بهترین نویسندگان آمریکایی

معرفی بهترین نویسندگان آمریکایی در تمام دوران ها

معیار معرفی بهترین نویسندگان آمریکایی در کتابانه

آمریکا، کشوری است که قلم برخی از نویسنگانش، مردم جهان و اصحاب ادبیات را به حیرت و تحسین واداشت. نویسندگانی همچون «ویلیام فاکنر»، «ارنست هینگوی»، «جان اشتاین بک»، «ریچارد باخ» و… .

در این مقاله، کتابانه مختصرا به معرفی بهترین نویسندگان آمریکایی و آثار ادبی امریکا پرداخته است. با ما همراه باشید.

فهرست بهترین نویسندگان امریکا

برترین نویسندگان امریکایی که در نوع خود از غولهای ادبیات جهان محسوب می شوند، عبارتند از:

ارنست همینگوی

1. ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)

ارنست میلر همینگوی نامی آشنا برای هر اهل مطالعه‌ای است که به ادبیات علاقه‌مند باشد. این نویسنده‌ی شهیر امریکایی یکی از غول‌های رمان‌نویسی قرن 19 است.  وی در نوجوانی استعداد قابل توجهی در موسیقی داشت و مادرش امیدوار بود پسرش در این عرصه بدرخشد؛ اما چنین نشد.

جالب است بدانید مجموعه داستان‌های اولیه همینگوی هرگز فروش نرفت؛ ولی  با انتشار کتاب خورشید همچنان می‌دمد، منتقدان پذیرفتند رمان‌نویس جدیدی، با مهارتی بدیع در نگارش گفتگوهای شخصیت‌های داستانی ظهور کرده است.

همینگوی جهان را آن‌گونه که احساس می‌کرد، تجربه می‌کرد و سپس درمورد آن می‌نوشت به گونه‌ای که خواننده به همان روش او جهان را حس کند.

حرفه‌ی روزنامه نگاری‌اش، سبکی ساده، مستقیم و صریح را در پاراگراف‌ها و واژه‌های به او تقدیم کرد. او ماهیت انسان را نه از طریق بحث و استدلال نظری، بلکه از طریق روایت حوادثی که به شدت و به تمامی قابل درک و احساس بود ارائه می‌کرد.

همینگوی مرتب جملات کوتاه را در قسمت‌های مختلف اضافه می‌کرد تا خواننده را مشغول به خواندن نگه دارد. از دیگر عناصر سبک او استفاده از کلمات ساده به جای واژه های پرتکلف است و اگر چه داستان‌هایش ساده به نظر می‌آمدند، اما پیچیدگی‌های جدید نثر او برای مخاطبین همواره تازه و جذاب بود.

ارنست همینگوی 4 بار ازدواج کرد که سه تای آنها به جدایی ختم شد؛ وی  سر انجام، پس از 3 بار خودکشی ناموفق، با شلیک گلوله به سرش، در زیر زمین خانه خود، به زندگی‌اش پایان داد.

بهترین کتاب های ارنست همینگوی:


اهمیت آثار ارنست همینگوی 

زندگینامه و خرید کتاب های ارنست همینگوی


ویلیام فاکنر کیست؟

2. ویلیام فاکنر (William Faulkner)

ویلیام فاکنر، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات است. چندین رمان، داستان کوتاه، فیلم‌نامه، اشعار و یک نمایش‌نامه مجموعه آثار ویلیام فاکنر را تشکیل می‌دهند. کارهای ابتدایی وی بیشتر شعر بودند، اما در نهایت رمان‌هایش، باعث معروفیت او شدند.

آثار ویلیام فاکنر به‌خاطر نگاه متفاوت و جدید او به مسائل آن روز آمریکای جنوبی و پرداختن به مشکلاتی که هیچ نویسنده دیگری تا آن زمان به آن‌ها نپرداخته بود، مورد توجه قرار گرفتند. فاکنر پس از تجربه رد شدن کتابFlags in the Dust ، دیگر بهایی به نظرات ناشرین نمی‌داد و سبک تجربیِ بیشتری در آثارش به کار برد. این رویه مخصوصاً در نگارش کتاب خشم و هیایو مشهود بود. او درباره زمان نوشتن این رمان گفت: «یک روز، گویی که من درِ بین «خودم» و «تمام اشکالات ناشرین و لیست‌های کتاب» را بستم و به‌ خودم گفتم: حالا می‌توانم بنویسم».

فاکنر براساس شخصیت‌‌هایی که در طول زندگی دیده بود و یا درباره آنان شنیده بود، شخصیت‌های خیالی کاملی خلق می‌کرد و تلاش داشت تا دیدگاه‌هایش را درباره وضعیت آن روز‌های جامعه آمریکای جنوبی، میان روایت داستان‌های تخیلی خود بگنجاند.

این نویسنده توانای آمریکایی در ششم جولای سال 1962، بر اثر حمله قلبی فوت کرد.

بهترین کتاب های ویلیام فاکنر:


سبک نگارش ویلیام فاکنر

 

زندگینامه و خرید کتاب های ویلیام فاکنر


زندگی‌نامه جان اشتاین بک

3. جان اشتاین بک (John Steinbeck)

جان اشتاین بک نویسنده‌ی آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی «نوبل» و «پولیتزر» است. اشتاین بک قبل از رسیدن به موفقیت در مقام یک نویسنده، یک کارگر ساده بود و از دانشگاه هم اخراج شد. کارهای او بیشتر با بیان مشکلات اجتماعی و مسائل اقتصادی گره خوردند.

رمان خوشه‌های خشم، برنده یک جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize) و جایزه ملی کتاب (National Book Award)  شد. اشتاین بک همچنین مدتی به عنوان خبرنگار جنگ طی جنگ جهانی دوم فعالیت کرد. وی در سال 1962 برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شد.

بزرگ‌ترین توانایی اشتاین بک در نویسندگی، استعداد او در شخصیت‌پردازی داستان‌هایش است. مخاطب در تمامی رمان‌های او احساس می‌کند که واقعا کاراکترها را می‌شناسد؛ در واقع ایجاد حس همدردی با شخصیت‌ها در مخاطب، ویژگی بارز آثار جان اشتاین بک است.

هنر دیگر اشتاین بک، ایجاد موقعیت‌هایی است که خوانندگان از خود می‌پرسند «اگر من به‌جای او بودم چه؟»

 توانایی او در استفاده از ایده‌های مدرن، در داستان‌هایی که بعد از هفتاد سال کماکان جذابند، دلیلی است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز مخاطبین از خواندن آثار جان اشتاین بک لذت می‌برند.

در کنار این‌ها، نکته‌ای که سبک نگارش جان اشتاین بک را شکل می‌دهد، استفاده همزمان او از راوی «دانای کل» به همراه یک همدلی واقعی برای شخصیت‌هایش است. از نظر فرم محتوا در طرف دیگر، اشتاین بک همیشه از زیبایی غنایی «روستای سالیناس» نوشته است؛ جریان زیبایی که همیشه در پس‌زمینه آثارش وجود دارد، بدون توجه به این که چقدر داستان آن تراژدی و غم‌انگیز باشد.

جان اشتاین بک در بیست دسامبر سال 1968 به‌خاطر بیماری قلبی در خانه‌ی خود در شهر نیویورک درگذشت.

مشهورترین کتاب های جان اشتاین بک عبارتند از:


معرفی جان اشتاین بک

 

زندگینامه و خرید کتاب های جان اشتاین بک


ریچارد باخ

4. ریچارد باخ (Richard Bach)

با نگاهی به بیوگرافی ریچارد باخ آن را نویسنده‌ای قهار می‌یابیم که عشق به نویسندگی از همان دوران نوجوانی درون وی موج می‌زند، اما در کنار نوشتن، علاقه وافرش به پرواز توانست، وی را در زمینه‌های مختلفی چون ساخت تصاویر متحرک هوایی، آموزگاری فنی هوانوردی، خلبان نمایش‌های هوایی و … نیز موفق نماید. ازاین‌رو تمامی سیر زندگی وی از دو مقوله مهم نویسندگی و پرواز الهام می‌گیرند.

آثار ریچارد باخ در حوزه‌ی ادبیات داستانی فوق‌العاده و متنوع می‌باشد، اگرچه تعداد انگشت‌شماری از آنها به زبان فارسی ترجمه‌شده است. باخ در حوزه آثار غیرداستانی نیز توانمند است و تعداد بسیاری از نوشته‌های آن اکنون در دست می‌باشد. بیشتر کتاب‌های باخ بر سبک نوشته زندگی‌نامه به‌صورت نیمه تمرکز دارد و بابیان حوادث واقعی و خیالی زندگی خود در کتاب‌هایش قصد به افشای فلسفه‌اش نسبت به زندگی دارد. ازاین‌رو می‌توان گفت سبک نگارش ریچارد باخ که از فلسفه آن نسبت به زندگی نشئت می‌گیرد، آزادانه بوده و بیشتر بر آزادی انسان از محدودیت‌های جسمی و اخلاقی تکیه دارد.

از کتاب های ریچارد باخ که از شاخص ترین آثار ادبی امریکایی هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


بیوگرافی ریچارد باخ

 

زندگینامه و خرید کتاب های ریچارد باخ


مارک تواین

5. مارک تواین (Mark Twain)

مارک تواین با نام اصلی «سمیوئل لنگهورن کلمنز» نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی چندین رمان است که از جمله‌ی آنان می‌توان به دو اثر کلاسیک ادبیات آمریکا، ماجراهای تام سایر و هاکلبری فین اشاره کرد. او همچنین راننده قایق رودخانه، خبرنگار، مدرس، کارآفرین و مخترع بود.

مارک توان مانند هر خبرنگار دیگری، زندگی خود را وقف مشاهده و گزارش محیط اطراف خود کرد. تواین در نوشته‌هایش عاشقانه‌ها، واقعیت‌ها و نقاط قوت و ضعف دنیای دائما در حال تغییر را به تصویر کشید. با مطالعه زندگی او و کارهایش، می‌توانیم به گذشته برگردیم و رویدادهای آن زمان و عکس‌العمل مردم به آنان را متوجه شویم.

کتاب‌های مارک تواین


درباره‌ی مارک تواین

 

زندگینامه و خرید کتاب های مارک تواین


جک لندن

6. جک لندن (Jack London)

«جک لندن» نویسنده‌ی سرشناس و شناخته‌شده‌ی آمریکایی بود. وی جزو نویسندگانی است که طی قرن بیستم بیشترین ترجمه‌ی آثار را به خود اختصاص دادند. رمان‌‌های او مانند کتاب آوای وحش، کتاب سپیددندان و کتاب مارتین ایدن او را به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان زمان خودش تبدیل کردند.

آثار جک لندن روایت دقیقی از سختی زندگی در آمریکای قرن 19 و 20 هستند. اکثر صحنه‌هایی که در داستان‌هایش روایت می‌کند را شخصا دیده و اغلب قهرمان‌های داستان‌هایش از افرادی هستند که در طول ماجراجویی‌های خود با آنان برخورد داشته. آثار جک لندن به قدری دقیق و با جزئیات از زندگی مردم آن زمان می‌گویند که می‌توانند به عنوان منبعی برای مطالعه رفتار مردم آمریکا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم استفاده کرد.

کتاب های مهم جک لندن:


بیوگرافی جک لندن

 

زندگینامه و خردی کتاب های جک لندن


اروین یالوم

7. اروین یالوم (Erwin Yalom)

اروین د یالوم یکی از نویسندگان و روانشناسان برتر آمریکایی است که با تالیفات خود، عملا ادبیات و پزشکی را در هم آمیخت. یالوم در زمینه‌ی روان‌‌درمانی وجودی، پیشگام بود. روان درمانی وجودی چهار مسئله اساسی انسانی را به رسمیت می‌شناسد که همه مردم با آن دست پنجه نرم می‌کنند: انزوا، بی‌معنی بودن، مرگ و میر و آزادی. یالوم از طریق نوشتن، خود به توضیح اگزیستانسیالیسم و نشان دادن اهمیت آن در درمان پرداخت.

برخی از کتاب های مهم اروین یالوم


اروین یالوم کیست؟

 

زندگینامه و خرید کتاب های اروین یالوم


جی دی سلینجر

8. جی دی سلینجر (Jerome David Salinger)

جی. دی. سلینجر با نام کامل جروم دیوید سلینجر، نویسنده‌ی معاصر آمریکایی است. شهرت وی بیشتر به سبب نوشتن داستان‌هایی است که در آن به نقد جامعه‌ی مدرن غرب می‌پردازد. کتاب ناطور دشت مشهورترین و موفق‌ترین اثر سلینجر است که حتی سال‌ها پس از مرگ او، میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

برخی از این داستان‌ها براساس تجربیات او از دوران جنگ جهانی بودند.

بهترین کتاب های سلینجر


زندگینامه جی دی سلینجر

زندگینامه و خرید کتاب های جی دی سلینجر


میچ آلبوم

9. میچ آلبوم (Mitch Album)

میچ آلبوم، نویسنده، روزنامه‌نگار، مجری رادیو و تلویزیون، موسیقی‌دان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. عمده شهرت او را به‌خاطر انتشار کتاب‌های الهام‌بخش او است که تاکنون چهل میلیون جلد از آنها در جهان به فروش رفته است.

درست است که میچ آلبوم به‌عنوان یک نویسنده مدرن شناخته شده می‌شود، اما او در آثارش معنویت و خودشناسی را به خواننده می‌آموزاند. تمام آثار میچ آلبوم، درون‌مایه‌ای معنوی دارند و آرامش معنوی را القا می‌کنند. در کتاب های میچ آلبوم، به مرگ اشاره، زندگی پرستیده و مهربانی و بخشندگی خداوند تصویرسازی می‌شود. میچ آلبوم معتقد است که در نوشتن همه چیز باید تصویرسازی شود و داستان‌هایش را این‌گونه می‌نویسد.

کتاب های میچ آلبوم

  • کتاب سه شنبه ها با موری
  • کتاب غریبه ای در قایق نجات
  • کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت
  • کتاب نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید

بیوگرافی میچ آلبوم

 

زندگینامه و خرید کتاب های میچ آلبوم


ریچارد براتیگان

10. ریچارد براتیگان (Richard Brattigan)

ریچارد براتیگان با نام کامل ریچارد گری براتیگان رمان‌نویس و شاعر آمریکایی است که بیشتر به سبب نوشتن آثار طعنه‌آمیز و انتقادی و استفاده از طنز سیاه و هجو شناخته می‌شود. رمان صید قزل آلا در آمریکا (1967) شناخته‌ترین اثر او است که شهرت و موفقیت گسترده‌ای را برای او به ارمغان داشت.

ریچارد براتیگان در سال 1984 در سن 49 سالگی، پس از سال‌ها افسردگی و اعتیاد شدید به الکل بر اثر شلیک گلوله‌ به سرش خودکشی کرد.

کتاب های ریچارد براتیگان


بیوگرافی ریچارد براتیگان

 

زندگینامه و خرید کتاب های ریچارد براتیگان


وودی آلن

11. وودی آلن (Woody Allen)

«وودی آلن» یکی از شخصیت‌های نام آشنا برای اهالی هنر است. او در زمینه بازیگری و کارگردانی از چهره‌های به‌نام و معروف در جهان محسوب می‌شود. جدای از کارگردانی سینما و تلویزیون، نوشتن کتاب نیز از مهارت‌های ویژه اوست و در این زمینه نیز موفق به کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمندی شده است.

وودی آلن برای خلق آثار خود که اغلب کمدی و طنز هستند، سعی داشته تمامی جوانب یک اثر خوب را در نظر بگیرد. وی در نگارش آثارش تا حد زیادی، خوداندیشی یا همان پرسیدن انسان از خودش را با دغدغه‌ها و معضلات مدرن ترکیب کرده است.

کتاب های وودی آلن

  • کتاب دوباره اون آهنگو بزن سم، از این آب ننوشید
  • کتاب حباب معلق
  • کتاب این آب آشامیدنی نیست
  • کتاب عوارض جانبی

زندگینامه وودی آلن

 

زندگینامه و خرید کتاب های وودی آلن


زندگی‌نامه دیوید سداریس

12. دیوید سداریس (David Raymond Sedaris)

دیوید سداریس را شاید بتوان‌ یکی از معدود طنزنویسان عصر جدید دانست که توانسته با روایت طنزگونه‌ی زندگی خود لبخند به لب خوانندگانش بیاورد، و خلاقیت او در انتخاب محتوای طنز کتاب‌هایش حتی با خواندن عناوین آن‌ها پدیدار می‌شود؛ مانند کتاب مشهور او بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم که به ناخودآگاه به انسان تلنگری میزند و قبل از اینکه حتی صفحه‌ای از آن را خوانده باشد به لبخندی کوچک مهمانش می‌کند.

علت شهرت او روایت صادقانه و طنزآمیز زندگی خودش همراه تفسیرهای اجتماعی است. علاوه بر کتاب‌های پرفروشش، گویندگی در رادیو نیز به اعتبارش در بین طرفدارانش افزوده است.

کتاب های دیوید سداریس

  • بالاخره یک روز قشنگ حرف می‌زنم
  • مادربزرگت را از اینجا ببر
  • بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم

دیوید سداریس

 

زندگینامه و خرید کتاب های دیوید سداریس


پل استر

13. پل استر (Paul Benjamin Auster)

پل استر (متولد 3 فوریه 1947)، نویسنده، مترجم و شاعر آمریکایی است. شهرت وی بیشتر به سبب رمان‌های پیچیده‌ و رازآلودش با مضامینی همچون جستجوی هویت و معنای شخصی می‌باشد.

رمان‌های او راجع به پیچیدگی وجود انسان و مبارزه برای درک بقا و احساس معنا در زندگی است. او نویسنده شانس، سرنوشت، عشق و بالاتر از همه، شهر نیویورک است که از آن الهام می‌گیرد.

استر توانایی منحصربه‌فردی در تبدیل امور پیش پاافتاده به رویدای خارق‌العاده و جذب خواننده به روایت فریبنده‌اش دارد. سبک او در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما داستان‌های در هم تنیده و تنوع روایت‌ها به کتاب‌های او ساختاری پیچیده و کاملاً جادویی می‌بخشد.

کتاب های پل استر

  • کتاب ناپیدا
  • کتاب شهر شیشه ای
  • کتاب سه گانه نیویورک

بیوگرافی پل استر

 

زندگینامه و خرید کتاب های پل استر


چارلز بوکفسکی

14. چارلز بوکفسکی (Charles Bukowski)

چارلز بوکفسکی نویسنده، شاعر، رمان‌نویس آلمانی – آمریکایی و یکی از برجسته‌ترین نمایندگان جنبش رئالیسم کثیف بود که تاثیر زیادی بر زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایالات‌متحده قرن بیستم گذاشت. شهرت او بیشتر به سبب استفاده از تصاویر خشونت‌آمیز و زبان گرافیکی در شعر و داستان است که نحوه‌ی بقا در جامعه‌ای فاسد و آسیب‌دیده را به تصویر می‌کشد. 

بهترین کتاب های چارلز بوکفسکی


سبک نوشتاری چارلز بوکفسکی

 

زندگینامه و خرید کتاب های چارلز بوکفسکی


آرتور میلر

15. آرتور میلر (Arthur Asher Miller)

آرتور میلر، نویسنده و از بزرگترین نمایشنامه نویسان و فیلمنامه نویسان آمریکایی قرن بیستم بوده که در پیشرفت تئاتر مدرن نقش بسیار پررنگی را ایفا نموده است. عمده شهرت او به علت نمایشنامه‌های متعددی بود که در طول شصت سال فعالیت ادبی‌اش خلق کرده.

میلر را استاد دیالوگ‌نویسی می‌دانند. دیالوگ‌های غنی و پربار او می‌توانست مفاهیم زیاد و انرژی خاصی را به مخاطب القا کند. او با دیالوگ‌هایش آن‌چنان شخصیت‌هایی را می‌آفرید که تماشاگر تئاتر و خواننده کتاب های آرتور میلر، به‌سادگی خود را در قالب قهرمان داستان می‌پندارد. او در دیالوگ‌هایش از معضلات اجتماعی آمریکا سخن می‌گفت، اما داستان‌ها و قهرمان‌های نمایش‌هایش جهان‌شمول بودند و همه مردم جهان آنها را درک می‌کردند.

کتاب های آرتور میلر

  • کتاب نوعی داستان عاشقانه
  • کتاب سقف کلیسای جامع
  • کتاب همه پسران من

زندگینامه آرتور میلر

 

زندگینامه و خرید کتاب های آرتور میلر


کلام آخر:

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان آمریکا را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت