بهترین کتاب تیزهوشان نهم

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

تحصیل در مدارس خاص می‌تواند تأثیر بسیاری در موفقیت‌های تحصیلی آینده‌ی دانش‌آموزان داشته باشد. یکی از این مدارس خاص، مدارس تیزهوشان است که قبولی آن یکی از اهداف و چالش‌های مهم دانش‌آموزان پایۀ نهم  و والدین آن‌ها تلقی می‌شود. از ویژگی‌های خاص و مورد توجه این مدارس می‌توان به برنامۀ آموزشی منظم، بالا بودن سطح توان ذهنی و استعدادی دانش‌آموزان، سرعت آموزش بالاتر، افزایش انگیزه درس خواندن به سبب رقابت بیشتر، فراهم ساختن زمینۀ بروز خلاقیت و… اشاره کرد.

در نظام آموزشی کنونی برای قبولی در این مدارس استفاده از کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم امری اجتناب ناپذیر شده است.

در این مطلب سعی داریم به معرفی برخی از بهترین کتاب های نهم وتیزهوشان و نیز راه‌های خرید اینترنتی کتاب های تیزهوشان نهم به دهم بپردازیم.


فهرست مهمترین کتاب های هوش و استعداد نهم به دهم

 در آزمون ورود نهم به دهم، دانش آموزان موظفند به 50 سوال هوش و استعداد تحلیلی پاسخ بدهند. این سوالات از منبع خاصی طرح نمی‌شوند و برای مطالعه آنها‌، نمی‌توان کتاب مرجعی معرفی کرد؛ اما استفاده از کتاب های هوش موجود در بازار می‌تواند بسیارمفید و کارا واقع شود. در ادامه به بهترین کتاب های هوش نهم اشاره شده است:

کتاب هوش مالتیپل تیزهوشان نهم خیلی ‌سبز

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول که جنبه آموزشی دارد شامل شش فصل است و به آموزش انواع هوش تصویری، کلامی، استعداد تحلیلی، هوش ریاضی محاسباتی، و سرعت و دقت می‌باشد. این بخش ابتدا درسنامه کامل و جامع ارائه کرده که دانش‌آموزان با  دقت  باید آن ‌را مطالعه کنند و سپس چندین تست سطح‌‌بندی شده از این مباحث آورده که افراد با حل این تست‌ها، این مباحث را بهتر درک می‌کنند.

در بخش دوم کتاب، آزمون‌های ورودی سال‌های اخیر به ‌همراه آزمون‌های فراوان شبیه‌ساز شده آورده شده که افراد با حل  این تست‌ها، می‌توانند موقعیت آزمون را درک و میزان آمادگی‌شان در آزمون واقعی را راحت‌تر مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند. در پایان هر بخش نیز پاسخنامه دقیق و تشریحی پرسش‌های آن آورده شده که افراد با مطالعه و برسی این پرسشنامه، نقاط ضعفشان را راحت‌تر شناسایی و بخش‌هایی را که خوب متوجه نشده‌اند دوباره مطالعه می‌کنند

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب هوش کمپلکس هشتم و نهم مهروماه

کتاب هوش کمپلکس هشتم و نهم مهروماه بدون درسنامه تالیف شده است. به عبارت دیگر نمی‌توان برای سوالات هوش درسنامه‌ی خاصی نوشت، بلکه باید برای حل آنها از اطلاعات عمومی، هوش فردی و تجربه‌ی حل نمونه سوالات سالهای قبل بهره برد.

این کتاب در هر فصل به چندین بخش مجزا تقسیم شده که هریک مباحث بخصوصی را پوشش می‌دهند.

در هر فصل سوالات تستیِ مباحث مختلف از هم تفیک می‌شوند و در ابتدای هر مبحث نیز توضیحات کوتاهی درباره سوالات طراحی شده نقل می‌شود.

در بعضی از آزمون های این کتاب، برای افزایش سرعت و همچنین خودسنجی دانش‌آموز، زمان مشخصی برای پاسخگویی به سوالات پیشنهاد شده است. این زمان متناسب با آزمون های وردی نهم به دهم تنظیم شده است. در این نوع از آزمون ها نمی‌توان سوالات سخت را از سوالات آسان به طور کامل جدا کرد ولی در هر یک از فصول، تیپ های مختلفی از سوالات مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب هوش فرازمینی ET

کتاب هوش فرازمینی ET یکی از اثربخش‌ترین و قابل اعتمادترین این منابع است که توسط “علی قصاب”، مدرس و نویسنده‌ی سرشناس به رشته‌ی تحریر درآمده؛ شخصی که خود نیز، سال‌ها پیش، در دوره‌ی نوجوانی‌اش، برای کسب موفقیت در آزمون تیزهوشان تلاش نموده است. بنابراین او بهتر از هر کسی شرایط چنین دانش‌آموزانی را درک کرده و بر روند آزمون‌های مربوطه آگاه می‌باشد. درواقع، آقای قصاب، با تکیه بر بیست سال تجربه، در زمینه‌ی تدریس و مطالعه‌ی انواع علوم مرتبط با هوش، خلاقیت و ریاضی و همچنین بررسی چندین هزار سوال معتبر هوش و روان‌سنجی این اثر را منتشر نموده است؛ اثری موفق که ویژه‌ی دانش‌آموزان پایه‌ی هشتم و نهم می‌باشد.

تمامی مطالب موجود در این کتاب، با ساختارهای جدید سوالات هوش چندگانه منطق بوده و با آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان تناسب دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هوش فرازمینیET، آموزش تکنیک‌های خاص جهت پاسخ‌ دادن به سوالات هوش و ارائه‌ی شبیه‌ترین و نزدیک‌ترین پرسش‌ها به آزمون تیزهوشان می‌باشد. طبق اظهارات شخصی نویسنده، بخش عمده‌ی سوالات موجود در این کتاب، حاصل سال‌ها پژوهش، مطالعه و تدریس به دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و همچنین تست‌های مرجع‌دار آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و آزمون‌های معتبر هوش و استعداد داخلی و خارجی است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

بهترین کتاب تیزهوشان ریاضی نهم

درس ریاضی همواره یکی از مشکل ترین و پرچالش ترین دروسی بوده که دانش‌آموزان با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. اهمی بالای این درس در آزمون تیزهوشان نهم به دهم بر کسی پوشیده نیست. بهترین کتاب ریاضی نهم تیزهوشان عبارتند از:

کتاب مرشد ریاضی نهم مبتکران

کتاب مرشد مسابقات ریاضی نهم انتشارات مبتکران از بهترین کتاب های ریاضی تیزهوشان نهم می‌باشد. کتاب حاضر از سری کتاب های مرشد (مرجع رشد و شکوفایی دانش آموزان) می باشد، در راستای آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در مسابقات ریاضی و امتحانات و آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان طراحی و تالیف گردیده است. مطالب و محتوای کتاب مرشد مسابقات ریاضی نهم مبتکران مطابق و متناسب با سرفصل های کتاب درسی در هشت فصل مطرح شده اند.

برای هر فصل مجموعه ای از پرسش های چهارگزینه ای درنظر گرفته شده که برای گردآوری آنها از منابع متعددی هم چون المپیادهای ریاضی داخل و خارج کشور، مسابقات کانگورو، آزمون های جهانی ریاضی، آزمون های وردی روبوکاپ، پیشرفت تحصیلی تیزهوشان و … استفاده شده است. پرسش ها، بر اساس فصل ها و بخش های مختلف کتاب درسی طبقه بندی شده و از آسان به سخت مرتب گردیده اند.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم خیلی سبز دارای دو بخش، خلاصه درسنامه و سوالات در هر درس می‌باشد. درسنامه‌ی کتاب تیزهوشان ریاضی نهم خیلی سبز، بر مبنای تست‌های رایج آزمون‌های ورودی تالیف شده است، یعنی این که اگر کسی درسنامه را بخواند، علاوه بر این که مفاهیم را خیلی خوب یاد می‌گیرد، یک نمونه از همه تست‌های رایجی که در ده سال گذشته در آزمون‌های مختلف آمده است، می‌بینند.

نکات مهم و کاربردی در قالب دو عنوان نکات واجب و نکات تکمیلی بیان شده است. پس از درسنامه مثال هایی به عنوان نمونه حل شده است که باعث تفهیم و تسلط بیشتر دانش آموزان می شود. سوالات چهار گزینه ای این کتاب دسته بندی شده اند و در هر تیپ نیز سوالات از ساده به سخت آورده شده اند، و حل هر سوال دانش آموزان را برای حل سوال بعدی آماده می کند. پاسخ سوالات نیز در جلد دوم این کتاب گردآوری شده اند.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم کاهه

کتاب تیزهوشان ریاضی نهم توسط انتشارات کاهه تألیف شده که ساختار این کتاب از دو بخش درسنامه و پرسش‌های چهارگزینه‌‍ای تشکیل شده است، که به تفصیل به توضییح آن‌ها می‌پردازیم. در ابتدای هر فصل اهمیت فصل در آزمون نوبت اول و دوم سال تحصیلی (دی و خرداد) و آزمون‌های ورودی تیزهوشان مشخص شده و بعد از آن درسنامه کتاب آورده شده است.

درسنامه های کتاب مفید و کامل بوده و به تعبیر نویسنده  به دور از حاشیه های غیر اصولی و گفتن فرمول های بی سر و ته تألیف شده و سعی بر این بوده است که در راستای کتاب درسی و آزمون های ورودی تیزهوشان و مدارس نمونه باشد و همچنین به عمق مطالب پرداخته تا اینکه به حاشیه بپردازد. بعد از درسنامه هر فصل، پرسش های چهارگزینه ای به صورت موضوعی و مبحثی گنجانده شده و از آوردن تست های غیر استاندارد و خارج از مباحث آزمون ها در این کتاب پرهیز شده است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

بهترین کتاب تیزهوشان علوم نهم

درس علوم نیز از آن درسهای تعیین کننده در آزمون تیزهوشان نهم است. ناشران گوناگونی، هر یک به نحوی و با متدهای آموزشی مخصوص خود، سعی کرده اند تا بهترین کتاب علوم نهم تیزهوشان را تدوین نمایند. در ادامه به 3 مورد از این کتاب ها اشاره کرده‌ایم:

کتاب مرشد علوم نهم مبتکران

کتاب مرشد مسابقات علوم نهم  با هدف آماده سازی دانش‌آموزان پایه نهم جهت ارتقاء سطح یادگیری و کسب موفقیت در آزمون‌های مدارس تیزهوشان و سایر آزمون‌ها و مسابقات دارای سطح بالای علمی در 15 فصل، تهیه و تدوین شده است. هر یک از فصول دارای درس‌نامه‌هایی هستند که مباحث مهم و مفاهیم لازم در آنها با بیانی ساده و ذکر نکات و تذکرات مورد نیاز، تشریح شده‌اند.

به این طریق دانش‌آموز جهت پاسخ‌گویی به سؤالات که بخش اصلی کتاب را شامل می‌شوند، آماده می‌گردد. پرسش ها و تست‌های موجود در این کتاب در دو بخش کلی جای می‌گیرند. بخش اول، سؤالات تألیفی مؤلف هستند که با هدف عمق بخشیدن به آموخته‌های دانش‌آموز طراحی شده‌اند. در بخش بعدی، سؤالاتی از کنکورهای سراسری، آزمون‌های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، المپیادهای علمی، آزمون‌های جامع استانی و… متناسب با این سطح و با ذکر شناسنامه آنها گردآوری و ارائه شده است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان علوم نهم خیلی سبز

کتاب تیزهوشان علوم نهم خیلی سبز مجموعه‌ای است کامل و به‌روزرسانی شده از مطالب درسی مورد نیاز دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی به همراه نزدیک به 2000 پرسش چهارگزینه‌ای با پاسخ تشریحی که قابل استفاده توسط تمامی دانش‌آموزان خصوصا آنها که تمایل شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و برتر را دارند می‌باشد. دانش‌آموزان می‌توانند همگام و همسو با کلاس درس از این کتاب به عنوان محتوای تکمیلی و به جهت عمق بخشی مطالب آموزشی، تثبیت آنها و تمرین بیشتر استفاده کنند.

این اثر با درسنامه های کامل و جامع آغاز شده و تمامی مطالب کتاب  درسی را تحت پوشش قرار می دهد همچنین  نکات مهم درس در کادر های مشخص شده ارائه گردیده که توجه بیش تر دانش آموزان را به خود جلب می کند و باعث تعمیق بیش تر یادگیری می شود سپس بخش سوالات قرار داده شده است که به شکل تست  بوده و از تمام بخش های هر فصل سوالاتی طراحی گردیده و در انتهای هر فصل نیز پاسخنامه تشریحی ارائه شده که گزینه های درست را به طور کامل و با دلیل توضیح داده و مورد بررسی قرار داده تا دانش آموز با مطالعه پاسخنامه مروری دوباره بر نکات اصلی درس نیز داشته باشد.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان علوم نهم کاهه

کتاب حاضر با هدف ترغیب دانش آموزان به موضوع فصل بوده و شامل پرسش هایی با رویکرد پژوهش محور و چالش برانگیز است. در ابتدای هر فصل، میزان اهمیت آن در آزمون تیزهوشان و امتحانات داخلی نیز بررسی شده است. در درسنامۀ ارائه شده، مطالب کتاب درسی به صورت خط به خط بررسی و آموزش داده شده تا ابهامات احتمالی آن برای دانش آموزان برطرف و مفاهیم آن به صورت کامل منتقل شود.

پوشش تمامی مباحث کتاب (از جمله آزمایش ها، تصاویر، نمودار ها، فعالیت ها و غیره) و همچنین ارائۀ مثال های متنوع آموزشی؛ به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا هرچه بهتر خود را برای آزمون های تیزهوشان آماده کنند. در انتهای درسنامۀ هر فصل خلاصه ای از موضوعات و نکات مهم فصل قرار گرفته. که سبب تسهیل مرور هر بخش می شود. بخش بعدی؛ پرسش های چهار گزینه ای است که ترکیبی از سوالات تالیفی و سوالات شناسنامه دار (المپیادها، مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان،..) است.

لازم به ذکر است که سوالات این بخش به صورت تیپ بندی شده در اختیار فراگیران قرار گرفته است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

بهترین کتاب تیزهوشان فارسی نهم

کتاب های تیزهوشان فارسی نهم در واقع بانک سوالات تستی پیشرفته این درس هستند که دانش‌آموزان را جهت کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس آماده می‌کنند. این کتاب‌ها اغلب دارای یک درسنامه هم هستند که به توضیح نکات مهم و ریز مطالب کتاب درسی می‌پردازد. در ادامه به تعدادی از بهترین کتاب فارسی نهم تیزهوشان اشاره کرده ایم:

کتاب رشادت فارسی نهم

کتاب رشادت فارسی نهم انتشارات مبتکران، مجموعه‌ای از تمرین‌ها و فعالیت‌هایی است که علاوه بر آموزش نکات ادبی، زبانی، دستوری و سایر مفاهیم که مربوط به محتوای کتاب درسی است، به تقویت مهارت‌هایی فراتر از مفاهیم کتاب درسی نیز کمک بسیار می‌کند.

در ابتدا هر فصل؛ پیش درآمدی از محتوای موضوعی درس، برای تقویت روان خوانی و درک و دریافت دانش آموز از مطالب هر درس قرا گرفته است. نکته های ادبی، زبانی و املایی برای هر درس آموزش داده شده تا دانش آموزان بتوانند به کمک این نکات به سوالات نکته دار امتحانی پاسخ دهند.

برای تقویت دقت و تمرکز ذهنی دانش آموزان در موضوعات درک مطلب، نکات دستوری، نگارشی و کلیه ی مفاهیم درس فارسی؛ تمرین های تشریحی و صحیح نویسی طراحی شده است. شخصیت های ادبی هر درس و برخی از آثار آن ها نیز؛ برای افزایش دانش تاریخ ادبیات دانش آموزان، معرفی شده است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان فارسی نهم خیلی سبز

در این کتاب، سعی شده تا از افزودن مطالب اضافی و بی ارتباط با مباحث کتاب درسی، خودداری شود و به همین دلیل نسبت به بقیه کتاب های مشابه حجم کمتری دارد. در ابتدای هر درس، ابیات و عبارات آن به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن واژه ها و ترکیب های مهم درس در قالب جدول معنی شده اند. برای افزایش دانش لغتی دانش آموزان، هم خانوادۀ کلمات در جدولی دیگر ذکر شده است.

لازم به ذکر است بخش های بیشتر بدانیم نیز در کتاب پیش رو بررسی شده اند. پس از آن در قسمت «دانش های زبانی و ادبی» به شرح مطالب و مفاهیم این قسمت پرداخته شده که مطالعه آن برای پاسخ گویی به سوالات چهار گزینه ای لازم است. پرسش های چهار گزینه ای ارائه شده در کتاب مطابق با رویکرد جدید آزمون های ورودی مدارس خاص بوده و شرط پاسخ گویی به آن ها تفهیم عمیق مطالب کتاب است. برای این سوالات در انتهای کتاب، پاسخ نامه ای نیز ضمیمه شده است.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

کتاب تیزهوشان فارسی نهم کاهه

کتاب تیزهوشان فارسی نهم کاهه، یکی از بهترین کتاب های تیزهوشان فارسی نهم می‌باشد. ساختار کتاب تیزهوشان فارسی نهم کاهه، بدین گونه است که در ابتدا دو ضمیمه ادبی و زبانی فراهم شده تا در گام اول دانش‌آموزان تسلط نسبی بر مطالب مهم بلاغی و دستور زبان پیدا کنند، در گام بعدی متون نظم و نثر کتاب با توجه به جزئیات در سطوح معنی، مفهوم، قرابت معنایی، آرایه و دستور بررسی شده‌اند.

پایان هر درس مجموعه ای از تست های طبقه بندی شده همراه با پاسخ نامه تشریحی که دربردارنده تمام نکات مورد نیاز دانش آموزان است آورده شده و در انتهای هر فصل آزمونی در نظر گرفته شده که تسلط دانش آموز را بر موارد بیان شده می سنجد، این آزمون ها نیز دارای پاسخ نامه تشریحی هستند تا نکته ی مبهمی برای مخاطبان باقی نماند. در انتها دو آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سال های گذشته و دو آزمون جامع شبیه سازی برای جمع بندی وجود دارد.

معرفی بهترین کتاب های تیزهوشان نهم به دهم

سایت کتابانه نیز امکان تأمین نیازهای دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی را به‌صورت غیرحضوری فراهم نموده است. ابن فروشگاه امکان دسترسی سریع و آسان بهترین کتاب های تیزهوشان نهم را برای شما فراهم می‌نماید. همچنین شما عزیزان می‌توانید سؤالات خود در زمینه‌ی خرید کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی پایه نهم را از همکاران ما در کتابانه بپرسید.


شما هم اگر کتاب کمک‌درسی خوبی برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم می‌شناسید، که جایش در این لیست خالی است، از طریق نظرات با ما و دیگر مخاطبین به اشتراک بگذارید. کتابانه مشتاق دریافت نظرات شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت