بهترین منابع یادگیری واژگان انگلیسی

بهترین کتاب لغت انگلیسی (مبتدی تا پیشرفته)

کاملا واضح است که ارتباط قوی و معنا داری بین دایره واژگان (Vocabulary) زبان‌آموز و مهارت‌های او در استفاده از زبان وجود دارد. در این مورد تفاوتی میان زبان مادری و زبان دوم افراد وجود ندارد. به‌همین علت است که برای تقویت اصولی و استاندارد مهارت‌های زبان ابتدا باید به‌طور خاص و ویژه روی افزایش مهارت واژگان انگلیسی (Vocabulary) تمرکز کرد.

فهرست بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی (Vocabulary)

در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین کتاب لغت انگلیسی را به شما معرفی کنیم تا با بهره گیری از آن ها بتوانید دایره لغات انگلیسی خود را افزایش بدهید.


1.کتاب های oxford word skills

مجموعه کتاب های oxford word skills از جمله منابع مفید برای تقویت دایره واژگان انگلیسی می ‌باشد که در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

کتاب های oxford word skills، به عنوان سری کتاب های آموزش زبان انگلیسی، از بهترین منابع برای معلمان و معدن طلایی واژگان انگلیسی پرکاربرد برای زبان‌آموزان و داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی تلقی می‌گردند.

ویژگی های کتاب oxford word skills
  • در هر سطح بیش از 2000 واژه پرکاربرد و رایج روزمره ارائه می‌دهد.
  • موضوع هر کتاب متنوع بوده و غیر یکنواخت می باشد .
  • هر کتاب 80 درس و در سه سطح مقدماتی ، متوسط و پیشرفته تالیف شده است.
  • طیف وسیعی از موضوعات و موقعیت‌ها را پوشش می‌دهند.

2.کتاب های Vocabulary in use

بسیاری از زبان‌آموزان و داوطلبان شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی همچون تافل، آیلتس، جی‌آرای و… با چالش دایره لغات کم و یا از یاد بردن لغات مواجه هستند. مجموعه کتاب Vocabulary in use، به کمک این دسته از زبان‌آموزان آمده و به عنوان یکی از مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی محبوب، سعی در حل این مشکل کرده تا آنها را به تسلط نسبی در این باره برساند.

یکی از بهترین مجموعه کتاب های لغت (Vocabulary) که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده، لیست کتاب های Vocabulary in use است که مورد استقبال بین‌المللی قرار گرفته است.

لیست کتاب های Vocabulary in use، با دو لهجه امریکن و بریتیش ارائه می‌شوند

این سری کتاب‌ها در پنج سطح ابتدایی (Elementary)، پیش از متوسط (Pre-intermediate)، متوسط (intermediate)، بالاتر از متوسط (Upper-intermediate) و پیشرفته (Advanced)، با لهجه بریتیش تألیف شده‌اند.

در مجموعه کتاب Vocabulary in use، سطوح Basic، Intermediate و High Intermediate، به تمرین واژگان با لهجه امریکای شمالی پرداخته است. به هنگام خرید آنلاین کتاب های Vocabulary in use، به توضیح روی جلد درباره لهجه آمریکایی توجه کنید.

ویژگی های کتاب Vocabulary in use
  •   گسترش دایره واژگان انگلیسی کاربردی
  •  تقویت مهارت شنیداری
  •  خودآموز زبان انگلیسی
  •  مفید برای قبولی در آزمون های معتبر بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و…
  •   شامل آزمون های جامع و استاندارد
  •  آموزش اصطلاحات رایج زبان انگلیسی

3. کتاب های 4000 essential English words

می‌توان به جرأت گفت که در میان کتاب های آموزش زبان کتاب 4000 لغت ضروری، تنوع بسیار زیادی در واژه‌های آموزش داده شده وجود دارد. این لغات انگلیسی اغلب کاربردی هستند و از کتاب‌ها و مجموعه‌های محبوب جمع‌آوری شده‌اند؛ بنابراین زبان‌آموزان پس از یادگیری، می‌توانند به‌ راحتی از آنها در مکالماتشان استفاده نمایند؛ همچنین این لغات در درک مطلب نیز می‌تواند به زبان‌آموزان کمک شایان توجهی کند. از جمله ویژگی‌های خوب مجموعه کتاب 4000 لغت ضروری این است که واژگان انگلیسی در آن بارها و بارها استفاده و تکرار می‌شوند، ازاین‌رو، به‌یادسپاری و به یادآوری کلمات انگلیسی بسیار ساده‌تر خواهد بود.

بهترین کتاب لغت انگلیسی (مبتدی تا پیشرفته)
ویژگی های کتاب های 4000 essential English words
  • سبک کتاب مانند لغت نامه های کلاسیک است. ابتدا نوشتار واژه سپس تلفظ کلمه و معنای آن و در نهایت مثال ذکر شده است.
  • در صورتی که واژگان انگلیسی این مجموعه را به خوبی بیاموزید دیگر در مکالمات خود یا هنگام دیدن فیلم از لغات جدید غافل گیر نمی‌شوید.
  • در این کتاب، لغات انگلیسی بر اساس موضوعات تقسیم بندی شده اند که باعث می شود.
  • به همراه هر واژه یک تصویر که معنی آن واژه را تداعی می کند، طراحی شده است.
  • در هر درس یک داستان کوتاهِ زیبا روایت می شود تا به شما برای آموختن آسان واژگان جدید کمک کند.

4. کتاب 504 WORD

کتاب 504 واژه، یکی از منابع محبوب در میان زبا‌ن‌آموزان با سطح متوسط است. این کتاب از کلمات و مباحث آسان شروع کرده و به مباحث و کلمات پیشرفته‌تر در زبان انگلیسی می‌رسد. در این کتاب، موضوعات و مباحث کاربردی پوشش داده شده و واژگان انگلیسی و مطالب از مطبوعات، مجلات، مکالمات فیلم‌ها و… انتخاب شده‌اند که برای زبان‌آموز جذابیت زیادی دارند. پوشش بهترین کلمات کاربردی، رسمی و ادبی، ارائه مثال و تمرین‌های آموزنده، همگی از علل محبوبیت این کتاب است.

ویژگی های کتاب 504 واژه
  • کتاب 504 واژه، شامل چهل و دو درس بوده که در هر درس، به معرفی دوازده کلمه جدید پرداخته می‌شود.
  • به همراه این کلمات، مثال‌ها، تمرینات، مترادف، متضاد، تلفظ صحیح و داستان کوتاه نیز ارائه شده است تا این کلمات در ذهن زبان‌آموز ماندگار شوند.
  • همچنین همراه این کتاب، سی‌دی شامل فایل‌های صوتی مورد نیاز برای یادگیری این دروس نیز آمده که با دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی موجود است.

5. کتاب 1100 WORDS

کتاب پیش‌رو به آموزش واژگان انگلیسی آکادمیک و ضروری پرداخته و مناسب برای همه افرادی است که قصد گسترش دایره لغات را دارند. این کتاب یکی از منابع اصلی تقویت لغات برای داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی مانند تافل یا آیلتس محسوب می‌شود. واژگان این کتاب به همراه معنی، تلفظ و کاربرد واژگان در جملات آموزش داده شده‌اند. همچنین سعی شده که واژگان انگلیسی در جملات درس‌های بعدی نیز تکرار شوند که موجب ماندگاری مطالب می‌شود.

ویژگی های کتاب 1100 واژه
  1. در برنامه آموزش روزانه، هر روز به آموزش پنج کلمه جدید همراه با تلفظ صحیح پرداخته.
  2. در بخش دوم از متنی استفاده می کند که واژگان جدید در آن استفاده شده باشد.
  3. در بخش سوم به تمرین پرکردن جای خالی توسط لغت جدید پرداخته است.
  4. در آخر هر درس، یک اصطلاح جدید یاد خواهید گرفت تا بتوانید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید.

6. کتاب های Focus On Vocabulary

کتاب های Focus on vocabulary از بهترین کتاب‌هایی است که برای تقویت و افزایش دایره لغات تالیف شده است. این کتاب هفت درس دارد و هر درس از چهار بخش تشکیل شده است. سه بخش آغازین هر درس به آموزش واژگان انگلیسی اختصاص داده شده و بخش پایانی آن که Strategy practice نام دارد تمرین‌های از هر سه بخش را ارائه کرده است.

ویژگی های کتاب Focus On Vocabulary

• متمرکز بر موضوعاتی مختلف ازقبیل: جمله، ذهن، طراحی، افراد مشهور و محیط زیست.
• در شروع هر فصل بخش Assessing Your Vocabulary Knowledge وجود دارد که به زبان آموز کمک میکند سطح خود را در مواجه شدن با 24 لغت جدید بسنجد.
• هر لغت حداقل 4 بار مورد آزمون قرار میگیرد.
• در پایان هر فصل توصیه هایی برای استفاده از دیکشنری، مقاله نویسی و باقی نکات مربوط به لغات انگلیسی ذکر می‌شوند.


7.IELTS Essential Words

کتاب IELTS Essential Words یکی از منابع معتبر و مهم در زمینه آزمون آیلتس هست که توسط Lin Lougheed تألیف و ارائه شده است. این کتاب تمرکز ویژه‌ای بر آموزش لغات و واژگان ضروری آزمون آیلتس دارد و درصدد آن است تا دامنه لغات انگلیسی داوطلبان و زبان آموزان را افزایش داده و آن‌ها را جهت شرکت و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس آماده کند.

ویژگی های کتاب واژگان ضروری آیلتس
  • شامل ۶۰۰ لغت در 10 درس می باشد.
  • کتاب کلمات ضروری برای آزمون بین المللی IELTS و واژگان پرکاربرد آن پایه ریزی شده است.
  • دارای مباحث مختلفی در زمینه اوقات فراغت، فناوری، آموزش، جهانگردی، اجتماع، کسب و کار، سلامت، طبیعت، فرهنگ و غیره می‌باشد.
  • هر درس خودآزمایی‌هایی مشابه سؤالات آزمون آیلتس، جهت خودارزیابی زبان آموزان به همراه پاسخ تمرینات در انتهای کتاب ارائه شده است.
  • در کنار این کتاب یک سی دی که حاوی فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت‌های شنیداری زبان آموزان و تلفظ صحیح واژگان انگلیسی قرار داده شده است.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین منابع یادگیری واژگان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی کرده باشیم. امیدواریم تا مطالب این صفحه تا حدودی دغدغه‌ها و سوالاتتان را برطرف نموده باشد. شما نیز اگر مایلید نظرات و پشنهادات خود را، برای ما در همین صفحه، کامنت کنید. کتابانه همواره مشتاق شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شماست.(+)

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت