کتاب داستان کودکان بالای 6 سال

معرفی بهترین کتاب‌های داستان کودکان +6 سال

اهمیت مطالعه‌ی بهترین کتاب داستان‌های مناسب کودک بالای 6 سال

یکی از دوران‌هایی که باید به آن توجه زیادی شود از 6 سالگی به بعد است در این سن کودک شجاعت می یابد تا کارهای عجیب را امتحان کند و با آنها آشنا شود، به همین خاطر ممکن است دروغ بگوید، تقلب کند و یا به همسالان خود زور بگوید بنابراین لازم ست تا والدین از خواندن داستان‌های تربیتی و فرهنگی برای آموزش رفتار صحیح استفاده کنند.

لیستی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال

استفاده از کتاب‌های داستان تربیتی و مهارتی یکی از بهترین ‌راه‌ها برای آموزش رفتار صحیح به کودکان است چون کودکان معمولا با شخصیت های داستانی راحت تر ارتباط می‌گیرند. در این مقاله تعداد از بهترین کتاب‌های داستان مناسب گروه سنی بالای 6 سال توسط گروه کتابانه معرفی شده است.


معرفی بهترین کتاب‌های داستان کودکان +6 سال
مجموعه کتاب فسقلی ها

مجموعه کتاب فسقلی‌ها یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.شخصیت اصلی هر یک از آن ها دختر و پسر کوچولویی است که یک ویژگی یا عادت منفی دارد؛ به عنوان مثال: لجباز است، خجالتی است و … این داستان ها به گونه ای هستند که مخاطب از همان ابتدا بد بودن رفتار شخصیت اصلی را حس می کند و متوجه زشتی کارش می شود و در پایان همگام با شخصیت اصلی می آموزد که چگونه رفتار و عادت بدش را ترک کند.


کتاب قصه های شیرین جهان
مجموعه کتاب قصه های شیرین جهان

مجموعه کتاب قصه‌های شیرین جهان یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال از انتشارات قدیانی می‌باشد که هم به صورت تک جلدی و هم به صورت مجموعه کتاب به چاپ رسیده است. مجموعه‌ها نیز به سه دسته‌ی داستان‌هایی با شخصیت پسر، دختر و حیوان به چاپ رسیده است که در هر مجموعه شخصیت اصلی هر داستان با عنوان روی جلد مطابقت دارد. اغلب این داستان‌ها آموزنده و تربیتی است.


مجموعه کتاب بارباپاپا
مجموعه کتاب بارباپاپا

کتاب‌های بارباپاپا یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می باشد که توسط نشر کلام (کتاب‌های فرفره) به چاپ رسیده است. شخصیت‌های این مجموعه موجوداتی هستند که به قابلیت این را دارند مه به اشکال مختلف در بیایند مثلا شبیه یک درخت شوند، یا یک لیوان و … در هر مجموعه اتفاقات جالبی برای این خانواده رخ می‌دهد که معمولا نکته‌‌ای تربیتی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.


کتاب کودک فیلسوف من
کتاب کودک فیلسوف

کتاب کودک فیلسوف من یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب، به کودکان می آموزد که چگونه فکر کنند، سوال کنند و به جواب برسند. کودکان به همه چیز فکر می کنند اما شیوه تفکر را نمیدانند برای همین است که اکثر سوال هایشان بی جواب میماند و سوال های زیادی دارند.


کتاب قصه های فلیکس
مجموعه کتاب قصه های فلیکس

مجموعه کتاب فلیکس یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می باشد که توسط انتشارات زعفران به چاپ رسیده است. فلیکس عاشق ماجراجویی، سفر و کشف اتفاقات جدید است او دلش می خواهد به همراه چمدان قرمز مخصوص اش به دور دنیا سفر کند و با سرزمین های مختلف، مکان های ناشناخته و فرهنگ مردمان شان آشنا شود. متن ساده، تصاویر رنگی زیبا از جمله نکات مثبت دیگر آن می باشد.


کتاب ماجراهای تدی
کتاب ماجراهای تدی

کتاب ماجراهای تدی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می باشد که توسط انتشارات شهرقلم به چاپ رسیده است. “تدی” نام خرس کوچولویی است که شخصیت اصلی این مجموعه قصه می باشد هر بار اتفاقاتی برای تدی رخ می‌دهد که داستان جدیدی را رقم می‌زند. این مجموعه در قالب داستان نکات تربیتی مناسب گروه سنی بالای 6 سال را بیان می کند.


خرید کتاب اولین تجربه‌های تو
کتاب اولین تجربه های تو

کتاب اولین تجربه‌های تو یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. شخصیت اصلی قصه های این مجموعه کودکی است که برای اولین بار در محیط جدیدی قرار می گیرد یا برای اولین بار با مساله ای که قبلا با آن برخورد نداشته رو به رو می شود.کودکان با مطالعه ی این داستان ها می آموزند؛ رشد کردن و بزرگ شدن با کسب تجربه هایی جدید همراه است.


کتاب شغل آینده من
مجموعه کتاب شغل آینده‌ی من

کتاب‌های شغل آینده‌ی من یکی از بهترین مجموعه کتاب‌های کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. شغل آینده ی من، شامل یازده جلد کتاب در یک مجموعه می باشد که هدف اصلی آن معرفی مشاغلی همچون پزشکی، راننده، دپلیس، آتش نشان و … در قالب داستان های جذاب برای کودکان می باشد.


کتاب شیرین ترین قصه های جهان
کتاب شیرین ترین قصه های جهان

مجموعه کتاب شیرین ترین قصه‌های جهان یکی از بهترین کتاب‌های کودکان بالای 6 سال می باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. کتاب های مجموعه ی شیرین ترین قصه های جهان داستان هایی را برای کودکان روایت می کند که پدران و مادران امروزی نیز همین قصه ها را از زبان والدینشان شنیده اند و این بار خودشان این داستان ها را برای کودکان خود می خوانند و خاطرات دوران کودکی برایشان زنده خواهد شد.


کتاب آدم های زیاده رو
مجموعه کتاب آدم‌های زیاده‌رو

کتاب‌های آدم‌های زیاده رو یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. در تمام جلدهای این مجموعه شخصیت داستان در انجام کاری بیش از اندازه افراط می‌کند چه آن کار خوب باشد چه بد و در انتهای داستان با اتفاقاتی که می‌افتد نتیجه‌ی خاصی دریافت می‌شود.


کتاب قصه‌های مزرعه
مجموعه کتاب قصه‌های مزرعه

کتاب قصه‌های مزرعه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. نحوه ی قصه گویی و تصاویر رنگیِ این کتاب، به خوبی نشان دهنده ی شیوه ی زندگی روستاییان و فضای حاکم در میان آن ها و هم چنین حیواناتی که معمولاً در مزارع و محیط های روستایی زندگی می کنند، به کودکان می باشد.


خرید کتاب من و دنیای علم
مجموعه کتاب من و دنیای علم

کتاب من و دنیای علم یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.نویسنده در این مجموعه کتب تمام سعی خود را بر این گذاشته است که مطالب علمی را به زبانی ساده و جذاب برای کودکان بیان کند و در واقع یک رابطه‌ی صمیمی و دوستانه بین آنها برقرار نماید. همین امر موجب جذب بیشتر کودک به سمت مباحث علمی می‌شود.


خرید کتاب نامه های نیلی
مجموعه کتاب نامه‌های نیلی

کتاب‌های نامه‌های نیلی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات زعفران به چاپ رسیده است. این مجموعه با الگو گرفتن از مجموعه ی ” نامه های فیلیکس ” به چاپ رسیده است. در هر یک از جلدهای این مجموعه ” نیلی ” گربه ی بازیگوش (که نماد ایران می باشد) به یک یا دو استانِ ایران زمین سفر می کند و در قالب داستان و ماجراجویی های طنزگونه کودکان را با شهرهای مختلف ایران بیشتر آشنا می کند.


کتاب کلاس اولی کتاب اولی
مجموعه کتاب کلاس اولی کتاب اولی

مجموعه کتاب کلاس اولی کتاب اولی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است.هر جلد این مجموعه براساس آموزش حروف به دانش‌آموزان کلاس اول پیش می‌روند. کودک با استفاده از این کتاب ها می‌تواند  همگام با آموزش حروف، کتاب داستان مربوط به همان حروف را به‌ تنهایی بخواند، مرحله به مرحله با حروف الفبا و صداهای بیشتری آشنا شود و از همان ماه‌های اول از لذت توانایی خواندن بهره‌مند شود.


خرید کتاب کلاس اولی
مجموعه کتاب سلام کلاس اولی ها

مجموعه کتاب سلام کلاس اولی‌ها یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط نشر نیستان به چاپ رسیده است. این مجموعه در راستای علاقمند ساختن دانش‌آموزان کلاس اول به مطالعه و تقویت مهارت‌های روخوانی به چاپ رسیده است. خوب است بدانید که پیش از مطالعه این مجموعه‌کتاب، یادگیری حروف الفبا به صورت کامل ضرورتی ندارد.


خرید کتاب نقطه
کتاب نقطه

کتاب نقطه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال می‌باشد که توسط انتشارات علمی و فرهنگی (پرنده آبی) به چاپ رسیده است. داستان کتاب در مورد دخترکی است که معتقد است نمی‌تواند نقاشی بکشد ولی معلمش از او می خواهد هرچه به ذهنش می‌رسد را روی کاغذ بیاورد او تنها یک نقطه روی کاغذ می‌گذارد و ماجرا شروع می‌شود.


کتاب‌های داستان یکی از بهترین ابزارها برای آموزش بهترین رفتارهای فردی، اجتماعی و فرهنگی به کودک است در این مقاله سعی شده تا تعدادی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 6 سال با موضعات کاربردی معرفی شود تا والدین به راحتی برای فرزندانشان تهیه کنند.(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های داستان بالای 9 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت