کتاب داستان کودک زیر 3 سال

بهترین کتاب‌های داستان مناسب کودک زیر 3 سال

اهمیت خواندن کتاب قصه برای کودکان کمتر از 3 سال

برای افزایش آگاهی در کودکان لازم است تا برایشان کتاب بخوانیم و مهم‌تر از کتاب خواندن، باید بدانیم که چه کتاب‌های با چه موضوعاتی برایشان انتخاب کنیم تا علاقه‌ی آنها به کتاب خواندن، مادام‌العمر شود و نکات ارزشمندی نیز از آن بیاموزند.

لیستی از بهترین کتاب داستان‌های کودکانه زیر 3 سال

کتاب ‌های این گروه سنی معمولا شامل کتاب هایی است که به آموزش نکات اولیه مثل شناخت بدن، شناخت والدین، برخی احساسات و ابراز بعضی خواسته ها را به کودک در قالب داستان بیاموزد. اغلب کتاب های قصه‌ی این گروه سنی با جذابیت تصویری همراه است تا برای کودک دوست داشتنی تر و قابل فهم تر باشد. شما می توانید برای آشنایی با کتاب داستان های کودک به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب نی نی آموز
مجموعه کتاب نی نی آموز

مجموعه کتاب نی نی آموز یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. این کتاب ها با هدف آموزش برخی از مفاهیم پایه در قالب داستانی جذاب برای کودکان زیر 3 سال طراحی شده است. آموزش اعداد، اشکال هندسی و شناخت رنگ‌ها، مفاهیمی هستند که کودک با خواندن داستان‌های جذاب این مجموعه با آنها آشنا می‌شود.


کتاب تو هم می توانی
مجموعه کتاب تو هم می توانی

کتاب‌های تو هم می توانی کی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. این مجموعه با قرار دادن شخصی کتی که بین بچه‌ها بسیار محبوب است سعی در آموزش مسائل تربیتی مثل چگونه حمام کردن، چگونه غذا خوردن و معرفی وسایل شخصی به کودکان زیر 3 سال به زبان قصه دارد.


مجموعه کتاب آرچی کوچولو
مجموعه کتاب آرچی کوچولو

کتاب آرچی کوچولو یکی از بهترین کتاب های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. اسب آبی کوچولو شخصیت اصلی داستان است که در هر جلد با ارائه ی قصه ای یکی از مهارت‌های رفتاری را به کودکان می‌آموزد.


کتاب سلام کتی
مجموعه کتاب سلام کتی

کتاب‌های سلام کتی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. موضوع اصلی این کتاب‌ها تربیتی می باشد یعنی در تمامی جلدها قصه هایی از زندگی کتی روایت می شود که در آن کتی می‌آموزد سلام کند، به دیگران کمک کند، کارهای شخصیش را انجام دهد و غیره…


کتاب دنیای پپا
مجموعه کتاب دنیای پپا

کتاب‌ دنیای پپا یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. مجموعه کتاب پپا در یک روند داستانی به ماجراها و اتفاقاتی که برای این خوک رخ می دهد می پردازد و علاوه بر سرگرم کردن کودکان به آموزش یکسری مسائل اخلاقی، رفتاری می‌پردازد.


خرید کتاب قصه های من و خرسی
کتاب قصه‌های من و خرسی

کتاب قصه های من و خرسی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می‌باشد که توسط انتشارات شهرقلم به چاپ رسیده است. مجموعه ی قصه های من و خرسی، قصه هایی مصور و بسیار ساده اند که برای کودکان 2 تا 5 سال به چاپ رسیده است. خرسی عروسکی است که شخصیت اصلی داستان، هنگامی که رفتار بدی انجام می‌دهد، تقصیر را گردن او می اندازد.


کتاب گدلوگدو
کتاب گدلوگدو و نی‌نی پسری
کتاب گدلوگدو و نی‌نی دختری

کتاب ‌های گدلوگدو و نی‌نی دختری ،کدلوگدو و نی‌نی پسری یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات لوپه تو به چاپ رسیده است. متن کتاب گَدَلو گَدو بسیار ساده و شعرگونه نوشته شده است که همراهی آن با تصاویر رنگی زیبا و مرتبط با متن تاثیر آن را دوچندان می‌‍کند. یکی از ویژگی های این کتاب‌ها این است که به منظور یادگیری بهتر، والدین می‌توانند نام فرزند خود را به جای نام نی‌نی دختری یا نی‌نی پسری استفاده کنند تا بدین‌گونه تاثیر داستان را چندین برابر نمایند.


کتاب لوپه تو
کتاب لوپه‌تو و نی‌نی پسری
کتاب لوپه‌تو و نی‌نی دختری

کتاب لوپه‌تو و نی‌نی پسری، لوپه‌تو نی‌نی دختری یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودک می ‌باشد که توسط انتشارات لوپه تو به چاپ رسیده است. لوپه‌تو و نی‌نی پسری، عنوان یک داستان تخیلی-آموزنده می‌باشد که برای کودکان با گروه سنی الف به تالیف رسیده است. لوپه‌تو، یک شخصیت خیالی در این داستان است که مدام سعی دارد بچه‌ها را گمراه کند و همواره آنها را به بدرفتاری با دوستان خود تشویق می‌کند


کتاب مامان من کو
مجموعه کتاب مامان من کو

کتاب مامان من کو؟ یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودک می باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. این مجموعه سعی دارد ویژگی های ظاهری برخی حیوانات را در قالب داستان کوتاه به همراه تصویرگری زنده و جذاب به کودکان آموزش دهد.


کتاب پسر + ربات
کتاب پسر + ربات

کتاب پسر + ربات یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودک می باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. قصه‌ی این کتاب در مورد پسر کوچولویی است که طی گردش در جنگل یک ربات را می بیند و سعی می کند آن را به کار بیندازد و کلی اتفاق تازه را با هم رقم می زنند.


کتاب هندوانه و تمساح
کتاب هندوانه و تمساح

کتاب هندوانه و تمساح یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این اثر داستانی کوتاه و تخیلی درباره ی تمساحی می باشد که عاشق هندوانه است و بخش عمده ای از کتاب را تصاویر رنگی و زیبایی تشکیل داده که جلوه ای خاص به آن بخشیده اند.


از ویژگی‌های کتاب‌های داستان کودکان زیر 3 سال داشتن جملات کوتاه و ساده و تصاویر رنگی و جذاب می‌باشد تا کودک راحت بتواند با آن ارتباط بگیرد. شما برای انتخاب کتاب برای کودک 1 تا 3 ساله‌ی خود به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کنید؟ (+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های داستان بالای 3 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت