موکاپ مقاله بهترین کتاب های زیر 3 سال

معرفی بهترین کتاب‌های مناسب کودکان زیر 3 سال

اهمیت مطالعه ی بهترین کتاب های مناسب کودکان زیر 3 سال

از مهمترین دوران رشد فکری و افزایش توانایی ها همین دوران ابتدایی زندگی هر کودک می باشد که می توان با در اختیار قرار دادن کتاب های مناسب این گروه سنی و بازی های مناسب باعث افزایش رشد زبانی، تقویت قدرت تفکر و حرکتی و … شد.

لیستی از بهترین کتاب های مناسب کودکان کمتر از 3 سال

دنیای کتاب های گروه سنی الف بسیار گسترده است شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این کتاب ها و خرید کتاب های کودک به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید.


کتاب های شعر کودک
کتاب های شعر

کتاب‌های شعر کودک از بهترین کتاب‌های کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات مختلف به چاپ می‌رسد. اشعار جذاب، خیلی بهتر و بیشتر از جملات عادی و محاوره، آموزش‌ها را به کودک منتقل می‌کنند و حتی به آن‌ها انگیزه‌ی خواندن و نوشتن می‌دهد. گوش‌دادن به شعر، موجب تقویت مهارت شنیداری کودکان می‌گردد. کودک به کلماتی که می‌شنود توجه می کند و به معنای آن‌ها فکر می‌کند؛ در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین کتاب های شعر کودک پرداخته ایم:

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های شعر کودک


کتاب آموزشی
کتاب های آموزشی

مجموعه کتاب‌های آموزشی یکی از بهترین کتاب‌های کودکان زیر 3 سال می باشند که ناشران مختلف آن را چاپ و روانه‌ی بازار نموده‌اند در اغلب این کتاب‌ها، آموزش مفاهیم پایه مثل جهت‌ها، رنگ‌ها، معرفی حیوانات، شناخت شغل‌ها و اشیاء و … مورد توجه قرار گرفته است، در قسمت پایین مطلب، دو نمونه از بهترین ها نام برده شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های مهارت های اجتماعی کودکان


کتاب قصه های کودک
کتاب قصه‌

کتاب قصه های کودک یکی از بهترین کتاب‌های کودکان زیر 3 سال است؛ چرا که داستان‌ها نقش بسیار بسزایی در شکل‌گیری باورها و یادگیری کودکان دارند. کودکان با خواندن کتاب‌ها، می‌توانند همه چیز را به‌صورت غیرمستقیم و با همدلی با داستان و شخصیت‌های آن‌ها بیاموزند.  کودکان با خواندن کتاب از لحاظ فرهنگی نیز تربیت می‌شوند و باورها، ارزش‌ها و تمایلات آنها شکل می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر تعدادی از بهترین کتاب های قصه در ذیل مطلب معرفی شده اند.


کتاب پارچه ای
کتاب پارچه ای

کتاب های پارچه ای یکی از بهترین کتاب های کودکان زیر 3 سال است چرا که در مقابل فشار و یا پاره شدن مقاوم هستند و در عین حال برای کودک خطری ایجاد نمی کنند. رنگ های شاد و لطافت این کتاب ها برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی است.


معرفی بهترین کتاب‌های مناسب کودکان زیر 3 سال
کتاب حمام

کتاب حمام یکی از بهترین کتاب های کودکان زیر 3 سال می باشد که به لحاظ اندازه، رنگ آمیزی و تصویر برای کودکان بسیار جذاب می باشد. این کتاب های می توانند علاوه بر افزایش قدرت های حرکتی بسته به موضوع آموزشی نیز باشند.


کتاب رنگ آمیزی زیر 3 سال
کتاب های رنگ آمیزی

کتاب های رنگ آمیزی یکی از بهترین کتاب‌های کودکان زیر 3 سال می باشد که بسیار پرطرفدار و کاربردی است. کتاب رنگ آمیزی‌ها علاوه بر افزایش قدرت تخیل و دست ورزی کودکان به نوعی می توانند جهت آموزش نیز استفاده شوند کودکان در کنار رنگ آمیزی می توانند با میوه‌ها، اشیاء، حیوانات در تصاویری که برای رنگ‌‌آمیزی در اختیارشان قرار گرفته آشنا شوند. در ادامه بهترین مجموعه‌های رنگ آمیزی معرفی شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های رنگ آمیزی


کتاب عروسکی
مجموعه کتاب های عروسکی

کتاب عروسکی یکی از بهترین کتاب های کودکان زیر 3 سال می باشد که توسط انتشارات های مختلفی مثل سایه‌گستر، جابیرو، گاج و .. به چاپ رسیده است. در این کتاب‌ها معمولا عروسک هایی تعبیه شده که با قرار دادن دست در آنها قابلیت حرکت دارند تا ضمن تعریف کردن داستان با حرکت دادنشان جذابیت بیشتری برای بچه ها ایجاد کنیم.


کتاب پازل بخون و بچین کوچولو

کتاب پازل

از آنجا که دنیای کودکان سرشار از هیجانات است به همین دلیل لازم است تا از ابزارهای آموزشی استفاده کرد که پاسخگوی هیجانات آنها باشد و برابیشان جذابیت فوق‌العاده داشته باشد. کتاب های پازلی با تصاویر جذاب و تکه های جداشدنی می تواند در کنار آموزش موضوعات مختلف خواندن کتاب را برایشان دوست داشتنی تر کند.


کتاب فومی

کتاب‌های فومی یکی از بهترین کتاب‌های کودکان زیر3 سال می باشد که از جنس فوم بوده و سبک و قابل حمل برای این گروه سنی است. این کتاب‌ها محکم‌اند و به راحتی توسط کودکان پاره نمی‌شوند.

کتاب فومی

کتاب‌های فومی یکی از بهترین کتاب‌های کودکان زیر 3 سال می‌باشد و طرفداران زیادی در این گروه سنی دارد به همین خاطر انتشارات‌های مختلفی مثل آریانوین، سایه گستر، شهر قلم، بافرزندان و … دست به چاپ این کتاب‌ها در شکل‌های مختلف و موضوعات متنوع زده‌اند.


آیا می‌دانستید که خواندن کتاب برای فرزندتان سطح سواد او را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که او برای ورود به مدرسه آماده تر باشد؟ همچنین با این کار دایره لغات او را افزایش می دهید و او دیگر برای ساختن جمله و ارائه‌ی آنچه در ذهن دارد با مشکل روبرو نخواهد شد. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت