کتاب مهد قرآن

معرفی بهترین کتاب‌های مهد قرآن

اهمیت بهترین کتاب های مهد قرآن

برای آموزش آسان و ارائه‌ی مطالب جامع و آموزنده، آثاری با عنوان کتاب‌های مذهبی تالیف شده است که طبق سرفصل های حائز اهمیت برای سنین قبل از دبستان نگاشته شده‌اند. موضوعات و سرفصل‌های این مجموعه‌ها از آموزش قرآن تا مطالب و نکات دینی را در بر می گیرد.

آشنایی با بهترین کتاب‌های مهد قرآن

این مقاله جهت آشنایی مخاطبان با سری کتاب‌های آموزشی مهد قرآن ارائه شده و در آن به معرفی پرفروش ترین و کاربردی ترین کتاب های این حوزه پرداخته شده است. برای مشاهده و خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب کار کودک
کتاب کار کودک استاد محسنی

کتاب کار کودک اثر استاد احمدرضا محسنی یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات ضریح آفتاب به چاپ رسیده است. این کتاب براساس روش بازی آموزش که یک روش غیرمستقیم و جذاب برای کودکان است در سه بخش تالیف شده است.


کتاب آسان بیاموزید زیبا بخوانید
کتاب آسان بیاموزید زیبا بخوانید

کتاب آسان بیاموزید زیبا بخوانید یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که توسط استاد احمدرضا محسنی از انتشارات ضریح افتاب به چاپ رسیده است. کتاب فوق به منظور آموزش قواعد سخت تجوید به کمک بازی، نقاشی و سرگرمی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی تالیف شده است.


کتاب قرآن برای کودکان
کتاب قرآن برای کودکان

کتاب قران برای کودکان یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان به منظور آموزش قواعد سخت تجوید در قالب بازی، قصه و نمایش برای کودکان پیش از دبستان تالیف شده است. در واقع این کتاب کوشیده تا بچه ها به جای حفظ قواعد، آن‌ها را به خوبی یاد گرفته و خواندن قرآن را با تلفظ و لهجه ی عربی تجربه کنند.


کتاب من بچه شیعه هستم
کتاب من بچه شیعه هستم

کتاب من بچه شیعه هستم یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که سید محمدهادی صدرالحفاظی آن را سروده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است. این کتاب با زبانی ساده، کودکانه و با استفاده از ترانه هایی شاد به معرفی چهارده معصوم (ع)، ویژگی های اخلاقی خاص هر کدام و سختی هایی که در راه اسلام متحمل شده اند، می پردازد.


کتاب سفارش خداجون انتشارات ضریح آفتاب
کتاب سفارش های خداجون انتشارات ضریح آفتاب

کتاب های سفارش‌های خداجون یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که در دو جلد توسط انتشارات ضریح آفتاب به چاپ رسیده است. مجموعه ی سفارش های خداجون شامل آموزه های قرآن، دستورات دینی و مناسبت های مذهبی می باشد و در مجموع 365 آیه، حدیث و توضیح مناسبت های مذهبی را در بر گرفته است.


کتاب سفارش های خداجون عاشورخانی
کتاب سفارش‌های خداجون عاشورخانی

کتاب سفارش‌های خداجون اثر اکبر عاشورخانی یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد. در این کتاب آیات قرآنی با روش قصه، نقاشی، کار دستی و بازی آموزش داده شده است. از آموزه های این کتاب می توان ثواب نماز، سبقت گرفتن برای کارهای نیک، آسانی و سختی در زندگی، اسراف نکردن و … را نام برد.


کتاب آیه‌هاب برای بچه‌ها
کتاب آیه‌ها برای بچه‌ها

کتاب آیه‌ها برای بچه‌ها اثر اکبر عاشورخانی یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که توسط انتشارات ضریح آفتاب به چاپ رسیده است. در این کتاب آیات قرآنی با روش قصه بر اساس تصاویر، رنگ آمیزی نقاشی و بازی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی بیان شده است.


کتاب دسته گل محمدی
کتاب دسته گل محمدی

کتاب دسته گل محمدی یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که توسط ضریح آفتاب به چاپ رسیده است. کتاب یک دسته گل محمدی ویژه کودکان پیش دبستانی و دبستانی می باشد که با استفاده از شعر، رنگ آمیزی و نکات آموزنده به آموزش ۲۰ آیه و حدیث منتخب از قرآن کریم و ائمه اطهار، دست ورزی و شناخت و آشنایی گل ها می پردازد.


کتاب آموزش مفاهیم قرآن
کتاب آموزش مفاهیم قرآن کریم

کتاب آموزش مفاهیم قرآن کریم یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان اثر احمدرضا محسنی می باشد. کتاب فوق سوره های حمد و توحید و معنی آن ها را به کمک تصویر به کودکان پیش از دبستان به صورت زبان اشاره می آموزد. شیوه ی آموزش کتاب به این صورت می باشد که در هر صفحه تصویر کودکی وجود دارد که با توجه به کلمه یا آیه ی نوشته شده در پایین صفحه حرکتی را نمایش می دهد.


کتاب حرف های خوب برای بچه های خوب
مجموعه کتاب حرف‌های خوب برای بچه‌های خوب

مجموعه کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن برای کودکان می باشد که با استفاده از روش کدگذاری وتصویر خوانی آموزش داده شده و نوآموزان با اتمام دوره آموزشی، قرآن کریم را بدون اینکه سواد خواندن ونوشتن داشته باشند از حفظ و یا از روی آن بخوانند.


کتاب گامی بسوی نور
مجموعه کتاب گامی به سوی نور

مجموعه کتاب گامی بسوی نور یکی از بهترین کتاب‌های مهد قرآن می‌باشد که در 12 جلد به چاپ رسیده است.  این مجموعه با هدف آموزش جزء سی ام قرآن کریم برای کودکان به روش کد گذاری و تصویر خوانی تهیه و تدوین شده است. در روش کد گذاری و تصویر خوانی که در این مجموعه به کار برده شده است، به صورت قراردادی برای هر یک از کلمات قرآنی یک حرکت در نظر گرفته می شود.


آموزش مسائل دینی و مذهبی بهتر است از سنین پایین شروع شود تا تاثیرگذارتر باشد به همین دلیل کتاب‌های تالیف شده که مراکزی مثل مهدهای قرآن و دارلقرآن ها به راحتی بتوانند از سرفصل های آن و روش های آموزشی آنها استفاده نمایند(+)

آشنایی با مقالات مرتبط: بهترین کتاب‌های مذهبی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت