نقد و بررسی ریاضی تجربی آی کیو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)

کتاب ریاضی تجربی جامع ای کیو با هدف آمادگی و کسب نتیجه مطلوب در کنکور و آزمون های آزمایشی مختلف به تحریر درآمده است و شامل 17 فصل می باشد.

کتاب حاضر از بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور می‌باشد که در ابتدای هر فصل کلیتی از مطالب و محتوای فصل بیان شده و به دانش آموزان این امکان را می دهد که بدانند در این فصل چه مطالبی را می آموزند و چه انتظاراتی باید از خود داشته باشند.

سپس پرسش های چهارگزینه ای به تفکیک مباحث و زیر موضوعات در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌های کتاب ریاضی تجربی آی کیو

کتاب ریاضی آی کیو سعی کرده تا ترتیب و روند کلی مشابه با دروس در کتاب درسی را به پیش بگیرد اما در برخی مواقع، با توجه به ضرورت و در جهت یادگیری بهتر دانش‌آموزان، ممکن است ترتیب توضیح برخی مطالب جابجا شده باشد.

در این کتاب، ابتدا هر موضوع با تمام جزئیات بیان شده و پس از آموزش، یک یا چندین تست از آن مبحث آورده شده است. در مواقعی که چندین تست تالیف شده باشد، ترتیب سوالات از آسان به دشوار رعایت شده است.

نقاط قوت کتاب ریاضیات تجربی آی کیو گاج

  • ارائه‌ی چند روش حل برای تست‌های مورد نیاز
  • ارائه‌ی درس‌نامه و نکات آموزشی 
  • همراه با سوالات کنکور سراسری سال‌های گذشته

فهرست کتاب‌های ریاضی تجربی آی کیو

کتاب ریاضی دهم آی کیو گاج

این اثر با استفاده از بیانی ساده و صمیمی، تمامی دروس کتاب ریاضی پایه‌دهم را به مخاطب آموزش داده و او را برای شرکت در کنکور و دیگر آزمون‌های مختلف، آماده می‌سازد.

در کتاب ریاضی دهم، هر یک از درس‌‎‌نامه‌ها، ابتدا با مقدمه‌ا‌ی شیرین و خودمانی آغاز می‌گردد. این مقدمه موجب ایجاد رابطه‌ای دوستانه و صمیمی میان دانش‌آموختگان و مولف می‌شود.

سپس، توضیحات مختصری در رابطه با مباحثی ارائه می‌گردد‌ که در طی صفحات آینده، آموزش داده خواهد شد؛ در نتیجه، مخاطب پیش از شروع مطالعه، با ابعاد مختلف درس پیش رو، آشنا گشته و برای فراگیری آن آماده می‌شود.

بعد از تمامی این تشریحات، آموزش اصلی شروع گشته و مولف به گونه‌ای موثر و گیرا، به انتقال مفاهیم می‌پردازد. این تعالیم پر از مثال‌های کاربردی و روشن است که درک مطالب و نکات مهم را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این موضوع، بخشی نیز تحت عنوان یادداشت مولف درج گشته که در آن توضیحات اضافه و برخی نکات کاربردی بیان می‌شود.

پس از در‌س‌نامه‌ها، انواع مختلف پرسش‌های چهارگزینه‌ای، تحت عناوینی متفاوت ارائه می‌گردد که عبارتند از: کتاب محترم درسی، کنکورهای اخیر، تست‌های بیش‌تر و تست‌های بیش‌ترتر.

نقد و بررسی ریاضی تجربی آی کیو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب ریاضی دهم آی کیو
  • ارائه‌ی بیش از 1100 تست برای دهم و برای کنکور
  • ارائه‌ی درسنامه‌های فوق‌العاده مفهومی و معرفی روش‌های فوق‌العاده حرفه‌ای
  • ارائه‌ی پاسخ‌های تشریحی عالی با روش‌های حل متنوع

کتاب ریاضی یازدهم آی کیو گاج

 کتاب حاضر در ابتدا به توضیح درسنامه مختصر و آموزنده، به همراه مثال هایی که باعث می شود ذهن دانش آموز راحت تر مسائل را درک کند، پرداخته.

سپس سوالات چهار گزینه ای که بر اساس موضوعات هر فصل طبقه بندی شده مطرح گردیده و شامل متن کتاب درسی، سوالات چهار گزینه ای کنکور های داخل و خارج از کشور و سوالات آزمون های گاج است.

در پایان پاسخ نامه تشریحی به همراه راه حل های آسان و کاربردی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان باید پاسخ نامه ها را کامل مطالعه کنند حتی در صورتی که پاسخ های آنها صحیح باشد.

نقد و بررسی ریاضی تجربی آی کیو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های ریاضی یازدهم آی کیو گاج
  • درس‌نامه‌های کاربردی منطبق با خط به خط کتاب درسی
  • استفاده از مثال‌های آموزشی در بخش درس‌نامه به منظور تفهیم بیشتر نکات
  • ارائه‌ی بیش از 1400 پرسش چهارگزینه‌ای بی‌نظیر و چالشی 
  • ارائه‌ی آزمون‌های ویژه براساس کنکورهای اخیر

کتاب ریاضی دوازدهم آی کیو

کتاب ریاضی دوازدهم آی کیو قابل استفاده دانش آموزان کنکور است و همگام با تغییر سطح سوالات کنکور سال های اخیر منتشر شده است.

هدف این کتاب بالا بردن سطح دانش و دانسته های دانش آموزان بالاتر ازسطح کتاب درسی می باشد و به همین علت تمامی پرسش های کتاب بسیار غنی تر، متنوع تر و از سطح دشواری قابل توجهی برخوردار است.

این موضوع موجب می شود تا دانش آموزان پس از مطالعه دقیق مباحث کتاب درسی خود، دیدی ریزبینانه تر نسبت به مضامین آن پیدا کنند و از طرفی در روند پاسخگویی به سوالات، نقاط ضعف خود را شناخته و به درک عمیق تری از مبحث درسی برسند.

نقد و بررسی ریاضی تجربی آی کیو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب ریاضی دوازدهم آی کیو
  • ارائه‌ی مثال در بخش درس‌نامه به منظور تفهیم بیشتر
  •  ارائه‌ی بانک جامعی از پرسش‌های چهارگزینه‌ای بی‌نظیر و چالشی (1100 تست)
  •  ارائه پاسخ‌های کاملا تشریحی (قابل‌ فهم حتی برای دانش‌آموزان متوسط)
  • ارائه‌ی دو روش حل و بررسی سایر گزینه‌ها برای تست‌های مورد نیاز
  • ارائه‌ی علت نادرستی سایر گزینه‌ها برای تست‌های مورد نیاز

کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور آی کیو گاج

چیدمان سوالات بر اساس سطح دشواری شان می باشد و هر سوال دانش آموزان را برای پاسخگویی به سوالات بعدی آماده می کند.

کنار تیتر هر مبحث نکات مشاوره ای مطرح گردیده که اجرا و خواندن آن سبب عملکرد و یادگیری بهتر دانش آموزان می شود. در میان پرسش های تالیفی سوالات کنکورهای سال های اخیر نیز گنجانده شده تا دانش آموزان با نمونه سوالات کنکوری نیز آشنا شوند و هنگام برخورد با همان سوال یا شبیه آن، بتوانند به راحتی به آن پاسخ دهند.

ضمنا سوالات به گونه ای طراحی شده اند که با حل هر کدام دانش آموزان نکته و مطلب خاصی را می آموزند. در بخش پایانی هر فصل پاسخنامه تشریحی سوالات قرار دارد.

در میان پاسخ پرسش ها بسته های آموزشی گنجانده شده که به طور کامل و گسترده مباحث را از پایه و سطح مبتدی، مرحله مرحله آموزش می دهد.

درسنامه ها مطابق، پرسش ها بیان شده تا مانع سردرگمی دانش آموزان شود. به همراه توضیحات مثال های حل شده ای جهت تفهیم و درک بیشتر مطالب آورده شده است.

با مطالعه دقیق این کتاب داوطلبان هر آنچه را که برای موفقیت در آزمون سراسری لازم است بدانند فرامی گیرند.

نقد و بررسی ریاضی تجربی آی کیو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور آی کیو
  • ارائه‌ی مطالب ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی تجربی
  • ارائه‌ی حدود 3000 تست استاندارد (تالیفی و سراسری)
  • ارائه‌ی پاسخ‌نامه‌ی تشریحی برای تمامی تست‌ها

راهنمای خرید کتاب ریاضی تجربی آی کیو گاج

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های ریاضی آی کیو گاج که جز قویترین کتاب‌های ریاضی کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت