جامعه شناسی خیلی سبز

نقد و بررسی جامعه شناسی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)

کتاب جامعه شناسی خیلی سبز از کامل ترین و جامع ترین کتاب های موجود در بازار است. و می تواند گزینه ی مناسبی برای دانش آموزانی باشد که خواستار درصدی قابل قبول دردرس جامعه شناسی کنکور و در نتیجه قبولی در دانشگاه های برتر هستند.

ویژگی‌های کتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز

کتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز شامل چند بخش درسنامه، تست، پاسخنامه و ضمیمه است.

درسنامه این کتاب کامل و جامع است و پوششی سراسری بر روی متن کتب درسی دارد که در آن مطالب با زبانی ساده و به همراه جدول‌ها و نمودارها بازگو شده‌اند.

نقاط قوت جامعه شناسی خیلی سبز

  • درسنامه‌ای مفهومی و کابردی
  • نکات کلیدی در قالب کادربندی های مجزا
  • چیدمان سوالات از آسان به سخت

فهرست کتاب‌های جامعه شناسی خیلی سبز

کتاب تست جامعه شناسی دهم خیلی سبز

مطالب و نکات کلیدی هر فصل در قالب کادربندی های مجزا، جدول و بخش های مختلف اعم از در پنج دقیقه، علت ملت، …. مطرح شده است. که به دانش آموزان کمک می کند راحت تر مطالب را به ذهن بسپارند.

در میان توضیحات قیدها و قسمت هایی که دارای اهمیت بیشتری می باشد و لازم است دانش آموزان به آن توجه کنند متمایز از سایر کلمات نوشته شده است.

پس از درسنامه ی دروس، پرسش های چهار گزینه ای برای هر فصل در نظر گرفته شده. که کلیه مطالب کتاب درسی را پوشش میدهد.  دانش آموزان می توانند پس از مطالعه هر درس به سوالات مربوط به آن پاسخ دهند.

چیدمان سوالات بر اساس میزان دشواری آن ها و از آسان به سخت می باشد. ملاک و اساس طرح پرسش ها کنکور های سراسری سال های اخیر است. 

ساختار و مفهوم تست ها به پرسش های کنکوری شباهت زیادی دارد. پاسخ نامه تمامی سوالات در انتهای کتاب تست جامعه‌شناسی 1 پایه دهم خیلی سبز قرار دارد. که دانش آموزان می توانند جهت رفع اشکال و اطمینان از صحت پاسخ خود به آن مراجعه کنند.  ضمن دست یابی به پاسخ صحیح، نکات تکمیلی مرتبط به مبحث سوال را فراگیرند.

نقد و بررسی جامعه شناسی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست جامعه شناسی دهم خیلی سبز
  • ذکر سؤال‌های اساسی هر درس در ابتدای درسنامهٔ مربوط به آن درس
  • مشخص کردن نکات مهم
  • استفادهٔ فراوان از جداول و نمودارهای متنوع با هدف یادگیری بهتر و منسجم‌تردانش‌آموزان
  • ارائهٔ مثال‌های مختلف و مشخص کردن این مثال‌ها
  • مشخص کردن نکات مهم‌تر مطالب

کتاب تست جامعه شناسی یازدهم خیلی سبز

کتاب تست جامعه شناسی یازدهم خیلی سبز در عین جامع و کاربردی بودن، دارای مطالب و تدریسی شیرین با زبانی بسیار ساده می باشد.

بخش ابتدایی هر درس را درسنامه به خود اختصاص داده است. درس نامه پوشاننده ی تمامی مطالب کتاب درسی و بدون هر گونه اضافه گویی می باشد. هر درس نامه شامل بخش های نکته، یادآوری، بخوانیم و بدانیم ،کمی عمیق تر و لطفا بلعیده شود است.

سه بخش اول شامل توضیحات درس نامه می باشد و بخش کمی عمیق تر به مطالب مهمی که سطح بالاتر از کتاب درسی دارند می پردازد.

بخش لطفا بلعیده شود: مطالب بسیار مهم کنکوری را داراست که ارزش چندبار خوانده شدن را دارد.

بخش بعدی (خنزر و پنزر) نام دارد و شامل دو بخش (قاطی طور و معادله طور) است. بخش قاطی طور به بحث در مورد مطالب ترکیبی کنکور و بخش معادله طور به مترادف ها، تضاد ها و ارتباط بین این دو می پردازد.

پس از یادگیری تمامی این مطالب، تست های طبقه بندی شده مشابه با استاندارد کنکور های سراسری سال های اخیر به همراه پاسخ تشریحی طراحی شده است تا دانش آموز مطالب خوانده شده را مورد سنجش و بررسی قرار دهد.

پس از پاسخ های تشریحی بخشی تحت عنوان (خرت و پرت) ارایه داده شده است. این بخش به تحلیل و مقایسه ی علت ها و معلول ها، تاکیدات و قید های کتاب درسی می پردازد.

نقد و بررسی جامعه شناسی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست جامعه شناسی یازدهم خیلی سبز
  • درس‌نامه مدون و مناسب
  • پوشش سؤالات کنکور و سایر مؤسسات
  • وجود مجموعه‌ آزمون‌های جامع
  • پاسخنامه کامل

کتاب تست جامعه شناسی دوازدهم خیلی سبز

داوطلبان در کتاب تست جامعه شناسی دوازدهم خیلی سبز درسنامه هایی کاملا تشریحی و جامع را در اختیار خواهند داشت. مولفان در این کتاب با بهره گیری از مثال ها و توضیحات پایه ای مبانی مرتبط با درس جامعه شناسی دوازدهم را در اختیار دانش آموزان قرار داده اند.

ارائه پرسش های چهار گزینه ای تالیفی، به صورت درس به درس که بر اساس سطح دشواری چیدمان شدند می تواند دانش آموزان را به آمادگی خوبی برای تست های این درس در کنکور برساند.

تمامی سوالات بر اساس تست کنکورهای اخیر در درس جامعه شناسی طراحی شده اند و دانش آموزان برای رسیدن به هدف و موفقیت درکنکور آماده می کند.

از مزیت های دیگر این کتاب می توان به پاسخ نامه تشریحی مندرج در آن اشاره کرد. دانش آموزان با بررسی پرسش و پاسخ های کتاب میزان شناخت خود را از جامعه شناسی دوازدهم،محک زده و به این ترتیب نقاط ضعف خود را برطرف می کند.

نقد و بررسی جامعه شناسی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست جامعه شناسی دوازدهم خیلی سبز
  • درسنامه کامل
  • تست های کنکوری و آزمون های آزمایشی
  • تست ها طبقه بندی نشده از نظر دشواری
  • پاسخ تشریحی کامل
  • ​صفحه آرایی و گرافیک جذاب

کتاب تست جامعه شناسی جامع خیلی سبز

این کتاب در عین جامع و کاربردی بودن، دارای مطالب و تدریسی شیرین با زبانی بسیار ساده می باشد که شامل چهار بخشِ درس نامه، تست، پاسخ و ضمیمه است.

درس نامه ها به صورت جامع و کامل نگاشته شده اند. هیچ مطلبی از کتاب درسی که قابلیت طرح سؤال را دارند، از قلم نیافتاده اند.

در هر کجا که مطالب کتاب درسی مبهم بوده، توضیح بیشتری برای فهم مطلب ارائه شده.  گاهی این توضیحات به زبان خودمانی بیان گردیده تا بهتر در ذهن دانش آموزان جا بیفتد. در صورت لزوم، مثال هایی خارج از کتاب درسی ذکر شده تا به ابعاد گسترده تری از موضوع توجه گردد.

لازم به ذکر است که کتاب درسی، جدول و نمودار زیادی ندارد، اما در این کتاب سعی شده تا مطالب از طریق جداول و نمودارها آموزش داده شوند. چون سبب یادگیری بهتر مباحث درسی می شود.

همچنین در این اثر، تعداد زیادی تست برای هر طیفی از دانش آموزان گنجانده شده است. از دانش آموزی که تصمیم دارد فقط تست های ساده ی کنکور را پاسخ دهد تا دانش آموزی که به کم تر از پاسخ دادن صددرصدی به تست های جامعه شناسی کنکور راضی نمی شود.

گفتنی است که درخلال بسیاری از تست های این کتاب، نکته های تست زنی جدیدی برای آشنایی داوطلبان با تله های تستی در نظر گرفته شده است.

داوطلب در صورت به تله افتادن در این تست ها، می تواند از پاسخ های تشریحی کمک بگیرد. هم چنین این پاسخ های تشریحی، می توانند برای جمع بندی و مرور سریع مطالب مفید واقع گردند.

نقد و بررسی جامعه شناسی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست جامعه شناسی جامع خیلی سبز
  • تشریح تمام نکات درسی
  • ارائه مثال‌های آموزشی
  • منبع به روز و کامل تست‌های سراسری

راهنمای خرید کتاب جامعه شناسی خیلی سبز

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های جامعه شناسی خیلی سبز که جز قویترین کتاب‌های جامعه شناسی کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت