بررسی کتاب Grammar in Use

معرفی کامل مجموعه کتاب English grammar in use

مجموعه کتاب Grammar in Use جهت آموزش اصولی و مرحله به مرحله‌ی گرامر زبان انگلیسی تالیف شده است. آنچه این کتاب را از بقیه‌ی کتاب‌ها متمایز کرده روش آموزشی آن است که با مثال همراه شده و تمامی دستور زبان‌های ارائه شده در قالب نمونه‌هایی‌ست که افراد در زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنند به همین دلیل قابل درک بوده راحت‌تر ملکه ذهن می‌شود.

کتاب‌های گرامر این یوز در سه سطح Basic ، intermediate و advanced به شما کمک می‌کند. آموزش با ساده‌ترین مباحث آغاز و در آخرین جلد شاهد مطالب پیچیده‌تر خواهیم بود.

تقویت مهارت‌ گرامری کمک می‌کند تا زبان آموز تسلط بیشتری در جمله‌بندی و صحبت کردن و مکالمه پیدا کند همین امر موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود. استفاده‌ی مداوم از کتاب‌های Grammar in Use که از بهترین منابع شناخته شده در دنیاست به افزایش سطح دانش شما در زمینه‌ی گرامر زبان انگلیسی کمک می‌کند.

زبان آموز چطور متوجه شود که کدام کتاب Grammar in Use مناسبش است؟

یکی از دغدغه ‌هایی که علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی برای شروع با آن مواجه هستند این است که کدام کتاب برایشان مناسب است. این بخش به توضیح این موضوع اختصاص داده شده.

کتاب‌ گرامر این یوز سه سطح دارد که در ادامه به توضیحی در مورد آنها می‌پردازیم:

کتاب Basic Grammar in Use و کتاب Essential Grammar in Use

کتاب بیسیک گرامر این یوز و کتاب اسنشال گرامر این یوز برای افرادی تالیف شده که در آغاز راه زبان آموزی هستند؛ گرامر‌ها و مطالب دستوری مهم به همراه تمرین‌های ساده و ابتدایی در این سطح ارائه شده تا فرد برای یادگیری مطالب سطوح بالاتر آمادگی لازم را پیدا کند. (سطح A1-A2)

معرفی کامل مجموعه کتاب English grammar in use

کتاب Grammar in Use Intermediate و کتاب English grammar in Use:

کتاب گرامر این یوز اینترمدیت و کتاب انگلیش گرامر این یوز در دومین سطح آموزشی و یا متوسط قرار دارند و مناسب افرادی است که در سطح BASIC موفق عمل کرده و به حد کافی بر مطالب مسلط هستند در این کتاب نکات گرامری پیچیده‌تری در قالب توضیح و مثال ارائه ‌می‌شود. در پایان مطالعه‌ی این کتاب زبان‌آموز از عهده‌ی تمارین سخت‌تر به راحتی برمی‌آید و بر حجم بیشتری از مطالب آگاهی یافته است.(سطح آموزشی B1-B2)

خرید کتاب English grammar in Use

کتاب Advanced Grammar in Use

کتاب ادونس گرامر این یوز در واقع بالاترین سطح آموزشی این مجموعه است که زبان آموز برای شرکت در آزمون تافل یا آیلتس باید آن را بگذراند در واقع این سطح فرد را به مهارت کافی در دستور زبان انگلیسی خواهد رساند. نکات آموزشی و گرامری با جزئیات بیشتری آموزش داده می‌شوند و تنها افرادی می‌توانند از آن بهره ببرند که دو سطح قبلی را به بهترین شکل ممکن گذرانده باشند. (سطح آموزشی C1-C2)

خرید کتاب Advanced Grammar In Use

گزیده‌ای از ویژگی های کتاب Grammar in Use و English Grammar in Use

اصلی‌ترین ویژگی‌های کتاب‌های Grammar in Use

  • هر فرد با توجه به سطح آموزشی خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود
  • زبان آموز به راحتی می‌تواند به تنهایی و با استفاده از راهنمایی‌های خود کتاب از آن استفاده کند (خودآموز)
  • معلمان و مربیان برای آموزش کلاس نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • آموزش همراه با تصاویر و نکات آموزشی رنگی است.
  • مطالب براساس استانداردهای آموزشی ارائه گردیده.
  • برای رسیدن به مهارت لازم در دستور زبان، تمرین و بازی‌های جذاب در کتاب قرار گرفته است.
  • آموزش‌ها بر پایه‌ی زبان آمریکای شمالی است.

تفاوت‌ها و شباهت‌های دو مجموعه Grammar in Use و English Grammar in Use

دو کتاب گرامر این یوز و اینگلیش گرامر این یوز از لحاظ ساختاری دو کتاب متفاوت هستند برای درک بهتر به ارائه‌ ی نکاتی در مورد تفاوت و تشابه این دو کتاب پرداخته‎‌ایم:

تفاوت‌ها:

  • کتاب English Grammar in Use دستور زبان انگلیسی را با لهجه‌ی بریتیش (British) آموزش می‌دهد ولی در کتاب Grammar in Use آموزش زبان انگلیسی با لهجه‌ی آمریکایی است.

شباهت‌ها:

  • هر دوی این کتاب‌ها گرامر زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند و در هر دو منبع، اساس آموزش همراه با مثال و تمرین است.
  • هر دو کتاب شامل سطح‌های آموزشی متعدد از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود.
معرفی کامل مجموعه کتاب English grammar in use

یک توصیه‌ی کتابانه‌ای:

کتاب‌های Grammar in Use با لهجه‌ی آمریکایی مناسب شمایی است که تنها قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید نه مهاجرت! چرا که مطالب در این کتاب طوری تالیف شده که آموزش سریع‌تر و ساده‌تر باشد. اما اگر قصد مهاجرت دارید، می‌بایست کتاب آموزش گرامر را با توجه به کشور مقصد انتخاب نمایید.

ساختار دروس در کتاب های گرامر این یوز

کتاب‌های Grammar in Use به ساده‌ترین شکل تالیف شده‌اند در این بخش به شکل مفصل راجع به ساختار کتاب توضیحاتی ارائه شده است:

آموزش گرامر در هر کدام به دروس مختلف تقسیم شده و تلاش شده نکات آموزشی در 2 صفحه جمع ‌آوری شود.

در صفحه اول نکته‌ی گرامری به همراه مثال و عکس جهت آموزش بهتر ارائه شده است. برای اینکه مطالب بهتر در ذهن بماند توضیحات با عکس و مثال همراه شده است. در ادامه ممکن است مطالب اضافه‌تری جهت کامل شدن آموزش ارائه شود.

تمریناتی در قالب جمله‌سازی، ترجمه، تکمیل جای خالی و … در صفحه‌ی دوم ارائه شده تا زبان آموز آنچه را آموخته در قالب حل تمرین بسنجد و میزان تسلط خود بر مطالب را محک بزند.

لوح فشرده‌ای نیز همراه این کتاب به زبان آموز ارائه می‌شود که شامل لینک استفاده از نسخه‌ی آنلاین دیکشنری Cambridge و تمرینات بیشتر است.

چگونه از کتاب های Grammar in Use استفاده کنیم؟

آنچه مولف، در هنگام تالیف این کتاب مورد توجه قرار داده، یادگیری از طریق خود کتاب و بدون معلم یا مربی است؛ در واقع این کتاب خودآموز محسوب می‌شود، ولی قابلیت استفاده در کلاس درس را نیز دارد.

افراد براساس نیاز خود و با برنامه‌ریزی می‌توانند از نکات آموزشی این اثر بهره‌مند شوند؛ ولی اگر برنامه‌ریزی برایتان دشوار است کتابانه راهکاری جهت استفاده از این کتاب برای شما ارائه کرده است که در ادامه خواهید خواند.

  • لازم است در یک نگاه کلی با ساز وکار آموزشی کتاب آشنا شوید.
  • در مرحله‌ی دوم باید بدانید در چه بازه‌ی زمانی قصد اتمام کتاب را دارید و آن را براساس زمانبندی خود تقسیم بندی کنید.
  • صفحه‌ی اول را با دقت مطالعه کنید و به توضیحات گرامری توجه ویژه داشته باشید بهتر است بر معانی لغات نیز مسلط شوید. تمرین‌ها و مثال‌ها برای درک بهتر دستور زبان آموزشی ارائه شده‌اند پس با دقت به آنها پاسخ دهید.
  • متنی که بعد از هر مبحث قرار گرفته براساس نکات آموزشی ارائه شده پس بهتر است قواعد آموزشی را در بین داستان پیدا کنید و آنها را هایلایت کنید تا بهتر در ذهنتان بماند.
  • در هر درس کلمات جدیدی ارائه می‌شود، آنها را با یک نشانه برای خود مشخص کنید و به ذهن بسپارید چون در خلال آموزش حتما با آنها روبرو خواهید شد.
  • یکی از راههای به ذهن سپردن کلمات و مطالب استفاده از فلش کارت‌هاست برای خودتان فلش کارت تهیه کنید و یا درست کنید.
  • از حل تمرین‌ها غافل نشوید آنها به تثبیت آموخته‌هایتان کمک می‌کنند.
نظرات درباره کتاب Grammar in use

استفاده از کتاب‌های Grammar in Use به موفقیت در آزمون آیلتس کمکی خواهد کرد؟

قاطعانه باید گفت “بله”

اساس طراحی و تالیف این مجموعه آماده کردن زبان آموزان برای شرکت در آزمون‌های بین المللی است و برای داوطلبان آزمون آیلتس یک منبع مهم و کاربردی محسوب می‌شود.

آنچه باعث می‌شود به کتاب‌های Grammar in Use به عنوان یک منبع نگاه کرد آموزش دستور زبان و نکات گرامری است که در آن ارائه شده است و در آزمون آیلتس هم مهارت‌های گرامری و دانش فرد در این زمینه در کسب امتیاز تاثیر چشم گیری دارد.

لازم به ذکر است استفاده از تمامی سطوح آموزشی این کتاب برای متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس ضروری بوده و کمک می‌کند تا داوطلبین با انواع سوالات آشنا شوند و میزان تسلط خود بر آموخته‌هایشان را بسنجند.

آشنایی با نویسنده کتاب گرامر این یوز «ریموند مورفی»

ریموند مورفی
ریموند مورفی

ریموند مورفی خود به عنوان یک مدرس به مدت 17 سال در آلمان و بریتانیا انگلیسی را تدریس کرد و بعد از آن از سال 1988 تصمیم به نوشتن کتاب‌هایی با موضوع آموزش گرامر کرد که به کمک میلیون‌ها دانش آموز در جهان آمده است. او یکی از پرفروش‌ترین عناوین انتشارات کمبریج را به خود اختصاص داده است.

کلام آخر

امیدواریم که محتوای این مقاله، در راستای پاسخگویی به ابهامات ذهنی شما زبان آموزان گرامی، موفق عمل کرده باشد. ضمنا، به یاد داشته باشید که کتابانه همواره مشتاق شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات، در جهت بهبود ارائه خدمات به شما همراهان گرامی می‌باشد. (+)

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت