مقایسه کتاب های Summit و Top Notch

مقایسه مجموعه کتاب‌های Summit و Top Notch

کتاب Summit و کتاب Top Notch دو مجموعه‌ی پرطرفدار و معتبر آموزشی زبان انگلیسی بزرگسالان هستند. کتاب‌های Summit و Top Notch یک دوره آموزشی جامع و مکالمه‌محور هستند که با رویکرد ارتباطی خود، جوانان و بزرگسالان را برای تعامل با تمام انگلیسی‌زبانان و غیر انگلیسی‌زبانان با هر لهجه و گفتاری آماده می‌نمایید.

دوره آموزشی کتاب‌های Top Notch شامل چهار سطح و برای ارتقا سطح زبان زبان‌آموزان تا حد متوسط (A1 به B1) است. پس از Top Notch، مجموعه دو سطحی summit به‌عنوان مکمل دوره آموزشی Top Notch منتشر شدند تا در کنار این مجموعه، آموزش زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش دهند. بنابراین آموزش زبان با مجموعه کتاب‌های summit مستلزم یادگیری مباحث کتاب‌های Top notch است. هر دو این مجموعه‌ها توسط یک نویسنده نوشته شده است. به همین سبب ساختار و شیوه تدریس در هر دو مجموعه تقریبا یکسان و به ترتیب شامل آموزش لغات، بخش شنیداری و گفتاری و گرامر است.

هر دو این مجموعه کتاب‌ها آموزش همزمان 4 رکن اساسی مهارت در زبان انگلیسی، یعنی نوشتن، خواندن، گوش کردن و صحبت کردن را پوشش می‌دهند، اما تمرکز بیشتری بر تقویت مکالمه دارند که این تمرکز با افزایش سطح بیشتر نیز می‌شود. بنابراین در مجموعه‌ کتاب های summit با تاکید بیشتر بر آموزش مهارت‌ های گوش کردن و صحبت کردن مواجه هستیم.

شباهت Summit و Top Notch در گرامر

شرح و آموزش گرامرها در هر دو مجموعه کتاب Summit و Top Notch در قالب جملات و اصطلاحات برگرفته از کتاب صورت می‌گیرد. در پایان آموزش گرامر تمرین‌هایی به سبک مکالمه‌ی کوتاه ارائه شده که بایستی به صورت دونفره انجام گیرد تا هر دو مهارت شنیداری و مکالمه را به طور همزمان ارتقا دهد. همچنین زبان‌آموزان هر دو مجموعه بر حل تمرینات بیشتر می‌توانند تمرینات مربوط به گرامر را در بخشی به نام Grammar Booster در کتاب کار حل نمایند.

مجموعه کتاب Top Notch

کتاب های Summit و Top Notch در آموزش لغات

آموزش لغات در هر دو مجموعه کتاب Summit و Top Notch نیز به روش یکسانی صورت می‌گیرد. لغات و اصطلاحات هر دو مجموعه برگرفته از لغات و اصطلاحات مورداستفاده در زندگی روزمره است. هر دو مجموعه در ویرایش جدید خود بخشی تحت عنوان Vocabulary Booster افزوده‌اند که از طریق فایل‌های صوتی زبان‌آموزان را با مترادف، متضاد و تلفظ لغات آشنا می‌سازد.

مجموعه کتاب Summit و Top Notch و تقویت مهارت شنیداری

هر دو مجموعه کتاب Summit و Top Notch واجد فایل‌های صوتی و فعالیت‌های مخصوص دو نفره برای تقویت مهارت شنیداری و مهارت صحبت کردن در کنار هم هستند.

بخش تقویت نوشتار نیز مانند دیگر بخش‌ها در هر دو مجموعه کتاب Summit و Top Notch شیوه‌ی یکسانی را دنبال می‌کنند. هر دو مجموعه دارای بخش‌های برای آموزش نکات نگارشی در انتهای هر فصل هستند که زبان‌آموز را مکلف به نوشتن مطلب با استفاده از لغات آموزش دیده می‌کند. همچنین تمریناتی برای ارزیابی سطح نوشتاری زبان‌آموز و بخشی به نام Writing Booster برای تقویت این مهارت در هر دو کتاب گنجانده شده است.

Summit و Top Notch در تقویت مکالمه

اشاره کردیم که هر دو مجموعه کتاب Summit و Top Notch مکالمه‌محور هستند و علاوه بر تقویت سایر مهارت‌های زبانی، تاکید ویژه‌ای بر تقویت دو مهارت گفتاری و شنیداری دارند. تقویت مکالمه در هر دو کتاب با تمرکز بر آموزش لغات و اصطلاحات مورداستفاده در زندگی روزمره صورت می‌گیرد تا زبان‌آموزان را برای حضور در یک جامعه انگلیسی زبان آماده سازند.

مجموعه کتاب Summit

سخن پایانی

Summit و Top Notch از معتبرترین منابع آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در سراسر دنیا هستند که در کنار هم یک مجموعه 6 سطحی برای ارتقا تمام مهارت‌های زبان از مبتدی تا پیشرفته را شکل می‌دهند. هر دو مجموعه توسط نویسندگان مشترکی به تالیف رسیده‌اند و روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی یکسانی برخوردارند. به طوری‌که تغییرات و ویرایش‌های جدید هر دو مجموعه نیز به طور یکسان اعمال شده است.

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در حل دغدغه های شما برای انتخاب بهترین کتاب آموزش انگلیسی مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه مطالعه هر یک از این کتاب‌ها را دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت