کتاب داستان کودک بالای 3 سال

معرفی بهترین کتاب‌های داستان مناسب کودکان +3 سال

اهمیت خواندن کتاب‌های داستان برای کودک بالای 3 سال

دوران 3 تا 6 سالگی از جمله‌ دوره‌هایی است که کودک سعی می‌کند با دنیای اطراف خود تعامل برقرار کند، کلمات بیشتری را می‌تواند به ذهن بسپارد، در مورد احساسات کنجکاو می‌شود و به یک شناخت از خود می‌رسد، با همسالان خود ارتباط می‌گیرد و آنها را وارد دنیای خود می‌کند و بسیاری از موارد دیگر که پدر و مادر باید بتوانند آنها را در مسیر درست هدایت کنند؛ برای رسیدن به این هدف می‌توان از کتاب‌های داستان کمک گرفت.

معرفی بهترین کتاب‌های داستان کودکان 3 سال به بالا

دوران 3 سالگی کودک به بالندگی لازم از جهت فکری رسیده است و می‌تواند گستره‌ی وسیعتری از داستان‌ها را درک کند و ارتباط بگیرد مثل داستان‌های تربیتی، آموزشی و شناختی البته با حجم مناسب تا خسته کننده نباشد. برای آشنایی با این کتاب‌ها می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب فرانکلین
مجموعه کتاب فرانکلین

یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال مجموعه کتاب فرانکلین است که توسط انتشارات آبادیران و نردبان به چاپ رسیده است. این اثر از محبوب‌ترین و پروفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های داستانی برای کودکان 4 – 8 سال است که توسط پالت بورژوا نوشته شده است. کتاب های فرانلکلین بسیار سرگرم‌کننده و پر از هیجان هستند و در عین حال درس‌ها و مهارت‌های مهم زندگی چون راستگویی، نظم، بخشش، مهربانی، شجاعت، آداب مهمانی رفتن و… را در قالب داستان‌های تصویری جذاب به کودکان آموزش می‌دهد.


کتاب خانواده خرس ها
مجموعه خانواده خرس‌ها

مجموعه خانواده خرس‌ها یکی از بهترین مجموعه کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می‌باشد که توسط نشر موزون به چاپ رسیده است.خانواده خرس ها، عنوان مجموعه کتاب‌های هفتاد جلدی، نوشته استن و جن برنشتاین است که برای آموزش مسائل روزمره به کودکان، به کمک والدین آمده. این کتاب‌ها ازاین‌رو که بسیاری از مفاهیم نو را با خلاقیت و داستان کوتاه، برای کودکان بازگو می‌کنند، بر روی کودکان تأثیر زیادی داشته، محبوبیت زیادی را کسب نموده‌ اند.


کتاب ماجراهای دم پنبه ای
مجموعه کتاب ماجراهای دم پنبه‌ای

کتاب ماجراهای دم پنبه‌ای از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می باشد که توسط انتشارات نردبان به چاپ رسیده است. مجموعه‌ی دم پنبه‌ای با محوریت شخصیت هاوارد که خرگوشی کنجکاو و داناست، سعی در آموزش مهارات های زندگی به کودکان داشته و در هر جلد آموزش یک مهارت را در قالب داستانی مصور به کودکان ارائه می کند.


کتاب من و داداشم
مجموعه کتاب من و داداشم

مجموعه کتاب من و داداشم یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می‌باشد که توسط انتشارات بافرزندان به چاپ رسیده است.این مجموعه داستان دخترکی به نام گودون است که به تازگی صاحب یک برادر شده و فکر می‌کند که تمام توجه پدر و مادر از او گرفته شده است. اتفاقاتی که برای گودون و برادرش می افتد داستان‌های این مجموعه را می‌سازد که در پس هر داستان نیز یک نکته‌ی آموزشی و یا تربیتی نهفته است.


کتاب داینا
مجموعه کتاب داینا

مجموعه کتاب داینا یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می‌باشد که توسط انتشارات زعفران به چاپ رسیده است. مجموعه‌ی داینا به بررسی احساسات کودکان می‌پردازد. داستان در مورد دایناسور کوچولویی به نام هنری است که در هر جلد یاد می‌گیرد چطور با بعضی از احساساتش مواجه شود و یا چطور با آنها کنار بیاید.


مجموعه کتاب کازیمیر
مجموعه کتاب کازیمیر

مجموعه کتاب کازیمیر یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می‌باشد که توسط انتشارات نوشته به چاپ رسیده است. داستان این مجموعه در مورد سموری به نام کازیمیراست که در موقعیت های مختلفی شغلی قرار می گیرد و در طول بیان داستان وسایل مورد نیاز برای بهتر انجام شدن آن کار هم معرفی می شود.با خواندن این داستان ها هم کودکان سرگرم می شوند و هم یا شغل های مختلف و وسایل مورد نیاز آن کار آشنا می شوند


کتاب هیولای رنگ‌ها
کتاب هیولای رنگ ها

کتاب هیولای رنگ‌ها یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می باشد، کتاب هیولای رنگ ها از انتشارات فاطمی، داستانی درباره‌ی احساس‌های رنگارنگ می‌باشد که سعی دارد به صورت کاملا غیرمستقیم و با کمک داستان، کودکان را با انواع احساساتی که در شرایط مختلف دارند و ویژگی‌های مربوط به آنها آشنا کند.


کتاب داستانهای چشم قلمبه
مجموعه کتاب داستانهای چشم قلمبه

کتاب‌ داستانهای چشم قلمبه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودک می‌باشد که توسط انتشارات آریا نوین به چاپ رسیده است. متحرک بودن چشم ها و داشتن ظاهر متفاوت و کودکانه ی این کتاب با سایر کتاب ها یکی از دلایل محبوبیت این مجموعه بین کودکان می باشد؛ اغلب داستانهای این مجموعه از قصه‌هایی می‌باشد که سالیان سال است والدین برای بچه‌ها تعریف می‌کنند.


کتاب خاله بازی
کتاب خاله بازی

مجموعه کتاب خاله بازی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 3 سال می‌باشد که توسط نشر قدیانی به چاپ رسیده است. این اثر شامل ۱۲ داستان است که در همه ی این جلدها فرد اصلی داستان دختر بچه ای است که حین بازی کردن تلاش می کند شغل تازه‌ای را امتحان کند، مثلا یک روز نقش مادر را دارد یک روز پزشک و غیره…. این مجموعه کمک می‌کند کودکان با شغل‌ها آشنا شوند.


کتاب ماشین بازی
کتاب ماشین بازی

کتاب ماشین بازی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان می‌باشد که توسط نشر قدیانی به چاپ رسیده است. کتاب مجموعه 20 جلدی ماشین بازی مجموعه داستان‌هایی درباره وسایل نقلیه می‌باشد. در هر داستان شخصیت‌ها با یک نوع وسیله نقلیه سرو کار دارند و ماجراهایی را با آن‌ها سپری می‌کنند.


در این مقاله به معرفی بهترین کتاب داستانهای کودکان بالای 3 سال پرداخته شده تا راهنمایی باشد برای والدینی که می‌خواهند از طریق کتابخوانی کودکشان را در مسیر رشد ذهنی، فردی، اجتماعی پرورش دهند. این مقاله تا چه اندازه برای شما کاربردی بوده است.(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت