مقایسه زیست دهم خیلی سبز و نشر الگو

زیست دهم خیلی سبز، میکرو یا الگو؟ (کدام بهتر است؟)

در این مقاله ضمن معرفی اختصاصی کتاب زیست دهم، یک مقایسه جانانه میان کتاب زیست دهم خیلی سبز، میکرو گاج و نشر الگو ترتیب داده‌ایم؛ به این امید که بتوانیم از 50 سوال چالش‌برانگیز زیست شناسی، دست‌کم به 17 سوال آن که از پایه دهم مطرح می‌شود، پاسخ درست بدهیم و کاپ قهرمانیِ زیست را به سرعت از سایر رقبا بقاپیم!

مقایسه منابع تستی زیست دهم

در ابتدا کلام قصد دارم به معرفی ویژگی‌ها و مزیت هر سه کتاب بپردازم؛ ولی پیشنهاد قطعی در کار نیست، لازمه که با مطالعه کل این مطلب و بررسی شرایط خود به نتیجه نهایی برسید.

زیست دهم نشر الگو: این کتاب علاوه بر تست‌های متنوع و آموزش کاربردی (متنی و تصویری)، مزیت دیگرش درسنامه درختی است که به‌واسته آن قسمت آموزش خود را نسبت به دو رقیب دیگرش مفصل‌تر کرده است.

زیست دهم میکرو: این کتاب دارای تست‌های طبقه بندی شده و آموز تصویری مناسب است.

زیست دهم خیلی سبز: این منبع علاوه بر تست‌ها و آموزش کاربردی یک ویژگی خاص هم دارد که سبب متمایز شدنش از دیگر منابع میشه. در چند سال اخیر شباهت تست‌های این کتاب با سوالات کنکور توجه بسیاری از مشاوران و مدرسان زیست‌شناسی کنکور را به خود جلب کرده است.  

تعداد و نوع تست‌ها بهترین منابع تستی زیست دهم

کتاب زیست دهم خیلی سبز:

ویژگی های زیست دهم خیلی سبز

کتاب زیست دهم خیلی سبز حدود ۱6۰۰ تست از ۷ فصل کتاب زیست دهم تجربی را با دسته‌بندی موضوعیِ اختصاصی ارائه نموده است؛ در این کتاب بعضی از تست‌ها داخل درسنامه در راستای تثبیت مطالب جدید قرار گرفته‌اند و بعضی دیگر به صورت خط به خط، مفهومی، ترکیبی، تالیفی و سراسری به داوطلب سلیقه و تفکر طراحان کنکور را آموزش می‌دهد.


ویژگی های کتاب زیست میکرو دهم

کتاب زیست دهم میکرو:

کتاب زیست دهم میکرو یک بانک تست بسیار غنی دارد که بیش از ۱۷۰۰ تست را پوشش می‌دهد. طبقه‌بندی سوالات در این کتاب کمک آموزشی زیست دهم براساس سه اصل است: 1: دشواری سوالات 2: اولویت حل آن‌ها و 3: نوع سوال که می‌تواند از جمله سولات خط به خط، مفهومی یا ترکیبی باشد.


کتاب زیست دهم نشر الگو:

ویژگی های کتاب زیست دهم نشر الگو

کتاب زیست دهم نشر الگو درمجموع ۵۱۵ آزمون و حدود ۱۷۰۰ تست را پوشش می‌دهد که تعداد آن‌ها بنابر اهمیت هر فصل متفاوت خواهد بود. تست‌های این کتاب در قالب آزمونک‌ها، آزمون جمع‌بندی پایانِ هر فصل، آزمون‌های قلمچی، سراسری و سه آزمون جامع 20 سوالی تألیفی در پایان هر فصل، ارائه می‌شود.


میزان سختی تست‌ها

کتاب زیست دهم میکرو:

  • تست‌های TNT: مهم‌ترین سوال‌ها از دیدگاه مولفان کتاب هستند. این تست‌ها سطح دشواری معقولی دارند، بنابراین در اولویت پاسخگویی قرار دارند.
  • تست‌های R: ین تست ها درحقیقت در معنای Repeat ارائه می‌شود. ایده‌های مهم اما تکراریِ 7 فصلِ کتاب، این‌بار سر و شکلی جدید به خود گرفته و به گونه‌ای متفاوت طرح شده است؛ بنابراین داوطلب برای تثبیت آموخته‌های زیست دهم تجربی با یک چالش جالب روبه‌رو خواهد بود.
  • تست‌های NEW: برای یک آشنایی جانانه با ایده‌های جدید مولفان کتاب میکرو آماده‌اید؟! در این قسمت سوالاتی که شانس حضور بالایی در آزمون سراسری دارند، درتلفیق با ایده‌های جدید ارائه شده‌اند.  
  • در پاسخنامه کتاب زیست دهم میکرو از انتشارات گاج، تست‌ها براساس نوع درجه دشواری با سه رنگ متفاوت از یکدیگر تفکیک شده‌اند.

کتاب زیست دهم نشر الگو:

مقایسه منابع زیست کنکور آن‌هم از نوع صادقانه‌اش! یک چالش همیشگی برای کنکوری‌ها است و یکی از ابعاد مهم آن، بررسی میزان دشواری تست‌ها خواهد بود. در کتاب زیست دهم نشر الگو تست‌های پیچیده در بخش‌هایی تحت عنوان “آرشیو تست‌های پیشرفته ATP” ” به خوبی نشان داده شده است که می‌توانید ضمن پاسخگویی به تست‌های این بخش، تسلط خود را بر کلیه مباحث عمیق و کامل کنید. البته بهتر است پیش از آن، به سراغ تست‌های خط به خط و مفهومی بروید تا با رویکرد طراحان کنکور بیشتر آشنا شوید.

کتاب زیست دهم خیلی سبز:

تست‌های کتاب زیست دهم خیلی سبز بیشتر در چهارچوب آزمون‌های آزمایشی مهم و کنکورهای سال‌های گذشته طراحی شده‌ است. با این حال، تست‌های تالیفی بسیاری هم‌تیپ و استاندارد با شباهت بسیار به سلیقه طراحان کنکور نیز ارائه شده است که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، نکات و تکنیک‌های زیادی را بیاموزید.

حجم کتاب

کتاب زیست دهم میکرو:

کتاب زیست دهم میکرو از انتشارات گاج یکی از انواع کتاب کمک آموزشی زیست دهم به صورت تک جلد است که در 766 صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب زیست دهم نشر الگو:

کتاب زیست دهم نشر الگو در دو جلد طراحی و به چاپ رسیده است. جلد اول در 476 صفحه به ارائه درسنامه کامل و سوالات تستی اختصاص دارد. جلد دوم نیز در 305 صفحه سرشار از نکات مهم کنکوری، بررسی تله‌های تستی و ارائه پاسخنامه تشریحی کامل است.

کتاب زیست دهم خیلی سبز:

کتاب زیست دهم خیلی سبز به صورت تک جلد در 692 صفحه طراحی و به چاپ رسیده است.

زیست دهم خیلی سبز بهتر است یا نشر الگو؟

شیوایی بیان درسنامه‌ها

کتاب زیست دهم میکرو:

درسنامه‌های نه‌چندان طولانی با اطلاعات دسته‌بندی شده و ارائه کلیه نکات کنکوری در کتاب زیست دهم میکرو قرار گرفته است. لحن و شیوه بیان مولف رسمی  و درعین حال، به دور از هرگونه مطلب حاشیه‌ای یا اضافه است.

کتاب زیست دهم نشر الگو:

جلد اول کتاب زیست دهم نشر الگو شامل درسنامه کامل و مفصل آموزشی است. همچنین تمامی مباحث و حل بعضی از تست‌های مهم را در ویدیوها و یا فایل‌های صوتی توسط مولف این کتاب که یکی از برترین اساتید زیست کنکور است، شاهد خواهیم بود.

طبقه‌بندی مطالبِ هر فصل با کمک نمودارهای درختی است و شیوه بیان درسنامه‌های آموزشی، رسمی و قابل‌درک است.

کتاب زیست دهم خیلی سبز:

در کتاب زیست دهم خیلی سبز درسنامه ها همراه با شوخ‌طبعی و طنز ظریفی بیان شده‌اند. بنابراین مولف ضمن پرداختن دقیق به شکل‌ها و قیدهای کتاب درسی در درسنامه، به‌واسطه انتخاب این شیوه بیان، تاثیر قابل‌توجهی در میزان یادگیری داوطلبان خواهد گذاشت.

پوشش مباحث درسی

کتاب زیست دهم میکرو:

در فرایند مقایسه منابع زیست کنکور، به خوبی متوجه شدیم که هر سه کتاب یادشده پوشش نسبتا کاملی به‌عنوان کمک آموزشی زیست دهم دارند. البته کتاب زیست شناسی دهم میکروی گاج، درسنامه‌های کوتاهش را در تلفیق با پاسخنامه تشریحی و نکات کنکوریِ مهم ارائه نموده است.

کتاب زیست دهم نشر الگو:

کتاب زیست دهم نشر الگو درسنامه‌ها و درس گفتارهای مفصل آموزشی دارد که همه مباحث درسی زیست دهم تجربی را به خوبی پوشش داده است.

کتاب زیست دهم خیلی سبز:

انتشارات خیلی سبز نیز در کتاب زیست دهم مثل همیشه مفصل و کامل به شرح جزییات مطالب درسی زیست دهم تجربی پرداخته است؛ شکل‌هارا با دقت تمام زیر ذره‌بین قرار داده و برای طبقه‌بندی بهتر مطالب، از جدول‌ها و نمودارها کمک قابل‌توجهی گرفته است.

کدام کتاب تست زیست دهم خوب است؟

بررسی کلی کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز

کتاب زیست دهم خیلی سبز یکی از منابع محبوب کلاس دهمی‌ها برای پیشرفت در این درس است. کتابی که به‌واسطه لحن شوخ طبع و صمیمی مولفان و صفحه‌آرایی تمام رنگی‌اش، چشم‌هارا خسته نخواهد کرد. در این کتاب، با یک درسنامه کامل و جاع مواجه می‌شوید؛ در این درسنامه‌ها یک‌به‌یک مطالب مهم کتاب زیست دهم تجربی مرور می‌شود و همچنین، شکل‌ها و قیدهای کتاب درسی کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تیترهای نکته، یادآوری و حاشیه جهت یادگیری بیشتر بخشی از این کتاب کمک درسی زیست دهم را به خود اختصاص داده است. این کتاب هر فصل از کتاب درسی را با 150 تا 250 تست مرور می‌کند، پاسخنامه کاملا تشریحی دارد و علاوه بر توضیح چرایی گزینه صحیح، بقیه گزینه‌ها را هم به خوبی بررسی خواهد کرد.

بخش مرکبات در کتاب زیست دهم خیلی سبز، پل ارتباطی جالبی بین متن کتاب فعلی با کتاب‌های زیست سال‌های آینده ایجاد می‌کند؛ درنتیجه برای بچه‌هایی که از این کتاب برای مرور استفاده می‌کنند، این قسمت اهمیت زیادی خواهد داشت؛ چراکه آن‌ها متوجه می‌شوند مطلب نوشته شده با کدوم بخش از مطالب سال‌های آینده مرتبط است. در همین راستا مطالب کنکوری و مهم با فونت و رنگ دیگری در سراسر کتاب مشخص شده‌اند.

مولف خیلی سبز همه جدول‌ها، نمودارها و اشکال کتاب درسی را مطابق با آخرین تغییرات کنکور سراسری بیان می‌کند؛ دقیقا به همین دلایل این کتاب درعین حجیم بودن، برای یک خونش عمیق و دقیق توصیه می‌شود!

بررسی کلی کتاب زیست شناسی دهم نشرالگو

مقایسه منابع زیست کنکور همیشه هم آسان نیست؛ مخصوصا اگر پای بهترین‌ها در میان باشد! کتاب زیست دهم نشر الگو در دو جلد، با درسنامه مفصل و بارِ آموزشیِ دقیق و عمیق، یکی از قهرمانان این لیست خواهد بود.

در ابتدای هر فصل درسنامه‌ها قرار گرفته و سپس از دل آن‌ها، طبقه‌بندی مطالب و ابزارهای ارائه‌ مانند نمودارهای درختی را شاهد هستیم که فرایند آموزش را منسجم و پرقدرت پیش خواهد برد.

هر فصل از کتاب درسی در این کتاب کمک آموزشی زیست دهم به چند بخش کوچک‌تر با عنوان گفتار تقسیم شده است؛ هر گفتار در قالب یک نمودار درختی مطالب را در ذهن دانش آموز تثبیت می‌کند.

در بخش پاسخنامه تشریحی که جلد دوم کتاب را به خود اختصاص داده است، تله‌های تستی برای توضیح چراییِ گزینه‌های نادرست، نقط قوت ارزشمندی هستند.

کادرهای “نگاهی به آینده” و “یادآوری” برای یادگیری مطالب زیست دهم تجربی در تلفیق با کتاب‌های زیست سال‌های آینده ابتکار جالبی است. درنهایت، تنوع تستی بی‌نظیری که انتشارات الگو برای کتاب‌هایش در نظر می‌گیرد، می‌تواند داوطلبان کنکور تجربی را در یک غافلگیریِ اطمینان‌بخش پیش از آزمون اصلی سهیم کند!

بررسی کلی کتاب زیست شناسی دهم میکرو

اگر برای یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی در درس زیست دهم تجربی به دنبال یک بانک تست قدرقدرت می‌گردید، بدون شک کتاب زیست دهم میکرو از انتشارات گاج انتخاب رضایت‌بخشی است. در این کتاب، بیش از آنکه تثبیت مطالب و تقویت بار آموزشیِ خط به خط کتاب به کمک درسنامه‌ها رقم بخورد، انواع و اقسام تست‌های تالیفی و کنکوری به کمک دانش‌آموزان می‌شتابند و پاسخنامه تشریحی آن‌ها، فرصت یک ارزیابی مفید را در اختیارشان خواهد گذاشت.

انواع تست‌های کتاب میکرو با درجه دشواری‌ مشخص شده و به راحتی می‌توانید اولویت پاسخگویی به آن‌هارا درک کنید.  انتهای هر فصل، تست‌های ترکیبی را شاهد هستیم که در ترکیب با فصل‌های دیگر نکات مهم آموزشی را به خوبی مرور می‌کند.

بنابراین اگر وقت کافی برای حل تمام تست‌های این کتاب کمک آموزشی زیست دهم را ندارید، تست‌های منتخب در انتظار شما است! کافی است که سوالات تستی آبی‌رنگ را بزنید و خیال‌تان از جمع‌بندی هر 7 فصل کتاب زیست دهم تجربی آسوده باشد!

جمع‌بندی نهایی

زیست‌شناسی یکی از دروس رتبه‌ساز و ارزشمندی است که داوطلبان علوم تجربی را نمک‌گیرِ پیچیده‌ترین تست‌های کنکور می‌کند! این درس با ارائه سه کتاب زیست دهم تجربی، یازدهم و دوازدهم، پاسخِ 50 سوالِ سرنوشت‌ساز را در یک جدال 36 دقیقه‌ای با بالاترین ضریب از داوطلبان تجربی مطالبه خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است در تمام مقاطع، منابع و روش‌های مطالعه کنکوری زیست شناسی را جدی بگیرید!

جدول زیر جهت جمع‌بندی خدمت داوطلبان کنکور تجربی ارائه می‌شود:

 تعداد تستتعداد (ص) کتابغنای درسنامهپوشش مباحث درسیقابلیت جایگزینی برای کتاب درسیلحن توضیحات کتابپاسخنامه تشریحی
کتاب زیست دهم خیلی سبز1600692بالاکاملداردصمیمی همراه با شوخ‌طبعیدارد
کتاب زیست دهم نشر الگو1700(جلد اول)476 و 305(جلد دوم)خوبکاملنداردرسمی با بیان شیوادارد
کتاب میکرو زیست گاج1800766متوسطکاملنداردرسمی و نکته‌محوردارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت