کتاب های هوش کودک

بهترین کتاب های تقویت هوش برای کودکان

اهمیت استفاده از کتاب‌های هوش کودکانه

رشد و پرورش فکر یکی از مهمترین نکاتی است که والدین باید از همان سالهای اولیه زندگی کودکشان به آن توجه کنند و راههای مناسبی را برای ارتقای سطح هوش فرزندشان به کار بگیرند یکی از این راهها استفاده از کتاب‌های هوش است که گستره‌ی وسیعی نیز دارد.

معرفی تعدادی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک

هرجا صحبت از هوش کودکان می شود آنچه در وحله‌ی اول به ذهن خطور می‌کند توانایی حل مسائل ریاضی و یا محاسباتی از این دست می‌باشد اما نباید فرموش کنیم که مهارت‌های زندگی فردی، اجتماعی نیز کاملا به هوش و ذکاوت کودک مرتبط است. تقویت هوش، حافظه، تمرکز و خلاقیت از مباحثی است که آن را می توان طی آموزش به کودکان آموخت و یا تقویت کرد. فروشگاه کتابانه با ارائه‌ی این مقاله به معرفی تعدادی از این کتاب‌ها پرداخته است.


 کتاب حواستو جمع کن
مجموعه کتاب حواستو جمع کن

کتاب‌های حواستو جمع کن یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش برای کودکان می باشد که توسط نشرذکر به چاپ رسیده است. این مجموعه در چند جلد در قالب بازی – سرگرمی کودکان را با مفاهیم اولیه ی آموزشی از جمله شناخت اشکال، طبقه بندی جانوران، طبقه بندی گیاهان، آشنایی با اعداد یک تا ده، کاربرد وسایل مختلف و ارتباط شان با محیط اطراف، درک تفاوت ها و تشابه ها و… که در سال های ابتدایی ورود به دبستان مورد نیازشان است، آشنا سازد.


کتاب کودک باهوش من
مجموعه کتاب کودک باهوش من

مجموعه‌ی کتاب کودک باهوش من یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط انتشارات کتاب پرنده به چاپ رسیده است. این مجموعه برای 4 گروه سنی 2 تا 5 سال در 5 جلد به چاپ رسیده است و موضوعات مختلفی مثل نوشتن، مفاهیم علوم و ریاضی و غیره را در بر می گیرد.برای آشنایی بیشتر مجموعه‌ها به تفکیک در زیر مطلب به همراه لینک ارائه شده است.


کتاب کار کومن
کتاب کار کومن

مجموعه کتاب کار کومن یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط انتشارات نردبان (فنی ایران) به چاپ رسیده است. هر کتاب این مجموعه برای آموزش مهارت یا مفهوم خاصی طراحی شده است و با ارائه‌ی فعالیت‌های متنوع و جذابی چون رنگ‌آمیزی، تا کردن، چسباندن، بریدن و … به تقویت هماهنگی چشم و دست، تقویت مهارت‌های ظریف، تقویت مهارت‌های حرکتی، یادگیری اسامی اشیا و حیوانات، افزایش خلاقیت و ارتباط کودک با دنیای اطراف کمک می‌کند.


کتاب بشگاه مغز
مجموعه کتاب باشگاه مغز

مجموعه کتاب باشگاه مغز یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط انتشارات مهرسا یه چاپ رسیده است. این مجموعه شامل تمریناتی است که جهت فعالیت هرچه بیشتر مغز برای سنین مختلف از جمله کودک طراحی و تالیف شده است.


کتاب های تربچه
کتاب های تربچه

کتاب‌های تربچه یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. البته تمامی جلدهای این مجموعه برای تقویت هوش نیست و این کتاب‌ها شامل، آموزش و تقویت مباحثی چون ریاضی، علوم، لوحه‌نویسی، رنگ‌آمیزی، آشنایی با مشاغل و غیره نیز می‌شود.


مجموعه ی دنیای کودکان تیزهوش
مجموعه کتاب دنیای کودکان تیزهوش

مجموعه کتاب دنیای کودکان تیزهوش یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. این مجموعه شامل 12 جلد برای کودکان 5 و 6 سال جهت تقویت مهارت‌های تمرکز و دقت، ابتکار و خلاقیت در کودک و آشنایی با مفاهیم علوم تالیف شده است.


کتاب پیچ در پیچ

مجموعه کتاب پیچ در پیچ

کتاب‌های پیچ در پیچ یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. حل معمای پیچ در پیچ یا ماز، برای کودکان تمرینی برای یافتن بهترین نتیجه از سریع ترین راه است. در جریان این جست و جوی سرگرم کننده که توام با نشاط و هیجان می‌باشد، ذهن آماده‌ی کسب مهارت های زبانی، ریاضی و سبب تقویت حافظه برای کودکان می‌شود. آنها علاوه بر تقویت مهارت های خود می‌توانند تصاویر آمده در کتاب را به دلخواه رنگ آمیزی کنند.


مجموعه نخ جادویی
مجموعه نخ جادویی
مجموعه کتاب نخ جادویی

کتاب‌های نخ جادویی یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می باشد که توسط نشر کلام به چاپ رسیده است. دراین کتاب تمرینات متعدد و متنوعی در قالب بازی و سرگرمی در جهت افزایش دقت و تمرکز کودکان مثل جستجوی مازها، قرینه یابی، یافتن اشکال و تمریناتی از این دست که برای یافتن پاسخ آن ها نیاز به دقت و تمرکز می باشد، موجود است.


کتاب هوش پیش دبستانی
کتاب های هوش پیش دبستانی

یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک؛ مجموعه‌هایی است که توسط نشرهای مختلف با موضوع هوش برای کودکان قبل از دبستان (پیش دبستانی) تالیف شده است. معمولا در مراکز پیش دبستانی جهت آموزش، مربیان از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند. از نشرهای فعال این حوزه می توان به انتشارات آوای آزاده، همکلاسی، شاکری، گاج، خیلی سبز و غیره نام برد.


کتاب نقطه به نقطه وصل کن، بعد شکل‌ها را رنگ کن
کتاب‌های نقطه به نقطه

این مجموعه یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودک می‌باشد این اثر به قلم فهیمه سیدناصری، توسط انتشارات ذکر به چاپ رسیده است.کودکان با انجام  تمرینات این کتاب ها، ترتیب اعداد و شمارش را می آموزند که یکی از آموزش های ابتدایی ریاضی است. تصاویر ناقص را کشف می کنند و آن ها را رنگ آمیزی می کنند. این کار به رشد خلاقیت شان کمک می کند و مهارت دست ورزی در کودکان و هماهنگی چشم و دست شان تقویت می شود.


کتاب های گردو
مجموعه کتاب‌های گردو

کتاب‌های گردو از بهترین کتاب‌های هوش کودک می باشد که توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. انجام مازها باعث افزایش حافظه و قدرت تمرکز کودکان می گردد. برای سرگرمی بیشتر و جذابیت مطالب ارائه شده می توان از کودکان خواست تا تصاویر را طور که دلشان می خواهد رنگ آمیزی کنند تا هم با رنگ ها آشنا شوند و هم دست به کاری خلاقانه بزنند. 


کتاب شابلون موش موشک
مجموعه کتاب شابلون موش موشک

کتاب‌های شابلون موش موشک یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش می باشد که توسط اننشارات کلام به چاپ رسیده است. در هر جلد از این مجموعه کودک در حین بازی و سرگرمی و همین طور یادگیری مطالب جدید، تمریناتی در جهت افزایش دقت و توجه، درست دیدن، ایجاد و افزایش تمرکز، رشد قدرت تفکر و منطق و توان استدلال کردن را می آموزد.


معرفی مقاله : بهترین کتاب های آموزشی مهد کودک

کتاب برای کوچولوها
مجموعه کتاب برای کوچولوها

کتاب برای کوچولوها یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش کودکان می باشد که توسط نشر کلام به چاپ رسیده است.آموزش های این کتاب در قالب تصاویر و نقاشی می باشد. به طوری که در هر صفحه در قالب نقاشی برای کودکان سوالی طرح شده است، که در قالب شکل ها و تصاویر به پاسخ آنها می رسند. هر صفحه از کتاب از قسمت بالای آن دارای خط چین می‌باشد و کودک می‌تواند آن را از کتاب جدا کرده و در جایی و یا قسمتی از دیوار اتاقش بچسباند.


کتاب معمای انگشتی اردی
مجموعه کتاب معمای انگشتی اردی

کتاب‌های معمای انگشتی اردی یکی از بهترین کتاب‌های تقویت هوش می باشد که توسط نشر کلام به چاپ رسیده است. طراحی این مجموعه به گونه ای انجام شده که در هر صفحه یک معما مطرح می شود وسه گزینه به عنوان پاسخ در قسمت پایین آن قرار گرفته که زیرهر کدام یک دایره ی تو خالی می باشد؛ کودک شما باید با توجه به سوال مطرح شده پاسخ درست را انتخاب کند و انگشت خود را داخل یکی از آن دایره ها که بیانگر جواب است، قرار بدهد اکنون با ورق زدن کتاب، در پشت صفحه اردک پاسخ درست را به شما نشان می دهد.


آنچه در سالهای اولیه‌ی زندگی کودک نباید از آن غافل شد تقویت هوش و افزایش قدرت تفکر در کودک است. گروه کتابانه با ارائه‌ی این مقاله تعدای از کتاب‌هایی که باعث افزایش هوش در کودک می شود را برای والدین معرفی کرده است برای اطلاع بیشتر به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت