کتاب های آموزشی مهد کودک

بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک

اهمیت استفاده از کتاب‌های آموزشی مهد کودک

از جمله مراکزی که کمک می‌کند تا کودک مهارت ورود به مدرسه و یا جامعه را پیدا کند مهد کودک‌ها می‌باشند؛ اما برای بهبود آموزش‌ها در جهت افزایش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی، هوش و مفاهیم اولیه‌ی علوم، ریاضی و همچنین افزایش قدرت دست‌ورزی کتاب‌های منتشر شده که اغلب در مهدها از آن استفاده می‌شود.

لیستی از بهترین کتاب‌های آموزشی مورد استفاده در مهدهای کودک

در این مقاله به معرفی کاربردی ترین کتاب‌های مورد استفاده در مهدها پرداختیم اما لزوما اینطور نیست که والدین نتوانند از آنها برای کودکانشان استفاده کنند. برای مشاهده و خرید کتاب‌های آموزشی می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب های تربچه
کتاب‌های تربچه

مجموعه کتاب تربچه یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. مجموعه کتاب های تربچه، آموزش و تقویت مباحثی چون ریاضی، علوم، هوش، لوحه‌نویسی، رنگ‌آمیزی، آشنایی با مشاغل و غیره را در بر می‌گیرد. طراحی این کتاب به گونه‌ای صورت گرفته که هر کودک را به حل تمرینات ترغیب کرده و درک و به ذهن‌سپاری مهارت‌ها را برای آن‌ها آسان می‌سازد.


خرید کتاب شاپرک 3 جلدی
کتاب شاپرک 3 جلدی

کتاب شاپرک 3 جلدی مهد کودک از انتشارات شباهنگ یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد. این مجموعه مناسب گروه سنی 3 تا 5 سال تالیف گردیده تا آنها را با مفاهیم اولیه‌ی آموزشی مثل کوتاه، بلند، پایین، بالا، کم، زیاد و غیره که بطور معمول و در مکالمات روزانه استفاده می‌شود آشنا کند. آموختن این مفاهیم ساده کودک را برای پذیرش مطالب بعدی در دوران پیش دبستانی و دبستان کمک خواهد کرد.


کتاب کودک باهوش من
مجموعه کتاب کودک باهوش من

مجموعه کتاب کودک باهوش من در 4 مجموعه‌ با عناوین، کودک باهوش من 2 سالگی، کودک باهوش من 3 سالگی، کودک باهوش من 4 سالگی و کودک باهوش من 5 سالگی یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باش که توسط انتشارات کتاب پرنده به چاپ رسیده است. در این کتاب‌ها با استفاده از خصوصیات هر رده سنی تمریناتی با موضوعات مفاهیم؛ علوم، ریاضی، آمادگی برای نوشتن، هوش و یا دست ورزی ارائه شده است.


کتاب حواستو جمع کن
مجموعه کتاب حواستو جمع کن

کتاب‌های حواستو جمع کن یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می باشد که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. این مجموعه تالیف شده تا در قالب بازی – سرگرمی کودکان را با مفاهیم اولیه ی آموزشی از جمله شناخت اشکال، طبقه بندی جانوران، طبقه بندی گیاهان، آشنایی با اعداد یک تا ده، کاربرد وسایل مختلف و ارتباط شان با محیط اطراف، درک تفاوت ها و تشابه ها و… که در سال های ابتدایی ورود به دبستان مورد نیازشان است، آشنا سازد.


کتاب زنگ شادی
مجموعه کتاب زنگ شادی

کتاب های زنگ شادی یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات ذکر به چاپ رسیده است. مجموعه ی زنگ شادی کوشیده است تا با تشخیص شکل از میان تصاویر و اشکال درهم و مازها علاوه بر سرگرمی باعث افزایش میزان دقت ، توجه، تمرکز و رشد حافظه تصویری و تقویت ادراک بینایی کودکان در سنین بیش از دبستان باشد.


کتاب کار کوم
مجموعه کتاب کار کومن

کتاب‌های کار کومن یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات نردبان (فنی ایران) به چاپ رسیده است. هر کتاب این مجموعه برای آموزش مهارت یا مفهوم خاصی طراحی شده است و با ارائه‌ی فعالیت‌های متنوع و جذابی چون رنگ‌آمیزی، تا کردن، چسباندن، بریدن و … به تقویت هماهنگی چشم و دست، تقویت مهارت‌های ظریف، تقویت مهارت‌های حرکتی، یادگیری اسامی اشیا و حیوانات، افزایش خلاقیت و ارتباط کودک با دنیای اطراف کمک می‌کند.


خرید کتاب های نشر همکلاسی
مجموعه کتاب های نشر همکلاسی

کتاب‌های نشر همکلاسی جز بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که اغلب کتاب‌ها به تالیف علی‌اکبر صفایی دیبا می‌باشد. کتاب‌های این نشر به سبب کیفیت بالای آموزشی، تناسب سنی محتوا و جذابیت‌های بصری، همواره مورد توجه کودکان و والدین بوده است.


خرید کتاب زمستونک
کتاب‌های زمستونک

کتاب‌های زمستونک یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات گاج به چاپ رسیده است. زمستونک در 2 جلد (3 تا 4 سال) و (4 تا 5 سال) بر اساس 3 ماه فصل زمستان طراحی شده است. آموزش‌های این اثر جهت شناخت فصل‌ها، مفاهیم اولیه‌ مثل پز یا خالی، سرد و گرم، روشن و خاموش و … همراه با تمرین می‌باشد.


کتاب بهارک
کتاب‌های بهارک

کتاب‌های بهارک یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات گاج به چاپ رسیده است. بهارک در 2 جلد (3 تا 4 سال) و (4 تا 5 سال) برای سه ماه فصل بهار طراحی شده است. مثلا در فروردین ماه مفاهیم کوچکتر و بزرگتر، شمارش اعداد و … در اردیبهشت ماه مفاهیم حیوانات اهلی، حیوانات وحشی، آبزیان و … در خرداد ماه مفاهیم خزندگان، وسایل ارتباط جمعی و … با آموزش مناسب به کودکان آموخته می شود.


خرید کتاب های پاییزک
کتاب‌های پاییزک

کتاب‌های پاییزک یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد که توسط انتشارات گاج به چاپ رسیده است. این اثر در دو جلد (3 تا 4 سال) و (4 تا 5 سال) برای 3 ماه پاییز به چاپ رسیده است. فعالیت‌های ارائه شده بر اساس سه ماه فصل پاییز (مهر، آبان، آذر) طبقه‌بندی شده‌اند. این آموزش‌ها شامل آشنایی با فصل پاییز و ماه‌های آن، شناخت مهد کودک، قوانین و برنامه‌های آن، اهمیت بهداشت و رعایت نظافت شخصی، آموزش اعداد، مفاهیمی مثل تمیز و کثیف و… می‌باشند.


مقاله‌ی بالا به معرفی بخش کوچکی از کتاب‌های آموزشی مهد کودک می‌باشد برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها می توانید به بخش کتاب‌های آموزشی کودک در سایت کتابانه مراجعه نمایید.(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های پیش دبستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت