ریاضی و آمار میکرو

نقد و بررسی ریاضی و آمار میکرو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)

کتاب میکرو ریاضی و آمار از بهترین کتاب‌های ریاضی و آمار کنکور است که با هدف آموزش کامل مباحث ریاضی، ارزیابی و آماده‌سازی داوطلبان آزمون سراسری انسانی توسط انتشارات گاج منتشر گشته است.


ویژگی‌های کتاب ریاضی و آمار میکرو گاج

داوطلبان ابتدا می‌توانند درسنامه، کادرهای آموزشی فصول، نکات، مثال‌ها و تست‌های آموزشی را مطالعه کرده و سپس برای سنجش و تثبیت اطلاعات خود، به بانک تست با تست‌های تألیفی و کنکورهای سال‌های گذشته، مراجعه کنند.

پاسخنامه تشریحی این تست‌ها، شامل پاسخ صحیح، همه راه‌حل‌های ممکن برای حل مسائل، یادآوری نکات، تجزیه‌ و تحلیل سؤالات است.

نقاط قوت ریاضی انسانی میکرو گاج

  • درسنامه‌های کامل
  • تست‌های فراوان
  • پاسخ‌های روان

فهرست کتاب‌های میکرو ریاضی و آمار گاج

کتاب ریاضی و آمار دهم میکرو گاج

کتاب میکرو ریاضی و آمار دهم در پنج فصل مطابق با سر فصل‌های کتاب درسی به تحریر درآمده است و کلیه مطالب کتاب درسی را پوشش می‌دهد.

در ابتدای هر فصل درسنامه‌ای جامع و کامل به بیانی گویا و روشن به همراه حل مثال‌های مختلف ارائه شده است. توضیحات درسنامه به نحوی است که دانش آموزان با مطالعه آن مفاهیم را کاملا فراگیرند و بر موضوع تسلط کافی پیدا کنند.

قسمت هایی تحت عنوان ” خانم اجازه ” در درسنامه طرح شده است که در این بخش سوالات احتمالی که ممکن است در ذهن دانش آموزان ایجاد شود، مطرح شده است.

مطالب مهم هر درسنامه به طور خلاصه در بخش های ” همیشه یادت باشه ” قرار دارد که دانش آموزان می توانند در بازه های زمانی کوتاه و یا زمانی که می خواهند آموخته های خود را مرور کنند، به مطالعه این بخش بپردازند.

بعد از مطالعه درسنامه نوبت به ارزیابی معلومات و اطلاعات دانش آموزان می رسد. پرسش های چهار گزینه ای متناسب با موضوعات درسنامه آورده شده و چیدمان آن‌ها بر اساس سطح دشواری می باشد.

درجه سختی تست‌ها به همراه نشانی آن در کنار سوالات مشخص شده است و دانش آموزان می توانند با توجه به اهداف خود به آن‌ها پاسخ دهند. پاسخ کلیه سوالات، در انتهای هر فصل گردآوری شده‌اند تا دانش آموزان منبعی برای درستی یا نادرستی راه حل خود داشته باشند.

نقد و بررسی ریاضی و آمار میکرو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب میکرو ریاضی و آمار دهم گاج
  • درس‌نامه‌های جامع و مفهومی، منطبق با کتاب درسی
  • بررسی پرسش و پاسخ دانش‌آموزان در درس‌نامه‌ها 
  • ارائه‌ی تست‌های سطح‌بندی شده‌ی تألیفی و سراسری داخل و خارج
  • همراه با پاسخ‌های کاملا تشریحی

کتاب ریاضی و آمار یازدهم میکرو گاج

روال کار نویسنده در این کتاب به گونه‌ای است که پس از درس‌نامه‌ها و متعلقات‌شان، تست‌های تألیفی یا کنکوری سال‌های قبل متناسب با همان درس، را آورده است که نقش اصلی و مهمی در کتاب‌های میکرو دارند؛ چراکه شهرت و محبوبیت میکرو طبقه‌بندی‌ها به لحاظ همین تست‌ها و پاسخ‌های کاملاً تشریحی آنهاست.

دانش‌آموز می‌تواند با دقت و بر مبنای آموخته‌هایی که از بخش درس‌نامه کسب کرده، به پاسخ‌گویی تست‌ها پرداخته و با تطبیق پاسخ‌های خود و پاسخ‌های کتاب، علاوه بر رفع اشکال و ایرادات، میزان درک مطالب و آمادگی خویش را تا حد زیادی به دست می‌آورد.

لازم به ذکر است؛ سؤالات این کتاب در سه سطح ساده، متوسط و دشوار طرح شده‌و توسط شکل‌های گرافیکی از هم قابل تشخیص‌اند که این امر در ارزشیابی‌ای که توسط خود دانش‌آموز صورت می‌گیرد، می‌تواند میزان بهره‌مندی‌اش از مطالب را به نمایش گذارد.

نقد و بررسی ریاضی و آمار میکرو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب میکرو ریاضی و آمار یازدهم گاج
  • درس‌نامه‌های جامع و مفهومی، منطبق با کتاب درسی
  • بررسی پرسش و پاسخ دانش‌آموزان در درس‌نامه‌ها و پاسخ‌های تشریحی
  • تست‌های سطح‌بندی شده‌ی تألیفی و کنکورهای سراسری داخل و خارج
  • همراه با پاسخ‌های کاملا تشریحی

کتاب ریاضی و آمار دوازدهم میکرو گاج

ابتدا درسنامه ای مطابق با آنچه در کتاب درسی بیان شده، ارائه گشته که مولف تمام سعی اش را نموده مطالب را قابل فهم بگوید و فضای درسی را از آن شکل خشک و سختش خارج کند.

در این درسنامه تمامی نکات به همراه مثال هایی برای درک بهتر گفته شده است. همچنین مولف سعی کرده به سوال های فرضی دانش آموز نیز پاسخ دهد.

بعد از درسنامه و نکات تست هایی از کنکور سال های پیش آورده شده که این می تواند به تثبیت آنچه دانش آموزان آموخته اند کمک کند. با حل کردن این تست ها علاوه بر اینکه دانش آموز با انواع سوال ها آشنا می شود، به محک زدن میزان اطلاعات دریافتی خود از درسنامه نیز می پردازد و سرعت عمل خود در حل کردن سوال ها را می سنجد.

چنین امری فضایی مشابه کنکور را تداعی می کند و دانش آموز برای حضور در این آزمون آمادگی لازم را کسب می نماید.

نقد و بررسی ریاضی و آمار میکرو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب میکرو ریاضی و آمار دوازدهم گاج
  • درس‌نامه‌های جامع و مفهومی، منطبق با کتاب درسی
  • بررسی پرسش و پاسخ دانش‌آموزان در درس‌نامه‌ها و پاسخ‌های تشریحی
  • تست‌های سطح‌بندی شده‌ی تألیفی و سراسری 
  • همراه با پاسخ‌های کاملا تشریحی

کتاب ریاضیات کامل انسانی میکرو گاج

این کتاب، تمامی مطالب ریاضی و آمار پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش داده است اما ترتیب مباحث در این کتاب مطابق با کتاب درسی نیست و این جابجایی به منظور یادگیری عمیق‌تر و درک بهتر مطالب صورت گرفته است.

البته همه مباحث با آدرس دقیق مشخص شده‌اند که مربوط به کدام فصل از کدام پایه هستند تا افراد راحت‌تر بتوانند به کتاب درسی مراجعه کنند.

هر درس با یک درسنامه آغاز می‌شود؛ این درسنامه، تمام مطالب مهم و سوال‌برانگیز کتاب درسی را به همراه مثال‌های تستی فراوان در خود جای داده. افراد باید ابتدا خودشان سعی کنند تا به این تست‌ها پاسخ دهند تا به درک نسبی نسبت به موضوع دست یابند و سپس با برسی کامل و دقیق پاسخ آن، یادگیری تکمیل شود.

پس از درسنامه‌ها، نوبت به پرسش‌های تستی آن درس می‌رسد. این تست‌ها عمدتا از آزمون‌های آزمایشی گاج و یا آزمون سراسری استخراج و به همان شیوه تالیف شده‌اند.

ممکن است افراد در هنگام حل برخی از پرسش‌ها با مشکلات و یا ابهاماتی مواجه شوند که این کتاب این مشکل را نیز حل کرده است.

افراد باید پاسخنامه تشریحی تمامی پرسش‌ها را یعنی هم پرسش‌هایی را که حل کرده‌اند و هم تست‌هایی که دشوار بودند را برسی کنند تا بتوانند پس از شناسایی نقاط ضعف‌هایشان، تمامی ایرادات و ابهاماتشان را نیز برطرف کنند.

نقد و بررسی ریاضی و آمار میکرو گاج (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های میکرو ریاضیات کامل انسانی گاج
  • ارائه‌ی درس‌نامه‌های جامع به همراه مثال‌های آموزشی
  • ارائه‌ی تست‌های تألیفی و سراسری 
  • ارائه‌ی پاسخ‌‌نامه‌‌های کاملا تشریحی
  • بررسی سایر گزینه‌ها
  • ارائه‌ی دو روش حل
  • امکان تماشا 38 ساعت فیلم آموزشی اختصاصی از طریق اسکن QRکد

راهنمای خرید کتاب ریاضی انسانی میکرو گاج

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های ریاضی و آمار میکرو گاج که جز قویترین کتاب‌های ریاضی و آمار کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت