کتاب مقوایی کودک

بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان

مهمترین ویژگی کتاب های مقوایی مناسب کودک

کتاب‌های مقوایی به خاطرجنس ضخیم و محکمشان از مناسبترین ابزار آموزشی و سرگرم کننده برای گروه سنی زیر 3 سال می باشند. همانطور که می دانید این گروه سنی معمولا اسباب‌بازیها و هرچیزی که برای بازی به دستشان می دهیم در دهان می گذارند و یا پاره می‌کنند این کتاب‌ها به خاطر ضخامتشات عمر طولانی تری دارند.

معرفی کتاب‌های مقوایی مناسب گروه سنی الف

آموزش از سنین پایین یکی از مهمترین وظایف والدین محسوب می شود و کتاب‌های کودک در جنس‌های مختلف و موضوعات مختلف می‌توانند یکی از کاربردی‌ترین ابزار باشند. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های مقوایی پرداختیم تا با آنها آشنا شده و جهت خرید به سایت فروشگاهی کتابانه مراجعه نمایید.


مجموعه کتاب این چیه اون چیه
بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان

مجموعه کتاب این چیه اون چیه یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات شهرقلم به چاپ رسیده است. این مجموعه با موضوع آموزشی و در دوزبان با ابعاد 10*10 به چاپ رسیده تا کودکان آن را به راحتی حمل کنند و همه جا در دسترسشان باشد.


کتاب کشویی انتشارات شهرقلم
کتاب کشویی انتشارات شهقلم

کتاب کشویی انتشارات شهر قلم یکی از بهترین کتاب های مقوایی کودکان می باشد که صفحاتش با کشیدن به سمت خارج صفحه تصویری را نشان می دهند. این کتاب به زبان شعر سعی در آموزش صدای حیوانات، شغل‌ها و … دارد جنس این کتاب از مقوایی ضخیم است تا کودک حین استفاده ازآن نتواند آن را پاره کند.


مجموعه کتاب ترانه های نی نی
خرید کتاب های ترانه های نی نی

مجموعه کتاب ترانه‌های نی نی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات پیدایش به چاپ رسیده است. این مجموعه با استفاده از اشعار ساده و زیبا سعی در آموزش مسائل تربیتی، اخلاقی و شناختی به کودکان زیر 3 سال دارد.


مجموعه کتاب پنج تا انگشت بودند که
کتاب های پنج تا انگشت بودند که

مجموعه کتاب پنج تا انگشت بودند که یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی و سروده‌ی مصطفی رحماندوست می باشد که توسط انتشارات پیدایش به چاپ رسیده است. کودکان در این مجموعه از طریق داستان پنج انگشت و تقلید آن با انگشتان دست خود با غذاها، بازی‌ها، مراسم مختلف و مشاغل آشنا می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های خاص این مجموعه می‌توان به داشتن موسیقی‌های زیبای ایرانی با همخوانی کودکان اشاره نمود.


مجموعه کتاب دالی بازی
خرید کتاب دالی بازی

مجموعه کتاب دالی بازی سروده ی ناصر کشاورز و زهرا موسوی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات نردبان (فنی ایران) به چاپ رسیده است. این مجموعه در قالب شعر به آموزش اعضای بدن، فصل‌ها و بسیاری از نکات مهم اجتماعی پرداخته است. رنگ آمیزی شاد و تصاویر کودکانه باعث می شود که این مجموعه برای کودکان جذاب باشد.


مجموعه کتاب خرسی و دوستان
کتاب خرسی و دوستاش

مجموعه کتاب خرسی و دوستاش یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. کتاب خرسی و دوستاش سروده‌ی فیروزه کاتب در قالب شعر سعی در ارائه‌ی نکات تربیتی و اخلاقی برای گروه سنی الف را دارد.


مجموعه کتاب پنجره رو وا کنید یک چیزی پیدا کنید
کتاب پنجره رو وا کنید یک چیزی پیدا کنید

مجموعه کتاب پنجره رو وا کنید یک چیزی پیدا کنید یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان سروده‌ی مهدی ابراهیمی می باشد که توسط انتشارات شهرقلم به چاپ رسیده است. این کتاب آموزشی به زبان شعر به معرفی حیوانات، طبیعت و … می پردازد البته با یک طراحی جذاب به این شکل که تصویر موضوع معرفی شده پشت قسمتی از کتاب پنهان شده و کودک بعد از خواندن شعر و حدس زدن می تواند آن قسمت را باز کند.


مجموعه کتاب‌های یادگاری
کتاب های یادگاری

کتاب های یادگاری یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که سروده‌ی مهدی مردانی است و توسط انتشارات آریا نوین به چاپ رسیده است. مجموعه‌ی کتاب های یادگاری، بسیاری از اشعار کودکانه‌ی عامیانه و قدیمی همچون اتل متل توتوله، بارون میاد جرجر و … را محور قرار داده و با استفاده از آن ها اشعاری با مضمون جدید و کامل تر را به کودکان ارائه داده است. این مجموعه در دوازده جلد مجزا به چاپ رسیده است.


مجموعه کتاب قصه‌های من و خرسی

کتاب قصه های من و خرسی

مجموعه کتاب قصه‌های من و خرسی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. مجموعه ی قصه های من و خرسی، قصه های مصور و بسیار ساده اند که برای کودکان 2 تا 5 سال به چاپ رسیده است. خرسی عروسکی است که شخصیت اصلی داستان، هنگامی که رفتار بدی انجام می‌دهد، عروسکش خرسی را مقصر ماجرا می داند.


کتاب ماجراهای تدی
کتاب ماجراهای تدی

کتاب ماجراهای تدی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودک می باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. تدی خرس کوچولویی است که در هر جلد اتفاقاتی برای او رخ می دهد که داستان هر جلد را می سازد این مجموعه با موضوع تربیتی برای گروه سنی الف تالیف شده است.


مجموعه کتاب داستانهای چشم قلمبه انتشارات آریانوین
کتاب داستانهای چشم قلمبه

کتاب داستانهای چشم قلمبه یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات آریانوین به چاپ رسیده است. شکل ظاهری این کتاب به گونه ای طراحی شده است که روی صفحه ی آخر آن دو عدد چشم متحرک عروسکی قرار گرفته و روی تمام صفحات این کتاب جای این دو چشم با دقت و ظرافت تمام به صورت دو حفره ی تو خالی مشخص شده است. حتی روی جلد کتاب نیز این حفره ها قرار گرفته اند. داستانهای این مجموعه اغلب برگرفته از قصه های قدیمی است.


مجموعه کتاب صدای کیه؟ صدای چیه؟
کتاب صدای کیه ؟ صدای چیه؟

مجموعه کتاب‌های صدای کیه؟ صدای چیه؟ یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودک می باشد که توسط انتشارات کتاب پرنده به چاپ رسیده است. این مجموعه از دسته کتاب‌های آموزشی کودک می باشد که در آن به آموزش صدای حیوانات می پردازد این یکی از دریچه هایی است که کودک از آن می تواند محیط اطراف خود را بشناسد.


کتاب ماجراهای فسقلی
کتاب ماجراهای فسقلی

مجموعه کتاب‌ ماجراهای فسقلی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی برای کودکان می باشد که توسط انتشارات آریانوین به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های جالب این مجموعه‌ی آموزشی این است که تصویر موضوع معرفی شده با باز شدن صفحه به شکل برجسته نشان داده شده است؛ این طراحی جالب و رنگ‌آمیزی شاد یکی از جذابیت های این مجموعه برای کودکان می باشد.


مجموعه کتاب سلام کتی
کتاب سلام کتی

مجموعه کتاب سلام کتی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی برای کودک می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. کتی شخصیت محبوب کارتونی بچه‌هاست که در این مجموعه نقش اصلی تمام ماجراهاست و موضوعات این مجموعه اغلب تربیتی است.


کتاب چشمکی انتشارات سایه گستر
کتاب چشمکی

کتاب چشمکی یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی کودکان می باشد که توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است. این مجموعه در قالب شعر کمک می کند تا کودکان با حیوانات، رنگ‌ها و … آشنا شوند. تصاویر زیبا و طراحی این کتاب به خاطر چشم‌های متحرک روی جلد باعث شده تا برای کودکان جذاب شود.


کتاب چه کسی قایم شده؟
کتاب چه کسی ... قایم شده؟

مجموعه کتاب چه کسی … قایم شده؟ یکی از بهترین کتاب‌های مقوایی برای کودکان می باشد که توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است. این کتاب آموزشی است و تلاش می کند تا میوه‌ها، حیوانات دریایی، اهلی و … را به دو زبان فارسی و انگلیسی به کودکان گروه سنی الف بیاموزد. از ویژگی جذاب این کتاب این است که بخشی از تصویر مورد نظر در قسمتی که قابلیت جابه جایی دارد پنهان شده کودک بعد از اینکه والدین یا مربی ویژگی مربوطه را خواندند باید نام شی یا حیوان را حدس بزند.


کتاب‌های مقوایی یکی از ابزار آموزشی مناسب برای گروه سنی 0 تا 3 سال محسوب می‌شود که به خاطر مقاوم بودنشان کاربردی اند. چه شاخصه‌ی دیگری می توانید برای این کتاب‌ها نام ببرید؟(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب پازل کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت