بهترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی

معرفی بهترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی

اگر کودکان به‌درستی هدایت شوند توانایی بسیاری برای یادگیری مهارت‌ها دارند. یکی از دغدغه‌های والدین کودکان، پیش از ورود به دبستان، ایجاد آمادگی در آن‌ها برای ورود به مدرسه است! دستیابی به این مهم را می‌توان از طریق مطالعه کتاب هایی که برای کودکان پیش دبستانی طراحی شده امکان‌پذیر کرد. اما سرِ ذوق آوردن کودکان در این سن و ایجاد شوق یادگیری در آنها، آن هم در درس ریاضی، کار آسانی نیست!

کتاب های ریاضی کودکان در این سن بایستی بسیار جذاب بوده و با بازی همراه باشند تا به کودک هماهنگی چشم و دست، ترتیب، طبقه‌بندی، قرینه‌سازی، رنگ‌ها، خطوط، اعداد، شکل‌ها، روابط، شباهت‌ها، مفاهیم پایه‌ای همچون داخل، خارج، پر، خالی، بلندتر، کوتاه‌تر، بالاتر، پایین‌تر، بزرگ‌تر، کوچک‌تر، هم‌اندازه‌ها، درست، نادرست، زیر، رو، عقب، جلو، دور، نزدیک، سمت راست و چپ، باریک، پهن، سبک، سنگین و… را آموزش دهد.

در این مطلب از سایت فروشگاه اینترنتی کتابانه، به معرفی تعدادی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی پرداخته شده است. این کتاب ها از سرفصل‌های کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش تبعیت دارند و مطالبی که باید کودک شما در این سن بداند را پوشش می‌دهند.


کتاب شاپرک ریاضی پیش دبستانی شباهنگ

یکی از کتاب های پرطرفدار در لیست کتاب های ریاضی پیش دبستانی، شاپرک 3 از «انتشارات شباهنگ» است. سری کتاب های شاپرک از این انتشارات، به‌منظور آشنایی کودکان 4 تا 6 ساله با مفاهیم ابتدایی خواندن، نوشتن، علوم و ریاضی است. کتاب شاپرک 3، کتابی است که به ارائه مفاهیم ریاضی در راستای ایجاد خلاقیت و نظم فکری برای کودکان و خردسالان پرداخته است. این کتاب، مفاهیم را به کمک والدین و مربیان و به‌وسیله بازی، رنگ‌آمیزی و ایجاد سرگرمی به کودک آموزش می‌دهد. مطالعه این کتاب باعث پیشرفت تحصیلی و بالارفتن سطح اعتمادبه‌نفس کودکان می‌شود.

خرید کتاب ریاضی پیش دبستانی (شاپرک 3) | شباهنگ

کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی گاج

کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی سری کتاب های کارپوچینو گاج را می‌توان در گروه بهترین کتاب ریاضی پیش دبستانی قرار داد. این کتاب سرگرم‌کننده، مبانی ریاضی موردنیاز کودکان این سن را خیلی شاد، جذاب و مهیج به‌وسیله بازی و ریاضی، آموزش می‌دهد. مفاهیم ریاضی در این کتاب به‌وسیله رنگ، تخیل، تصویر و… به کودکان آموخته می‌شود و با تمرین، به او درست نوشتن و هماهنگی بین چشم، ذهن و دست آموزش داده می‌شود. کتاب ریاضی و هوش کارپوچینو از «انتشارات گاج» نیز همچون سایر کتاب های کمک‌درسی ریاضی پیش دبستانی، سعی کرده تا پوشش مناسبی بر مفاهیم کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش داشته باشد و کودک را برای ورود به دبستان آماده کند.

خرید کتاب کارپوچینو ریاضی و هوش پیش دبستانی گاج

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی


کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی خیلی سبز

یکی دیگر از پرطرفدارترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی، کتاب کار ریاضی و هوش پیش دبستانی از «انتشارات خیلی سبز» است. این کتاب منطبق با سرفصل‌های کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش بوده، به‌منظور آموزش کودک در همین راستا، تألیف شده است و آموزه‌های آن در بالابردن دقت و تمرکز کودکان نقش مؤثری را ایفا می‌کند. این کتاب شاد، با بازی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده، سعی در آموزش مفاهیم پایه به کودکان دارد. این کتاب کار خیلی سبز، می‌تواند راهنمای خوبی برای والدین و مربیان پیش دبستانی در پروراندن کودکان، پیش از ورود به دبستان باشد.

خرید کتاب کار ریاضی و هوش پیش دبستانی خیلی سبز

کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی منتشران

در لیست کتاب های ریاضی پیش دبستانی، کتاب کار و تمرین ریاضی و هوش از «انتشارات منتشران»، جایگاه ویژه‌ای بین اولیا و مربیان کودکانِ پیش دبستانی دارد و یکی از بهترین کتاب های کار و تمرین منتشران می‌باشد. این کتاب سعی در افزایش خلاقیت و قدرت ذهن و هوش کودکان دارد. کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی منتشران، کتابی جذاب و شاد است که در تقویت هوش کلامی، محاسباتی، استدلالی و تجسمی کودکان می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

خرید کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی منتشران

کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید

یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی که آن را می‌توان در گروه بهترین کتاب ریاضی پیش دبستانی قرار داد، کتاب ریاضی و هوش مجموعه کتاب های شاهکار کلاغ سپید است. این کتاب راهنمایی است برای والدین و مربیان در آموزش بازی‌ها و فعالیت‌ها در راستای فهماندن مفاهیم پایه، تقویت دقت و تمرکز در کودکان پیش از ورود به دبستان. همچنین در اپلیکیشن رایگان «انتشارات کلاغ سپید»، فیلم‌های آموزشی و انیمیشن‌هایی برای این کتاب نیز تهیه شده است. کودکان با همراهی با این کتاب، علاوه بر یادگیری مفاهیم پایه ریاضی، اعتمادبه‌نفس بالایی برای قرارگیری در میان گروه‌های هم سن خود نیز به دست می‌آورند.

خرید کتاب شاهکار ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید

کتاب کودک و فعالیت‌های ساده ریاضی صفایی دیبا؛ همکلاسی

کتاب کودک و فعالیت ساده ریاضی، تألیف «علی‌اکبر صفائی دیبا» و «مازیار صفایی دیبا»، از «نشر همکلاسی»، یکی دیگر از بهترین کتاب ها در لیست کتاب های ریاضی پیش دبستانی است. این کتاب شامل فعالیت‌های ریاضی مناسب کودکانِ این سن، در قالب بازی و سرگرمی است.

کتاب کودک و فعالیت ساده ریاضی با استفاده از عناصری که کودک همه‌روزه با آن سروکار دارد، دقت و تمرکز را به کودکان می‌آموزاند و طریقه درستِ استفاده از مفاهیم را به‌صورت عملی به آنها نشان می‌دهد. تصاویر جذاب این کتاب، باعث ترغیب کودک به یادگیری می‌شود. کودک برای استفاده از این کتاب نیز، همچون اکثر کتاب ها در لیست بهترین کتاب ریاضی پیش دبستانی، به کمک والدین و مربیان نیازمند است.

خرید  کودک و فعالیت های ساده ریاضی

کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی 1 صفاری؛ آوای آزاده

یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی، کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی جلد اول، تألیف «منوچهر صفاری» از «انتشارات آوای آزاده» است. این کتاب شامل مفاهیم بنیادین ریاضی است که کودک تا پنج‌سالگی باید با آنها آشنا شود. تصاویر جذاب، رنگ‌های شاد، رنگ‌آمیزی و… همگی به شکلی درست در راستای همراهی کودک با کتاب، آموزش و شکوفایی خلاقیت او به کار برده شده تا مفاهیمی همچون بلند، کوتاه، بزرگ، کوچک و… به کودک آموزش داده شود.

خرید کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی 1 انتشارات آوای آزاده

کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی 2 انتشارات آوای آزاده

جلد دوم کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی، تألیف منوچهر صفاری از انتشارات آوای آزاده نیز در لیست کتاب های ریاضی پیش دبستانی قرار دارد که از اقبال خوبی برخوردار بوده است. این جلد نیز همچون جلد اول، شامل آموزش‌های اصولی و جذاب برای شناساندن مفاهیم بنیادین به کودکان است تا کودک پیش از دبستان با مفاهیم داخل و خارج، زیر و رو، عقب و جلو، رابطه‌ها و شباهت‌ها، بالاترین و پایین‌ترین، بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین، ضخیم و نازک، هم‌اندازه‌ها، اشکال هندسی، درست و نادرست، اعداد، پر و خالی، دور و نزدیک، راست و چپ، ترتیب، طبقه‌بندی، قرینه‌سازی و … آشنا شود.

خرید کتاب ریاضیات پایه پیش دبستانی 2 | آوای آزاده

اگر قصد خرید کتاب ریاضی پیش دبستانی را دارید، می‌توانید از کتابانه، مرجع خرید کتاب، کمک بگیرید. کتابانه بستری امن را برای خرید شما فراهم کرده است. تجربه شما در مورد پرفروش ترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی چیست؟ چه کتاب هایی را برای کودکانتان فراهم کرده‌اید؟ جای خالی چه کتابی در لیست بالا خالی است؟ تجربیات خود درباره خرید کتاب ریاضی پیش دبستانی را با ما در میان بگذارید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی


1.   کودکان پیش از رفتن به دبستان باید با چه مفاهیم پایه‌ای ریاضی آشنا باشند؟

ترتیب، طبقه‌بندی، قرینه‌سازی، رنگ‌ها، خطوط، اعداد، شکل‌ها، مفاهیم داخل، خارج، پر، خالی، بلندتر، کوتاه، بالا، درست، نادرست، زیر، رو و…

1.   چرا باید از کتاب های ریاضی پیش دبستانی استفاده نمود؟

برای تمرین هماهنگی بین چشم و دست، تقویت دقت، افزایش تمرکز و… کودک.

1.   چه کتاب هایی برای آشنایی کودکان با مفاهیم ریاضی، پیش از رفتن به دبستان مناسب هستند؟

کتاب ریاضی و هوش پیش دبستانی خیلی سبز، ریاضی و هوش پیش دبستانی منتشران، ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید، کودک و فعالیت‌های ساده ریاضی صفایی دیبا و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت