بهترین کتاب زبان تخصصی رشته روان شناسی

بهترین کتاب زبان تخصصی رشته روان شناسی

اهمیت زبان تخصصی در رشته روان شناسی

از آنجا که روانشناسی حوزه‌ی گسترده‌ای است و منابع انگلیسی بسیاری از آن موجود است که هنوز ترجمه نشده، بنابراین آشنایی با زبان انگلیسی در حوزه‌ی روانشناسی از جمله مهم‌ترین اقدامات است.

روان‌شناسان بعد از دوره‌ی لیسانس، در یکی از رشته‌های اصلی روان‌شناسی آموزش می‌بینند و تخصص می‌گیرند. کسانی که عنوان روان‌‌شناسی دارند اغلب روان‌شناسان بالینی یا روان‌شناس مشاوره هستند. هردوی آنها به بررسی علل مشکلات یا بیماری‌های روانی، روش‌های روان‌درمانی، و تشخیص اختلالات رفتاری، هیجانی، و مشکلات بهداشت روانی می‌پردازند‌.

روان‌شناسان شناختی به بررسی تفکر درونی، مثل پردازش اطلاعات، حافظه، و تشکیل مفهوم می‌پردازند. روان‌شناسی شناختی زیرمجموعه‌ای از روان‌شناسی است که به کندوکاو در فرایندهای ذهنی درونی می‌پردازد. روان‌شناسی شناختی می‌خواهد بداند که مردم چگونه ادراک می‌کنند، به یاد می‌آورند، فکر می‌کنند، حرف می‌زنند، و به حل مسائل می‌پردازند.

روان‌شناسان تطبیقی رفتارهای جانداران مختلف، از جمله انسان، را مطالعه و آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. روان‌شناسی تطبیقی معمولا به مطالعه‌ی رفتار و زندگی ذهنی جانداران، غیر از انسان اشاره دارد.

فهرستی از بهترین کتاب‌های روانشناسی به زبان انگلیسی

در این مقاله به معرفی کاربردی ترین کتاب‌های مورد استفاده در روانشناسی به زبان انگیسی پرداختیم، همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های روان شناسی را معرفی کنیم

خرید کتاب متون روان شناسی و راهنما متون به زبان انگلیسی اثر یحیی سیّد‌محمدی

کتاب متون روانشناسی به زبان انگلیسی اثر یحیی سیدمحمدی

کتاب متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی نگاشته شده است و این دانشجویان باید 6 واحد درسی از این درس را در دانشگاه بگذرانند. دانشجویان با گذراندن این واحدهای درسی تا اندازه‌ای بر متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی مسلط می‌شوند.

روان شناسی را می توانیم به صورت بررسی منظم و علمی‌رفتارها و فرایندهای ذهنی تعریف کنیم.

اصطلاح رفتار به اعمال یا پاسخ های مشاهده شده در انسان ها و حیوانات اشاره دارد. رفتارها می توانند شامل خوردن، صحبت کردن، خندیدن، اجتناب کردن، خوابیدن، و صدها مورد دیگر باشند. فرایندهای ذهنی که مستقیما قابل مشاهده نیستند، برنامه ریزی، تفکر، تجسم، کنارآمدن، خواب دیدن، و موارد دیگر را شامل می شوند.

کتاب روان شناسی عمومی راهنمایی برای مباحث روان شناسی به زبان انگلیسی است و همچنین برای دانشجویانی است که رشته ای تحصیلی آنان روانشناسی نیست.

هدف های روان شناسی

۱. اولین هدف روان شناس توضیح دادن یا درک کردن این موضوع است که چرا ارگانیزمها به شیوه های خاصی رفتار می کنند.

۲. هدف دوم پیش بینی این موضوع است که چگونه ارگانیزمها در آینده رفتار خواهند کرد.

۳. برخی روان شناسان هدف سومی را در نظر می گیرند که کنترل کردن رفتار است. مفهوم کنترل، جنبه های مثبت و منفی دارد.


خرید کتاب متون روان شناسی و راهنما متون به زبان انگلیسی اثر لیندا لیل

کتاب متون روان شناسی به زبان انگلیسی اثر لیندا لیل

“متون روان شناسی به زبان انگلیسی” کتاب جامع و مختصری است که در آماده سازی دانشجویان برای امتحانات و انجام تمرینات کلاسی مفید می باشد. در هشت فصل گردآوری شده و همه ی جزئیات موضوعات مطروحه را مورد واکاوی قرار می دهد. کتابی است که مطالب مورد نیاز مخاطبان را به طور خلاصه بیان می دارد؛ بنابراین باعث صرفه جویی در زمانِ مطالعه می گردد و دسترسی سریع به تعاریف مهم، اصول، شیوه ها و نظریه های موجود در زمینه ی روان شناسی را تسهیل می کند.

اهداف کتاب راهنمای متون روان‌شناسی لیندا لیل به ترجمه‌ی مهدی گنجی عبارتند از:

۱- توصیف رفتار

۲- پیش‌بینی رفتار

۳- توضیح رفتار

۴- کنترل رفتار


خرید کتاب متون روان شناسی و راهنما متون به زبان انگلیسی اثر جیمز کالات

کتاب متون روان شناسی به زبان انگلیسی | جیمز کالات

کتاب متون روان شناسی به زبان انگلیسی (جلد اول)، به پیش‌آوری و آشنایی دانشجویان با بخش‌هایی از روان شناسی عمومی به زبان انگلیسی است. در انتهای کتاب تست‌هایی برای سنجش مطالب یادگرفته شده آمده است. جواب تست‌ها نیز آمده است. دلیل فراگیری این درس این است که آغازی باشد تا دانشجویان زبان انگلیسی را فراگیرند و با منابع روان شناسی بیشتری از این طریق آشنا شوند.

کتاب راهنمای متون روان شناسی به زبان انگلیسی (جلد دوم) از آخرین ویراست روان شناسی عمومی جیمز کالات برگزیده و ترجمه شده است. هدف کتاب آشنا کردن دانشجویان با بخش‌هایی از روان شناسی عمومی به زبان انگلیسی است. کتاب پایه‌ای است برای دانشجویان تا با منابع انگلیسی روان شناسی نیز آشنایی پیدا کرده.در انتهای کتاب تست هایی مربوط به فصول آمده است.


بهترین کتاب زبان تخصصی رشته روان شناسی

کتاب متون روان شناسی به زبان انگلیسی اثر وین ویتن

کتاب متون روانشناسی به زبان انگلیسی ویتن در قالب 12 فصل مطالب خود را طبقه بندی کرده است و دانش متون روان شناسی به زبان انگلیسی را به طور کامل آموزش داده است و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است که در ادامه با عنوان دقیق فصول این کتاب آشنا می‌شویم

  1. The Nature and History of Psychology
  2. Development over the Life Span
  3. Learning
  4. Thinking
  5. Intelligence and Intelligence Tests
  6. Motivation
  7. Emotion, Stress, and Health
  8. Personality
  9. Personality Assessment
  10. Psychological Desorders
  11. Treatment of Psychological Disorders
  12. Summary of Materials for Further Reading

خرید کتاب ارشد زبان تخصصی روانشناسی مدرسان شریف

کتاب ارشد زبان تخصصی روانشناسی مدرسان شریف

کتاب ارشد زبان تخصصی روانشناسی مدرسان شریف در مقایسه با نمونه های مشابه آن بسیار جامع تر وکاربردی تر در نظر گرفته شده است. با توجه به غنی بودن محتویات آن می توان گفت برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مورد استفاده است.

یکی از مشکلاتی که دانشجویان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری با آن مواجه هستند، نبود منبعی جامع و راهگشا برای مطالعه ی دروس است. در این میان درس زبان تخصصی به علت پراکندگی بسیار زیاد منابع، مشکلات به مراتب بیشتری را برای دانشجویان به وجود آورده است، در انتهای هر فصل تست ها به دو صورت تلیفی و آزمون‌های طبقه بندی شده سال‌های قبل ارائه گردیده است.

در انتهای کتاب آخرین آزمون سراسری به همراه پاسخ های تشریحی و 3 مرحله آزمون با سطوح ساده، متوسط و سخت گنجانده شده  و پاسخ آنها در سایت این انتشارات قرار داده شده است.


خذید کتاب زبان تخصصی در روانشناسی پوران پژوهش

کتاب زبان تخصصی در روانشناسی پوران پژوهش

دانشجویان باید بیشتر انرژی و زمان‌شان را صرف یادگیری متون، بهبود توانایی درک مطلب و تقویت مهارت ترجمه متون تخصصی باشد.

کتاب زبان تخصصی در روانشناسی پوران پژوهش از لحاظ پرسش‌های تستی چیزی کم ندارد. پس از اتمام دروس، یک واژه‌نامه تخصصی روانشناسی آورده شده که شامل سیصد واژه فارسی و انگلیسی به همراه توصیف هرکدام می‌باشد. این سیصد واژه تمامی واژگان تخصصی مشخص شده در متن دروس را به همراه واژگان تخصصی بیشتر پوشش داده‌ است.

در پایان این کتاب، لیستی از آزمون‌های انگلیسی روانشناسی سال‌های گذشته آورده شده که مطالعه و برسی آن افراد را برای آزمون آماده می‌سازد. از آن‌جایی که تحلیل و برسی پرسش‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پاسخ سوالات درس‌ها به همراه سوالات آزمون‌های سراسری گفته شده تا افراد راحت‌تر بتوانند عملکردشان را ارزیابی کنند.


امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در مورد بهترین کتاب‌های روان شناسی به زبان تخصصی  کسب کنید.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت