بهترین کتاب های داستان کودکان بالای 9 سال

بهترین کتاب داستان برای کودکان بالای 9 سال

اهمیت مطالعه‌ی کتاب داستان برای رده سنی +9 سال

با خواندن داستان برای کودکان آنچه که در ابتدا و سنین کمتر حائز اهمیت است افزایش دایره لغات و در نتیجه بهبود مهارت زبانی و نوشتاری در سنین بالاتر می‌باشد. اما خواندن داستان در کودکان 9 ساله و بالاتر باعث پرورش قدرت تخیل و رسیدن به بالاترین سطح مهارت شناختی نیز می‌شود؛ همچنین آنها می‌آموزند مطالبی را که می‌خوانند و یا می‌شنوند تجزیه و تحلیل کنند.

لیستی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالاتر از 9 سال

کودک 9 ساله یا بالاتر در این سن قادر است به تنهایی کتاب بخواند و این خود باعث ایجاد اعتماد به نفس خواهد شد بنابراین بهتر است از کتاب‌های استفاده شود که در بردارنده‌ی داستان‌های تربیتی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی باشد. برای مشاهده و خرید کتاب‌های مناسب این گروه سنی می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


خرید مجموعه کتاب ماجراهای کریتر
کتاب ماجراهای کریتر

کتاب ماجراهای کریتر یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات نردبان به چاپ رسیده است.  این کتاب، قصد دارد کودک را با توانایی هایش آشنا کند و از این طریق بتواند شیوه زندگیِ بهتر را بیاموزد. همچنین آنها را راهنمایی نماید تا دست به کارهای خطرناک و آنچه در توان شان نیست نزنند.


کتاب بلند بگو نه
کتاب بلند بگو نه

کتاب بلند بگو نه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این کتاب در مورد این است که چگونه به بچه‌ها یاد بدهیم که نه بگویند و اجازه ندهند دیگران خواسته‌هایشان را به آنها تحمیل کنند.


کتاب بروس خرس عصبانی
مجموعه کتاب بروس خرس عصبانی

کتاب بروس خرس عصبانی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. شخصیت اصلی داستان ها خرسی به نام بروس است که دوست دارد تنهایی زندگی کند و برای همین یک غاری را برای زندگی انتخاب کرده است ولی اتفاقاتی برای او می‌افتد که اجازه نمی‌دهد او از تنهایی لذت ببرد.


کتاب افسانه های کهن
کتاب افسانه های کهن

مجموعه کتاب افسانه‌های کهن یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات پینه دوز به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب ها نمونه هایی دلنشین و جذاب از گنجینه افسانه های ماندگار جهان مثل جوجه اردک زشت، جک و لوبیای سحرآمیز و … می‌باشد.


خرید کتاب موش کتابخانه
کتاب موش کتابخانه

کتاب موش کتابخانه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات آفرینگان به چاپ رسیده است. این مجموعه در جهت رشد و ارتقای کتاب و کتابخوانی برای گروه سنی ب و ج نوشته شده و شخصیت اصلی این داستان موش کوچولویی به نام سام است که در هر جلد اتفاقات جالبی را تجربه می کند. کودکان می توانند با خواندن این کتاب ها با سام همراه شده پی به ارزش مسئله ی کتابخوانی ببرند.


خرید کتاب تصمیم بگیر عمل کن
مجموعه کتاب تصمیم بگیر عمل کن

کتاب‌های تصمیم بگیر عمل کن یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است. در هر جلد این مجموعه به آموزش یکی از مهارت های رفتاری پرداخته شده است؛ اینکه کودکان بدانند در صورت داشتن عیب رفتاری می توانند با تصمیم جدی در مورد رفع آن مشکل تلاش کنند و آنچه که درست و منطقی است را با کمک والدین عملی سازند یکی از اهداه این مجموعه می باشد.


کتاب قصه های من و بابام
مجموعه کتاب قصه‌های من و بابام

کتاب‌های قصه‌های من و بابام یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است. محتوای کلی این اثر، ماجراهای روزمره زندگی و ماجراجویی‌های غیرمعمول یک پدر خشن و دوست‌داشتنی و پسر شیرین اما دردسرسازش است. ماجراهای جذاب این مجموعه علاوه بر سرگرم‌کردن بچه‌ها، دربردارنده‌ی نکات آموزشی برای تقویت روحیه همکاری و درک ارزش‌های زندگی است. 


کتاب قصه‌های شیرین جهان
مجموعه کتاب قصه‌های شیرین جهان

مجموعه کتاب قصه‌های شیرین جهان یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. این داستان‌ها برگرفته از قدیمی ترین داستان‌های جهان با شخصیت‌های مختلف دختر، پسر و حیوانات می‌باشد که به صورت تک جلدی و مجموعه منتشر شده است. درونمایه‌ی این داستان‌ها آموزنده و تربیتی است.


کتاب وینی خرسه
کتاب وینی خرسه

کتاب وینی خرسه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این کتاب داستان خرسی است که روزی جزء ارتش شد و به همین دلیل به شهرت رسید، در این اثر آلبوم عکس‌ها و خاطرات این خرس و صاحبش نیز قرار دارد.


کتاب چارلی و موشی
کتاب چارلی و موشی

کتاب چارلی و موشی یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. کتاب “چارلی و موشی” با داستانی آموزنده, روابط دو برادر به نام های چارلی و موشی را به تصویر می کشد. چارلی بزرگتر از موشی است,اما موشی اصلا دوست ندارد این موضوع را بپذیرد. والدین آگاه می توانند در قالب بازی و یا خواندن داستان های مرتبط , سبب ایجاد نگرش درست در فرزندانشان شوند.


کتاب قصه های قاصدک
کتاب قصه‌های قاصدک

مجموعه کتاب قصه‌های قاصدک از انتشارات لوپه تو یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد. این مجموعه از بهترین آثار جهان برگرفته شده است افسانه‌هایی که سال‌های سال پدران و مادران برای بچه‌هایشان تعریف می‌کردند و اغلب آموزنده و مفید است. داستانهایی مثل سه بز، سیندرلا و …


خرید کتاب ماجراهای خرس و موش
کتاب ماجراهای خرس و موش

کتاب ماجراهای خرس وموش یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می باشد که توسط نشر آفرینگان به چاپ رسیده است. این مجموعه راجع به خرسی است که اصلا مهمان دوست ندارد، ترجیح می دهد تنها باشد و بعد از تمیز کردن خانه اش استراحت کند و چای بنوشد؛ اما این بین موش کوچولویی هم هست که می خواهد با خرسی دوست شود تا با هم باشند و باهم تفریح کنند هر بار اتفاقاتی برای آنها می‌افتد که داستانهای هر جلد را می‌سازد.


کتاب یک اسم و چند قصه
کتاب یک اسم و چند قصه

مجموعه کتاب یک اسم و چند قصه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است.این مجموعه با هدف تقویت مهارت خواندن و ارائه‌ی داستان‌های نو و نزدیک به دنیای کودکان توسط نویسندگان مطرح کشور نوشته شده است. ضعف خواندن همانطور که در ادبیات تاثیر دارد در فهم مطالب علومف ریاضی و درس‌های دیگر هم تاثیرگذار است.


کتاب قصه های شیرین دلستان و گلستان
مجموعه قصه‌های شیرین دلستان و گلستان

مجموعه کتاب قصه‌های شیرین دلستان و گلستان از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات هزار برگ به چاپ رسیده است. داستان در مورد روستاهایی به نام دلستان که مردمش اغلب کوزه کرند به خاطر خاک خوبی که دارد و گلستان که اغلب گل پرورش می‌دهند چون چشمه‌های جوشانی دارد می‌باشد.


کتاب عسل مثل یه قصه
کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط نشر جمال (سلام) به چاپ رسیده است. این کتاب با 44 قصه در مورد 44 ضرب المثل می‌باشد، در واقع با ارائه‌ی این داستان‌ها کودکان یاد می‌گیرند مفهوم هر ضرب‌المثل چیست و کجا کاربرد دارد.


کتاب خانواده شبیه کیک است
کتاب خانواده شبیه کیک است

کتاب خانواده شبیه کیک است یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می‌باشد که توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. این کتاب از دسته کتاب‌های داستان با موضوع روانشناسی است که سعی دارد مسائل و نکات مهم برای یک زندگی آرام و بدون مشکل را به کودکان بیاموزد.


کتاب قصه های هارولد
مجموعه کتاب قصه های هارولد

مجموعه کتاب قصه‌های هارولد یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکان بالای 9 سال می باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. هارولد پسر کوچک و دوست داشتنی است که با در دست گرفتن یک مداد شمعی بنفش و کشیدن نقاشی، رویا پردازی می کند و کودکان را با خود به سفرهایی پر از هیجان برده و آن ها را در ماجراجویی های خود همراه می کند.


یکی از بهترین‌ راههای آموزش رفتارهای صحیح فردی و اجتماعی خواندن داستان‌های تربیتی است در گروه سنی 9 سال به بالا کودک با خواندن داستان‌های تربیتی می‌تواند متوجه شود که چه رفتاری صحیح و چه رفتاری مناسب نیست. به نظر شما خواندن کتاب برای این گروه سنی چه فواید دیگری دارد؟ (+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب داستان های ادبیات کهن ایران برای کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت