کتاب مقاله سودوکو

بهترین کتاب‌های سودوکو (کودکان و بزرگسالان)

اهمیت استفاده از کتاب‌های سودوکو برای کودک و بزرگسال

سودوکو یک بازی معمایی ژاپنی می‌باشد که امروزه در همه جای جهان شناخته شده است و انواع مختلفی نیز دارد، حل جداول سودوکو بهترین روش‌ تقویت حافظه، تقویت قدرت حل مسئله در کودکان و کاهش اضطراب می‌باشد. کتاب‌های سودوکو اغلب از سطح ساده برای کودکان تا سطوح پیشرفته برای بزرگسالان طراحی و تالیف شده است.

لیستی از بهترین کتاب‌های سودوکو

در این مقاله به معرفی تعدادی از کتاب‌های سودوکو از سطح ساده که مناسب کودکان است تا سطح پیشرفته که برای بزرگسالان کاربرد دارد پرداخته‌ایم. برای مشاهده و خرید کتاب‌های سودوکو می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب جادوی سودوکو
مجموعه کتاب جادوی سودو

کتاب جادوی سودوکو یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می باشد که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. مجموعه‌ی جادوی سودوکو از 7 جلد تشکیل شده است و از سطح خیلی ساده‌ی کودکانه تا سطح خیلی دشوار را شامل می شود و والدین به فراخور سن کودکان و توانایی آن ها در حل جدول سودوکو می توانند یک و یا چند جلد از آن ها را برای فرزندانشان انتخاب کنند.


کتاب سودوکو خیلی سبز
کتاب‌های سودوکو خیلی سبز (تربچه)

کتاب‌های سودوکو تربچه از انتشارات خیلی سبز یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می باشد. سودوکو مجموعه کتاب تربچه، در سه جلد مجزا به منظور آموزش قوانین و شیوه‌ی حل کردن سودوکو برای گروه سنی 3 تا 6 سال تالیف شده است.


کتاب سودوکوی کودکان
کتاب های سودوکوی کودکان انتشارات شباهنگ

کتاب سودوکوی کودکان شامل دو جلد (کلاس اول و دوم) و (4 تا 6 سال) است که یکی از بهترین کتاب‌های سودوکوی انتشارات شباهنگ می‌باشند؛ این کتاب‌ها از جداول بسیار ساده 3*3 تا جداول مشکل 9*9 را شامل می شود. سودوکوی کودکان دارای جداول متنوعی است که از رنگ، اعداد، حروف، اشکال هندسی، تصاویر حیوانات، میوه ها و … تشکیل می شود و تنوع بسیاری دارد. 


کتاب سودوکوی دانش آموزان
کتاب سودوکوی دانش‌آموز

کتاب سودوکوی دانش‌آموز یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می باشد که توسط انتشارات شباهنگ به چاپ رسیده است. جداول این کتاب برای افراد 8 سال به بالا مناسب می باشد و هر جدول سودوکو از 9 جدول کوچکتر 9 خانه ای تشکیل شده است که برخی از خانه های آن دارای عدد و برخی دیگر خالی می باشد. برای حل کردن جدول سودوکو باید اعداد 1 تا 9 را به نحوی در خانه های خالی جدول نوشت، که هیچ عدد تکراری در یک سطر و ستون و همچنین مربع های کوچک تر وجود نداشته باشد.


کتاب 100 پازل عددی شگفت انگیز برای کودکان
کتاب 100 پازل عددی شگفت‌انگیز برای کودکان

کتاب 100 پازل شگفت‌انگیز برای کودکان یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می باشد که توسط انتشارات شباهنگ به چاپ رسیده است. این مجموعه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه مناسب تمام افراد مبتدی است که علاقه مند به یادگیری سودکو هستند. شما با تهیه ی این کتاب 100 جدول سودکو به همراه پاسخنامه ی آن ها در اختیار خواهید داشت که علاوه بر ایجاد اوقاتی خوش، به افزایش دقت و تمرکزتان کمک شایانی می کند.


کتاب جدول های اعداد سودوکو
کتاب سودوکو

کتاب سودوکو از انتشارات شباهنگ یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می‌باشد. این کتاب مجموعه ای از جدول های اعداد سودوکو می باشد که به ترتیب از مرحله ی آسان شروع و تا بسیار پیشرفته ادامه دارد و برای حل آنها باید اعداد یک تا نُه را طوری داخل خانه های خالی جای داد که شرایط زیر همواره رعایت شود.


کتاب سودوکو برای کودکان دیبایه
کتاب سودوکو برای کودکان

کتاب سودوکو برای کودکان یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو از انتشارات دیبایه می‌باشد. سودوکوی کودکان به غیر از اعداد شامل سودوکوی رنگ، فلش، حروف و اشکال هندسی نیز می باشد. سودوکوهای کوچک و ساده در این کتاب شامل جداول ۴ در 4 و سودوکوهای بزرگتر و سخت تر در جدول های 6 در 6 و 9 در 9 قرار گرفته است.


کتاب جدول شگفت انگیز سودوکو
کتاب جدول شگفت انگیز سودوکو

کتاب جدول شگفت انگیز سودوکو از انتشارات نردبان (فنی ایران) یکی از بهترین کتاب‌های سودوکو می باشد. در این کتاب ابتدا با جدول های 2*2 و 4*4 که ساده ترین جدول ها در سودو کو می باشند آموزش برای کودکان پیش دبستانی آغاز می شود که در هر ستون یا سطر جای یک یا دو شکل خالی مانده است و کودک با دقت جای خالی را بر اساس شواهد پر خواهد کرد.


کتاب‌های سودوکو از جمله سرگرمی‌هایی است که هم اوقات فراغت کودکان و بزرگسالان را پر می‌کند و هم به افزایش قدرت تمرکز و ذهن کمک می‌کند. به نظر شما استفاده از این کتاب‌ها چقدر در رشد ذهنی موثر است؟(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های هوش کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت