معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

پایه ششم دبستان یکی از مقاطع مهم و تعیین‌کننده دوران تحصیل است؛ چرا که از یک طرف پایانی برا تحصیلات دوره ابتدایی محسوب می‌شود و مهم است که دانش‌آموز به تمام مسائلی که طی این شش سال فراگرفته مسلط باشد، از طرفی باید خود را برای ورود به دوره متوسطه اول آماده کند. اینجاست که استفاده از کتاب کار ششم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

البته کتاب‌ های کمک درسی تنوع بالایی دارند و گاها برای یک درس بیش از چند ده کتاب کمک درسی موجود است؛ ازاین‌رو بر آن شدیم تا با کمک کارشناسان فروشگاه کتابانه، لیستی از بهترین کتاب های کلاس ششم تهیه کرده و به خرید آگاهانه‌تر شما و فرزند دلبندتان کمک کنیم.


بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی ششم دبستان

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

فرقی نمی‌کند که در چه مقطعی تحصیل کنید، درس ریاضی همیشه به عنوان یکی از دروس اصلی که تاثیر زیادی هم بر وضعیت تحصیلی دارند شناخته می‌شود. بگذریم که درس ریاضی ششم ابتدایی با توجه به مرور مطالب سال‌های گذشته و آماده شدن دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات ورودی مدارس برتر خود اهمیتی دوچندان دارد. در ادامه با معرفی بهترین کتاب کار ریاضی ششم با ما همراه باشید.

کتاب کار ریاضی ششم دبستان خیلی سبز  

کتاب کار ریاضی ششم دبستان خیلی سبز یکی از بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان است که با استفاده از تمرینات متنوعی مثل پرسش‌های تشریحی درست یا نادرست، تمرین‌های مروری و آزمون‌های متعدد، به فهم بهتر مطالب کتاب درسی کمک می‌کند. این کتاب همچنین دارای درسنامه و خلاصه درس بوده و به دانش‌آموز در مرور مطالب برای امتحانات کمک شایانی خواهد کرد.

کتاب ریاضی ششم دبستان از سری کتاب های کار خیلی سبز به صورت کلی پاسخنامه نداشته و اگر در پیدا کردن جواب یکی از سوالات مشکل داشتید، باید از معلم خود کمک بگیرید. البته برای بعضی از سوال‌های سخت، جواب و راهنمای حل مسئله در نظر گرفته شده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب کارپوچینو ریاضی ششم دبستان گاج

کتاب کارپوچینو ریاضی ششم دبستان گاج، ناشر قدیمی و شناخته‌شده‌ی کتاب های کمک درسی، یکی دیگر از کتاب های برتر کمک درسی ریاضی ششم دبستان است. کتاب ریاض ششم دبستان از سری کتاب های کارپوچینو گاج با استفاده از درس‌نامه‌های مختصر و کاربردی، تمامی نکات مهم کتاب درسی را با زبانی شیرین به دانش‌آموز منتقل می‌کند. در کنار این درس‌نامه‌های مختصر، تعدادی تمرین، مثال و نکات کلیدی هم در کتاب گنجانده شدند تا از فهم درست مسائل توسط دانش‌آموز اطمینان حاصل شود.

بزرگ‌ترین نقطه قوت این کتاب اما بانک جامع سوالات آن است. این بانک سوال در واقع اصلی‌ترین ویژگی این کتاب کمک درسی است که آمادگی لازم برای پاسخگویی دانش‌آموز به هر نوع پرسش تستی و تشریحی را در او ایجاد می‌کند. همچنین چند نمونه سوال برای امتحانات نوبت اول و نوبت دوم و همچنین استعداد تحلیلی در این کتاب لحاظ شدند تا کتاب کارپوچینو ریاضی ششم دبستان گاج به یکی از بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان در درس ریاضی تبدیل شود.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب شاهکار ریاضی ششم دبستان کلاغ سپید

کتاب شاهکار ریاضی ششم دبستان کلاغ سپید یکی دیگر از کتاب های کمک درسی ریاضی ششم دبستان است که کمک شایانی به یادگیری و فهم بهتر مطالب کتاب درسی می‌کند. هدف این کتاب، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای امتحانات کلاسی است و چینش مطالب آن در همین راستا صورت گرفته است. کتاب ریاضی ششم از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید دو بخش دارد که بخش اول آن به درس‌نامه و تمرین‌های هدفدار اختصاص یافته و بخش دیگر، میزبان سوالات پرتکرار امتحانی است.

بخش اول کتاب همچنین میزبان دو آزمون استاندارد نوبت اول و نوبت دوم در میانه و انتهای بخش بوده و تمرین خوبی برای آمادگی در امتحانات محسوب می‌شود. این کتاب همچنین تعدادی آموزش تکمیلی دارد. لازم به‌ذکر است پاسخ تشریحی سوالات موجود در شاهکار امتحانی (بخش دوم کتاب) هم در نظر گرفته شده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب کار و تمرین ریاضی ششم دبستان منتشران

کتاب کار و تمرین ریاضی ششم دبستان منتشران با استفاده از تمرین‌های تشریحی و درست و نادرست و محک زدن توانایی‌های دانش‌آموز در پاسخ به سوالات، به تفهیم بهتر مطالب کتاب درسی کمک می‌کند. از طرف دیگر، این کتاب کار در پایان هر فصل آزمونی تحت عنوان «آزمون مداد کاغذی» دارد تا دانش‌آموزان بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را در هر مبحث پیدا کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب رشادت ریاضی ششم ابتدایی مبتکران

کتاب رشادت ریاضی ششم ابتدایی مبتکران هم جزو آن دسته کتاب های کمک درسی ریاضی ششم دبستان است که با ترکیب خلاصه مباحث و درسنامه با تمرین‌های چهار گزینه‌ای، هم به تفهیم بهتر درس ریاضی کمک می‌کند و هم دانش‌آموز را با سوالات تستی مباحث مختلف آشنا می‌کند.

کتاب ریاضی ششم ابتدایی از سری کتاب های رشادت مبتکران، پرسش‌های چهار گزینه‌ای امتحان ورودی چند سال اخیر مدارس برتر از جمله تیزهوشان را هم در خود جای داده تا دانش‌آموزان با خیال راحت برای آزمون ورودی مدارس خاص آماده شوند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب سیر تا پیاز ریاضی ششم دبستان گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی ششم دبستان گاج یکی از کتاب های برتر کمک درسی ریاضی ششم دبستان است که با بهره‌گیری از دو بخش متفاوت، دانش‌آموز را هم برای امتحانات مدرسه و هم برای آزمون‌های ورودی و پیشرفته آماده می‌کند؛ این دو بخش شامل «آموزش و تست» و «سوالات تشریحی» هستند.

در بخش «آموزش و تست» یادگیری از سطح مطالب کتاب درسی آغاز شده و قدم به قدم پیشرفته‌تر می‌شود. تا جایی که در نهایت مسائل دشوار و پیچیده هم با شکستن به بخش‌های ساده‌تر، قابل فهم شده و طی چهل قدم، دانش‌آموز می‌تواند به تمام سوالات مبتدی تا پیشرفته مباحث پاسخ دهد. برای اطمینان از یادگیری، در پایان هر درسنامه تعدادی سوال با عنوان «مرور و تمرین» مطرح شدند.

بخش دوم کتاب ریاضی ششم از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج «سوالات تشریحی» است که شامل سوال‌های امتحانی پرتکرار هر فصل و پاسخ‌های آن می‌شود. دانش‌آموزان با حل سوالات مهم امتحانی که پیش از این هم چندین بار تکرار شدند، آمادگی کامل برای شرکت در امتحانات مختلف کلاسی و مدرسه‌ای را بدست خواهند آورد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی ششم دبستان خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی ششم دبستان خیلی سبز یکی دیگر از محصولات نشر خیلی سبز برای درس ریاضی ششم دبستان است. این کتاب با تاکید روی درسنامه و پرسش‌های تشریحی، در واقع به معلم دوم شما تبدیل می‌شود. به این شکل می‌توانید با خیال راحت در هر زمان که خواستید، مطالب و نکات مهم کتاب درسی را مرور کرده و با حل پرسش‌های آن، آموخته‌های خود را محک بزنید.

یکی از نکات مثبت کتاب ریاضی ششم دبستان از سری کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز وجود پاسخنامه تشریحی است که راه‌حل پیشنهادی تمام پرسش‌ها را با زبانی ساده توضیح می‌دهد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

بهترین کتاب های کمک درسی فارسی ششم دبستان

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

درس فارسی جزو آن دسته دروسی است که اگرچه در نگاه اول ساده و کمی هم بی‌اهمیت جلوه کند، اما یادگیری درست مفاهیم آن در مقاطع پایین‌تر کمک بزرگی برای سال‌های بعدی خواهد بود. در ادامه می‌توانید بهترین کتاب های کمک درسی فارسی ششم دبستان مشاهده کنید.

کتاب کار فارسی ششم دبستان خیلی سبز  

کتاب کار فارسی ششم دبستان انتشارات خیلی سبز یکی از کتاب های کمک درسی برتر فارسی ششم دبستان است که در دو بخش تدوین شده. یک بخش با عنوان «در این درس می‌آموزیم که …» شامل نکات آموزشی هر درس است. بخش دیگر کتب کار فارسی ششم دبستان خیلی سبز با عنوان «تمرین‌های رنگارنگ!» که در واقع ترکیبی از سوال‌های مباحث مختلف مانند درک مطلب، واژه‌شناسی، املا و نگارش و معنا و مفهوم بیت‌ها است و دانش‌آموزان با حل این سوالات دید بهتری نسبت به پرسش‌های درس فارسی پیدا خواهند کرد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب کارپوچینو فارسی ششم دبستان گاج

کتاب کارپوچینو فارسی ششم دبستان انتشارات گاج رویکرد مشابهی با اهداف کتاب درسی فارس ششم دارد. این کتاب کمک درسی به‌صورت همگام با سیاست‌گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش، در 17 درس نوشته شده است. در ابتدای هر درس، یک درسنامه وجود دارد که نکات مهم آن مانند معانی و هم‌خانواده‌های کلمات و دیگر نکات زبانی در آن لحاظ شدند. بعد از آن تمرین‌های هر درس شروع می‌شود که به‌صورت طبقه‌بندی شده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند؛ دانش زبانی، درک مطلب، املا، نگارش و واژه‌آموزی از جمله دسته‌بندی‌های در نظر گرفته شده در این بخش هستند.

یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب کارپوچینو فارسی ششم دبستان، لحاظ کردن آزمون‌های جامع در پایان هر فصل است؛ این آزمون‌ها به دانش‌آموز کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت آموخته‌های خود داشته باشد. همچنین تعدادی نمونه‌ سوال امتحانات نوبت اول و نوبت دوم هم در میان فصل‌ها در نظر گرفته شدند تا به آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای امتحانات کمک کنند.

یکی از ایده‌های جذاب به کار رفته در این کتاب، بخش «کتاب‌خوان باهوش» است. نویسنده در این بخش با استفاده از سوال‌های مفهومی، قدرت استنباط و تفکر دانش‌آموزان را به چالش کشیده و به درک بهتر آثار ادبی توسط او کمک کند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب رشادت فارسی ششم ابتدایی مبتکران

کتاب رشادت فارسی ششم ابتدایی انتشارات مبتکران را می‌توان یکی از بهترین کتاب های کمک درسی فارسی ششم دبستان با هدف آمادگی برای شرکت در امتحانات ورودی مدارس خاص از جمله تیزهوشان دانست. این کتاب هم ساختاری مبتنی بر درس‌نامه و پرسش دارد اما درس‌نامه آن به شکلی تدوین شده که بیشترین بازدهی را به ارمغان بیاورد.

در ابتدای هر درس‌نامه، شاهد خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و آثار نویسندگان آن درس هستیم. بعد از آن، معنی عبارات و واژه‌های دشوار، با استفاده از لغت‌نامه خود کتاب درسی و لغت‌نامه‌های معتبر مانند فرهنگ دانش‌آموز دکتر حسن انوری و فرهنگ معین آورده شدند. یکی از نکات مثبت کتاب رشادت فارسی ششم ابتدایی مبتکران، بخش «یادآوری» درس‌نامه است که به مرور آرایه‌های ادبی و نکات دستوری موجود در هر درس پرداخته و با ذکر مثال‌هایی آن‌ها را در ذهن دانش‌آموز جا می‌اندازد.

بعد از درس‌نامه، شاهد استفاده از سوالات 4 گزینه‌ای هستیم. این سوالات به‌طور ویژه با نظر به شیوه طراحی سوالات آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان طراحی شده و آموخته‌های دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد. نکته مثبت این که پاسخنامه تشریحی این پرسش‌ها هم در کتاب لحاظ شده تا دانش‌آموزان با خیال راحت به رفع اشکالاتشان بپردازند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی ششم دبستان خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی ششم دبستان خیلی سبز یکی دیگر از گزینه‌های مورد علاقه کارشناسان کتابانه برای خرید کتاب کمک درسی فارسی ششم دبستان است. این کتاب با ریتم آرام و جذابی که دارد، دانش‌آموزان را به یادگیری درس تشویق کرده و با لحاظ کردن پرسش‌های متنوع، به درک عمیق‌تر آنان کمک می‌کند.

درس‌نامه کتاب ماجراهای من و درسام فارسی ششم دبستان خیلی سبز شامل بخش‌هایی مانند «معنی واژگان مهم»، «واژگان مهم املایی» و «معنی ابیات و عبارات مهم» بوده و در مجموع تمامی نکات مهم هر درس را با زبانی شیرین و رسا به دانش‌آموزان عرضه می‌کند. بعد از درس‌نامه، سوالات هر درس مطرح می‌شوند که ترکیبی از انواع سوالات تشریحی و تستی هستند. از طرفی با ارائه پاسخنامه تشریحی، به شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین رفع اشکال دانش‌آموزان کمک شایانی خواهد کرد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

بهترین کتاب های کمک درسی علوم ششم دبستان

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

درس علوم یکی از شیرین‌ترین درس‌های دوران ابتدایی است. درسی که ما را با واقعیت‌های اتفاقات رومزره و چرایی وقوع آن‌ها را شرح می‌دهد و تاثیر بزرگی بر درک دانش‌آموزان از محیط پیرامون خود دارد. استفاده از یک کتاب کمک‌درسی مناسب درس علوم به فهم بهتر مسائل و کسب آمادگی برای پاسخ به سوالات مختلف مبحث‌های کتاب درسی کمک شایانی خواهد کرد. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم ششم دبستان می‌پردازیم.

کتاب علوم ششم

کتاب کار علوم ششم دبستان خیلی سبز

کتاب کار علوم ششم دبستان خیلی سبز از آن دسته کتاب‌های کمک درسی است که در کنار ارائه درس‌نامه و سوالات مختلف، شوق درس خواندن را در دانش‌آموز ایجاد می‌کند. با طراحی و صفحه‌آرایی رنگی و زیبای این کتاب، درس علوم از همیشه شیرین‌تر شده و دانش‌آموز به یادگیری مفاهیم مختلف تشویق می‌شود.

قالب کتاب کار علوم ششم دبستان خیلی سبز به شکل درس‌نامه و پرسش است. به صورتی که در ابتدا درس‌نامه‌هایی با مثال‌های گوناگون به توضیح مباحث می‌پردازند و بعد از آن انواع سوالات جاخالی، درست و نادرست، تشریحی و تستی قرار داده شدند تا میزان یادگیری دانش‌آموز محک زده شود و در عین حال به نکات و جنبه‌های مختلف هر مبحث هم مسلط گردد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب کارپوچینو علوم ششم دبستان گاج

کتاب کارپوچینو علوم ششم دبستان گاج یکی دیگر از بهترین کتاب های کمک درسی علوم ششم ابتدایی است. این کتاب با بهره‌گیری از درس‌نامه‌های خلاصه و مختصر در کنار مثال‌های آموزشی، به توضیح و تفهیم هر مبحث پرداخته و بعد از آن با کمک بانک سوال گردآوری شده، دانش‌آموز را برای هر امتحان و پرسشی آماده می‌کند.

یکی از جنبه‌های مثبت کتاب کارپوچینو علوم ششم دبستان گاج، استفاده نویسنده از تصاویر مرتبط برای تفهیم بهتر نکات درسی است. نکته مثبت دیگر آن وجود نمونه سوالات امتحانات نوبت اول و نوبت دوم است که طبق بودجه‌بندی امتحانات، در میانه و انتهای کتاب قرار گرفتند تا به آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموز برای امتحانات کمک کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب کار و تمرین علوم ششم دبستان منتشران

بزرگ‌ترین تفاوت کتاب کار و تمرین علوم ششم دبستان انتشارات منتشران با دیگر کتاب‌های کمک‌درسی معرفی شده در این لیست، عدم حضور بخش درس‌نامه در آن است. این کتاب به صورت خاص روی یادگیری به وسیله تمرین تمرکز داشته و نکات مهم کتاب درسی را در قالب سوالات گوناگون به دانش‌آموز عرضه می‌کند.

هدف از این شیوه در واقع تشویق دانش‌آموز به خود یادگیری و عدم وابستگی به درس‌نامه‌های مختلف است؛ به شکلی که خود نکات مهم کتاب درسی را متوجه شده و با پاسخ به سوالات، نقاط قوت و ضعف خود در هر مبحث را بیابد. در کتاب کار و تمرین علوم ششم منتشران همچنین بخش‌هایی برای ارائه نمونه سوالات آزمون نیم‌سال اول و نیم‌سال دوم هم در نظر گرفته شده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب رشادت علوم ششم ابتدایی مبتکران

کتاب رشادت علوم ششم ابتدایی مبتکران با تمرکز روی آمادگی دانش‌آموز برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان منتشر شده است. این کتاب درس‌نامه‌ای مفصل مناسب دانش‌آموزان تیزهوش داشته و البته به توضیح مسائل با زبانی ساده می‌پردازد. در همه‌جای این کتاب می‌توانید تذکر نکته‌های مهم را پیدا کنید.

در ادامه درس‌نامه، تست‌های متعددی برای هر مبحث در نظر گرفته شدند تا دانش‌آموز بتواند به تمرین آموخته‌های خود بپردازد. تمامی سوالات دارای پاسخ تشریحی بوده و در انتهای کتاب رشادت علوم ششم ابتدایی هم پرسش‌های سراسری آزمون‌‌های تیزهوشان سال‌های قبل لحاظ شدند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان خیلی سبز

سری کتاب‌های ماجراهای من و درسام از نشر خیلی سبز به درس‌نامه‌های ساده و قابل فهم و سوالات متنوع‌شان معروف‌اند. کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب با لحنی صمیمی و ساده به توضیح تمامی مباحث کتاب درسی پرداخته و بعد از آن با استفاده از تمرین‌های متنوع، به فهم هرچه عمیق‌تر درس کمک می‌کند.

پرسش‌های کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان خیلی سبز تمامی انواع سوالات تشریحی و تستی را در برگرفته و همچنین به همراه پاسخنامه کامل تشریحی ارائه می‌شوند تا دانش‌آموزان از صحت پاسخ‌های خود اطمینان یافته، به اشتباهات خود پی ببرند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب سیر تا پیاز علوم ششم دبستان گاج

کتاب سیر تا پیاز علوم ششم دبستان گاج مانند دیگر کتاب‌های این مجموعه، در سه بخش آموزش، امتحان و تست ارائه می‌شود. بخش اول مانند دیگر کتاب های کمک درسی به درس‌نامه و آموزش نکات مهم هر مبحث اختصاص دارد. بعد از آن در بخش امتحان سوالات تشریحی هر مبحث مطرح شدند تا آمادگی پرسش‌های کلاسی و آزمون‌های تشریحی را در دانش‌آموز ایجاد کنند. بعد از آن هم شاهد حضور بخش تست هستیم که در واقع مجموعی از تست‌های تالیفی، المپیادی، نمونه دولتی و تیزهوشان بوده و به تسلط بیشتر دانش‌آموزان بر محتوای کتاب درسی کمک می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب سیر تا پیاز علوم ششم دبستان گاج، طراحی مناسب و جامع سوالات تستی است؛ به شکلی که دانش‌آموزان می‌توانند تنها با پاسخ به این سوالات، کل مطالب هر مبحث را مرور کرده و نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

بهترین کتاب های کمک درسی جامع ششم دبستان

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

برخلاف کتاب های کمک درسی تخصصی درس‌های مختلف، کتاب های کمک درسی جامع معمولا تمامی مبحث‌های چند کتاب درسی را پوشش می‌دهند. نکته قوت این کتاب‌ها درس‌نامه‌های کامل و مبتنی بر کتاب درسی در کنار تمرینات تشریحی و بعضا تستی است که آمادگی کافی برای امتحانات مختلف کلاسی و مدرسه‌ای را در دانش‌آموز ایجاد می‌کنند. اگرچه برخلاف دسته قبلی معمولا به مطالب عمق زیادی نداده و نکات اضافی زیادی ندارند. در ادامه با تعدادی از بهترین کتاب های کمک درسی جامع ششم دبستان آشنا می‌شوید.

کتاب پیک آدینه ششم دبستان پویش

اگر به دنبال یک کتاب کمک درسی جامع می‌گردید که طبق برنامه‌ریزی‌های آموزشی مدارس و به صورت هفتگی تمامی مطالب مهم هر درس را مرور کند، کتاب پیک آدینه ششم دبستان انتشارات پویش یکی از بهترین انتخاب‌هایتان خواهد بود. این کتاب که برای تمرین هفتگی در نظر گرفته شده، شامل 6 بخش ریاضی، علوم تجربی، فارسی، مطالعات اجتماعی، هدیه‌های آسمان و آموزش قرآن است.

در واقع دانش‌آموزان با استفاده از این کتاب می‌توانند به مرور تمامی مطالبی که طی هفته گذشته فرا گرفتند پرداخته و وضعیت آموخته‌های خود را محک بزنند. پرسش‌های کتاب پیک آدینه ششم دبستان پویش به‌ شکل تشریحی بوده و می‌توانند به صورت ورقه‌های امتحانی هم مورد استفاده قرار بگیرند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب پیک هفتگی ششم ابتدایی خیلی سبز

کتاب پیک هفتگی ششم ابتدایی خیلی سبز با استفاده از طراحی‌های رنگی و زیبا در کنار سوالات متنوع و همسو با هفته‌های آموزشی، دانش‌آموزان را به مرور مطالب در روزهای پایانی هفته تشویق می‌کند. سوالات این کتاب برای 5 درس ریاضی، علوم تجربی، هدیه‌های آسمان، مطالعات اجتماعی و فارسی طراحی شدند و انواع سوالات تشریحی، درست و نادرست و تستی را در برمی‌گیرند.

ارائه بودجه‌بندی محتوایی در ابتدای هر آزمون یکی از نکته‌های مثبت این کتاب است که با مشخص کردن بودجه‌بندی هر آزمون، دانش‌آموزان را درانتخاب هر کدام راهنمایی می‌کنند. یکی دیگر از نکات مثبت کتاب همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، طراحی‌های زیبا و استفاده از کاریکاتورهای دوست‌داشتنی و بامزه است که سختی درس خواندن آن هم در آخر هفته را کم کرده و دانش‌آموز را به ادامه کار تشویق می‌کند.

دیگر نکته مثبت پیک هفتگی ششم ابتدایی خیلی سبز، لحاظ کردن یک جدول ارزشیابی در پایان هر آزمون است که به معلم این امکان را می‌دهد تا به ارزشیابی وضعیت دانش‌آموز در هر درس بپردازد. به این شکل هم دانش‌آموز و هم اولیا او می‌توانند درک بهتری نسبت به وضعیت تحصیلی وی  در هفته گذشته داشته باشند.

خرید پیک هفتگی ششم خیلی سبز

کتاب آی کیو IQ ششم ابتدایی گاج

سری کتاب‌های آی کیو انتشارات گاج با سوالات مفهومی و چالش‌برانگیزشان معروف هستند و کتاب آی کیو iQ ششم ابتدایی گاج هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب برای دانش‌آموز تیزهوش و کسانی که می‌خواهند فراتر از کتاب درسی مطالب را متوجه شوند طراحی شده و شامل بیش از 3400 تست در درس‌های ریاضی، فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی، هدیه‌های آسمان، آموزش قرآن و تفکر و پژوهش است.

پرسش‌های این کتاب تماما تستی بوده و با طبقه‌بندی فصل به فصل و از سطح آسان به دشوار ارائه می‌شوند. هدف این کتاب در واقع آمادگی دانش‌آموز برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی است و سوالات آن با توجه به سوالات آزمون‌های ورودی سال‌های اخیر این مدارس طراحی شدند.

کتاب آی کیو iQ ششم ابتدایی گاج همچنین تمرکز خاصی روی درس ریاضی داشته و در پایان هر فصل پرسش‌های ویژه‌ای برای درس ریاضی مطرح می‌کند. این پرسش‌های به ارتقای سطح اطلاعات و ابتکار دانش‌آموزان کمک کرده و آمادگی مواجهه با سوالات سخت را در آنان ایجاد می‌کنند.

نکته مثبت دیگر این کتاب، پاسخ‌نامه‌های کاملا تشریحی آن است که به دانش‌آموز این امکان را می‌دهد تا به رفع اشکال پاسخ‌های اشتباه خود پرداخته و نقاط ضعف خود را برطرف کند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب ماجراهای من و درسام جامع ششم دبستان خیلی سبز

اگر به دنبال یک کتاب کار فهرست‌بندی شده براساس دروس و مبحث‌های آن‌ها هستید، کتاب ماجراهای من و درسام جامع ششم دبستان خیلی سبز احتمالا همان کتابی است که نیاز دارید. این کتاب برخلاف کتاب‌های دیگری که معرفی کردیم، هر درس را به‌صورت جداگانه فهرست کرده و به توضیح کل مباحث سال ششم آن درس می‌پردازد و به‌‌صورت همزمان پیش نمی‌رود. به این معنا که 80 صفحه اول به درس ریاضی اختصاص دارد، بعد علوم و بعد از آن فارسی، هدیه‌های آسمان و مطالعات اجتماعی قرار گرفتند. حدود صد صفحه‌ی پایانی کتاب هم به پاسخنامه تشریحی سوالات کل دروس اختصاص یافته است.

کتاب ماجراهای من و درسام جامع ششم دبستان خیلی سبز هر مبحث را با یک درس‌نامه آغاز می‌کند. در این درس‌نامه با توضیحات ساده و ذکر مثال‌های متعدد، مفهوم درس را به دانش‌آموز منتقل کرده و بعد از آن با استفاده از سوالات تشریحی و تستی میزان یادگیری دانش‌آموز را محک می‌زند. این کتاب کمک‌درسی در واقع مرجعی مناسب برای آموزش و یادگیری تمامی دروس مهم سال ششم دبستان است.

نکته مثبت این کتاب قرار دادن نمونه سوالات امتحانات نوبت اول و نوبت دوم در میانه و انتهای کتاب است. به این شکل دانش‌آموزان می‌توانند در کنار تمرین جداگانه هر درس، با حل این نمونه سوالات برای شرکت در امتحانات مدرسه هم آمادگی لازم را کسب کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب ای کیو EQ پرسمان جامع ششم گاج

کتاب ای کیو EQ پرسمان جامع ششم گاج از آن دسته کتاب های کمک درسی است که برای آمادگی امتحانات مختلف و مرور شب امتحان به کار می‌آید. این کتاب با ارائه درس‌نامه‌های طبقه‌بندی شده همراه با مثال‌های گوناگون، ابتدا به تفهیم مبانی هر درس پرداخته و بعد از آن با سوالات مختلف تشریحی و تستی، دانش‌آموز را برای تمامی امتحانات آماده می‌کند.

این کتاب در واقع مجموعه‌ی کامل از سری کتاب های EQ (ای کیو) گاج است و تمامی کتاب‌های پرسمان ششم ابتدایی را شامل می‌شود.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

سایر کتاب های کمک‌آموزشی ششم ابتدایی

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب گام به گام ششم ابتدایی منتشران

کتاب گام به گام ششم ابتدایی منتشران به‌منظور تسریع مطالعه کتاب درسی تهیه شده است. این کتاب در کنار توضیح تمامی مفاهیم و مباحث کتب درسی ششم ابتدایی، پاسخ تمامی تمرین‌ها و پرسش‌های طرح شده در آنان را نیز ارائه می‌کند. در واقع این کتاب یک گزینه مناسب جهت فهم بهتر کتاب درسی و آمادگی برای امتحانات مختلف است.

نکته مثبت این کتاب در نظر گرفتن نمونه سوالات امتحانات نوبت اول و نوبت دوم برای هر درس به همراه بارم‌‍بندی سوالات است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب دروس طلایی ششم کاگو

کتاب دروس طلایی ششم انتشارات کاگو هم مانند کتاب گام به گام منتشران، همان هدف تسریع مطالعه کتاب درسی و تفهیم بهتر مطالب آموزشی را دنبال می‌کند. این کتاب حاوی پاسخ‌های تمامی پرسش‌های مطرح شده در کتب درسی سال ششم دبستان بوده و امکان مرور سوالات را برای دانش‌آموز مهیا می‌کند.

نکته قوت این کتاب، طرح سوالات تستی متعدد برای هر مبحث است و با خرید این کتاب کمک درسی در واقع هم یک بانک سوال تستی و هم منبعی برای مرور کتب درسی خواهید داشت.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب درس پک ششم مهروماه

کتاب درس پک ششم انتشارات مهروماه در واقع یک کتاب جامع از تمامی کتب درسی سال ششم دبستان است که با طراحی رنگی عرضه می‌شود. طراحی زیبا و دلنشین کتاب دانش‌آموزان را به درس خواندن تشویق می‌کند. هر مبحث دارای یک ایستگاه آموزشی است که به توضیح و تفهیم مطالب کتاب درسی می‌پردازد. این کتاب همچنین پاسخ تمامی پرسش‌ها و فعالیت‌های کتب درسی را هم ارائه می‌کند.

در کنار درس‌نامه کامل، این کتاب شامل نمونه‌ سوالات امتحانی نوبت اول و نوبت دوم هم بوده و دانش‌آموزان را کاملا برای شرکت در امتحانات مختلف آماده می‌کند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

کتاب زیبا بنویسیم ششم ابتدایی قدیانی

مجموعه کتاب های زیبا بنویسیم از نشر قدیانی منبعی مناسب برای آموزش دستخط زیبا برای دانش‌آموزان ابتدایی هستند و کتاب زیبا بنویسیم ششم ابتدایی قدیانی هم از همین مجموعه است. یادگیری زیبانویسی نه تنها در سنین پایین آسان‌تر است بلکه یک خط تحریری زیبا اعتمادبه‌نفس دانش‌آموز را افزایش داده و باعث ارتقا شخصیت وی در مدرسه می‌شود.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

ازاینکه تا پابان این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس‌گذاریم. این لیست توسط کارشناسان فروش کتابانه به‌منظور تسهیل کار دانش‌آموز و والدین در انتخاب یک کتاب کمک‌درسی مناسب تهیه شده است.

شما هم اگر کتاب کمک‌درسی خوبی می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است، از طریق نظرات با ما و دیگر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

برای دیدن مقاله معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان ششم دبستان کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت