نقد و بررسی حسابان خیلی سبز (یازدهم، دوازدهم و جامع)

کتاب حسابان خیلی سبز با هدفِ ارائه ی پاسخ صحیح و تکنیک های حل سوالات، همچنین جهت آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های آزمایشی و کنکور تالیف شده است.

ریاضیات و حسابان جزء دروسی می باشند که اکثریت دانش آموزان و داوطلبان در یادگیری و فهم آن ها مشکل دارند.

دانش آموزان با انتخاب یک منبع مطالعاتی مناسب و روش مطالعه ی صحیح و هم چنین امکان خودآزمایی و امکان مقایسه ی راه حل های شان با پاسخ های صحیحِ سؤالات، می توانند میزان یادگیری خود را به طور چشم گیری افزایش دهند و شاهد پیشرفت تحصیلی خود در این درس باشند.

ویژگی‌های کتاب حسابان خیلی سبز

به منظور تفهیم بیشتر موضوعات و مفاهیم، پاسخ ها به صورت گام به گام بیان شده اند و دانش آموز به راحتی می تواند تشخیص دهد که برای حل هر گونه سؤال از کجا باید شروع کند و در نهایت به کجا باید برسد.

هم چنین سعی گردیده تا راه حل ها نه آن قدر کوتاه باشند که به سختی قابل فهم باشند، نه آن قدر طولانی که از حوصله خارج شوند.

ویژگی دیگر اینکه روش های تستی برخی سؤالات در قالب راه حل های دوم و سوم ارائه شده اند؛ چرا که از دیدِ نگارندگان، نیاز است تا دانش آموزان ابتدا با راه حل های مفهومی آشنا شوند و سپس روش های میان بُر را فرا گیرند.

نقاط قوت حسابان خیلی سبز

  • درسنامه صمیمی و روان
  • تست‌های پر تعداد در سطوح مختلف
  • ارائه تست‌های سری Z
  • پاسخنامه تشرحی همراه با بررسی تمام گزینه‌ها

فهرست کتاب‌های حسابان خیلی سبز

کتاب تست حسابان خیلی سبز

کتاب حسابان یازدهم خیلی سبز هر فصل آن به چند بخش تقسیم شده و هر بخش دارای درس نامه ای جامع و کامل است.

در هر بخش پرسش های چهارگزینه ای متنوع و پرمحتوا، متناسب با مطالب هر فصل و با هدف آماده سازی دانش آموزان برای آزمون سراسری گنجانده شده است.

این پرسش ها از دو نوع تالیفی و کنکوری می باشد و قابل استفاده برای دانش آموزانی است که به سوالات ساده و معمولی فکر نمی کنند و علاقه مندند ذهن خود را با سوالات سخت و پرفایده به چالش بکشند.

پاسخ نامه تشریحی همه ی پرسش ها در پایان هر فصل ذخیره و ارائه شده است. این پاسخ ها به دانش آموزان کمک می کند تا آموخته هایشان را تکرار و بازبینی کنند و از این طریق  اگر ابهام یا مشکلی در این درس دارند برطرف گردد.

تست حسابان یازدهم خیلی سبز
ویژگی‌های کتاب تست حسابان یازدهم خیلی سبز
  • درسنامه خلاصه و مفید
  • تست‌های استاندارد
  • پوشش تست‌های کنکور
  • تنوع و تعدد تست‌ها
  • پاسخنامه تشریحی

کتاب تست حسابان دوازدهم خیلی سبز

مطالب و محتوای کتاب تست حسابان دوازدهم خیلی سبز، مطابق و متناسب با سرفصل‌های کتاب درسی در پنج فصل ارائه شده‌اند و هر فصل چندین درس را دربر می‌گیرد.

در ابتدای هر درس، درسنامه ای آورده شده که تمامی مطالب کتاب درسی را به همراه نکات تکمیلی و تستی، به صورت مرحله به مرحله، با بکارگیری شیوه های کاربردی، به بیانی ساده و عامیانه آموزش می دهد. شیوه نگارش درسنامه ها به گونه ای است که برای دانش آموزان خسته کننده نمی باشد.

در میان توضیحات درسنامه به منظور تفهیم بیشتر مطالب، تست ها و مثال های متعددی گنجانده شده است.

مثال ها تکمیل کننده مطالب آموزشی می باشند و دانش آموزان با مطالعه و حل آنها علاوه بر تثبیت آموخته هایشان می توانند نحوه بکارگیری معلوماتشان برای پاسخگویی به سوالات را بیاموزند. سپس، پرسش های چهاگزینه ای استاندارد و خلاقانه ای درنظر گفته شده که ترکیبی از سوالات تالیفی و منتخب پرسش های کنکور سراسری می باشند.

سوالات بر اساس سطح دشواری شان مرتب شده اند و هر سوال نکته و هدف خاصی را دنبال می کند. در پایان هر فصل یک آزمون جامع طراحی شده و این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می کند که جمع بندی و ارزیابی نهایی از مطالب آموخته شده داشته باشند.

پاسخنامه تشریحی سوالات در انتهای کتاب آورده شده تا دانش آموزان به منبعی برای بررسی و تحلیل پاسخ شان دسترسی داشته باشند.

نقد و بررسی حسابان خیلی سبز (یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست حسابان دوازدهم خیلی سبز
  • منبع به روز تست‌های کنکوری و تالیفی
  • تست‌های طبقه بندی شده با چیدمان آسان به دشوار
  • درسنامه‌های کامل با جدول‌های آموزشی
  • پاسخ‌های تشریحی

کتاب تست حسابان و ریاضی جامع خیلی سبز

ویژگی خاص و مثبت این کتاب، آن است که مطالب مربوط به یک مبحث را از هر سه سال جمع آوری و به صورت یک فصل جامع مطرح کرده است.

به طور مثال فصل اول، نکات مربوط به تابع از هر سه سال را شامل می‌شود که این مسئله باعث ایجاد نظم فکری و درک عمیق تر مطالب می گردد.

روند آموزشی در آن بدین گونه است که هر فصل با درسنامه ای کامل و جامع شروع و تمام نکات لازم را به مفهومی ترین شکل ممکن بیان کرده و برای هر یک تعداد کافی نمونه سوال آموزشی نیز آورده شده است.

این شیوه ی آموزش باعث می شود داوطلبان بلافاصله پس از یادگیری نکات را به شکل کاربردی استفاده کنند.

مؤلفان این کتاب سعی داشته اند علی رغم تغییرات جدید سیستم آموزشی و کتاب درسی، حتی الامکان برای هر مبحثی به کنکورهای سال های قبل ارجاع کنند؛ چرا که این سؤالات شناسنامه دار بهترین مرجع برای آشنایی با سبک و سیاق سؤالات کنکور می باشند.

نقد و بررسی حسابان خیلی سبز (یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب حسابان جامع خیلی سبز
  • درسنامه چکیده و کاربردی
  • تعدد و تنوع تست ها
  • قابلیت سطح بندی توسط خواننده
  • علامت گذاری تست های مروری

راهنمای خرید کتاب حسابان خیلی سبز

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های حسابان خیلی سبز که جز قویترین کتاب‌های حسابان کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت