بهترین کتاب سیستم عامل

بهترین کتاب سیستم‌های عامل

اهمیت استفاده از کتب سیستم عامل در دانشگاه

سیستم‌های عامل یکی از بخش‌های اساسی هر سیستم کامپیوتری هستند. به همین ترتیب، مطالعه‌ی مفاهیم و اصول طراحی اجزای داخلی سیستم‌های عامل، از دروس مهم علوم کامپیوتری محسوب می‌شود. “سیستم‌های عامل” به عنوان یکی از دروس رشته‌ی کامپیوتر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای کامپیوتر است.

فهرستی از بهترین کتاب‌های سیستم عامل

در این مقاله به معرفی کاربردی ترین کتاب‌های مورد استفاده در مبحث سیستم عامل پرداختیم، همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های سیستم عامل را معرفی کنیم

خرید کتاب سیستم‌های عامل اثر سیلبر شاتس

کتاب سیستم‌های عامل اثر سیلبرشاتس

سیستم عامل به عنوان واسطی بین کاربر کامپیوتر و سخت‌افزار کامپیوتر عمل می‌کند. هدف سیستم عامل، فراهم کردن محیطی است که در آن کاربر می‌تواند برنامه‌ها را به راحتی و با کارایی خوبی اجرا کند.

 سیستم عامل نرم‌افزاری است که سخت افزار کامپیوتر را مدیریت می‌کند. سخت‌افزار باید راهکارهای مناسبی را فراهم کند تا عملکرد درست سیستم کامپیوتری را تضمین کند و مانع از تداخل برنامه‌ی کاربر با عملکرد مناسب سیستم شود.

سیستم‌های عامل یکی از بخش‌های اساسی هر سیستم کامپیوتری هستند. به همین ترتیب، مطالعه‌ی مفاهیم و اصول طراحی اجزای داخلی سیستم‌های عامل، از دروس مهم علوم کامپیوتری محسوب می‌شود. “سیستم‌های عامل” به عنوان یکی از دروس رشته‌ی کامپیوتر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای کامپیوتر است.


خرید کتاب سیستم‌های عامل اثر استالینگز

کتاب سیستم‌های عامل اثر استالینگز

هنگامی که یک بلوک جدید از داده ها در حافظه پنهان خوانده می شود، تابع نگاشت تعیین می کند که بلوک کدام مکان کش را اشغال کند.

الگوریتم جایگزینی، در محدوده محدودیت های تابع نگاشت، انتخاب می کند که وقتی یک بلوک جدید در حافظه نهان بارگذاری می شود و کش از قبل دارای تمام شکاف ها با بلوک های دیگر است، کدام بلوک جایگزین شود. ما می‌خواهیم بلوکی را که کمترین احتمال نیاز به آن را دارد در آینده نزدیک جایگزین کنیم.


خرید کتاب سیستم‌های عامل اثر ابوالفظل طرقی حقیقت

کتاب سیستم‌ های عامل اثر ابوالفضل طرقی حقیقت

کتاب سیستم‌های عامل طرقی حقیقت از نشر کتاب پارسه به صورت ساده، روان و طبقه بندی شده تمام مفاهیم اساسی و نکات لازم برای طراحی سیستم‌‌های عامل مدرن را با رویکرد حل مسائلی مانند تست‌های آزمون کارشناسی ارشد در اختیار دانشجویان، اساتید و تمام علاقمندان به علوم کامپیوتر و سیستم‌‎های عامل قرار می‌دهد.

در کتاب سیستم های عامل پارس رسانه، با جمع‌آوری حدود 250 تست، یک مجموعه‌ی کامل و کم نظیر از کلیه‌ی تست‌های سیستم عامل کنکورهای کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی، با حل تشریحیِ مفصل به علاقه مندان عرضه شده است.


اهمیت کتب سیستم عامل در کنکور کارشناسی ارشد

درس سیستم عامل یکی از دروس تخصصی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر با ضریب 4 در گرایش‌ رایانش امن و ضریب 3 در گرایش‌های معماری سیستم‌های کامپیوتری، نرم افزار، هوش مصنوعی و رباتیکز، شبکه‌های کامپیوتری، بیوانفورماتیک، الگوریتم‌ها و محاسبات و قرآن کاوی رایانشی است. همچنین یکی از دروس تخصصی رشته مهندسی فناوری اطلاعات با ضریب ۲ است که ۶ سوال از آن مطرح می‌شود.

خرید کتاب کارشناسی ارشد سیستم عامل

لیستی از کتاب‌های سیستم عامل برای کنکور ارشد

همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های سیستم عامل را به شما معرفی کنیم.

خرید کتاب کارشناسی ارشد سیستم عامل مدرسان شریف

کتاب ارشد سیستم عامل مدرسان شریف

در سری کتاب‌های میکروطبقه بندی مثال‌های هر مبحث به همراه یک تست کنکوری طراحی شده است. در انتهای کتاب نیز سوالات آزمون‌های کارشناسی ارشد سال‌های قبل رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات با پاسخ تشریحی ارائه شده است.

همچنین در 9 فصل به همراه درسنامه‌ای پر نکات و جزئیات بسیار پرداخته است و 3 آزمون خود سنجی در کتاب تالیف شده است.


خرید کتاب ارشد سیستم عامل انتشارات پوران پژوهش

کتاب ارشد سیستم عامل انتشارات پوران پژوهش

کتاب سیستم عامل نشر پوران پژوهش در درجه ی نخست برای دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دارند، تالیف شده است اما با توجه به برابری کامل مطالب آن با سرفصل وزارت علوم و شامل بودن مطالب کتب مرجع، می تواند برای دانشجویان درس سیستم عامل که علاقمند به یادگیری بیشتر در این زمینه هستند نیز سودمند باشد.

این کتاب با دربر داشتن بیش از 600 سوال چهار گزینه ای از آزمون های کارشناسی ارشد و هم چنین بالغ بر 200 مسئله ی برجسته و برگزیده از کتب مرجع، با حل تشریحی کامل و به صورت طبقه بندی شده، در شش فصل گردآوری شده است: 1- مقدمه 2- مدیریت فرایند: زمان بندی 3- مدیریت فرایند: همزمانی و همگام سازی 4- مدیریت فرایند: بن بست 5- مدیریت حافظه اصلی 6- مدیریت دیسک.


خرید کتاب سیستم‌های پیشرفته پوران پژوهش

کتاب سیستم های عامل پیشرفته پوران پژوهش

کتاب سیستم‌های عامل پیشرفته پوران پژوهش شامل درسنامه جامع و خودآموزی سیستم های عامل پیشرفته می‌باشد.

نکات مهم و کلیدی سیستم عامل پیشرفته در هر فصل پرداخته شده؛ و سوالات طبقه‌بندی شده با جواب در انتهای کتاب تالیف شده است.


خرید کتاب درس و کنکور سیستم عامل مقدمی

کتاب درس و کنکور سیستم عامل اثر حمیدرضا مقسمی

کتاب درس و کنکور سیستم عامل حمیدرضا مقسمی مرجعی کامل برای درس سیستم عامل ویژه مقطع کارشناسی و همچنین کنکورهای مختلف کارشناسی ارشد می‌باشد. در ویرایش جدید این کتاب دانشگاهی کامپیوتر نسبت به چاپ‌های قبلی مطالبی از آن حذف و نکات و تست‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

ویژگی کتاب درس و کنکور ارشد سیستم عامل حمیدرضا مقسمی، استفاده از درخت دانش است. در ابتدای هر فصل، خلاصه آن فصل را به صورت طبقه بندی شده نشان می‌دهد. همچنین به علت آنکه تست‌های رسمی کنکور تمامی مطالب مورد نظر را به طور کامل پوشش داده و از نظر تعداد نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته‌اند، بنابراین دیگر نیازی به تست‌های تالیفی احساس نمی‌شود.


خرید کتاب سیستم عامل از انتشارات راهیان ارشد

کتاب سیستم عامل راهیان ارشد

کتاب سیستم عامل از انتشارات راهیان،کامل‌ترین مرجع حل تشریحی سوالات درس سیستم عامل،ویژه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات میباشد؛ این کتاب در هشت فصل و بر اساس جدیدترین تغییرات منابع و آزمونهای کارشناسی ارشد تنظیم شده است.

این کتاب علاوه بر اینکه برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، قابل استفاده است،مرجع جامعی برای آموزش این درس در دانشگاه ها میباشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در مورد بهترین کتاب‌های سیستم عامل کسب کنید.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت