کتاب four corners

دانلود کتاب Four Corners

مجموعه کتاب Four Corners یک مجموعه سطح‌بندی‌شده برای یادگیری زبان انگلیسی است که همزمان به تقویت چهار مهارت اصلی زبان، یعنی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن می‌پردازد. فایل PDF تمامی سطوح این مجموعه، در ادامه برای شما قرار داده شده تا در صورت تمایل، آنها را به صورت رایگان دانلود نمایید.

دانلود کتاب four corners 1

دانلود کتاب Four Corners 2

دانلود کتاب Four Corners 3

دانلود کتاب Four Corners 4

معرفی کتاب Four Corners

در بسیاری از آموزشگاه‌های سراسر کشور از کتاب‌های Four Corners برای آموزش زبان استفاده می‌شود؛ هر چند که اصلی‌ترین خصوصیت این مجموعه، امکان خودآموزی (self-study) است؛ به این معنی که شما نیازی به معلم ندارید تا از این مجموعه برای یادگیری زبان استفاده کنید.

هر کتاب از این مجموعه، درس‌های مختلفی را با موضوعات متنوع ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهند به طور همزمان به تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی بپردازید. در قسمت بعدی، به بررسی خصوصیات این مجموعه کتاب محبوب می‌پردازیم.

ویژگی های کتاب Four Corners

کتاب‌های Four Corners توسط انتشارات کمبریج منتشر شده‌اند که یکی از معتبرترین و معروف‌ترین ناشران کتاب‌های آموزش زبان به شمار می‌آید. سعی شده که در این کتاب‌ها، ویژگی‌های زیر رعایت شوند:

  • تمرکز بر پیشرفت چهار مهارت زبانی: این مجموعه تمرین‌ها و مطالب آموزشی را ارائه می‌دهد که سبب تقویت همزمان همه‌ی مهارت‌های زبانی شما خواهند شد.
  • تمرین‌ها و مطالب سطح‌بندی‌شده: تمرین‌ها و مطالب آموزشی از سطح ابتدایی آغاز می‌شوند و به تدریج به سطوح پیشرفته‌تر می‌رسند.
  • آموزش گرامر پایه و واژگان ضروری: در هر سطح از این مجموعه، مفاهیم گرامری پایه و واژگان ضروری، به شیوه‌ای روان و ساده، آموزش داده می‌شوند.
  • موضوعات جذاب و روزمره: مباحث مطرح شده در درس‌ها مرتبط با زندگی روزمره‌ی افراد هستند؛ موضوعاتی نظیر کار، بازی، غذا، جشن‌ها و مناسبت‌ها و… که سبب کابردی‌تر شدن آموزش می‌گردد.
  • تمرین‌های اسپیکینگ گسترده: بخش «Keep Talking» به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های صحبت کردن خود را تقویت کنید و به صورت فصیح‌تر و واضح‌تر، به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • تصاویر رنگی و مباحث جذاب: محتوای آموزشی با تصاویر رنگی ارائه شده است تا آموزش را جذاب‌تر و زبان‌آموز را برای ادامه مطالعه، ترغیب کند.

سطح بندی کتاب های فورکرنرز

کتاب های فورکرنرز در چهار سطح از مبتدی تا متوسط، طراحی شده‌اند که در این بخش، به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

کتاب Four Corners 1

کتاب Four Corners 1 برای زبان‌آموزان مبتدی طراحی شده که می‌خواهند از صفر به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. این کتاب بر اساس سطح‌بندی CEFR تنظیم شده و سطح آن A1 است. این بدین معناست که استفاده از این کتاب، به شما امکان می‌دهد، به تدریج با کلمات و قواعد مقدماتی زبان آشنا شوید.

کتاب Four Corners 1 به چندین درس 8 صفحه‌ای تقسیم شده است. در هر درس، شما با موضوعات مختلفی رو به رو می‌شوید که با کلمات جدید، گرامر و تمرین‌های ریدینگ مرتبط با موضوعات همراه است.

در کتاب فورکرنرز 1 درباره چه موضوعاتی می‌آموزیم؟

  • New Friends (دوستان جدید): در این بخش، دانش‌آموزان با واژگان و جملات مربوط به معرفی خود و دیگران آشنا می‌شوند. این شامل گفتن نام، سن، شغل، ملیت و سایر جزئیات مهمی است که در معرفی افراد نیاز است.
  • People and Places (افراد و مکان‌ها): دانش‌آموزان با توصیف افراد و مکان‌ها با استفاده از واژگان و جملات مناسب، در این بخش، آشنا می‌شوند. این قسمت می‌تواند به تقویت دقت در استفاده از صفت‌های ساده، صفات تفضیلی و کلمات توصیفی کمک کند.
  • What’s that? (آن چیست؟): در این پارت، دانش‌آموزان به یادگیری چگونگی پرسش در مورد اشیا اطراف خود و همچنین توصیف آنها می‌پردازند.
  • Daily Life (زندگی روزمره): این بخش شامل موضوعات و جملات مربوط به زندگی روزانه افراد می‌شود. از جمله مسائلی که در این بخش مطرح می‌شود، می‌توان به جملات مرتبط با روزهای هفته، فعالیت‌های روزانه و… اشاره کرد.
  • Work and Play (کار و تفریح): در قسمت Work and Play زبان‌آموزان می‌آموزند که در مورد فعالیت‌های کاری و تفریحی‌شان صحبت کنند. این شامل جملات و اصطلاحاتی درباره شغل، محیط کار، فعالیت‌های تفریحی و سبک زندگی و… است.
  • Food (غذا): واژگان و اصطلاحات مرتبط با غذا و تغذیه، در این قسمت مطرح می‌شوند. این عبارات و لغات کاربردی، به افراد امکان می‌دهد تا در موقعیت‌هایی مثل سفر، داخل رستوران، هنگام خرید و تهیه غذا روان‌تر صحبت کنند.
  • In the Neighborhood (در محله): این بخش به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در مورد محیط اطراف خود صحبت کنند. این قسمت شامل موضوعاتی از جمله توصیف محله، مکان‌های عمومی، خدمات و امکانات محله‌ها و… است.
  • What are you doing? (چیکار می‌کنی؟): با استفاده از مطالبی که در این درس تدریس می‌شود، دانش‌آموزان می‌توانند از دیگران درباره فعالیت‌هایی که در حال حاضر انجام می‌دهند، سوال کنند و همچنین درباره فعالیت‌های خودشان صحبت نمایند.
  • Past Experiences (تجربیات گذشته): عبارات و اصطلاحات این بخش به دانش‌آموزان یاد می‌دهد تا درباره تجربیات و خاطرات گذشته خود و دیگران صحبت کنند. استفاده از افعال گذشته و تمرین برای صحبت با این فعل‌ها، به تقویت مهارت داستان‌گویی نیز کمک می‌کند.
  • Getting Away (فرار از روزمرگی): در این بخش، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند درباره تعطیلات، مکان‌های گردشگری، سفر و تجربیات مسافرتی صحبت کنند.

کتاب Four Corners 2

کتاب Four Corners 2 به عنوان منبعی برای افرادی که از سطح مبتدی گذشته‌اند و دارای دانش اولیه‌ای در زبان انگلیسی هستند، مناسب و کارآمد است. این کتاب با توجه به سطح آموزشی A2 (کمی بالاتر از مبتدی) طراحی شده و به شما امکان می‌دهد تا با ترکیبی از گرامر پایه، واژگان جدید و ساختارهای خاص، در موقعیت‌های مختلف، به مکالمه بپردازید.

در کتاب فورکرنرز 2 درباره چه مسائلی می‌آموزیم؟

این کتاب به ۱۲ درس تقسیم شده است، هر کدام از این درس‌ها به موضوعات متنوعی پرداخته و شما را با واژگان و عبارات جالبی آشنا می‌کند که در بخش بعدی به شرح آنها خوهیم پرداخت.

  • علاقه مندی‌های من (My Interest): در این درس، مفاهیم مرتبط با علایق شخصی مورد بررسی قرار می‌گیرند. افراد می‌توانند درباره تفریحات و سرگرمی‌های مختلفی که دوست دارند در وقت آزاد خود انجام دهند، صحبت کنند. فعالیت‌هایی مثل سفر، ورزش، پرداختن به موسیقی، مطالعه کتاب و… .
  • توصیفات (Descriptions): درس Descriptions، به تدریس نحوه توصیف موارد مختلف می‌پردازد. از توصیف اشیای درون یک اتاق گرفته تا توصیف شهرها و جاذبه‌های توریستی آنها و توصیف افراد از نظر ظاهری یا شخصیتی.
  • باران یا آفتاب (Rain or Shine): درس آفتاب یا باران به بررسی تاثیرات آب و هوا بر زندگی روزمره اشخاص می‌پردازد که شامل صحبت‌هایی درباره روزهای بارانی یا آفتابی و تأثیرات آنها بر برنامه‌ها و فعالیت‌های روزمره است.
  • زندگی در خانه (Life at Home): در این درس، به توصیف زندگی در داخل خانه و جزئیات مرتبط با خانواده پرداخته می‌شود.
  • سلامتی (Health): در فصل مربوط به سلامتی، سلامت و بهداشت جسمانی به عنوان موضوع گفتگو مطرح می‌شود. و درباره انواع شاخص‌های سلامتی، مثل تغذیه، ورزش، استراحت، مشکلات پزشکی و داشتن سبک زندگی سالم صحبت می‌شود.
  • تلویزیون چه برنامه‌ای دارد؟ (What’s on TV?): مباحث این درس، شامل شناخت انواع برنامه‌های تلویزیونی، توصیف برنامه‌های مورد علاقه، فیلم‌هایی دوست داریم و… است.
  • خرید (Shopping): در این درس، یاد می‌گیریم که از چه کلمات و اصطلاحاتی در هنگام خرید استفاده کنیم.
  • تفریح در شهر(Fun in the City): گفتگو درباره انواع تفریحات و سرگرمی‌هایی که در شهر می‌توان انجام داد، در این درس مطرح می‌شود. مواردی مانند بازدید از موزه‌ها، کنسرت‌ها، تئاترها و دیگر فعالیت‌های مشابه.
  • افراد (People): در این درس، به موضوعات مرتبط با افراد و روابط اجتماعی می‌پردازیم. موضوعاتی مثل توصیف دوستان، خانواده، همکاران و همچنین بحث درباره ویژگی‌ها و خصوصیات آنها.
  • در یک رستوران (In a Restaurant): از مضامینی که در این درس، درباره آنها گفتگو می‌شود، می‌توان به شیوه سفارش دادن غذا در رستوران، درخواست صورت حساب و پرداخت آن و بیان تجربه‌های خوب و بد در رستوران‌ها اشاره کرد.
  • سرگرمی (Entertainment): این بخش، به صحبت درباره تفریحات و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل ورزش، موسیقی، رقص، بازی‌های گروهی و… می‌پردازد.
  • زمان یک تغییر (Time for a Change): در این درس، می‌آموزیم که چطور در رابطه با تغییرات در زندگی و شرایط فردی حرف بزنیم. تغییراتی شامل عوض کردن شغل، تغییر محیط زندگی، فعالیت‌های روزانه، اهداف آینده و… .

کتاب Four Corners 3

کتاب Four Corners 3 برای زبان‌آموزان با سطح پیش‌متوسط (B1) طراحی شده است. به عبارتی، اگر دانش پایه‌ای نسبتا خوبی دارید، می‌توانید مستقیماً از کتاب سوم این سری برای آموزش زبان شروع کنید.

در کتاب فورکرنرز 3، تمرکز، بر بهبود عملکرد زبان‌آموزان در ارتباط گرفتن با دیگران است و تمرین‌هایی در آن طراحی شده که به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را در مکالمات افزایش دهید.

در کتاب فورکرنر 3 درباره چه مطالبی می‌آموزیم؟

کتاب فورکرنرز 3 شامل مجموعه‌ای از موضوعات و مطالب مختلف است که به شکل‌های متنوعی در کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند. موضوعاتی که در این کتاب درباره آنها خواهیم آموخت عبارتند از:

  • Education (آموزش): در این بخش کلمات و عباراتی را مرتبط با سیستم آموزشی، اصطلاحات رایج برای صحبت در مدرسه، دانشگاه و… خواهید آموخت.
  • Personal stories (داستان‌های شخصی): این درس به شما کمک می‌کند تا از طریق بیان داستان‌ها و تجربیات شخصی، قدرت برقراری ارتباط‌تان را تقویت کنید. بیان داستان‌ها می‌توانند واژگان جدید و ساختارهای زبانی را در حافظه شما ثتبیت کنند.
  • Style and fashion (استایل و مد): در این درس شما اصطلاحات و واژگان مرتبط با مد و استایل را یاد خواهید رفت و به توانایی صحبت کردن در مورد این موضوع، در موقعیت‌های مختلف، دست خواهید یافت.
  • Interesting lives (زندگی‌های جذاب): این درس درباره زندگی جذاب و چالش‌های اشخاص مختلف است.
  • Organizing your time (مدیریت زمان): اگر بخواهید درباره مدیریت زمان، برنامه‌ریزی خود یا دیگران، میزان هدررفت تایم و… صحبت کنید، لغات مرتبط با این موئضعات را باید در این درس بیابید.
  • Personalities (شخصیت‌ها): اصطلاحات و واژگان مرتبط با توصیف شخصیت ها و گفتگو در این مورد را در درس Personalities می‌یابید.
  • The environment (محیط زیست): این درس، لغات و عباراتی را که به محیط زیست، تغییرات آن و اهمیت حفاظت از آن مربوطند، می‌آموزید و پس از آن می‌توانید به راحتی در این مورد گفتگو کنید.
  • Relationships (روابط): این بخش، لغات و اصطلاحاتی را که انگلیسی‌زبانان با استفاده از آنها، درباره روابط‌شان صحبت می‌کنند، به شما می‌آموزد.
  • Living your life (زندگی کردن): در این قسمت از کتاب، کلماتی را می‌آموزید که با استفاده از آنها می‌توانید درباره موضوعاتی مانند بهبود کیفیت زندگی، مدیریت چالش‌ها و تجربیات خود صحبت کنید.
  • Music (موسیقی): این بخش به اصطلاحات موسیقی اختصاص دارد.
  • On vacation (در تعطیلات): با استفاده از کلمات و عبارات این درس، می‌توانید درباره تعطیلات خود حرف بزنید و از سفرهایتان، رسیدن به کارهای عقب‌افتاده، استراحت و… بگویید.

کتاب Four Corners 4

کتاب Four Corners 4 آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های Four Corners است، که به زبان‌آموزان سطح B1+ اختصاص دارد. این کتاب با توجه به معیار سطح‌بندی CEFR، به زبان‌آموزانی که توانایی‌های زبانی‌شان در سطح متوسط قرار دارد، کمک می‌کند.

با مطالعه Four Corners 4 زبان‌آموزان قادر خواهند بود تا، همزمان، از منابع متنوعی مانند پادکست‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌های سطح متوسط و پیشرفته، و حتی کتاب‌های صوتی برای پیشرفت مهارت‌های زبانی‌شان بهره ببرند. این کتاب به مانند یک پل انتقالی مطمئن، برای زبان‌آموزانی که تمایل دارند به سطوح پیشرفته‌تر زبان انگلیسی برسند، عمل می‌کند.

در کتاب Four Corners 4 چه می‌آموزیم؟

  • The news (اخبار): در این بخش، زبان‌آموزان با واژگان و عبارات مرتبط با اخبار آشنا می‌شوند. آنها یاد می‌گیرند چگونه راجع‌به اخبار جاری گفتگو و در مورد موضوعات مختلفی مانند رویدادها، تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صحبت کنند.
  • Communicating (ارتباط برقرار کردن): در این بخش، زبان‌آموزان با مهارت‌های ارتباطی مختلف آشنا می‌شوند. از جمله تلفظ، نحوه شروع و پایان یک مکالمه، جمله‌واره‌های مخصوص و… آشنا می‌شوند.
  • Food (غذا): زبان‌آموزان لغات مرتبط با غذا و تغذیه را در این قسمت یاد می‌گیرند.
  • Behavior (رفتار): در این درس، زبان‌آموزان با واژگان مرتبط با رفتارهای انسانی مانند عادات، رفتارهای اجتماعی، واکنش‌ها و اصطلاحاتی که در توصیف رفتارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا می‌شوند.
  • Travel & tourism (سفر و گردشگری): این پارت از کتاب فورکرنرز 4، زبان‌آموزان را با لغات و عبارات مرتبط با سفر و توریسم آشنا می‌کند. این موارد شامل توصیف مکان‌ها، برنامه‌ریزی سفر، تجربیات سفر و تعامل با مردم محلی می‌شود.
  • The way we are (شیوه زندگی ما): در این درس، زبان‌آموزان، واژگان و اصطلاحاتی برای توصیف سبک زندگی و شیوه‌ای که عمر خود را سپری می‌کنند، می‌آموزند.
  • New ways of thinking (رویکردهای جدید برای تفکر): در این بخش، زبان‌آموزان با واژگان و اصطلاحاتی که در مسائل مربوط به نوآوری، تغییر نگرش و دیدگاه‌های جدید به کار می‌روند، آشنا می‌شوند.
  • Lesson in life (درس‌های زندگی): زبان‌آموزان با لغاتی که در این درس می‌آموزند مهارت بیان تجربیات زندگی، درس‌هایی که از گذشته آموخته‌اند و… را کسب می‌کنند.
  • Can you believe it (آیا می‌توانید باور دهید؟): شیوه‌ی بیان و توصیف اتفاقات ممکن (باور کردنی) و غیرممکن (باور نکردنی)، از مطالبی است که در این درس می‎‌آموزید.
  • Perspectives (دیدگاه‌ها): صحبت درباره انواع دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، نگرش‎ها را در این درس می‌آموزند.
  • The real world (دنیای واقعی): در این بخش، زبان‌آموزان به مباحث مختلفی که مرتبط با زندگی در دنیای واقعی هستند پرداخته و با واژگان مربوط به این مباحث آشنا می‌شوند.
  • Finding solutions (یافتن راه‌حل‌ها): در این قسمت، زبان‌آموزان با لغات و اصطلاحات مرتبط با تفکر ابتکاری، یافتن راه‌حل‌ها و ارائه پیشنهادها آشنا می‌شوند.

کلام آخر

امیدواریم که مقاله وبسایت کتابانه، سوالات شما را درباره محتوا و دروس کتاب Four Corners پاسخ داده باشد. چنانچه پس از دانلود فایل های پی دی اف، همچنان نیاز به خرید کتاب Four Corners داشتید، باید بدانید که فروشگاه کتابانه، کتاب‌های آموزش زبان را با تخفیفات بسیار قابل توجه و بالا به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت