ثبت نام کتاب های کلاس سوم

ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان 1403 – 1404 + ویدئو آموزشی

خرید کتاب درسی، در آغاز سال تحصیلی، همیشه، اتفاق خاطره‌انگیزی است! البته به شرط آن‌که ثبت‌نام کتاب‌ها در موعد مقرر انجام شده یا به‌لطف فراموشی سهوی والدین، جاماندن از فرایند دریافت کتب درسی دردسرساز نشود!

در مقاله امروز، قرار است به بررسی روند ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان و نیز شناخت همه راه‌حل‌ها برای خرید کتاب درسی سوم دبستان، بدون الزام به ثبت‌نام از طریق مدارس، بپردازیم.

توجه: زمان ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام شد. این زمان برای پایه سوم تاریخ 28/ 1/ 1403 تا 31/ 1/ 1403 می باشد و دانش آموزان و مدیران مدارس باید ظرف این مدت، جهت ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان، وارد سامانه های مربوطه شوند.

ویدئو نحوه ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتب درسی

در ادامه مقاله نیز به آموزش تصویری و مرحله به مرحله ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان پرداخته‌ایم. با کتابانه همراه باشید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتب درسی(ثبت نام فردی)

اگر قصد دارید بدون مداخله مدرسه، به صورت شخصی برای ثبت نام کتاب های کلاس سوم فرزندتان اقدام نمایید، مراحل آن به صورت کامل در ویدیو زیر ذکر شده است:

آموزش ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتب درسی ( سفارش گروهی)

ویدیو زیر برای آموزش ثبت نام های گروهی و مختص مدیران مدارس است. مراحل ثبت نام در ویدیو زیر به صورت کامل به شما ارائه شده است:

معرفی لیست کامل کتاب های پایه سوم دبستان

از آنجایی‌که کتاب درسی سوم دبستان هرساله دچار تغییرات قابل‌توجهی می‌شود، برای شناخت آخرین ویرایش‌ها بهتر است به فهرست قابل‌اطمینان و تاییدشده وب‌سایت‌های مرتبط با آموزش و پرورش دسترسی داشته باشید. البته اجازه بدهید کتابانه این مسیر دسترسی را آسان‌تر کند و در ادامه، جدیدترین لیست برای خرید کتاب کلاس سوم را به شما معرفی کند.

کتاب‌های کلاس سوم دبستان در یک نگاه، شامل موارد زیر هستند:

نکات مهم ثبت ‌نام کتاب درسی سوم ابتدایی

در فرایند ثبت نام کتاب های درسی سوم ابتدایی، بهتر است بازه زمانی اعلام شده را فراموش نکنید و حتما پیش از آن، مدارک تایید هویت خود را برای ثبت‌نام در مدرسه دلخواهتان ارائه نمایید. در بیشتر موارد، کادر اصلیِ مدرسه موظف به ثبت نام کتاب های درسی سوم دبستان از طریق «سامانه سیدا» است اما در بعضی موارد ضمن هماهنگی با مدیریت، می‌توانید شخصا کتاب‌های درسی این پایه را سفارش دهید و با شروع سال تحصیلیِ جدید، آن‌هارا از مدرسه تحویل بگیرید.

زمان ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام شد

مطابق مطالبی که در ابتدای مقاله ذکر شد، تقویم سفارش کتاب های درسی سال 1403 – 1404 مشخص گشته و زمان ثبت نام برای پایه سوم تاریخ 28/ 1/ 1403 تا 31/ 1/ 1403 می باشد و دانش آموزان و مدیران مدارس باید ظرف این مدت، جهت ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان، وارد سامانه های مربوطه شوند.

زمان ثبت نام کتاب درسی

مزیت‌ها‌ و معایب تهیه کتاب درسی سوم دبستان از طریق سامانه

هر گلی بوی خودش را دارد و البته خارهایی! روش‌های تهیه کتاب درسی سوم دبستان هم هرکدام رنگ و بو یا همان مزایا و معایب خودشان را دارند. در روشی که ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان از طریق سامانه مشخص شده توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود، پای یک محدودیت زمانی در میان است! همچنین الزام به تایید مدارک هویتی دانش‌آموز برای کادر مدرسه موردنظر وجود داشته و تهیه کتاب‌ها به صورت تک‌جلد امکان‌پذیر نیست.

از سویی دیگر، خرید کتاب درسی سوم دبستان با نرخ مصوب دولتی که قیمت مناسبی است، از مزایای این روش خواهد بود. همچنین بهتر است فراموش نکنید که معمولا مدارس به ثبت‌نام دانش‌آموزان برای دریافت کتاب‌های درسیِ هر پایه اقدام می‌کنند؛ بنابراین تحویل کتاب‌ها در بستر مدرسه و با مسئولیت کادر مربوطه خواهد بود.

خرید کتاب درسی سوم دبستان به صورت پکیج یا تک جلد؟!

در فرایند خرید کتاب های درسی سوم دبستان، یقینا شرایط پیش‌آمده در انتخاب روش تهیه کتاب تاثیر زیادی دارد. به‌عنوان مثال، اگر به هر دلیل نیاز به تهیه فقط یک یا چند کتاب درسی سوم دبستان دارید، ضرورتی برای تهیه پکیج کامل کتب کلاس سوم وجود ندارد؛ درحقیقت بهتر است کتاب‌های مدنظرتان را به‌صورت تک‌جلد و یا در جلدهای دلخواه از طریق وبسایتی مانند کتابانه به صورت کاملا غیرحضوری و بی‌دردسر تهیه نمایید.

نحوه ثبت نام کتاب های درسی کلاس سوم دبستان

برای پیشبُرد سریع‌ترِ فرایند سفارش کتاب‌های درسی، اغلبِ هماهنگی‌های لازم برعهده کادر مدرسه ثبت‌نامیِ شما است؛ بنابراین اگر قصد دارید کتاب‌های کلاس سوم را از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سفارش دهید، توجه به بازه زمانی اعلام شده نیز مسئولیت آن‌ها خواهد بود.

 برای سفارش کتاب‌های درسی، تایید مدارک هویتی دانش‌آموز مانند کد ملی و شماره سریال شناسنامه ضرورت دارد. بهتر است پیش از هر اقدام شخصی جهت ثبت سفارش، هماهنگی‌های لازم را با مدیریت مدرسه فرزند خود انجام دهید.

جمع‌بندی؛ بهترین راه‌حل برای خرید کتاب‌های پایه سوم ابتدایی کدام است؟!

بازه زمانی ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان و پایه‌های دیگر، هرساله تغییراتی دارد که این موضوع، گاها احتمال فراموشی والدین یا مدارس جهت اقدام برای تهیه کتاب‌های درسی را در پی خواهد داشت؛ بنابراین وجود یک فرصت جبرانی برای خرید کتب درسی، روزنه امیدی در قلب کلاس سومی‌ها و والدین نگران‌ِ آن‌ها است؛

وبسایت کتابانه می‌تواند مرجع قابل اطمینانی برای جبران فراموشی و گم کردن کتاب‌ها توسط دانش‌آموز باشد؛ پس هر زمان از سال در هر کجای ایران که هستید، فرصت تهیه کتاب های درسی سوم دبستان از فروشگاه اینترنتی کتابانه را از یاد نبرید!

آموزش تصویری مراحل ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان

ابتدا نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com در مرورگر خود جستجو کنید.

وارد گزینه «ورود دانش آموزان» شوید.

نحوه ثبت نام کتاب های درسی

مشخصات را در قسمت زیر وارد کنید.

راه ثبت نام کتاب های درسی

سفارش خود را ثبت کنید و کتب درسی مورد نیازتان را انتخاب نمایید.

شیوه ثبت نام کتاب درسی

گزینه ثبت سفارش و پرداخت هزینه را انتخاب نمایید.

چگونه کتاب های درسی مدرسه را ثبت نام کنیم؟

در این مرحله باید مراحل پرداخت به وسیله کارت بانکی عضو شتاب را انجام دهید.

ثبت نام کتاب درسی سوم دبستان 1403 – 1404 + ویدئو آموزشی

پس از این مرحله، ثبت نام شما انجام شده است.

کلام آخر

امیدواریم مطالب این مقاله در پاسخ به تعدادی از سوالات شما درمورد موعد و نحوه ثبت نام کتاب های سوم دبستان موفق عمل کرده باشد. شما نیز اگر نکته‌ای دارید که در مقاله ذکر نشده، لطفا آن را با ما و دیگر مخاطبین سایت کتابانه به اشتراک بگذارید. ما همواره، منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت