بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم

درس ریاضی همیشه یکی از مهم‌ترین دروس سال‌های تحصیلی به شمار می‌رود؛ فرقی نمی‌کند که در پایه ششم باشید یا نهم یا دوازدهم، در هر صورت درس ریاضی یکی از آن درس‌هایی است که اولویت بالایی دارد. به همین دلیل  درس ریاضی همیشه یکی از بیشترین تنوع‌های کتاب‌های کمک درسی را به خود اختصاص داده؛ تنوعی که به خوبی میان کتاب ریاضی نهم مشهود است.

اگر دانش‌آموز پایه نهم هستید یا فرزندی دارید که در پایه نهم مشغول تحصیل است و به دنبال بهترین کتاب کمک درسی نهم در درس ریاضی می‌گردید، در صفحه‌ی درستی هستید. در مطلب پیش‌رو به معرفی برترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم به انتخاب کارشناسان سایت کتابانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کتاب درسی پایه نهم

آنچه در مقاله زیر خواهیم خواند عبارت است از:

  • بهترین کتاب های کار ریاضی نهم
  • بهترین کتاب های آموزش ریاضی نهم
  • بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی ریاضی نهم

بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم

در مقدمه مطلب اشاره کردیم که درس ریاضی یکی از دروس مهم هر سال تحصیلی است. با این حال در سال نهم به دلیل امتحانات ورودی مدارس اهمیت آن دو چندان می‌شود. و انتخاب یک کتاب کمک درسی مناسب نقش به‌سزایی در آینده تحصیلی دانش‌آموز خواهد داشت.

کتاب های کمک درسی ریاضی نهم خود به چندین دسته تقسیم می‌شوند؛ کتاب‌های کار که به منظور تفهیم مباحث تألیف شدند، کتاب‌های تیزهوشان که هدفشان آماده کردن دانش‌آموز در سطحی بالاتر از سطح کتاب درسی است یا کتاب‌های نمونه سوال امتحانی که دانش‌آموزان را برای امتحانات کلاسی و مدرسه آماده می‌کنند. در ادامه مطلب به معرفی کتاب های کمک درسی برتر ریاضی نهم در هر کدام از این دسته‌ها می‌پردازیم.

بهترین کتاب های کار ریاضی نهم

دسته‌ای از کتاب های کمک درسی ریاضی نهم که با گردآوری تمرین‌ها و سوالات تکمیلی به تفهیم بهتر مباحث به دانش‌آموزان کمک کرده و آن را با انواع مختلف سوالات آشنا می‌‌کنند، تحت عنوان کتاب کار شناخته می‌شوند که در مطلب زیر با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم.

کتاب ریاضی نهم [9] کارپوچینو گاج

کتاب کار کارپوچینو ریاضی نهم از انتشارات گاج با هدف آموزش مطالب کتاب درسی و ایجاد آمادگی برای پاسخ به انواع سوالات پرسش‌ها و امتحانات مختلف نوشته شده است.

این کتاب، از مجموعه کتاب های کارپوچینوی گاج، دارای درسنامه‌های کوتاه و کاربردی به همراه مثال‌های درسی و نکات کلیدی بوده و در ادامه آن انواع سوالات از مباحث مختلف کتاب ارائه شده است. همچنین نمونه سوالات امتحانی ویژه امتحانات نوبت اول و نوبت دوم نیز در این کتاب گنجانده شده تا دانش‌آموزان مشکلی برای شرکت در آزمون‌ها نداشته باشند.

کتاب کارپوچینو ریاضی نهم [9] گاج

کتاب شاهکار ریاضی نهم [9] کلاغ سپید

کتاب شاهکار ریاضی نهم از انتشارات کلاغ سپید یکی دیگر از بهترین کتاب های کار ریاضی نهم است که در دو بخش کتاب کار و شاهکار امتحانی نوشته شده. بخش اول مربوط به درس نامه های روان و پرسش های طبقه‌بندی شده از مباحث مختلف بوده و بخش دوم آن شامل سوالات امتحانی مهم و پرتکرار است.

در تألیف این کتاب، از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید، سعی شده تا منبعی مناسب جهت آمادگی برای پاسخگویی به انواع پرسش‌ها و امتحانات کلاسی و مدرسه‌ای تهیه شود.

خرید کتاب شاهکار ریاضی نهم کلاغ سپید

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم [9] منتشران

کتاب کار و تمرین ریاضی نهم از انتشارات منتشران یکی دیگر از کتاب های کار ریاضی مطرح پایه نهم است که با درسنامه‌های خلاصه و سوالات طبقه‌بندی شده خود شناخته می‌شود. این کتاب از کتاب های کار و تمرین منتشران در پایان هر فصل، پرسش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است که با نام دانش‌آموزان پرتلاش شناخته شده و دارای پاسخ هستند.

خرید کتاب کار و تمرین ریاضی نهم [9] منتشران

کتاب کار ریاضی نهم [9] خیلی سبز

کتاب کار ریاضی نهم از انتشارات خیلی سبز یکی دیگر از بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم در دسته کتاب کار است. درسنامه‌های این کتاب کار خیلی سبز با زبانی شیرین و روان نوشته شده و دارای تنوع مناسبی از انواع سوالات تشریحی و تستی است. در این کتاب همچنین تعدادی نمونه سوال به منظور آمادگی برای امتحانات در نظر گرفته شدند

خرید کتاب کار ریاضی نهم خیلی سبز

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم


بهترین کتاب های تیزهوشان ریاضی نهم

کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی در درس ریاضی نهم، روی آموزش و تفهیم مطالبی بالاتر از سطح مطالب کتاب درسی تمرکز دارند. سوالات موجود در این دسته کتاب‌های کمک درسی معمولاً از سوالات پرتکرار امتحانات ورودی مدارس خاص مانند مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی یا دیگر مدارس برتر استفاده شده و سوالات تألیفی هم با توجه به سطح این سوالات تألیف شدند.

لازم به ذکر است از آنجا که محتوای این دسته از کتاب‌ها به منظور آمادگی برای شرکت در امتحانات ورودی تهیه شدند، تمامی سوالات در قالب سوالات چهارگزینه‌ای هستند.

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم (9) خیلی سبز

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم از انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه‌های تشریحی با زبان ساده و صمیمی شناخته شده این نشر و آزمون‌های تستی متعدد است.

این کتاب، از مجموعه کتاب های تیزهوشان خیلی سبز، در یک جلد نوشته شده و در کنار درسنامه و سوال، شامل پاسخنامه‌های تشریحی هم هست.

خرید کتاب تیزهوشان ریاضی نهم خیلی سبز (سوال)

کتاب مرشد مسابقات ریاضی [9] نهم مبتکران

کتاب ریاضی نهم مرشد از انتشارات مبتکران با بیش از ۳۰۰۰ تست چهار گزینه‌ای یکی از بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم است. سوالات این کتاب شامل پرسش‌های آزمون‌های ورودی مدارس ممتاز کشور، آزمون‌های پیشرفت تحصیلی سمپاد، المپیادهای ریاضی و سوالات مطرح شده در مسابقات ریاضی داخلی و خارجی هستند و از این نظر در سطح بالایی قرار می‌گیرند.

در نظر داشته باشید که با توجه به سطح بالای سوالات این کتاب، خرید کتاب های مرشد مبتکران درس ریاضی نهم را تنها به دانش‌آموزان باهوش و مستعد توصیه می‌کنیم.

همچنین لازم به ذکر است که جلد اصلی کتاب تنها شامل پاسخنامه کلیدی بوده و برای دسترسی به پاسخنامه تشریحی سوالات باید جلد دوم آن را خریداری نمایید.

خرید کتاب مسابقات ریاضی نهم مبتکران

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم [9] کاهه

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم از انتشارات کاهه شامل درسنامه‌های تشریحی کامل و مفصل و آزمون‌های تستی متعدد است. سوالات این کتاب هم مانند دیگر آثار این دسته در سطح بالایی قرار دارند و با توجه به سوالات آزمون‌های پیشرفته تألیف شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب داشتن پاسخنامه کاملا تشریحی در کنار سوالات آن است.

خرید کتاب تیزهوشان ریاضی نهم کاهه

بهترین کتاب های آموزش ریاضی نهم

این دسته از کتاب های کمک درسی ریاضی نهم تمرکز بیشتری روی درسنامه و یادگیری پله به پله دانش‌آموز دارند. با استفاده از این کتاب های کمک آموزشی می‌توانید از یادگیری مباحث مختلف اطمینان حاصل نمایید.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم از نشر گاج یکی از بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم در دسته کتاب‌های آموزشی است.

این کتاب، از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج، در دو بخش «آموزش و تست» و «سوالات تشریحی» نگاشته شده و دانش‌آموز را به مطالعه پله‌ای کتاب تشویق می‌کند. بخش اول در واقع با هدف این مباحث کتاب درسی تهیه شده و بخش دوم هدف آمادگی دانش‌آموز برای شرکت در امتحانات کلاسی و مدرسه‌ای را دنبال می‌کند.

خرید کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی نهم از انتشارات خیلی سبز یکی از کتاب های کمک درسی برتر ریاضی نهم است این کتاب شامل درسنامه‌های کامل، انواع سوالات تشریحی، نمونه سوال‌های امتحانی و سوالات چهار گزینه‌ای به همراه پاسخ‌های کاملا تشریحی است.

این کتاب، از مجموعه کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز، در واقع نه تنها مباحث کتاب درسی را به دانش‌آموز می‌آموزد بلکه نقش یک بانک سوال کامل به منظور آمادگی دانش‌آموز برای پاسخگویی به انواع سوالات تشریحی و تستی را دارد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم

کتاب ریاضی کامل نهم (9) جویا مجد

کتاب ریاضی کامل نهم انتشارات جویا مجد همه آن چیزی است که از یک کتاب آموزش ریاضی نهم انتظار دارید؛ درسنامه‌های خلاصه به همراه نکات تکمیلی، سوال‌های امتحانی، تمرین‌های ویژه و سوالات تستی به همراه پاسخنامه تشریحی. در یک کلام کتاب های ریاضی کامل جویا مجد به معنای واقعی کلمه کامل بوده و بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند.

خرید کتاب ریاضی کامل نهم جویا مجد

کتاب ریاضی نهم کامل طلایی

کتاب ریاضی نهم انتشارات کامل طلایی شامل دو سطح عمومی و تکمیلی است که در سطح عمومی آموزش کامل کتاب درسی به همراه مثال‌های اموزشی و حل مسائل می‌پردازد در پایان تعدادی آزمون‌های مستمر به منظور اطمینان از یادگیری دانش‌آموز قرار داده شدند تا سطح عمومی به تنهایی بتواند در تفهیم مطالب کتاب درسی موفق عمل کند.

در سطح تکمیلی شاهد قرارگیری پرسش‌ها و تمرین‌های بیشتر به منظور تثبیت آموخته‌های دانش‌آموز در ذهن وی هستیم.

در انتها شاهد آزمون‌های پایان فصل هستیم که خود شامل انواع پرسش‌های چهار گزینه‌ای و تشریحی به همراه نمونه سوالات آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم و آزمون‌های میان نوبت است. یکی از نقاط قوت این کتاب قرارگیری پرسش‌های تستی آزمون‌های ورودی مدارس خاص و برتر به همراه پاسخ‌های تشریحی در آن است.

خرید کتاب کتاب ریاضی نهم کامل طلایی

بهترین کتابهای نمونه سوالات امتحانی ریاضی نهم

کتاب های نمونه سوالات امتحانی، دسته‌ای دیگر از کتاب های کمک درسی ریاضی نهم هستند که در واقع بانک سوالات امتحانی می‌باشند و تنوعی از انواع سوالات پرتکرار در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم را به دانش‌آموز ارائه می‌کنند.

کتاب شب امتحان ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب شب امتحان ریاضی نهم از انتشارات خیلی سبز یکی از بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم برای امتحانات پایان ترم است. این کتاب شامل چندین نمونه امتحان از آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم به همراه پاسخنامه تشریحی بوده و در ادامه خلاصه کل مباحث کتاب درسی را در کمتر از ۳۰ صفحه ارائه کرده است.

نمونه سوالات امتحانی این کتاب، از سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز، به دو صورت طبقه‌بندی شده و طبقه‌بندی نشده ارائه شده که در دسته اول سوالات به صورت همگام با فصل های کتاب درسی چیده شدند؛ در حالی که در دسته دوم نمونه سوالات امتحانات نهایی بدون تغییر لحاظ شدند.

خرید کتاب شب امتحان ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب ریاضی نهم [9] اسفندیار

کتاب ریاضی نهم از انتشارات اسفندیار دارای انواعی از امتحانات نوبت اول و نوبت دوم بوده و دانش‌آموزان را با سوالات این آزمون‌ها آشنا می کند. کتاب ریاضی نهم اسفندیار دارای پاسخنامه تشریحی بوده و همچنین تعدادی فلش کارت را برای مرور مطالب کتاب در شب امتحان در خود جای داده است.

یکی از نکات مثبت این کتاب لحاظ کردن بارم بندی آموزش و پرورش در نمونه سوالات امتحانی آن است تا دانش‌آموزان بهتر اهمیت هر مبحث را درک کنند.

خرید کتاب ریاضی نهم اسفندیار

کتاب گلبرگ ریاضی نهم گل واژه

کتاب گلبرگ ریاضی نهم از نشر گل واژه یکی از کتاب های کمک درسی برتر ریاضی نهم در دسته بانک سوالات امتحانی است. این کتاب همچون دیگر کتاب‌های این دسته شامل سوالات طبقه‌بندی شده به همراه پاسخ‌های تشریحی و آزمون‌های جامع مشابه امتحانات نوبت اول و نوبت دوم است.

مرور مطالب کتاب درسی در این کتاب، از مجموعه کتاب های گلبرگ گل واژه، به دو صورت مشاوره امتحانی و نکاتی برای یادآوری ارائه شدند که بخش دوم در قالب فلش کارت‌هایی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

خرید کتاب گلبرگ ریاضی نهم گل واژه

ما در سایت کتابانه در تلاشیم تا با جمع آوری انواع کتاب های درسی و ادبی مرجعی مناسب جهت تهیه انواع آثار مکتوب به کاربران ارائه کنیم. شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز نسبت به خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی ریاضی نهم از سایت کتابانه اقدام کنید.

در مطلب تلاش کردیم تا با معرفی تعدادی از بهترین کتاب های کمک آموزشی به شما در خرید کتاب کمک درسی ریاضی نهم کمک کنیم. شما هم اگر کتاب مناسبی می‌شناسید که جای آن در این مطلب خالی است، از بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم

۲ Comments

  1. چه کتابی پیشنهاد میدین که هم آموزش کاملی داشته باشه و هم تست های زیادی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت