جمع بندی کنکور

بهترین زمان و روش جمع بندی کنکور

دانش آموزان در طول سه سال، خود را آماده کنکور کارشناسی که در حال حاضر بزرگترین آزمون نظام آموزشی کشور است، می‌کنند. معمولا دانش‌آموزانی که مطالعه دقیق و منظمی در این سه سال داشته‌اند به دنبال راهی برای تثبیت آموخته‌های خود هستند، بهترین راه برای اینکار جمع بندی مطالب در یک بازه زمانی مناسب می‌باشد.

بهترین زمان برای جمع بندی کنکور

بهترین زمان برای جمع‌بندی کنکور طبق نظر اکثر مشاوران و پشیتبانان کنکور دوماه قبل از کنکور می‌باشد. البته این زمان به خود دانش آموز نیز بستگی دارد و اگر می‌تواند یک ماه قبل از کنکور تمام مطالب را جمع بندی کند این یک ماه نیز، زمان طلایی برای جمع بندی می‌باشد.

بهترین روش‌های جمع بندی برای کنکور

برای جمع بندی روش‌های مختلف و زیادی وجود دارد که بسته به نیاز دانش آموزان ممکن است متفاوت باشد. در این قسمت ما سعی کردیم مهمترین و کارآمدترین روش‌های جمع‌بندی را ارائه دهیم.

. خلاصه نویسی

خلاصه نویسی یکی از مهترین فاکتورهای جمع بندی می‌باشد. دانش آموزان باید سعی کنند تمام مطالبی که در طول 3 سال تحصیلی آخر آموخته‌اند به صورت خلاصه جمع آوردی کنند تا در زمان جمع‌بندی به آن مراجعه کنند.

دانش آموزانی هم که نتوانستند مطالب را به صورت خلاصه جمع آوری کنند جای نگرانی نیست، برخی ناشران از جمله انتشارات خیلی سبز کتاب‌های تحت عنوان جمع بندی به صورت خلاصه دروس جمع آوری کردند که با کلیک برروی لینک زیر می‌توانید محصولات آن را مشاهده نمایید.

. عدم یادگیری مطالب جدید

دانش آموزانی که خود را آماده جمع بندی می‌کنند تحت هیچ شرایطی نباید به سراغ یاد گرفتن مطالب جدید بروند. چرا که یاد گرفتن مطالب جدید در زمان جمع بندی باعث فراموش شدن مطالب قبلی و البته از دست رفتن زمان طلایی جمع بندی می‌شود.

. استفاده از آزمون‌های شبیه ساز

یکی از بهترین روش‌های جمع بندی استفاده از منابع شبیه سازی کنکور می‌باشد. این شبیه سازها دانش آموزان در موقعیتی مشابه کنکور قرار می‌دهند و البته با شیوه طراحی سوالات کنکور نیز تا حد زیادی آشنا می‌شوند. در ادامه تعدادی از بهترین شبیه ساز‌های کنکور را نام می‌بریم.

. تحلیل آزمون

دانش آموزان بعد از استفاده از هر آزمون شبیه ساز باید سراغ تحلیل آن آزمون بروند. برای تحلیل درست باید سوالات را به سه دسته تقسیم کنند، دسته اول سوالاتی هستند که به آن‌ها جواب درست داده‌اند، دسته دوم سوالاتی هستند که اشتباه حل شده‌اند و دسته سوم سوالاتی که بدون پاسخ مانده‌اند.

. پیدا کردن نقاط ضعف

داوطلبان کنکور پس تحلیل آزمون‌ها باید به دنبال رفع مشکلات بروند. تست‌های که اشتباه حل شده‌اند تراز دانش آموز را به شکل قابل توجهی در کنکور کاهش می‌دهد. پس بهتر است بعد از هر آزمون سوالات اشتباه در یک دفتر جداگونه یادداشت شود تا به مرور و مطالعه مشکل خود را در آن زمینه حل کنند.

. افزایش سرعت تست زنی

برای افزایش سرعت تست زنی لازم است که به طور مداوم تست بزنید و سعی کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالات پاسخ دهید. برای انجام بهترین اینکار توصیه می‌شود از هر آزمون خود زمان بگیرید و در آزمون بعدی سعی کنید در در زمان کمتری آزمون را به اتمام برسانید.

. استراحت مناسب

مطالعه در زمان خستگی هیچ یادگیری به همراه ندارد پس بهتر است اصولی و طبق برنامه منظمی مطالعه انجام شود. بهترین روش برای کنترل انرژی این است که به ازای هر نیم ساعت مطالعه 10 دقیقه استراحا صورت گیرد.

اهمیت دوره جمع بندی برای کنکور

خیلی از اوقات برای خیلی از داوطلبان پیش آمده که فکر می‌کنند یک مطلب را به طور کامل مشرف هستند اما وقتی سر جلسه کنکور یا ازمون‌های مشابه آن حاضر شدند، مطالب از خاطرشان رفته است. این فراموشی به همین خاطر است که مطالب را جمع‌بندی نکرده‌اند. اگر مطالب به خوبی در بازه زمانی خود به طور مداوم به درستی انجام شود دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تجربیات خود را درباره جمع بندی به صورت خلاصه ارائه دهیم تا سهم اندکی در موفقیت شما عزیزان داشته باشیم. شماهم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

لیست مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت