معرفی کتاب های فمیلی اند فرندز

نقد و بررسی کتاب Family and Friends starter 1 2 3 4 5 6

اگر دغدغه آموزش زبان کودکان و نوجوانان را داشته باشید یا حداقل نمادهایی از این دغدغه را در اطرافیان‌ نزدیکتان ببینید، قطعا متوجه خواهید شد که رسالت یک کتاب زبان خوب چیست؛ کتابی که بتواند به معنای واقعی کلمه هیولای بی‌شاخ ودمِ زبان جدید را به خنده‌دارترین چیزی تبدیل کند که کودکان در دنیای خود می‌شناسند! درست مانند سکانس معروفی از فیلم سینماییِ “هری پاتر و زندانی ازکابان” که موجودات ترسناک یا عجیب از دیدِ بچه‌های کلاس، با وردِ مخصوص، بلافاصله به چالش‌های خنده‌دار تبدیل می‌شدند!

در مقاله امروز وبسایت کتابانه با کتاب معروفی روبه‌رو هستیم که سال‌ها است هواخواهان وفاداری دارد و مثل اینکه قرار نیست از محبوبیتش در گیرودارِ زمان کاسته شود! این شما و این بررسی کاملِ کتاب های family and friends…


کتاب فمیلی اند فرندز استاتر

معرفی کتاب های family and friends

کتاب family and friends با تمرکز برآموزش زبان نوجوانان، توسط انتشارات آکسفورد، در 7 سطح به چاپ رسیده است. البته پیش از این، خواهر یا برادر کوچک این مجموعه، مجموعه first friends برای آموزش زبان به نونهالان طراحی شده بود.

این کتاب همان رویکرد آموزشی first friends را به‌صورت تکامل یافته و پخته‌تر ارائه می‌کند؛ آموزش همراه با لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های کودکانه و خلق یک یادگیری موثر در دل سرگرمی‌های مشارکتی!

سطح‌بندی کتاب Family And Friends

پیش از خرید کتاب family and friends بهتر است با ۷ سطحِ این مجموعه که شامل جلدهای زیر است، آشنا شوید:

کتاب family and friends starter

کتاب family and friends starter نخستین جلد از این مجموعه هفت سطحی است که در آن مباحث ابتدایی و آسان زبان اگلیسی به کودکان آموزش داده می‌شود.

کتاب family and friends 1

کتاب family and friends1 دومین کتاب این مجموعه است و موضوع مباحث آن حول مسائلی نظیر حیوانات، رنگ ها، اعداد، غذاها، نوشیدنی ها می‌چرخد.

کتاب family and friends 2

کتاب family and friends 2 کتاب سوم است. در این جلد با استفاده از مضامین متنوع و تمرینات پرتکرار سعی دارد مطالب را، بدون ایجاد خستگی و کسالت در ذهن کودک، تثبیت نماید.

کتاب family and friends 3

کتاب family and friends 3 کتاب چهارم از این مجموعه است که با استفاده از عبارات و کلمات کوتاه و متنوع دایره واژگانی دانش آموز را گسترش می‌دهد.

کتاب family and friends 4

در کتاب family and friends 4 زبان‌آموز در در پانزده درس، با مفاهیمی همچون رستوران، کنسرت، ورزش‌ها، بیماری، آدرس و… آشنا می‌شود و سطح گرامر پیشرفته‌تری را می‌آموزد.

کتاب family and friends 5

در ابتدای هر درس از کتاب family and friends 5 ابتدا کلمات جدید مرتبط با موضوع درس آورده شده و بعد از آن مکالمه هایی ارائه شده است که دارای جذابیت کافی برای ترغیب دانش آموز برای شرکت در گفتگو را دارند.

کتاب family and friends 6

کتاب family and friends 6 تمام مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی مکالمه (speaking) شنیداری  (listening) خواندن (reading) و نوشتن (writing) را تقویت می‌کند و شامل آموزش گرامر، واژگان و تلفظ است.

ویژگی های کتاب family and friends

در هرکدام از کتاب های family and friends، مولف به‌صورت کاملا اصولی و البته بیشتر به روش فونیکس (خلق فضایی شبیه به زندگی واقعی و لزوم استفاده از انگلیسی حین انجام فعالیت‌ها مانند کاردستی، بازی و غیره) روی هر چهار مهارت اصلی (Speaking, Listening, Writhing, Reading) کار خواهد کرد.

نکته‌ای که باید در انتخاب کتاب family and friends دقت کنید، توجه به لهجه مدنظر شما است؛ چراکه به غیراز کتاب family and friends starter مابقی ۶ جلد دارای دو لهجه متفاوت (بریتیش و امریکن) هستند که بنابر اهداف زبان‌آموز خریداری می‌شوند.

کتاب های family and friends مناسب چه سنی است؟

به‌طورکلی ۷ تا ۱۳ ساله‌ها می‌توانند کتاب family and friends این مجموعه را آموزش ببینند؛ البته با تعیین سطح دقیق می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

کتاب های family and friends به‌طور متداول از سطح کتاب family and friends 5 مناسب آموزش زبان نوجوانان است؛ موضوعات جذاب این کتاب، از دلایلی است که حتی نوجوان‌های بی‌میل به مطالعه زبان را نیز با زبان انگلیسی آشتی خواهد داد!

شیوه آموزشی کتاب های فمیلی اند فرندز

پکیج آموزشی کتاب family and friends؛ جذاب برای زبان‌آموزان کوچک!

 انتشارات دانشگاه آکسفورد، فرصت خرید کتاب family and friends را به‌صورت پکیج آموزشی فراهم نموده است؛ این پکیج همراه با یک Student book به دست شما خواهد رسید؛ البته همراهی یک کتاب‌کار فوق‌العاده و لوح فشرده جهت تمرینات صوتی و تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموز را نباید نادیده گرفت. پکیج آموزشی کتاب family and friends سورپرایز دیگری هم برای زبان‌آموزان دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بنابراین می‌توانید به فراخور نیاز و علاقه خود، آن‌هارا هم در کنار پکیج اصلی تهیه کنید:

کتاب داستان‌های family and friends

برای هر جلد از کتاب های family and friends (به غیراز سطح استارتر)، ۴ کتاب داستان خواندنی با تصاویر جذاب هم طراحی شده است؛ بنابراین در مجموع ۲۴ داستان وجود دارد که فرصت خوبی برای شیرجه زدن در دریای بهبود مهارت‌های reading و writing است! حواس‌تان باشد که به بهانه تمرکز بر خلق یک مکالمه بی‌نقص، از این دو مهارت کلیدی زبان انگلیسی غافل نشوید!

فلش‌کارت‌های family and friends

فلش‌کارت‌های family and friends دستور کار ساده‌ای دارند؛ در یک سمت آن‌ها لغتی نوشته شده و در سمت دیگر، تصویری از لغت برای نشاندنِ آن در حافظه تصویری زبان‌آموز!

خرید فلش کارت family and friends

کتاب grammar and friends

کتاب grammar and friends دقیقا مطابق با جلدهای کتاب family and friends طراحی شده است. به همراه این کتاب مطابق با سطح زبان‌آموز، یک DVD هم ارائه می‌شود که شامل فایل‌های کتاب و با هدف تقویت مهارت‌های شنیداری است. کتاب grammar and friends گرامر را مفصل‌تر و با تمرینات سرگرم‌کننده بیان می‌کند تا دانش گرامری زبان‌آموزان به‌مرور بهتر شود.

کتاب Family Reading And Writhing

کتاب Family Reading And Writhing همان‌طور که از عنوانش مشخص است، برای تقویت مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ ( خواندن و نوشتن) در فرایند آموزش زبان کودکان و نوجوانان طراحی شده است. مولفان این کتاب، اصول درک مطلب و شناخت ساختار جملات برای نوشتن به انگلیسی را به‌صورت کاملا اصولی و درعین حال، مطابق با فهم کودک و نوجوان آموزش می‌دهد. کتاب Family Reading And Writhing نیز در ۶ سطح منتشر شده است.

کتاب راهنمای تدریس برای معلمان

اگر معلم زبان هستید یا صرفا والدینی هستید که مشتاق به آموزش زبان انگلیسی به کودک یا نوجوان خود است، برای دسترسی به پاسخ‌های کتاب‌کار و آشنایی با جدیدترین شیوه‌های تدریس کتاب family and friends بهتر است کتاب معلم را نیز تهیه نمایید.

کتاب testing book

وجود یک کتاب کم‌حجم جهت ارزیابی و حل تمرین‌های حرفه‌ای، می‌تواند جذاب باشد! با این آیتم، قرار است زبان‌آموز برای هر درس با یک آزمون کوتاه 15 امتیازی آموخته‌هایش را به چالش بکشد و با نقاط ضعف و قوتش به‌صورت عمیق‌تر آشنا شود‌.

معرفی کتاب های فمیلی اند فرندز

آشنایی با ساختار آموزشی کتاب های family and friends

هر سطح از کتاب‌های فمیلی اند فرندز (از کتاب family and friends starter بگیرید تا کتاب family and friends 6) به‌طور معمول ۹ تا ۱۵ درس دارد؛ هر درس از سه بخش تشکیل شده و فرایند آموزش مهارت‌های چهارگانه در این چهار بخش تقسیم شده است.

  • در بخش اول با متن کوتاه، موضوع اصلی مشخص شده و زبان‌آموز با واژگان جدید برای اولین بار ملاقات می‌کند!
  • در بخش دوم، نکات گرامری بیان شده و در بخش نهایی، الفبا و نحوه تلفظ واژگان، تکنیک‌های واژه‌سازی و فونیکس آموزش داده می‌شود.
  • در بخش چهارم هم با یک داستان کوتاه، مهارت خوانش صحیح داستان و آشنایی با فنون درک مطالب را یاد می‌گیریم.
  • در پایان کتاب، بخشی به‌عنوان Culture که معادل واژه « فرهنگ» است، وجود دارد. در این بخش، زبان‌آموز با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مردم انگلیسی زبان آشنا می‌شود که مشارکت در صحبت کلاسی درباره این موضوعات، به‌شدت جذاب خواهد بود.
آموزش کتاب family and friends

ویژگی‌های مهم کتاب های فمیلی اند فرندز که باید بدانید!

این‌روزها کتاب‌های بسیاری برای آموزش زبان کودکان و نوجوانان وجود دارد اما، بیایید به سراغ خصوصیات کتاب های family and friends برویم که آن را از سایر کتاب‌های این حوزه متمایز کرده است:

  1. تنوع موضوعات دروس مختلف بی‌نظیر است.
  2. امکان تهیه کتاب‌ها با دو لهجه امریکن و بریتیش وجود دارد.
  3. وجود کتاب‌های مکمل قوی برای بهبود مهارت‌های چهارگانه.
  4. تمرکز بر طراحی فعالیت‌های هدفمند و سرگرم‌کننده برای شکستن یخ زبان‌آموزان هنگام مکالمه!
  5. آموزش زبان انگلیسی با روش فونیکس که در جریان ساخت کاردستی، نمایش خلاق، نقاشی، قصه‌گویی و بازی‌های مشارکتی اتفاق می‌افتد.

کلام آخر؛ چرا کتاب family and friends را برای آموزش زبان انتخاب کنیم؟

زبان انگلیسی برای کودک شما زمانی جدی خواهد شد که در دنیای یادگیری این زبان جدید، آلیسی باشد در سرزمین عجایبی که همه چیز را در سرگرم‌کننده‌ترین حالت ممکن آموزش ببیند؛ تجربه کند، اشتباه کند و درنهایت از مجموع این‌ها شیفته تسلط بر زبانی غیراز زبان مادری خود شود! خرید کتاب family and friends در راستای ایجاد این شیفتگیِ هیجان‌انگیز استاد هستند! پس بهتر است با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید تا شاهد یک پیشرفت چشمگیر در طولانی‌مدت باشید.

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در معرفی و بررسی خصوصیات کتاب های فمیلی فرندز مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه خرید کتاب family and friends را برای فرزندان خود دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت