر با این نظریه‌ها که تعدادی از آنها شامل: روانکاوی، شخصیت انسان گرایانه، صفات شخصیت، شخصیت یادگیری شناختی است بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین آشنایی با نظریه‌پردازان اصلی این زمینه که بزرگانی چون: زیگموند فروید، آلفرد آدلر، کارن هورنای، هانس آیزنک، آلبرت بندورا و… هستند، لطف فراوانی دارد.


فهرستی از بهترین کتاب های نظریه شخصیتی

در این مقاله ما به معرفی 5 تا از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی نظریه شخصیتی می‌پردازیم، که میتواند اثر زیادی بر روی یادگیری شما بگذارد.


1. کتاب نظریه های شخصیت اثر شولتز ترجمه‌ی یحیی سیدمحمدی

نویسندگان در این کتاب نظریه‌هایی را انتخاب کرده‌اند که هدف آن ها برسی رویکردهای روانکاوی، نو روانکاوی،ژنتیک، انسان گرا، شناختی، رفتاری و یادگیری اجتماعی به علاوه‌ی کار بالینی و تجربی است.

نگارندگان معتقدند کتابی نظریه‌گرا باشد، فهمیدن مفاهیم اساسی نظریه را برای دانشجویان مبتدی آسان‌تر می‌کند. آن‌ها سعی کرده‌اند هر نظریه را به وضوح شرح داده و مهم‌ترین مفاهیم، فرض‌ها، تعریف‌ها و روش‌های آن را انتقال دهند.

بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی

2. کتاب نظریه های شخصیت شولتز ترجمه‌ی یوسف کریمی

می‌توان مطالعه شخصیت را یکی از جذاب ترین و شیرین ترین موضوع های روانشناسی دانست، شاید بتوانیم بگوییم آقای دوان شولتز را یکی از شیرین‌ترین قلم ها در سبکها در زمینه‌ی شخصیت دانست.

در این کتاب اقای دوان شولتز به زندگی‌نامه هایی مانند فروید،آبراهام مزلو افرادی از این قبیل پرداخته و چگونگی هر نظریه در ریشه در زندگی گذشته خود نظریه پرداز را برسی میکند.

بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی
ویژگی‌های کتاب نظریه های شخصیت
  • برسسی نظریه‌ها با دید انتقادی
  • روشن کردن ابهامات نظریه‌ها
  • پاسخ به سوالات احتمتای خوانندگان
  • تعریف ویژگی‌های شخصیتی

3. کتاب نظریه های شخصیت – گنجی

این کتاب به بسیاری از عادات و رفتارهای ما در بزرگسالی ریشه در کودکی مان دارند میپردازد. در 53 صفحه‌ی نخست به چیستی شخصیت تاکیید شده و در ادامه به آثار رفتار‌های والدین بر روی کودک چه تاثییری بر آینده‌ی فرزند می گذارد.

بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی
ویژگی‌های کتاب نظریه های شخصیت
  • برسی به چیستی شخصیت
  • برسی رفتار های والدین و تاثثیر آن بر روی فرزند

4. کتاب نظریه‌ های شخصیت،فیست ترجمه‌ی یحیی سیدمحمدی

کتاب نظریه‌ های شخصیت فیست با ترجمه‌ی یحیی سیدمحمدی یکی از درس‌های جالب و اساسی در رشته‌های روانشناسی، مشاوره و روان‌پزشکی است. این کتاب به بررسی دقیق نظریه‌های مختلف بر رفتارهای مختلف انسان‌ها پرداخته است. نظریه‌ی علمی، مجموعه‌ای از فرضیه‌های مرتبط است که به دانشمندان امکان می‌دهد برای تدوین فرضیه‌های آزمون پذیر، از استدلال منطقی استفاده کنند.

بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی
ویژگی‌های کتاب نظریه‌ های شخصیت،فیست
  • بررسی اینکه چه چیزی مسبب می‌شود که افراد به شیوه‌ی خاص خودشان رفتار کنند؟

5. کتاب روانشناسی شخصیت مدرسان شریف

روانشناسی شخصیت بیست و دو فصل دارد، هر فصل درسنامه‌ای دارد.این کتاب دارای سوالات کنکور،منتخب آزمون‌های سال قبل و آزمون دکترا همراه با پاسخ‌نامه در هر درس ذکر شده و سعی شده از سخت به آسان چیده شود.

کتاب حاضر از جمله منابع مناسب برای مرور مطالب و آمادگی برای کنکور می‌باشد. که با توجه به نیاز دانشجویان سوالات مناسب همراه با پاسخ‌ها در نظر گرفته شده.

بهترین کتاب‌های نظریه شخصیتی

در این مقاله، متخصصان فروش کتابانه مفیدترین منابع در زمینه‌ی نظریه شخصیت معرفی کردند، اگر از منظر شما جای کتابی در بین فهرست بالا خالی‌ست، نظرات خود را با در میان بگذارید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت