معرفی بهترین نویسندگان آسیایی

آسیا نویسندگانی را به دنیای ادبیات معرفی کرده است که به سهولت می‌توان آنها را در لیست بهترین نویسندگان حال حاضر جهان قرار داد. در این مقاله با کتابانه همراه باشید تا بهترین نویسندگان آسیا را بیشتر بشناسیم.

چطور می‌توان «بهترین نویسندگان آسیا» را تعیین کرد؟

انتخاب بهترین نویسنده‌ها در میان هنرمندان آسیا کاری دشوار است؛ چراکه بسیاری از آنها، آثاری را خلق کرده اند که از نظر متخصصین و صاحب‌نظران، از آثار تحسین‌برانگیز ادبی محسوب می‌شوند. ما در این مقاله به معرفی نویسندگانی پرداخته‌ایم که بیش از سایرین در دنیای ادبیات مموثر بوده‌اند و آثار آنها از استقبال مردمی بیشتری برخوردار بوده است.


فهرست بهترین نویسنده های آسیایی

فهرست این هنرمندان به‌نام عبارت است از:

جبران خلیل جبران

1. جبران خلیل جبران (Khalil Gibran)

«جبران خلیل جبران» نقاش، شاعر، مقاله نویس و فیلسوف لبنانی است که بیشتر عمر خود را در امریکا سپری کرد. 

سبک نگارش خلیل جبران از نظر ماهیت شاعرانه و محرمانه بوده و یادآور شیوه نگارش شاعر «ویلیام بلیک» است. قلم جبران، رد پای شرقی دارد و در عین حال، از تکنیک‌های غربی نیز استفاده کرده است تا نوشته‌هایش برای همه خوانندگان ساده و قابل فهم باشد. علاوه بر این، سبک نگارش جبران را می‌توان شبیه به مولوی، شاعر و فیلسوف پارسی قرن سیزدهم دانست؛ زیرا در اشعارش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

جالب است بدانید اگرچه او بیشتر به عنوان یک نویسنده شناخته می‌شود تا یک هنرمند، اما بیش از هفتصد اثر نقاشی از او به جای مانده است.

بهترین کتاب های جبران خلیل جبران

  • کتاب پیامبر
  • کتاب دلواپس شادمانی تو هستم
  • کتاب عیسی فرزند انسان

معرفی جبران خلیل جبران

 

زندگینامه و خرید کتاب های جبران خلیل جبران


خالد حسینی

2. خالد حسینی (khaled hosseini)

«خالد حسینی»، پزشک و نویسندۀ افغان در 4 مارس 1965 در شهر «کابل» افغانستان متولد شد و در سال 1980 به ایالات‌متحده نقل‌مکان کرد.

نوشته‌های او بازتابی از زندگی دوران کودکی‌اش در افغانستان است؛ بنابراین، می‌توان از او به‌عنوان سخنگوی ارزش‌های افغانستان یاد کرد. رمان‌های حسینی به داشتن لحن دلسوزانه و احساسات مشترک انسانی مشهور هستند. داستان‌های او به اعماق روح انسان نفوذ می‌کند و ماهیت بشریت و ارزش‌های خوب و بد را آشکار می‌سازد.

خالد حسینی برای شخصیت‌های اصلی لحنی دلسوزانه و درعین‌حال نفرت‌انگیز دارد، به این سبب که آن‌ها در زندگی روزمره خود با وحشیگری سیستم اجتماعی روبرو هستند.

بهترین کتاب های خالد حسینی


زندگی نامه خالد حسینی

 

زندگینامه و خرید کتاب های خالد حسینی


معرفی الیف شافاک

3. الیف شافاک (Elif Shafak)

«الیف شافاک» نویسنده فرانسوی – ترکیه‌ای و یکی از مشهورترین نویسنده های آسیایی است که شیوه‌‌ی داستان‌های شرقی و غربی را در هم آمیخته و فرهنگ شفاهی و نوشتاری را ادغام می‌نماید.

شافاک به دلیل گستردگی در فرهنگ و ملیت در رمانش‌هایش، به موضوعات و مسائل بسیار متنوعی می‌پردازد. آثار او را می‌توان در دسته‌ای از ادبیاتی تقسیم بندی کرد که تمایلی به فاخر بودن ندارند و به راحتی با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کنند. شافاک توانسته موضوعات ژرف، تاریخی، جامعه شناختی را در قالب قصه‌گویی ساده و بی‌ادعا بازگو کند.

دیدگاه‌های او در آثارش طیف گسترده‌ای از موضوعات را شامل می‌شود: از جمله تعلق، هویت، جنسیت، سیاست، ادبیات، چندفرهنگی، هنر و همزیستی.


الیف شافاک کیست؟

 

زندگینامه و خرید کتاب های الیف شافاک


هاروکی موراکامی

4. هاروکی موراکامی (Haruki Miurikami)

«هاروکی موراکامی» نویسنده و مترجم معروف ژاپنی است که در سال 1947 میلادی به دنیا آمد. زندگی‌نامه هاروکی موراکامی سرشار از سختی‌ها و چالش‌های گوناگون در کنار موفقیت‌های بی شمار است.

رمان صدای باد را بشنو نخستین اثر ادبی هاروکی موراکامی است که با استقبال کم نظیر او در میان مخاطبان و جامعه ادبی روبه‌رو شد. پس از کسب جایزه بهترین نویسنده تازه‌کار، به واسطه نخستین اثر خود، با تلاش و کوششی وصف‌ناپذیر به نویسندگی ادامه داد.

تاکنون آثار فوق‌العاده‌ای از هاروکی موراکامی با سبک خاص خودش منتشر شده که الگو و سرمشق بسیاری از نویسندگان کشورهای مختلف بوده است.


اهمیت هاروکی موراکامی

 

زندگینامه و خرید کتاب های هاروکی موراکامی


عزیز نسین

5. عزیز نسین (Aziz Nesin)

«عزیز نسین» با نام اصلی «مهمت نصرت» از نویسندگان پرآوازه ترک است و حتی می‌توان او را محبوب‌ترین طنزنویس تاریخ ترکیه نامید. کتاب‌های او به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند.

عزیز نسین در نویسندگی گرایشات سیاسی داشت، به همین دلیل بارها به دادگاه احضار شد و حتی به زندان افتاد. او نزدیک به شش سال از زندگی‌اش را به خاطر نوشته‌هایش در زندان گذراند.

قلم او صدای مردم فرودست جامعه بود و با آن به جنگ نابرابری‌های اجتماعی می‌رفت و به آنچه که ناعادلانه بر مردم می‌رفت، اشاره می‌کرد. اگرچه نوشته‌های او لبخند را بر لبان خوانندگان می‌آورد اما خودش بیشتر اوقات در ترس زندگی کرد و حتی یک بار در هتل به جان او سوء قصد شد که جان سالم به در برد.

  • کتاب دیوانه‌ای بالای بام
  • کتاب پخمه

شرح زندگی عزیز نسین

 

زندگینامه و خرید کتاب های عزیز نسین


جومپا لاهیری

6. جومپا لاهیری (jhumpa lahiri)

«جومپا لاهیری» با نام نیلانجانا سودشنا لاهیری، نویسنده هندی – آمریکایی است. لاهیری بعد از انتشار اولین مجموعه داستانی با عنوان مترجم دردها، نام خود را در فهرست بهترین نویسندگان آمریکایی تثبیت کرد. آثار او منعکس‌کننده‌ی زندگی و تجربیات مهاجران، به‌ویژه مهاجران شرقی است.

سبک نوشتاری جومپا لاهیری را می‌توان ساده‌انگارانه و ژورنالیستی توصیف کرد. او از استفاده افراطی از کلمات و ساختارهای پیچیده اجتناب می‌کند. این سادگی به آثار او شفافیت می‌بخشد و آن را برای خوانندگان جذاب می‌سازد.


بیوگرافی جومپا لاهیری

 

زندگینامه و خرید کتاب های جومپا لاهیری


کازوئو ایشی گورو

7. کازوئو ایشی گورو (kazuo ishiguro)

«کازوئو ایشی گورو»، نویسنده‌ی ژاپنی‌تبار است در کودکی به انگلستان مهاجرت کرد.

ویژگی‌های ادبی آثار کازوئو ایشی گورو، با توجه به ساختار و چارچوب‌های پذیرفته شده در ادبیات انگلیس، بی‌نظیر است. آثار او توصیفات دقیق تاریخی را روایت می‌کنند و زمان در داستان‌ها شکسته می‌شود و حالت خطی ندارد. این ویژگی‌ها کاملا با چارچوب‌های ادبیات انگلیس که مبتنی بر توصیف مختصر و زمان خطی و روایت عینی هستند کاملا متفاوت است.

او در کتاب هایش به روانشناسی شخصیت‌هایش نیز توجه می‌کند که در کتاب‌های تاریخی معمولا به آن‌ها پرداخت می‌شود. آن‌قدر به جزئیات دقیق پرداخته می‌شود که انسان را به فکر وادار می‌کند. تفکر در این مورد که آیا داستان خیالی است؟ یا از تجربیات شخصی کازوئو ایشی گورو نشات گرفته است؟

بهترین کتاب های کازئو ایشی گورو


معرفی کازوئو ایشی گورو

 

زندگینامه و خرید کتاب های کازئو ایشی گورو


اورهان پاموک

8. اورهان پاموک (orhan pamuk)

«اورهان پاموک» را بیشتر در ایران به علت قلم روان و دل‌نشینش، یک نویسنده با آثاری ماندگار می‌دانند، اما وی در طی زندگی‌اش فیلم‌نامه‌های بسیاری به صاحبان رسانه تقدیم نموده، ازاین‌رو یک فیلم‌نامه‌نویس متبحر نیز به شمار می‌رود.

آنچه رغبت ایرانیان را به سمت نوشته‌های پاموک بیش‌ازپیش می‌کند، الهام گرفتن وی از عناصر فرهنگی ایرانی، به‌گونه‌ای ملموس و قابل‌درک است. ازاین‌رو ایرانیان دوستدار اشعار عطار و شاهنامه ناخواسته با نوشته‌های وی احساس قرابت و نزدیکی می‌کنند.

پاموک در نثر شیوای خود لطافت را چاشنی سخنش نموده و در قالب قصه‌گویی، شخصیت‌هایش را بااقتدار اما بسیار ساده و قابل‌فهم شرح می‌دهد. بدین ترتیب اگر گمان کنیم، داستان‌های وی نمونه‌ای کلیشه‌ای و تکراری است، سخت در اشتباه هستیم، زیرا وی از عنصر سادگی با توانایی فوق‌العاده در بیان لحظات نامتعارف و متفاوت به گونه ملموس و شنیدنی بهره برده است.


درباره‌ی اورهان پاموک

 

زندگینامه و خرید کتاب های اورهان پاموک


کلام آخر:

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان آسیایی را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های آسیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت