بهترین کتاب علم النفس

بهترین کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان مسلمان

اهمیت علم النفس

از نظر بسیار از دانشمندان مسلمان روان یکی از نشانه‌های پروردگار است در حقیقت علم روانشناسی عهده‌د‌ار بیان و تفسیر یکی از نشانه‌های خداوندی می‌باشد و تحقیقات علمی مربوط به روح و روان نیز می‌تواند به عنوان یک برداشت اسلامی و الهی مورد استفاده قرار گیرد.

علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی تلاش می‌کند میان علوم فلسفه و روانشناسی ارتباط برقرار کند و مفاهیم روان‌شناختی را از آیات، روایات و سخن دانشمندان استخراج کند.

آشنایی با بهترین کتاب‌های علم النفس

این مقاله جهت آشنایی با بهترین کتاب‌های علم النفس ارائه شده و در آن به معرفی کاربردی کتاب‌های این حوزه، در دوره ترم و آمادگی آزمون ارشد پرداخته شده است.

خرید کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی اثر احدی؛ بنی جمالی

کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی اثر احدی؛ بنی جمالی

کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روان‌شناسی جدید دکتر حسن احدی و بنی جمالی در هفت فصل تنظیم و نگارش شده است و مورد تایید بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها می‌باشد. علم النفس، شاخه‌ای از روان‌شناسی است که در آن مسائلی از قبیل مجرد بودن روح، ارتباط آن با بدن و جدایی روح از تن را بررسی می‌کند و به آن روان‌شناسی اسلامی نیز گفته می‌شود و از جمله مفاهیمی می‌باشد طرح آن موجب جبهه‌گیری موافقان و مخالفان بسیاری شده است.


خرید کتاب علم النفس؛ روان‌شناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان اثر محمد عثمان نجاتی

کتاب علم النفس؛ روان‌شناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان | نجاتی

این کتاب، سومین اثر ارزنده ی آقای دکتر محمد عثمان نجاتی، استاد دانشگاه های عربستان و کویت، در زمینه ی روان‌شناسی اسلامی است که حاوی بسیاری از مفاهیم روان شناختی می‌باشد و ما را در شناخت صحیح انسان و حیات روانی او در میراث اسلامی کمک می کند. دکتر نجاتی، در این کتاب کوشیده است تا ضمن بررسی تاریخی آرای روان‌شناختی دانشمندان مسلمان، دیدگاه‌های هر کدام از آن ها را در قالب موضوع‌های اساسی و مشترک در میان فصل‌ها معرفی نماید.


خرید کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی – کجباف

کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی – کجباف

علم النفس یکی از مفاهیم بنیادین روان‌شناسی به شمار می آید و از جمله تعابیری می‌باشد که در برخی کتب اندیشمندان اسلامی به کار رفته و شامل مطالبی است که طرح آن موجب جبهه گیری موافقان و مخالفان بسیاری شده؛ موافقان این اصطلاح، مدعی وجود چنین حوزه مطالعاتی در مقابل روان‌شناسی مغرب زمین هستند و مخالفان آن، طرح چنین اصطلاحی را نادرست می دانند و معتقدند روان‌شناسی در یک قالب علم، نمی تواند پسوند مسیح، اسلام و غیره را پذیرا باشد. کتاب “علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (روانشناسی اسلامی)” اثر دکتر کجباف در پنج فصل تنظیم شده است که عبارتند از: 1- انسان از دیدگاه قرآن 2- انسان از دیدگاه فلاسفه اسلامی 3- مفهوم عقل دیدگاه قرآن و احادیث 4- نفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی 5- مفاهیم روان‌شناسی


خرید کتاب ارشد علم النفس مدرسان شریف

کتاب ارشد علم النفس مدرسان شریف

ساختار این کتاب به گونه ای است که پس از تشریح و آموزش کامل مطالب درسی، هر فصل شامل مثال های چهارگزینه ای می باشد که در آمادگی داوطلبان بسیار مؤثر است. در ضمن ، نکات مهم در طول هر فصل مشخص شده اند تا دانشجویان توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشند. هم چنین در پایان هر فصل سؤالات آزمون‌های کنکور کارشناسی ارشدِ سال‌های گذشته، به همراه پاسخ‌های تشریحی گنجانده شده اند و یک آزمون جامع هم برای پایان هر فصل در نظر گرفته شده است. نکته ی آخر این که، مؤلف با کمک اهل فن، واژه نامه‌ای را تدارک دیده که در انتهای این مجموعه در دسترس می باشد.

نکته ی قابل ذکر در این کتاب علاوه بر جامعیت آن، این است که سعی گردیده تا مباحث علم النفس، از افلاطون گرفته تا ملاصدرا، با زبانی امروزی تر ارائه شود و از بیان مفاهیم سخت فلسفی اجتناب گردد. هم چنین جملات طوری تنظیم شده اند که بیشترین بار معنایی را برای دانشجویان داشته باشند.


خرید کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلام پوران پژوهش

کتاب علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلام پوران پژوهش

کتاب علم النفس به دیدگاه دانشمندان اسلام از انتشارات پوران پژوهش شامل درسنامه جامع و خودآموزی روان‌شناسی می‌باشد.

این کتاب شامل تست‌های طبق بندی‌شده کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد در انتهای هر فصل با پاسخ تشریحی به تالیف محمد قنبر زاده می‌باشد.

تست‌های کارشناسی ارشد دانشکاه سراسری سال‌های قبل با پاسخ تشریحی گرداوری شده است.


امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در مورد بهترین کتاب‌های علم النفس کسب کنید.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات خود هستیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت