معرفی کتاب های Touchstone

معرفی کتاب‌‌های تاچ‌استون | Touchstone 1 2 3 4

مجموعه کتاب Touchstone (ویرایش دوم) نسخه به‌روز شده دوره چهار سطحی پیشگام آموزش زبان انگلیسی اثر انتشارات معتبر کمبریج است. این مجموعه در چهار سطح اصلی مقدماتی تا فوق متوسط با عنوان Touchstone و دو سطح پیشرفته با عنوان View Point به زبان‌آموزان ارائه شده است و با به‌کارگیری شیوه‌ها و فنون آموزشی مکالمه‌محور، آموزش چهار مهارت اصلی زبان، گرامر، واژگان و استراتژی‌های مکالمه را مطابق با نیاز زبان‌آموزان در زندگی روزمره پوشش می‌دهد.

در حقیقت مجموعه کتاب تاچ استون ویرایش دوم، مبتنی بر مکالمه انگلیسی‌زبانان در زندگی واقعی است تا زبان‌آموز پس از گذراندن آن بتوانند به راحتی با انگلیسی‌زبانان ارتباط برقرار کند. همچنین آموزش اصطلاحات کاربردی زبان در این مجموعه، امکان تسلط حرفه‌ای زبان‌آموزان بر مکالمات روزمره را فراهم ساخته است. پک کامل کتاب تاچ استون ویرایش دوم شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار و CD صوتی می‌باشد.

کتاب های تاچ استون چند ترم است؟

سطح کتاب های تاچ استون به ترتیب

  • کتاب Touchstone 1 برای سطح Elementary  و زبان آموزان مبتدی و در سطح A 1 طراحی شده است.
  • کتاب Touchstone 2 برای سطح  Pre-intermediate و زبان آموزان سطح A 2  طراحی شده‌ است.
  • کتاب Touchstone 3 برای سطح Intermediate طراحی شده‌ و زبان آموزان سطح B 1 می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • کتاب Touchstone 4 برای سطح Upper-intermediate مناسب است و افرادی که اواخر سطح B 1 و در شروع سطح B 2 قرار دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

چرا کتاب‌های تاچ استون برای بزرگ‌سال مناسب است؟

مکالمه محور بودن و وجود برخی ویژگی‌های منحصربه فرد دیگر در کتاب‌های تاچ استون، این مجموعه را به مرجعی ارزشمند برای آموزش مهارت‌های زبانی، خصوصا تسلط بر مکالمه مبدل ساخته است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • آموزش مکالمات و اصطلاحات رایج زبان انگلیسی
  • آموزش گرامر در قالب متن‌های کاربردی و ساده
  • بهره‌مندی از تکنیک‌های آموزشی جدید برای آموزش واژگان
  • تمرین‌های متنوع برای تقویت مهارت نوشتاری
  • استفاده از فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت شنیداری
  • جامعیت ساختاری و سطح‌بندی
  • ابزارهای خودارزیابی مخصوص زبان‌آموزان
آموزش کتاب تاچ استون 1

ویژگی‌های تاچ استون Touchstone

هر کدام سطح‌های تاچ استون، دارای یک کتاب دانش آموز و یک کتاب کار هستد که در ادامه خصوصیات کلی آنها را برای شما برشمرده‌ایم:

ویژگی‌های کتاب دانش آموز تاچ استون

هر سطح مجموعه کتاب تاچ استون Touchstone 2nd Edition شامل 12 درس است که با موضوعات متنوع، تمامی مهارت‌ها را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. برنامه درسی جامع منحصر به فرد تاچ استون بر آموزش استراتژی‌های مکالمه، واژگان و راهبردهای یادگیری واژگان تاکید دارد. همچنین ارائه دستور زبان، تلفظ صحیح، گوش دادن، خواندن و نوشتن نیز بسیار مورد توجه مجموعه تاچ استون است.

آموزش صریح و منظم استراتژی‌های مکالمه به زبان‌آموزان، تشویق به صحبت کردن و نیاز مستمر به نظر دادن درباره مطالب مطرح شده در کتاب، از ویژگی‌های کلیدی کتاب دانش‌آموز مجموعه کتاب Touchstone 2nd Edition هستند.

نحوه خواندن کتاب تاچ استون

ویژگی‌های کتاب کار تاچ استون

کتاب کار و تکالیف آن، هدفِ تقویت و تثبیت مطالب را در ذهن دانش آموز دنبال می‌کند. برای هر درس کتاب دانش‌آموز دو صفحه فعالیت‌ وجود دارد.

ویژگی‌های کلیدی کتاب کار این مجموعه عبارت‌اند از:   

  • تلفیق و تمرین کامل واژگان، دستور زبان و راهبردهای مکالمه آموزش داده شده در کتاب دانشجو
  • فعالیت های اضافی خواندن و نوشتن برای تقویت این مهارت های مهم
  • طیف گسترده ای از انواع فعالیت ها، با عکس ها و تصاویر برای ارائه زمینه و حفظ انگیزه دانش آموزان
  • یک بررسی پیشرفت در پایان هر واحد برای کمک به دانش‌آموزان برای برنامه‌ریزی مستقل بیشتر
آموزش کتاب تاچ استون 2

آشنایی با ساختار و بخش‌های مختلف مجموعه تاچ استون

هرکدام از درس‌ها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی نام گذاری شده اند؛ درحقیقت Lesson A، Lesson B ، Lesson C و Lesson D 4درسی هستند که کنار هم‌دیگر، اهداف مختلف یک فصل(Unit) را پیش می‌برند.

Lesson A

در این بخش موضوع کلی فصل مطرح می‌شود و نکات مهم مربوط به دستور زبان هم ارائه خواهد شد.

Lesson B

قسمت دوم از درس‌های کتاب touchstone به کاربرد واژگان مرتبط با موضوع می‌پردازد؛ ضمن اینکه مثال‌های استفاده از گرامر هم به وضوح  و وفور دیده می‌شود.

Lesson C

در این بخش قرار است یک مکالمه موثر شکل بگیرد؛ بنابراین دامنه لغات تقویت شده، گرامر به صورت کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصطلاحات انگلیسی هم به کمک زبان‌آموز می‌آیند! البته تمرینات مکرر شنیداری نیز در بهبود کیفیت گفت‌وگو تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

Lesson D

در قسمت پایانی هر درس از تاچ استون، تمریناتی برای درک مطلب و مهارت خوانش متون انگلیسی( Reading) و تمرین نوشتن به زبان انگلیسی(writing) گنجانده شده است. نکته قابل‌توجه در همه این بخش‌ها، پوشش مهارت‌های 4گانه زبان انگلیسی و تکرار مکررات از بخش‌های قبلی، به منظور تثبیت در حافظه زبان‌آموز است.

آموزش کتاب تاچ استون 3

تنوع موضوعات مکالمه در انواع جلدهای کتاب touchstone

یکی از دلایل مهم کسل‌کننده نبودن مجموعه تاچ استون، تنوع بی‌نظیر موضوعات و روش‌های مکالمه در آن است. برای مثال در جلد اول این مجموعه، مهارت معرفی و احوال‌پرسی، پذیرش یا رد درخواست، صحبت از کاراکتر و همچنین روحیات افراد مختلف به‌همراه موضوعات مرتبط با روتین‌ها و سبک زندگی، بیان تجربیات و عادت‌های جدید مورد پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

در جلد دوم، شاهد ارائه موضوعاتی همچون صحبت از علاقه‌مندی‌ها، خاطرات، سفر و تعطیلات، اتفاقات تاثیرگذار زندگی و توصیف مشاغل خواهیم بود.

جلد سوم این مجموعه به گفت‌وگو درباره رویاها، ارتباطات، روزمرگی‌ها، احساسات، زندگی اجتماعی و معضلات زندگی در دنیای مجازی اختصاص دارد.

آخرین جلد از مجموعه کتابtouchstone  نیز  به مباحثی حول‌محور فرهنگ‌های مختلف، قوانین، اتفاقات عجیب و غریب، مدیریت مالی و بررسی زندگی سلبریتی‌ها پرداخته است.

نحوه خواندن کتاب تاچستون

مجموعه تاچ استون Touchstone 2nd Edition هم به صورت آموزش در آموزشگاه و هم به صورت خودآموز قابل‌استفاده است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کتاب، بخش Conversation Strategies است که در آن با استفاده از مکالمات روزمره به آموزش استراتژی‌ها و عبارات لازم برای موفقیت در مکالمات انگلیسی می‌پردازد. علاقمندان به یادگیری مکالمه انگلیسی می‌توانند با استفاده از بخش Conversation Strategies و Strategy Plus و بدون نیاز به دانستن ساختارهای پیچیده گرامری، از جملات از پیش آماده در مکالمات خود استفاده کنند. از طرف دیگر فایل‌های صوتی این مجموعه زبان‌آموز را در تقویت مهارت شنیداری و تلفظ صحیح لغات یاری می‌کند.

هر زبان‌آموز پس از تکمیل دوره  و تسلط بر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی می‌تواند به راحتی و با اعتماد به نفس بیشتری به مکالمه‌های روتین و روزمره بپردازد.  

آموزش کتاب تاچ استون 4

لهجه کتاب تاچ استون

لغات و نحوه‌ی تلفظ لغات مجموعه کتاب تاچ استون ویرایش دوم بر اساس لهجه آمریکایی طراحی و تنظیم شده است. این ویژگی یعنی آشنایی با لغات و اصطلاحات به لهجه آمریکایی، موجب محبوبیت این مجموعه در بین افراد علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی شده است.

کلام آخر

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در معرفی و بررسی خصوصیات کتاب های تاچ استون مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه مطالعه مجموعه کتاب Touchstone را دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت