معرفی کتاب های super minds

معرفی کتاب‌‌‌های سوپر مایندز (استارتر، 1، 2، 3، 4، 5، 6)

این‌روزها با توجه به تنوع بی‌نظیری که وجود دارد، انتخاب کتاب برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان چندان دشوار نیست؛ آن‌چه که حقیقتا دشوار است، گرد و غبار کهنگی تکاندن از روش‌های تدریسی است که به معجزه شعر، بازی و سرگرمی در فرایند آموزش زبان دوم اعتقادی ندارند!

در مقاله امروز وبسایت کتابانه به سراغ معرفی و بررسی کتابی رفته‌ایم که از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خردسال و دبستانی است؛ کتاب super minds که پیشنهادهایِ آموزشیِ بسیار جذابی برای معلمان و زبان‌آموزان خواهد داشت!

راستی می‌دانستید سوپرمایندز به معنای ذهن‌های فوق‌العاده است؟!

 پس پیش به سوی آشنایی با یک غافلگیریِ هیجان‌انگیز برای آن‌هایی که به رشد ذهن، شناخت احساسات و بهبود چشمگیر مهارت‌های زبانی فرزندشان، ابرقهرمانانه می‌اندیشند!

محتوای کتاب super minds

کتاب super minds؛ یک غافلگیری برای اَبرقهرمان‌های دو زبانه!

کتاب super minds با همت یکی از پرتلاش‌ترین کارشناسان زبان انگلیسی توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. این مجموعه با تمرکز بر آموزش کودکان با لهجه بریتیش، سعی دارد در هفت جلد، زبان‌آموز را با جنبه‌های جالبی از مسیر پر پیچ‌وخم یادگیریِ انگلیسی آشنا کند!

کودک با کتاب superminds تجربه همراهی با شادترین شعرهای کودکانه و موزیک‌های جذاب را فراموش نمی‌کند؛ در تماشای انیمیشن‌های کوتاهِ آموزشی لحظاتی غرق شده و سپس، در دل انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها، یادگیری یک زبان جدید را تجربه خواهد کرد.

خرید اینترنتی کتاب super minds علاوه‌بر یادآوری ارزش‌های اجتماعی، تقویت خلاقیت و فکرپروری کودکان خردسال، با اجرای فعالیت‌های هدفمند، یک فرصت عالی برای بهبود مهارت‌های 4گانه زبان است. به‌عنوان مثال، شخصیت‌های جذابی راویِ این کتاب هستند و زبان‌آموزان را در این ماجراجویی همراهی می‌کنند؛ هرکدام از این شخصیت‌ها، ویژگی‌های ابرقهرمانانه و خاصی دارند که در متمرکزترین حالت ممکن، توجه زبان‌آموز را جلب خواهد کرد!

سطح‌بندی کتاب‌‌های سوپرمایندز

کتاب super minds با احتساب سطح Starter در 7 جلد زیر به چاپ رسیده است:

جالب است بدانید که در بعضی از آموزشگاه‌های زبان مطرح کشور مانند آموزشگاه سفیر گفتمان، اموزش کتاب super minds از سطح Starter تا 3 Super Minds که در مجموع 4 سطح را شامل می‌شود، به‌عنوان آموزش دوره مبتدی در نظر گرفته است. سه کتابِ بعدی از مجموعه سوپرمایندز با عناوینِSuper Minds 4 و 5 و 6 در دوره پیشرفته زبان انگلیسیِ سفیر تدریس خواهد شد.

آموزش کتاب سوپر مایندز

آموزش کتاب super minds برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ 7 الی 12 ساله می‌توانند از کتاب superminds به‌عنوان یک مرجع آموزشی قابل‌اطمینان و سرگرم‌کننده استفاده نمایند. شاید جالب باشد که بدانید، اهنگ های کتاب super minds را میلیون‌ها زبان‌آموز در بیش از 70 کشور به ساده‌ترین روش‌ها آموخته‌اند؛ همچنین در ویرایش‌های متعدد این مجموعه، آموزش‌ها بیشتر جنبه تصویری و سرگرمی دارد که همین موضوع، باعث علاقه‌مندی طیف وسیعی از زبان‌آموزان به کتاب super minds شده است.

آشنایی با پکیج کامل آموزشی سوپرمایندز

پکیج آموزشی سوپرمایندز شامل یک کتاب اصلیِ آموزش با عنوان کتاب زبان‌آموز(Student book) است؛ در کنار این کتاب، Workbook یا همان کتاب‌کار جهت حل تمرینات مختلف وجود دارد.

از دیگر ابزار خاص آموزشی این پکیج، می‌توان به کتابِ Worksheet و Practice Book اشاره کرد؛ همه این کتاب‌ها به‌همراه فلش کارت‌های آموزشی، برای تدریس مفاهیم 4گانه زبان با فعالیت‌های هدفمند و بازی‌محور طراحی شده‌اند.

استفاده از DVD-Rom یکی از جذاب‌ترین ابزاری است که در اموزش کتاب super minds قرار دارد. امکان دسترسی به شعر های کتاب super minds ، بازی‌های آموزشی، داستان‌های مصور و اجرای سرگرمی‌هایی برای بهبود یادگیری واژگان و گرامر، همه و همه در این قابلیت هیجان‌انگیز خلاصه شده است!

محتوای کتاب super minds

بررسی ساختار و مراحل آموزش کتاب super minds

به‌طورکلی در هر سطح از کتاب 10 درس وجود دارد که هرکدام شامل حدود 12 صفحه خواهد بود. از جمله بخش‌های محوری مجموعه سوپرمایندز عبارتند از:

  •  Vocabulary
  • Grammar
  • Phonics
  • Story and Value
  •  Thinking Skills
  • English for School

در ادامه قصد داریم با آیتم‌های جذاب و خوش‌رنگ و لعابِ نام‌برده در ساختار این مجموعه بیشتر آشنا شویم:

  • بخش Vocabulary : دسته‌بندی موضوعی لغات باتوجه به ماجراجویی شخصیت‌ها در هر درس که با حضورِ انرژی‌بخشِ تصاویر رنگی رنگی کامل می‌شود!
  • بخش Grammar : تلاش برای آموزش دستور زبان در خلل داستان‌های هر درس با مثال‌های کاربردی و قابل‌لمس
  • بخش Story and Value : معجزه داستان‌های کوتاه برای بهبود تلفظ بریتیش و همچنین شناخت احساسات و ارزش‌ها
  • بخش Thinking Skills : فرصتی برای یادگیری تفکر خلاقانه و پرورش یک دیدِ تحلیل‌گرایانه به همه مسائل از همان دوران کودکی با استفاده از بازی‌های متنوع
  • بخش English for Schools : آموزش دستور زبان و واژگان به روش فونیکس ( یادگیری در بستر لحظات سرگرم‌کننده (ساخت کاردستی، کشیدن نقاشی، آشپزی و…) کاملا شبیه به برش‌هایی از زندگی واقعیِ یک شخصِ انگلیسی زبان)

ویژگی‌های جذاب کتاب های سوپرمایندز در یک نگاه

فرایند یادگیری زبان انگلیسی با کتاب superminds حقیقتا شیرین و به یاد ماندنی ست! در این کتاب‌ها قرار نیست آموزش زبان با اعمال شاقه صورت بگیرد! همه چیز، یک بازیِ هیجان‌انگیزِ هدفمند خواهد بود که در سراسرِ آن یادگیری به‌صورت کاملا ناخوداگاه اتفاق میفتد!

در همین راستا، بهتر است با ویژگی‌های برجسته این مجموعه در نخستین ویرایش خود آشنا شویم:

  1. حضور شخصیت‌های مرتبط با بازه سنی کودک که از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز لذت می برند!
  2. اهنگ های کتاب super mindsو سرودهای سرگرم‌کننده به تعامل زبان‌آموزان با یکدیگر کمک خواهد کرد.
  3. پروژه‌ها و فعالیت‌های تعاملی متنوع و جذابی در کتاب super minds وجود دارد.

البته در ویرایش‌های جدید سوپرمایندز، موارد زیادی بهبود یافته و مجددا طراحی شده است:

  1. شخصیت‌ها و داستان‌ها در طول دوره با تصاویر معاصر جدید تغییر یافته‌اند .دانش‌آموزان امروزی آن‌ها را مثل همیشه مرتبط دیده، هم‌ذات پنداری می‌کنند و مجذوب ماجراهای‌شان می‌شوند!
  2. وجود یک کتاب‌کار با تصاویر رنگی که باعث تثبیت یادگیری زبان‌آموز خواهد شد.
  3. ویدیوهای داستانیِ جدید در کنار ویدیوهای مرتبط با شعر های کتاب super minds از استارتر تا سطح 4 وجود دارد؛ همچنین ویدیوهای جذاب بسیاری برای همه سطوح در دسترس هستند.
  4. محتوا و ویدیوهای New Think and Learn CLIL به موضوعات مهمی که دانش‌آموزان به زبان اصلی خود مطالعه خواهند کرد، اشارات قابل‌توجهی دارد.
  5. فعالیت‌هایی برای تقویت عملکردهای کنترل شناختی زبان‌آموز طراحی شده که منجر به یادگیری موفق‌تر می‌شود.
  6. پرسش‌های جدید در ابتدای هر واحد درسی، نوید از مقدمه‌ای تدریجی برای یادگیری مبتنی بر پرسش و کندوکاو مسائل می‌دهد!

پشتیبانی دیجیتالی پیشرفته سوپرمایندز در جدیدترین ویرایش

  1. Practice Extra: فعالیت‌های دیجیتالی با دقت بالا طراحی‌شده است که شامل بازی‌های تعاملی برای مرور زبان و فعالیت‌های Brain Break برای کمک به انگیزه‌یابی و شارژ مجدد مغز است.
  2. پشتیبانی دیجیتال گسترده برای معلمان و دانش‌آموزان از طریق محیط آموزشی جدید، کمبریج وان، قابل دسترسی است.

چرا کتابانه خرید اینترنتی کتاب super minds را پیشنهاد می‌کند؟!

شایستگی‌ انتشارات کمبریج به‌لطف چاپ کتاب‌های برتر زبان انگلیسی مانند اموزش کتاب super minds، بیش از پیش اثبات شده است؛ بنابراین اگر بخواهیم یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان کودکان را به شما توصیه کنیم، محصولات این ناشر در صدر پیشنهادات خواهد بود.

زیربنای آموزش زبان انگلیسی در کتاب سوپرمایندز، بهبود مهارت تفکر خلاق و آشنایی با چگونه زیستن در جامعه کوچک دوستان و سپس، جوامع بزرگتر است؛ بنابراین می‌توانید به بهانه خرید اینترنتی کتاب super minds با یک تیر چندین و چند نشان بزنید تا بذر کم‌جانِ این مهارت‌ها در باغچه نوپای ذهن کودک‌ آبیاری شده و در نهایت، روزی، روزگاری به زیباترین شکل ممکن ثمر دهد!

کلام آخر

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در معرفی کتاب های super minds، مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه در این زمینه دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت