مقاله ضرب المثل ها

بهترین کتاب‌های ضرب المثل ایرانی

اهمیت مطالعه‌ی کتاب‌های ضرب المثل

یکی از منابع مهم برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم هر جامعه ضرب المثل ها هستند چرا که ریشه در گذشته و سنت ها دارند و گاهی بر گرفته از یک ماجرای تاریخی، حماسی و یا اسطوره‌ای می باشند.

لیستی از بهترین کتاب های مثل

پشت هر ضرب‌المثلی داستانی است و این داستان‌ها شنیدنشان کمک می‌کند تا بدانیم چه وقت و چه زمانی از آنها استفاده نماییم. برای مشاهده و خرید کتاب‌های ضرب‌المثل و قصه‌هایشان به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب قصه ما مثل شد
مجموعه ی قصه ما مثل شد

مجموعه کتاب قصه ما مثل شد یکی از بهترین کتاب‌های ضرب المثل ایرانی می‌باشد که توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است. این مجموعه در 10 جلد به ارائه‌ی دویست و بیست قصه از داستان‌های مثل فارسی پرداخته که هم به صورت تک جلد و هم به شکل مجموعه ارائه شده است.


کتاب عسل مثل یه قصه
کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه یکی از بهترین کتاب‌های ضرب المثل ایرانی می‌باشد که توسط نشر جمال به چاپ رسیده است. در این کتاب 44 مثل شیرین ایرانی انتخاب شده و قصه‌ی هر ضرب‌المثل به زبان ساده و به شکلی که مناسب گروه سنی 8 تا 12 سال باشد ارائه گردیده است. این قصه‌ها با تصاویر جذاب و دیدنی همراه شده است.


کتاب مثل‌ها و قصه‌ها
کتاب مثل ها و قصه هایشان

کتاب مثل‌ها و قصه‌هایشان یکی از بهترین کتاب‌های ضرب‌المثل ایرانی می‌باشد که توسط انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است. مصطفی رحماندوست نویسنده‌ی این مجموعه در هر داستان 3 ضرب‌المثل را به کودکان می‌آموزد و آنها را با فرهنگ ایرانی آشنا می‌کند. این مجموعه هم به شکل 4 جلدی برای بهارف تابستان، پاییز و زمستان و هم به شکل تک جلدی برای هر ماه به چاپ رسیده است.


کتاب داستان هایی از ضرب المثل ها
کتاب داستان‌هایی از ضرب المثل‌ها

کتاب داستان‌هایی از ضرب‌المثل‌ها یکی از بهترین کتاب‌های ضرب‌المثل ایرانی است که توسط نشر آرایان به چاپ رسیده است.در این اثر مثل های مشهور گردآوری شده و سعی شده است داستان یا ریشه ی آن ها به شکلی ساده و روان ارائه شود تا مخاطب به چگونگی به وجود آمدن آن مثل پی ببرد. مثل ها بر اساس حروف الفبا در این کتاب مرتب شده اند و در ابتدا ضرب المثل مورد نظر در کادری ذکر شده و زیر همان کادر داستان به وجود آمدنش ذکر گردیده است.


خرید کتاب مثل های ما
کتاب راز مثل‌های ما

کتاب راز مثل‌های ما یکی از بهترین کتاب‌های ضرب‌المثل می‌باشد که توسط انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است. در این کتاب سعی مولف بر این است که کودکان و نوجوانان را با معنی هر ضرب المثل آشنا کند و موقعیت های مناسب برای به کار بردن آنها را برایشان روشن سازد. در کنار توضیح این مفاهیم، در برخی موارد داستان یا حکایت کوتاهی نیز درباره‌ی کاربرد و مفهوم بعضی ضرب المثل ها ذکر شده که مخاطبان را با گوشه هایی از فرهنگ و آداب کهن ایرانیان آشنا می سازد.


کتاب‌های معرفی شده در مقاله‌ی بالا بهترین کتاب‌های ضرب المثل‌های ایرانی از نظرگروه کتابانه است. ما منتظر پیشنهادهای شما برای معرفی بهترین کتاب‌های ضرب‌المثل هستیم.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت