خرید کتاب طنز کودک و نوجوان

آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

آنچه لازم است در اینجا و قبل از توضیح راجع به کتاب‌های رمان طنز مطرح شود این است؛ زمانی که انسان در حالت شادمانی و خوشی قرار دارد؛ درکی از، نداشتن اعتماد به نفس، اضطراب، استرس و حتی ترس و درد نخواهد داشت و به عبارتی برای لحظه‌ای آنها را فراموش خواهد کرد و به یکی از زیباترین احساسات خلق شده دست پیدا می‌کند. بنابراین چه خوب است که این سرخوشی با خواندن یک کتاب برای افراد و یا کودکان و نوجوانان رخ دهد. آنها با خواندن کتاب طنز اعتماد به نفس پیدا می‌کنند و به خاطر نشاطی که به آنها تزریق می‌شود بیشتر سراغ این کتاب‌ها خواهند رفت.

تاثیر مطالعه رمان طنز در نوجوانان

خواندن مطالب و داستان‌های طنز باعث می‌شود تا کتاب و کتابخوانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کودکان و نوجوانان را تشویق می‌کند که بیشتر کتاب بخوانند، خواندن کتاب با موضوع طنز باعث می‌شود آنها قدرت درک بیشتری پیدا کنند و در مواجه با شرایط سخت عکس‌العمل بهتری نشان دهند و پذیرا‌تر باشند.

البته لازم است بدانی، بهترین کتاب طنز، اثری خواهد بود که علاوه بر شوخی و خنده به موضوعات مهم و روز دنیا که تاثیر بسزایی در رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان دارند پرداخته باشد و صرفا خنده‌آور نباشد. یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های کودک و نوجوان آثاری هستند که با موضوع طنز نوشته شده‌اند.

لیستی از بهترین کتاب های طنز کودک و نوجوان

در اینجا تعدادی از کتاب‌های رمان طنز کودک و نوجوان همراه با توضیحات مختصری از هرکدام ارائه شده، علاقه‌مندان به کتاب‌های طنز کودک و نوجوان می‌توانند به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایند.


کتاب تام گیتس

کتاب تام گیتس

کتاب تام گیتس یکی از بهترین کتاب‌های رمان طنز در 16 جلد توسط نشر هوپا و نشر افق به چاپ رسیده است. تام گیتس پسر بچه‌ی بازیگوشی است که از کشیدن نقاشی و گوش کردن موسیقی بسیار لذت می‌برد و همچنین تمام تلاشش را می‌کند تا خواهرش دلیا را به دردسر بیاندازد در ضمن از طرفداران بیسکوییت کاراملی هم هست. از آنجایی که علاقه‌ی خیلی زیادی به تعریف کردن همه چیز برای همه دارد این مجموعه را نوشته و از هرچیز خنده‌داری در آن تعریف کرده، حتی نقاشی‌های جذابی هم از آنها کشیده است. با این کار ما راحت‌تر می‌توانیم سر از کارش دربیاوریم و با او همراه شویم.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب خانه درختی

کتاب خانه درختی از بهترین کتاب‌های طنز می‌باشد که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است. اندی گریفتس و دوستش تری دنتون دو هنرمند بسیار بازیگوش هستند که داخل یک درخت زندگی می‌کنند. البته منظور از درخت، یک خانه درختی ۱۳ طبقه‌ی بسیار بزرگ است که یک مسیر بزرگ بولینگ، یک حوضچه‌ی بزرگ پر از کوسه، شاخه‌های درخت انگور که می‌شود باهاشان تاب خورد، یک آزمایشگاه بزرگ زیرزمینی، یک دستگاه مارشمالو ساز که وقتی گرسنه می‌شوی به سراغت می‌آید و دهانت را پر از مارشمالو می‌کند و… دارد.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب چهار سابقه دار

این اثر از بهترین کتاب طنز می‌باشد که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است. داستان چهار شخصیت به نام‌های آقای “گرگ”، “مار”، “کوسه” و “ماهی پیرانا” هستند. آن‌ها گروهی دوستانه تشکیل داده‌اند که همیشه و همه‌جا همراه و همکار یک‌دیگر می‌باشند. این چهار حیوان به ظاهر خشن و وحشی، قلبی مهربان دارند. هدف آن‌ها از تشکیل گروه دوستانه، کمک به سایر حیوانات و برقراری عدالت و خوبی در همه‌ی جهان است. به همین جهت، ماموریت‌های زیادی را طراحی می‌کنند و آن‌ها را مطابق نقشه انجام می‌دهند. اما هر بار، دردسرهای زیادی را برای خود و دیگران ایجاد می‌نمایند. از همین روی، در میان سایر حیوانات، با عنوان چهار سابقه‌دار معروف هستند.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب بیگ نیت

این اثر از بهترین کتاب‌های طنز می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. بیگ نِیت داستان پسربچه‌ی بازیگوش و پر انرژی است که از نظر خودش تفاوت بسیاری با دیگران دارد، مثلا حفظ کردن یک مشت وقایع مزخرف و به درد نخور، به نظرش کار بیهوده‌ای می باشد در حالی که می‌تواند به جای آن فوتبال دستی بازی کند یا کاریکاتور معلم را به صورت تخصصی بکشد. او بی آنکه خود بخواهد با محیط اطراف و آدم‌های دور و برش تفاوت دارد و همین باعث شده نگاه همه به او جلب باشد.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب خاطرات یک بچه‌ی چلمن

این اثر یکی از بهترین کتاب های طنز می‌باشد که توسط انتشارات حوض نقره به چاپ رسیده است. “گرگ هفلی” و “راولی جفرسون”، شخصیت‌های اصلی مجموعه‌ی خاطرات بچه‌ی چلمن هستند؛ دو پسر کوچک و بازیگوش که دوست صمیمی یکدیگر می‌باشند. گرگ به این دلیل این کتاب رو به شکل یک شرح حال نوشته که بعدها وقتی به شهرت رسید مجبور نباشد به تک‎تک سوالات طرفدارانش جواب بدهد.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب اراذل و اوباش

این مجموعه از بهترین کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات پرتقال می‌باشد. آقای گرگ ملقب به تیز دندان، به همراه دوستانش مار موذی دراز، پیرانای تیز دندان و یک کوسه ی گنده بک که همگی به گروه اراذل و اوباش معروفند تصمیم دارند تا گروه قهرمانان را تشکیل دهند. آن ها می خواهند به هر نحوی شده کارهای خیرخواهانه انجام داده و رفتارهای بد گذشته را کنار بگذارند. اما ظاهرا این کار به آن راحتی که فکر می کنند نیست و در این مسیر اتفاقات بامزه‌ای برایشان رخ می‌دهد.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب لوتا پیترمن

اثر فوق از بهتریت کتاب‌های طنز نشر هوپا است. کتاب مصور و طنزآلودی که داستان دختر ده ساله‌ی سرزنده و بازیگوشی به نام لوتا پیترمن را که همراه با پدر، مادر و برادرهای دوقلویش زندگی می‌کند در قالب کمیک استریپ روایت می نماید. مادر لوتا با اینکه می‌دان؛ او از کلم و فلوت به شدت متنفر است ولی در روز تولدش به او یک فلوت هدیه می‌دهد و … اتفاقاتی که برای لوتا رخ می‌دهد داستان‌های این مجموعه را می‌سازد.


خرید مجموعه کتاب های دوتا خفن

کتاب دو تا خفن

این مجموعه‌ی سه جلدی از بهترین کتاب‌های طنز انتشارات پرتقال به شمار می‌آید. نایلز اسپارکس ” و ” مایلز مُرفی ” دو دوست و دانش آموز مدرسه ی ” یاونلی ولی ” هستند که گروه دونفره‌ی ” دو تا خفن ” را تشکیل داده‌اند. آن دو هر لحظه در حال کشیدن نقشه برای اذیت کردن دیگران به خصوص مدیر مدرسه، آقای بارکین هستند و از دردسرهایی که برای او به وجود می آورند، بسیار لذت می برند.


مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های شعر کودک


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب من جوکم

این اثر از بهترین کتاب‌های طنز انتشارات پرتقال می‌باشد و به زندگی پسر نوجوانی به نام جیمی گریم می پردازد که در یک تصادف رانندگی پدر، مادر و خواهر خود را از دست داده است، همچنین پس از آن سانحه او دیگر نمی تواند بر روی پاهای خود راه برود و باید از ویلچر استفاده کند. در مدتی که جیمی در بیمارستان بستری بود، ملاقات کنندگان برای او کتاب های جوک هدیه می آوردند و جیمی اوقات خود را با خواندن آن ها پر می کرد تا روحیه ی از دست رفته اش را دوباره به دست آورد و پس از آن به اجرای استند آپ کمدی پرداخت.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب قصه های با پدر و مادر

این اثر از بهترین کتاب‌های طنزچاپ شده در نشر هوپا می‌باشد. لویی شخصیت اصلی داستان ماجراهایی که برایش رخ می‌دهد را نقل می‌کند، او دوازده سال دارد و بسیار با انگیزه و با نشاط است. لویی توانایی بالایی در خنداندن دوستان و اطرافیانش دارد به همین خاطر همه او را لویی خنده‌ساز صدا می‌کنند. او آرزو دار یک کمدین مشهور شود.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب تیمی کارناگاه

کتاب تیمی کارناگاه از بهترین کتاب‌های طنز در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده و خاطرات روزمره‌ی پسر بچه‌ای به نام تیمی است که به زبان طنز به نگارش در آمده. او یک خرس قطبی را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌دارد و خودش را صاحب بزرگترین بنگاه خصوصی کارآگاهی شهر و یا حتی کشور می‌داند.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب مدرسه جاسوسی

این اثر جزء بهترین کتاب‌های طنز نوجوان می‌باشد که در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. بنجامین رییلی نوجوانی که در آکادمی جاسوسی سیا درس می‌خواند. مدرسه‌ای که دانش‌موزانش اغلب از تیزهوشان و نوابغ هستند و هدف از آموزش آنها تربیت اشخاصی برای حفظ امنیت کشور می‌باشد. بنجامین به خاطر توانایی‌های بالایی که دارد ماموریت‌های زیادی را به انجام رسانده و اغلب اوقات در معرض خطرات جانی نیز قرار گرفته است.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب کاپیتان زیرشلواری

این اثر از بهترین کتاب های طنز کودک و نوجوان می باشد که هم در انتشارات پرتقال و هم در انتشارات سایه گستر به چاپ می رسد. جورج و هرولد دو پسر بچه‌ی شیطون و خرابکارند که در مدرسه‌ی ابتدایی جروم هارویتز درس می‌خوانند. در حیاط خلوت خانه جورج، خانه‌ی درختی کوچکی وجود دارد که پسرها هر روز بعد از تعطیلی مدرسه به آن جا می‌روند و مشغول نوشتن داستان‌های خیالی‌شان می شوند. جورج داستان را می‌نویسد و هرولد که استعداد فوق‌العاده ای در نقاشی دارد، کنار هر صفحه از داستان، تصاویر زیبایی می کشد. آن ها تا کنون ابر قهرمان‌های بسیاری را خلق کرده‌اند؛ اما به نظر خودشان ـ کاپیتان زیرشلواری ـ ابرقهرمان داستان جدیدشان از همه ی ابرقهرمان‌های دیگر شجاع تر و جسورتر است.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب گورخر گلادیاتور

این اثر از بهترین کتاب‌های طنز نشر هوپا می‌باشد. شخصیت اصلی قصه، “ژولیوس” نام دارد. او گورخری مبارز و شجاع می‌باشد که سال‌های زیادی از عمرش را، همراه با دوستانش، در مدرسه‌ی “لودوس مگنوس” زندگی کرده است؛ بزرگ‌ترین و بهترین مدرسه‌ی گلادیاتوری روم. دوستان ژولیوس یک گراز کوچک و لاغر، بز کوهی، تمساح و زرافه هستند که هر یک به ترتیب “کورنلیوس گرازه”، “فلیکس”، “لوسیا” و “روفوس” نام دارند.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب ماجراهای ریکی پرنده

این کتاب از بهترین کتاب‌های طنز نشر هوپا می‌باشد. شخصیت اصلی این کتاب ریکی پسر نوجوانی می باشد که یک تفاوت اساسی با همسالان و دوستان خود دارد؛ او قادر است پرواز کند، البته تا زمانی که کسی او را در این حالت مشاهده نکند، در آن صورت از آن بالا به پایین سقوط خواهد کرد.این کتاب با داشتن زبان طنز، تصاویر کارتونی خنده دار و بانمک، بهترین گزینه برای کودکان و حتی نوجوانانی می باشد که علاقه ی چندانی به مطالعه ندارند.


آشنایی با 16 رمان برتر طنز کودک و نوجوان

کتاب گردان قاطرچی ها

این مجموعه سه جلدی از بهترین کتاب‌های طنز ایرانی می‌باشد که توسط داوود امیریان به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از بهترین راویان خاطرات و اتفاق‌های هشت سال دفاع مقدس است که با بیان طنز گونه و بسیار جذاب، ماجراهای اتفاق افتاده برای رزمندگان یکی از گردان‌ها به نام ” گردان بلال ” را تعریف می‌کند.


مقاله فوق جهت معرفی کتاب‌های رمان نوجوان طنز حوزه کودک و نوجوان نگاشته شده و برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها توضیحات مختصری نیز ارائه شده است. علاقه مندان به این دست کتاب‌ها می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنند.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت