بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی

معرفی بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی

«علوم» یکی از دروس مهم و کلیدی در دوران تحصیل و مدرسه است. این بخش به دلیل تنوع و گستردگی مطالب نیازمند توجه و دقت نظر ویژه است. دوران پیش دبستانی فرصت مناسبی برای آمادگی بهتر کودکان برای ورود به مدرسه است و بهره‌گیری از کتاب های پیش دبستانی آموزش و پروش مانند بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بررسی مطالب پایه‌ای و اساسی مهمترین نکاتی است که در این حوزه می‌توان به آن پرداخت. باید توجه شود که نباید از مطالب سخت و سنگین استفاده کرد و کودک را نسبت به یادگیری دلسرد نمود. بلکه باید مفاهیم به شکل ساده و حتی‌الامکان در فضای سرگرمی و نقاشی به کودکان یاد داده شود. این کار ضمن یادگیری مطالب سبب افزایش علاقه و رشد و پیشرفت کودک و آمادگی بیشتر برای ورود به مدرسه خواهد شد. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم لیست کتاب های علوم پیش دبستانی که تهیه و مطالعه آن‌ها می‌تواند مفید باشد را معرفی نماییم. پس اگر به دنبال یافتن منبع مناسبی برای آموزش علوم پیش دبستانی هستید، با کتابانه همراه باشید.


کتاب شاپرک علوم پیش دبستانی شباهنگ

کتاب شاپرک علوم پیش دبستانی از «انتشارات شباهنگ» از جمله کتاب‌های مناسب آموزشی است که همگام با برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد. تمرین‌های سازنده و بازی‌های آموزشی متعدد سبب شده تا علاوه بر یادگیری مطالب آموزشی پایه‌ای و اساسی، امکان رشد خلاقیت کودکان نیز فراهم شود. در کنار این موارد تصویرسازی مناسب و بیان مطالب به زبان ساده سبب شده تا کتاب شاپرک علوم پیش دبستانی شباهنگ از پرفروش‌ترین کتاب های علوم پیش دبستانی به شمار رود.

خرید کتاب شاپرک 4 (علوم)

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی پنجم دبستان


کتاب کار علوم پیش دبستانی خیلی سبز

کتاب علوم پیش دبستانی خیلی سبز یکی از دیگر از بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی است. بررسی نکات مهم علوم همچون آشنایی با گیاهان و شرایط رشد آن‌ها، حیوانات و نکات آموزنده مربوط به فایده و خطرات آن‌ها، آشنایی با بدن انسان و جهان از مهمترین نکاتی است که در این کتاب به آن اشاره شده است. استفاده از تصاویر مناسب و بیان نکات پایه‌ای سبب شده تا کتاب علوم پیش دبستانی از «انتشارات خیلی سبز» انتخاب خوبی برای مقطع پیش‌دبستانی محسوب شود.

خرید کتاب علوم پیش دبستانی خیلی سبز

کتاب کارپوچینو علوم پیش دبستانی گاج

کتاب کارپوچینو علوم پیش دبستانی گاج نیز با تمرکز بر محورهای اصلی یکی دیگر از بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی است. توجه به مفاهیم بنیادی مانند شب و روز، تغذیه، زمین، گیاهان و حیوانات سبب شده تا این کتاب یکی از کتاب های کارپوچینو گاج به حساب بیاید. تجربه بالای «انتشارات گاج» و همچنین ارائه مطالب کاربردی و مشارکت کودک پیش دبستانی در یادگیری، سبب شده تا کتاب علوم پیش دبستانی گاج در رتبه‌های نخست لیست کتاب های علوم پیش دبستانی قرار بگیرد.

خرید کتاب کارپوچینو علوم پیش دبستانی گاج

کتاب علوم پیش دبستانی منتشران

کتاب علوم پیش دبستانی منتشران از سری کتاب های کار و تمرین منتشران نیز از دیگر انتخاب‌های خوب و مناسب در زمینه تهیه و خرید بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی است. ارائه مطالب و تمرین دو محور اصلی این کتاب است که سبب یادگیری هرچه بهتر خواهد شد.

بررسی مطالب اصلی و پایه‌ای علوم به همراه تمرین‌های ساده‌ای که بایستی حل شود، مهمترین مشخصه‌های این کتاب است. درنتیجه، خرید کتاب علوم پیش دبستانی «انتشارات منتشران» انتخاب مناسبی خواهد بود.

خرید کتاب علوم پیش دبستانی منتشران

کتاب شاهکار علوم پیش دبستانی کلاغ سپید

کتاب علوم پیش دبستانی کلاغ سپید از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید با هدف برآورده ‌کردن نیاز آموزشی مربیان و والدین تهیه و منتشر شده است. مفاهیم اساسی همچون سلامتی، آشنایی با آب و هوا و سال، موجودات زنده و حواس پنجگانه از مهمترین مباحث مطرح شده در این کتاب است. برای یادگیری بهتر و علاقه بیشتر به مطالعه نیز تمرین و بازی‌های ساده ای معرفی شده که بسیار مفید است. این عوامل کتاب علوم پیش دبستانی «انتشارات کلاغ سپید» را از پرفروش ترین کتاب های علوم پیش دبستانی قرار داده است.

خرید کتاب شاهکار علوم پیش دبستانی کلاغ سپید

کتاب علوم من علی اکبر صفایی دیبا؛ نشر همکلاسی

کتاب علوم من به قلم «علی‌اکبر صفایی دیبا» از «نشر همکلاسی» با بررسی مطالب اصلی علوم همچون انسان، طبیعت و حیوانات با زبانی ساده و روان یکی دیگر از بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی به شمار می‌رود. آشنایی با مفاهیم پایه‌ای و کاربردی در کنار تصویرسازی مناسب و ارائه تمرین‌های پویا سبب شده تا کودک به خوبی با این مباحث آشنا شده و ضمن یادگیری و آمادگی برای ورود به مدرسه، می‌تواند سبب رشد و خلاقیت بیشتر او نیز شود.

خرید کتاب علوم من صفائی دیبا

کتاب علوم پیش دبستانی صفاری

کتاب علوم پیش دبستانی «منوچهر صفاری» از «انتشارات آوای آزاده» مفاهیم اصلی علوم را در سه بخش انسان، گیاه و حیوان مورد بررسی قرار می‌دهد. نیاز به آب، غذا و هوا برای رشد موجودات زنده از دیگر مفاهیمی است که در این سه بخش به آن پرداخته می‌شود. رنگ‌آمیزی تصاویر از دیگر فاکتورهایی است که می‌تواند سبب شناخت هرچه بهتر کودک و یادگیری مطالب ارائه شده شود. لذا اگر به دنبال خرید کتاب علوم پیش دبستانی هستید، کتاب علوم پیش دبستانی صفاری انتخاب مناسبی است.

خرید کتاب علوم پیش دبستانی صفاری

کتاب بچه ها علوم اثر صفاری؛ نشر آوای آزاده

کتاب بچه‌ها علوم، به قلم صفاری از انتشارت آوای آزاده، از دیگر کتاب های خوب و مناسب در لیست کتاب های علوم پیش دبستانی است. آشنایی با فصل‌های سال، مفاهیم پایه‌ای درباره، هوا، رنگین کمان، وسایل مختلف، گیاهان، میوه‌ها و حیوانات از جمله مباحثی است که در کتاب بچه‌ها علوم به آن پرداخته می‌شود. استفاده از رنگ‌آمیزی از دیگر مواردی است که این کتاب را برجسته کرده و امر یادگیری را برای کودکان لذت‌بخش‌تر می‌نماید.

خرید کتاب بچه ها علوم – آوای آزاده

مطمئناً آموزش و یادگیری در پیش‌دبستانی تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت کودکان دارد. در این مطلب سعی شد تا بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی مورد معرفی و بررسی اجمالی قرار گیرد. کتاب‌هایی که هدف آن‌ها آموزش مطالب پایه‌ای است.

قطعاً شما هم به عنوان والدین یا معلمان باتجربه کتاب‌های مختلفی در این زمینه می‌شناسید که معرفی آن‌ها می‌تواند برای ما و سایر کاربران بسیار ارزشمند باشد. لذا از شما می‌خواهیم تا  نام آن‌ها را در بخش نظرات برایمان بنویسید. همچنین اگر تجربه استفاده از کتاب‌های معرفی شده را دارید؛ حتماً نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید تا سایر عزیزان نیز با استفاده از آن‌ها بتوانند نسبت به انتخاب، تهیه و خرید کتاب علوم پیش دبستانی مناسب اقدام نمایند. قطعاً نظر شما مخاطبان گرامی، مایه دلگرمی و راهنمایی ما و سایر کاربران خواهد بود.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان


1_ آیا استفاده از کتاب علوم پیش دبستانی ضروری است؟

پیش‌دبستانی، مرحله آمادگی و ورود به مدرسه است. بدون شک، آمادگی و آشنایی کودکان با مفاهیم اصلی و پایه‌ای علوم می‌تواند سبب پیوند بهتر و رغبت بیشتر و آمادگی بالاتر آن‌ها در دوران مدرسه شود.

2_ هدف از تهیه و خرید کتاب علوم پیش دبستانی چیست؟

آشنایی با مطالب پایه‌ای علوم مانند آشنایی با انسان، گیاهان، حیوانات و… در کنار تصاویر و محیط ساده از مهمترین اهدافی تهیه کتاب پیش دبستانی است که سبب رشد و آماده‌سازی کودکان خواهد شد.

3_ بهترین کتاب علوم پیش دبستانی کدام است؟

کتاب‌های علوم پیش‌دبستانی متعددی توسط ناشرین مختلف منتشر شده‌است که لیستی از بهترین‌ها در این مطلب معرفی‌شد. ارائه مطالب پایه‌ای و پرهیز از مطالب پیچیده از مهمترین نکاتی است که باید درنظرداشت.

4_ مناسب‌ترین روش برای تهیه و خرید کتاب علوم پیش دبستانی چیست؟

خرید اینترنتی به دلیل امکان بررسی و مقایسه کتاب و همچنین خرید در اکثر نقاط کشور با قیمت مقرون به صرفه از مناسب‌ترین شیوه‌ها برای خرید کتاب علوم پیش دبستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت