آشنایی با سطح‌بندی کتاب‌های Four Corners | فور کرنرز 1 2 3 4

معرفی مجموعه کتاب Four corners

مجموعه کتاب four corners از سری کتاب‌های جامع و کاربردی آموزش زبان انگلیسی انتشارات معتبر کمبریج است که توسط اساتید برجسته و معروف آموزش زبان مثل: جک سی.ریچارد و دیوید بولکه نوشته شده و در 4 سطح به چاپ رسیده است. چنانچه شما نیز به دنبال روشی آسان، مطمئن و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، با ما همراه باشید تا باهم به بررسی مجموعه کتاب Four corners بپردازیم و با نحوه‌ی خرید اینترنتی کتابfour corners با تخفیف آشنا شویم.

آشنایی با سطح‌بندی کتاب‌های Four Corners | فور کرنرز 1 2 3 4

یادگیری زبان انگلیسی با لهجه‌ی امریکایی، همراه Four corners

 مجموعه کتاب  four corners ، یک دوره آموزشی ایده‌آل برای ارتقاء مهارت مکالمه و برقراری ارتباطات مؤثر در زندگی روزمره از طریق دایره‌ای وسیع از واژگان به لهجه آمریکایی است. این دوره‌ی آموزشی مکالمه‌محور به‌کارگیری فنون آموزشی خاص، توانسته نام خود را در زمره‌ی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی مطرح و موفق دنیا قرار دهد.

four corners با قرار دادن زبان‌آموزان در موقعیت‌های مختلف، ارائه‌ی واژگان پرکاربرد در قالب موضوعات جذاب و توجه به مهارت‌های لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ، گرامر و لغات در هر درس، موجب افزایش تسلط و اعتماد به نفس زبان‌آموزان گردیده و در تبدیل آن‌ها به یک سخنران انگلیسی بدون‌نقص بسیار مؤثر عمل کرده است.

کتاب four corners برای چه سطحی است

مجموعه کتاب four corners ، یک دوره آموزشی چهار سطحی برای آموزش و ارتقاء کلیه‌ی مهارت‌های زبان انگلیسی در زبان‌آموزان جوان و بزرگسالان سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته است که تاکید ویژه‌ای بر افزایش توانایی مکالمه و پرورش مهارت‌های ارتباطی دارد. این دوره آموزشی آسان، جذاب و مبتنی بر شواهد علمی، مناسب بزرگسالان، جوانان و کلیه‌ی افرادی است که مایلند از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط مؤثر در زندگی روزمره بهره ببرند.

آشنایی با سطح‌بندی کتاب‌های Four Corners | فور کرنرز 1 2 3 4

آشنایی با سطح‌ بندی کتاب های Four corners  

همانطور که اشاره شد مجموعه کتاب  four corners  شامل آموزش زبان از سطح مقدماتی تا پیشرفته در قالب 4 کتاب است که به ترتیب با رنگ‌های نارنجی، قرمز، آبی و سبز مشخص می‌شوند. هر کتاب دارای 12 درس است که در 4 بخش A ،B ،C  و D، تمام مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی را پوشش می‌دهند.

کتابFour corners 1 برای زبان‌‌آموزان مبتدی طراحی شده است که نیازمند ارائه‌ی گرامر، واژگان و زبان کاربردی در سطح مقدماتی هستند.این سطح شامل دوازده درس‌نامه با موضوعات متنوعی نظیر زندگی روزمره، کار و بازی، غذا، تجربیات، جشن‌ها و… است.     

سطح دو مجموعه کتاب Four Corners مختص زبان‌آموزانی است که مهارت‌های پایه را فرا گرفته‌اند. این کتاب نیز شامل 12 درس است که در قالب موضوعات متنوع روزمره نظیر علایق، آب و هوا، سلامتی و… به آموزش گرامر مقدماتی و مهارت‌های چهارگانه مطابق با سطح زبان‌آموز پرداخته است.

سطح سوم Four Corners مختص زبان‌آموزان سطح متوسط است. این کتاب با استفاده از موضوعات روزمره نظیر تحصیل، مد و پوشاک، محیط زیست و… موجب تقویت مهارت‌های اصلی زبان‌آموزان دارای سطح متوسط می‌گردد.

سطح 4 آخرین و پیشرفته‌ترین سطح مجموعه کتاب Four Corners است. این کتاب همچون سایر سطح‌ها شامل 12 درس می‌باشد که در قالب موضوعات روزمره به ارائه‌ی لغات و گرامرهای  تخصصی‌تر و  پیشرفته‌تر می‌پردازد.

ساختار کتاب های Four Corners

هر یک از کتاب های فورکرنرز دارای 12 فصل می‌باشد که به بخش های A, B, C, D تقسیم‌بندی شده‌اند. ساختار هر درس در این کتاب‌ها عبارت است از:

warm-up: این عنوان به قسمتی اطلاق می‌شود که شامل تصاویری مرتبط با درس است و تا حدودی یک پیش‌زمینه ذهنی از موضوعِ آن فصل را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

 Vocabulary: این قسمت در کتاب Four Corners یکی از بخش‌های جذابیست که به شیوه‌ای خلاقانه به آموزش لغات جدید می‌پردازد. کتاب در اغلب دروس از زبان‌آموزان می‌خواهد تعدادی لغت را به چندین تصویر که در کنار آنها آورده شده‌اند، مرتبط کنند.

چنین شیوه‌ای سبب افزایش راندمان و تثبیت لغات در حافظه می‌شود.

Language in context: در این قسمت تعدادی سوال در کنار یک متن طرح می‌شود و از زبان‌آموزان خواسته می‌شود تا با استفاده از لغاتی که در قسمت قبلی آموخته، به پرسش‌ها جواب دهد.

Interaction: در این بخش، تصاویری به همراه فایل صوتی مکالمات موجود در کتاب، به زبان آموزان ارائه می‌شود.

Pronunciation: در این مرحله، زبان‌آموزان تمرین تلفظ می‌کنند و می‌آموزند که چگونه مثل انگلیسی‌زبانان، سریع و حرفه‌ای صحبت کنند.

Conversation: در قسمت Conversation یا همان مکالمه، زبان‌آموزان مهارت‌های مرتبط با مکالمه را تقویت می‌کنند. این بخش به آنها کمک می‌کند تا توانایی بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف را ارتقا دهند و در موقعیت‌های واقعی با تسلط و با اعتماد به نفس صحبت کنند.

به بیان دیگر، زبان‌آموزان در قسمت مکالمه‌ی کتاب های فورکورنرز، توانایی ارتباطی خود را توسعه می‌دهند و می‌کوشند که به سوالات با سرعت بیشتری پاسخ دهند و به موازات آن، قدرت شنیداری خود را نیز بالا ببرند.

Grammar: یکی از علل شهرتکتاب‌های فورکرنرز شیوه‌ی ارائه گرامر در آنهاست. این مجموعه، قواعد کاربردی انگلیسی را به روشی ساده، در کنار تمارین قوی به دانش‌آموزان ارائه می‌کند.

Speaking : در این بخش زبان آموزان به تقویت مهارت سخن گفتن خود می‌پردازند. این بخش زبان آموزان را در آماده سازی برای مکالمات و گفتگوهای واقعی در موقعیت‌های مختلف تقویت می‌کند.

Reading: با انجام تمرینات ریدینگ و ممارست در این بخش، توانایی درک مطلب زبان‌آموز بالا خواهد رفت؛ توسعه‌ی این مهارت در افزایش نمره آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل، بسیار مفید خواهد بود.

Listening: انجام تمریات این بخش، شامل دو مرحله است: در ابتدا باید به فایل صوتی که در کلاس برای آنها پخش می‌شود گوش کنند و سپس به سوالاتی که مطرح شده پاسخ دهند.

Writing: در این بخش از فراگیرندگان، درخواست میشود تا یک متن با موضوع مشخص را بنویسند تا به این طریق مهارت نوشتاری خود را نیز تقویت کرده باشند.

فعالیت پایانی wrap-up: این فعالیت، که فعالیت پایانی هر فصل است، کمک می‌کند تا زبان‌آموزان آموخته‌های خود را ارزیابی کنند و مطالبی را که در آن درس یاد گرفته‌اند، به درستی بکار ببرند.

پیشرفت در مکالمه با Four corners

طراحی مجموعه کتابFour Corners با تمرکز ویژه بر افزایش  مهارت مکالمه صورت گرفته است. بخش وسیعی از آموزش این کتاب‌ها به مکالمات گروهی با موضوع رخدادهای روزمره و یادگیری واژگان جدید اختصاص یافته است.

به‌کارگیری متد آموزشی خاص و فعالیت‌هایی برای ارتقا مکالمه نظیر ارائه‌ی تصویر و درخواست گفتگو راجع به آن، ترغیب زبان‌آموزان به پرسش و پاسخ و استفاده از جملات کاربردی مرتبط با موضوع درس در مکالمات و فعالیت‌هایی تحت‌عنوان «به صحبت کردن ادامه دهید» (keep talking)،موجب تسلط بیشتر زبان‌آموزان بر مکالمه و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران می‌گردد.     

به کارگیری واژگان ضروری و روزمره در فور کورنز

افزایش دایره لغات یکی از نیازهای اصولی برای تسلط به مکالمه در هر زبان است. آموزش واژگان ضروری به شیوه‌ای جذاب با  استفاده از تصاویر و موضوعات متنوع، از ویژگی‌های مجموعه کتاب Four Corners است. این مجموعه کتاب‌ها با ارائه‌ی واژگان و اصطلاحات پرکاربرد و کلیدی، قرار دادن زبان‌آموز در موقعیت‌های مختلف و در نتیجه تقویت مهارت مکالمه، جایگاه ویژه‌ای در بین کتاب‌های پرطرفدار تقویت مهارت مکالمه در دنیا یافته است.

معرفی مجموعه آموزشی Four corners   

 تمامی سطوح سری کتاب Four Corners  شامل مجموعه‌ای گسترده از اجزا و ابزارهای آموزشی چاپی و الکترونیکی برای کمک به توسعه ارتباطات و اعتماد به نفس زبان‌آموزان است. اجزایاین مجموعه آموزشی عبارت‌اند از:

 کتاب اصلی (student book): شامل 12 واحد درسی است که در هر درس واژگان جدید، گرامر، تلفظ صحیح لغات و خواندن و درک مطلب ارائه شده است.

کتاب کار (work book): شامل تمرینات و مثال‌های متنوع برای تسلط بیشتر بر گرامر است که برای هر درس به‌صورت تفکیکی ارائه شده است.

کتاب معلم (teacher book): شامل ارائه‌ی جزئیات نحوه‌ی آموزش و انتقال مفاهیم درسی و پاسخ تمرین‌ها و آزمون‌ها برای راهنمایی مدرسان می‌باشد.

مجموعه کتاب Four Corners همچنین شامل لوح فشرده‌ حاوی نرم‌افزارهای آموزشی، ویدئو کتاب، فایل‌های صوتی، فایل‌های ویدئوئی برای افزایش جذابیت و بهبود کیفیت آموزش می‌باشد.  

لطفا نظرات خود را در رابطه با مجموعه کتاب های Four Corners با در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت