بهترین کتاب ساختمان داده ها

بهترین کتاب های ساختمان داده ها

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین کتاب های ساختمان داده را معرفی و بررسی کنیم. هرچند که غالب این کتاب‌ها، برای مطالعه در دانشگاه و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده‌اند، اما بعضا قابلیت خودآموزی نیز دارند و حتی به عنوان یکی از منابع مهم برای شناخت الگوریتم محسوب می‌گردند.

با این مقاله همراه باشید تا با پنچ مورد از بهترین کتاب های ساختمان داده ها آشنا شوید.

اهمیت کتاب ساختمان داده

کتاب ساختمان داده از جمله مهم ترین کتاب های ارشد رشته کامپیوتر، گرایش آی تی، است. بالا بودن ضریب درس ساختمان داده، به عنوان یکی از منابع تخصصی، در کسب رتبه بهتر بسیار موثر است. ضمن اینکه مطالعه کتاب های ساختمان داده، یکی از بهترین روش‌ها برای گسترش اطلاعات و معلومات در حوزه الگوریتم و پایگاه داده می‌باشد.

در ادامه، لیستی از برترین کتاب های ساختمان داده‌ها، را برای شما مخاطبین وبسایت کتابانه، آورده‌ایم:


ساختمان داداه ها در پاسکال
کتاب ساختمان داده ها در پاسکال | جعفرنژاد قمی

این کتاب بر اساس سرفصل شورای عالی برنامه سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تألیف شده است و با این فرض نوشته شده است که خواننده با برنامه نویسی به زبان پاسکال آشنایی داشته باشد. با این فرض در این کتاب به راحتی می توان مفاهیم اساسی ساختمان داده ها را در عین دشواری آموخت.  بر این اساس دانشجویان می توانند با یک سلسله مراتب معقول، با مفاهیم اساسی ساختمان داده ها آشنا شوند.


کتاب داده ساختارها و مبانی الگوریتم ها
کتاب داده ساختارها و مبانی الگوریتم ها | محمد قدسی

یکی از مقاصد تألیف کتاب داده ساختارها و مبانی الگوریتم ها، تلفیق این دو موضوع با هم در قالب یک کتاب پایه است.

مؤلف در این کتاب ضمن آن که سعی کرده تا مخاطب را با اکثر مطالب داده ساختارهای کامپیوتر، در سطح پایه و پیشرفته آشنا کند، در همه ی مراحل نگاهی الگوریتمی به موضوعات مورد بحث نیز دارد. وی در مقدمه ی نخست کتاب، اذعان دارد که نقش المپیاد کامپیوتر در تکمیل محتوای این اثر انکارناپذیر است؛ برخی از ایده های نو در این کتاب و تعدادی از تمرین ها و پروژه ها را حاصل تعامل با دانش آموزان و دانش جویان خوش فکر و تیزهوشی می داند که درگیر این المپیاد بوده و هستند.


خرید کتاب ساختمان داده و طراحی الگوریتم
کتاب طراحی داده و الگوریتم مدرسان شریف

کتاب طراحی داده و الگوریتم مدرسان شریف از سری کتاب‌های میکروطبقه‌بندی مدرسان شریف می‌باشد، با ساختار اصلی، کتاب تغییراتی در متن و تست‌های آن داده شده است. عمده تغییرات شامل حذف تست‌های تألیفی و جایگزینی آن با تست‌های آزمون کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.کتاب طراحی داده مدرسان شریف شامل ۵ بخش و ۱۵ فصل است. مفاهیم بیان شده با بیانی ساده و روان نگارش شده، هر مبحث را با ارائه مثال‌ و نکات تکمیل کرده است.


ساختمان داده ها
کتاب ساختمان داده‌ ها اثر هادی یوسفی

کتاب ساختمان داده ها هادی یوسفی شامل 8 فصل است. در انتهای کتاب نیز تست‌های کنکور ارشد و دکتری ادوارهای گذشته به همراه پاسخ تشریحی و تست‌های تکمیلی آمده است. الگوریتم‌هایی که در این کتاب از انتشارات پوران پژوهش آمده است از علامت‌ها و قواعد برخی زبان‌ها مثل پاسکال و سی بهره برده‌اند. در کتاب مطالب به طور کامل پوشش داده شده است و اگر با دقت مطالعه شود، نیاز به منبع دیگری نیست.


کتاب درس و کنکور ساختمان داده ها مقسمی
کتاب درس و کنکور ساختمان داده ها مقسّمی

این کتاب شامل خلاصه نکات کتاب های مرجع هوروتیز، لیپ شوتز و  تننباوم می باشد؛ سوال ها، نکات و پرسش های چهار گزینه ای مربوط به مطالب کتاب های مرجع  را نیز بازگو کرده است.

 کتاب ابتدا به آموزش مطالب و نکات کنکوری می پردازد، سپس تمامی سوال ها، تست های کنکورهای آزاد و سراسری مربوط به مباحث هر فصل را به صورت تشریحی پاسخ می دهد و نکات لازم برای حل سوال ها را بیان می کند؛ این ویژگی کمک می کند تا دانشجویان با سوالات کنکوری هر مبحث آشنا شوند.


سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله، درباره کتاب های ساختمان داده، به عنوان یکی از کتاب های رشته کامپیوتر، شما را در انتخاب بهترین کتاب در این زمینه، راهنمایی کرده باشد؛ همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت