بهترین کتاب های معماری شاخص

بهترین کتاب معماری کامپیوتر

یکی از دروس دوران کارشناسی رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر، معماری کامپیوتر است؛ که در مقطع ارشد به رشته مهندسی معماری کامپیوتر گرایش پیدا می‌کند.

درس معماری کامپیوتر ضریب بالای در اکثر گرایش‌های کنکور ارشد کامپیوتر دارد. ضریب این درس در گرایش معماری کامپیوتر 4- در گرایش‌های رایانش امن، نرم‌افزار شبکه کامپیوتری، بیوانفورماتیک، محاسات وعلوم فناوری شبکه، علوم داده و الگوریتم ضریب 3- و در گرایش های قرآن کاوی رایانشی و هوش مصنوعی ضریب 2- می‌باشد.

در این مقاله همراه باشید تا چند مورد از کتاب ها مرجع را معرفی کنیم

خرید کتاب معماری کامپیوتر اثر موریس مانو با ترجمه سپیدنام

کتاب معماری کامپیوتر | موریس مانو؛ سپیدنام

کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو ترجمه‌ی قدرت سپیدنام در مورد معماری، ساختار و اجزاء کامپیوتر مباحثی را مطرح کرده است. اصولا معماری کامپیوتر به بررسی حول محور ساختار و ارتباط اجزای مختلف کامپیوتر و چگونگی کارایی آنها در کنار یکدیگر سروکار دارد.

ساختار کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو طوری است که مطالب در ابتدا به طور ساده عرضه می‌گردند و در فصل‌های بعد به طور پیشرفته‌تر مورد بررسی قرار می گیرند. به این ترتیب هفت فصل اول، اطلاعات لازم را درباره‌ی یک کامپیوتر مبنا، از نظر تشکیلات، طراحی و برنامه‌ریزی ساده به خواننده می‌دهد و در شش فصل آخر آن راجع به تشکیلات و معماری واحدهای مختلف کامپیوتر و مطالب پیشرفته بحث خواهد شد.


خرید کتاب معماری کامپیوتر اثر هادی یوسفی از انتشارات پوران پژوهش

کتاب معماری کامپیوتر | هادی یوسفی؛ پوران پژوهش

وظیفه واحد کنترل در یک کامپیوتر تولید ریز عملیات است. اگر سیگنال‌های کنترلی توسط سخت‌افزار و با استفاده از تکنیک‌های طراحی منطقی متداول، تولید شوند، گفته می‌شود واحد کنترل سیم‌بندی شده است. ریز برنامه‌ریزی روش دیگری برای طراحی واحد کنترل یک کامپیوتر است. این روش، روشی سیستماتیک و زیبا برای کنترل دنباله ریز عملیات می‌باشد.

کتاب معماری کامپیوتر از انتشارات پوران پژهش به قلم هادی یوسفی مرجع بسیار مناسبی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می باشد، که شامل درسنامه کامل و جامع همراه با مثال های متنوع برای درک بهتر مطلب می‌باشد و در انتهای هر فصل سوالات چهار گزینه‌ای سراسری و تالیفی مرتبط با همان فصل همراه با پاسخنامه کاملا تشریحی گردآوری شده است.


بهترین کتاب ارشد معماری کامپیوتر

خرید کتاب ارشد معماری کامپیوتر مدرسان شریف

معماری کامپیوتر ارشد | مدرسان شریف

کتاب ارشد معماری کامپیوتر از انتشارات مدرسان شریف، مطالب تستی را به روش ساده و طبقه‌بندی شده ارائه کرده است. آموزش کامل مطالب درسی از نکات مهم کلیدی را همراه سوالات و پاسخ‌های تشریحی گردآورده است.


خرید کتاب ارشد درس و کنکور معماری کامپیوتر

کتاب درس و کنکور معماری کامپیوتر گسترش علوم پایه

کتاب درس و کنکور ابتدا به آموزش مطالب و نکات کنکوری می پردازد، سپس تمامی سوال ها، تست های کنکورهای آزاد و سراسری مربوط به مباحث هر فصل را به صورت تشریحی پاسخ می دهد و نکات لازم برای حل سوال ها را بیان می کند؛ این ویژگی کمک می کند تا دانشجویان با سوالات کنکوری هر مبحث آشنا شوند.

مباحث پرداخته شده در کتاب معماری کامپیوتر از علوم پایه شامل فصل‌‌‌های محاسبات – کارایی – زبان انتقال ثبات – حافظه و باس – طراحی کامپیوتر پایه – پردازشگر مرکزی – پردازش موازی و خط لوله – سازمان حافظه می‌باشد.

امیدواریم این مقاله به انتخاب بهتر، درباره کتاب های سیستم عامل به شما کمک کرده باشد.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت