مقایسه کتاب Oxford Word Skills و Vocabulary in Use

کتاب Oxford Word Skills بهتر است یا کتاب Vocabulary in Use؟

مقایسه دو کتاب همیشه مدعی در آموزش لغات انگلیسی: آکسفورد ورد اسکیلز و وکبیولری این یوز

در این مقاله قرار است به استقبال دو کتاب که معمولا تحت عنوان بهترین کتاب لغت انگلیسی معرفی می‌شوند، آشنا شویم؛ ویژگی‌های‌شان را مرور کنیم و باتوجه به اهداف و سبک مطالعه دلخواه، یکی از آن‌ها را به‌عنوان عصای دست در مسیر پرفراز و نشیب زبان‌آموزی انتخاب کنیم.

یک تفاوت مهم در کتاب‌های Oxford Word Skills و Vocabulary in Use

در کنار تفاوتی که تعداد جلدهای این دو مجموعه با یکدیگر دارند، پای یک تفاوت برجسته دیگر هم در میان است!

تمرکز کتاب آکسفورد ورد اسکیلز بر لهجه بریتیش است اما، بهتر است بدانید که لغات و فایل‌های صوتی بعضی از جلدهای کتاب های Vocabulary in Use، لهجه امریکن را پوشش داده و بعضی‌های‌شان لهجه بریتیش را! بنابراین پیش از خرید این دو مجموعه توجه داشته باشید که تمایل دارید با چه لهجه‌ای زبان انگلیسی را بیاموزید.

به هنگام خرید کتاب Vocabulary in use elementary و سایر جلدهای آن، مطالعه توضیح روی جلد درباره لهجه مورد نظر را فراموش نکنید!

کتاب Oxford Word Skills
بهتر است یا کتاب vocabulary in use

خرید کتاب‌های Oxford word skills و Vocabulary in use به‌دلیل شباهت‌های فراوان ساختاری و سبک آموزش لغات انگلیسی، همواره در لیست بهترین‌ انتخاب‌ها بوده اند؛ ما در این مقاله سعی نمودیم تا محاسن و معایب هر کدام را بررسی نموده و انتخاب را برای شما زبان‌آموزان عزیز آسان‌تر کنیم. با کتابانه همراه باشید.


خرید کتاب Oxford Word Skills

معرفی کتاب های Oxford Word Skills؛ آموزش واژگان به سبک انتشارات آکسفورد!

کتاب oxford word skills را انتشارات آکسفورد در سه سطح با ویرایش جدید منتشر کرده است. با کتاب آکسفورد ورد اسکیلز در حدود ۲۰۰۰ لغت انگلیسی به همراه اصطلاحات و تکنیک‌های فراوان برای شناخت لغات مختلف از ریشه سایر واژگان می‌آموزید! بنابراین ارزشش را دارد که در ادامه مقاله، نیم‌نگاهی کمی فیلسوفانه‌تر! به ویژگی‌های این مجموعه ارزشمند داشته باشیم.

کتاب‌های آکسفورد ورد اسکیلز چند جلد دارد؟!

خرید کتاب Oxford word skills در سه سطح برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای امکان‌پذیر بوده که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

آشنایی با ساختار و پکیج آموزشی کتاب آکسفورد ورد اسکیلز:

کتاب های oxford word skills در هر جلد حدود 80 تا 100 یونیت(درس) را شامل می‌شود که هرکدام دسته‌بندی موضوعی خاص خودشان را دارند. کتاب آکسفورد ورد اسکیلز در هر یک از جلدهای خود حدود 2000 لغت را آموزش داده و زبان‌آموز را در مسیر یادگیری واژگان، به‌خوبی هدایت می‌کند.

پکیج آموزشی این مجموعه شامل یک کتاب اصلی به همراه CD شامل آموزش لغات انگلیسی با تلفظ صحیح است.

خرید کتاب Oxford Word Skills ویرایش جدید

ویژگی‌هایی که آکسفورد ورد اسکیلز را ماندگار می‌کند:

باوجود تنوع بسیار زیادی از انواع بهترین کتاب لغت انگلیسی، چرا باید مجموعه آکسفورد ورد اسکیلز در گزینه‌های انتخابی ما باشد؟! پیش از خرید کتاب Oxford word skills، این ویژگی‌هارا مرور کنید تا دلیل ماندگاری این مجموعه برای‌تان شفاف‌تر شود:

  1. وجود یک دسته‌بندی موضوعی مشخص برای آموزش واژگان در هر درس
  2. ارائه واژگان در قالب مطالب درسی کوتاه( نهایتا سه صفحه)
  3. وجود جدول‌های راهنما و ضمایم عالی مرتبط با یادگیری واژگان و اصطلاحات در انتهای کتاب
  4. وجود تمرینات متنوع از ساده تا پیچیده در هر درس
  5. امکان دسترسی به پاسخ‌نامه کامل تمرینات در انتهای کتاب
  6. دسترسی به فهرست الفبایی لغات در انتهای کتاب و آشنایی با تلفظ صحیح آن‌ها
  7. وجود کادری تحت عنوان ” spotlight” با هدف یادآوری واژگان مهم در هر درس
  8. انتخاب تصاویر متناسب با موقعیت‌ها برای لمس کاربرد واژگان در زندگی واقعی
  9. آمادگی برای حضور در آزمون‌های بین‌المللی تافل و آیلتس
  10. وجود تمرینات دوره‌ای بعداز چندین فصل که زمینه یک مرور هدفمند را فراهم می‌کند.
  11. پوشش‌دهی لغات پرتکرار زبان انگلیسی در هر درس

خرید کتاب Vocabulary in Use

معرفی کتاب های Vocabulary in Use؛ آموزش واژگان به سبک انتشارات کمبریج!

کتاب vocabulary in use را انتشارات کمبریج در 4 سطح کاربردی با جدیدترین ویرایش خود در سال 2017 به چاپ رسانده است. از آن‌جایی‌که این مجموعه‌کتاب هم در زمره بهترین کتاب‌های آموزش لغات انگیسی قرار دارد، بهتر است با 4 جلدِ آن در سطوح مختلف آشنا شویم:

کتاب های Vocabulary in Use چند جلد دارد؟!

خرید کتاب Vocabulary in use elementary به همراه سایر جلدهای آن که مجموعا 4 جلد خواهد بود، با عناوینِ زیر امکان‌پذیر است:

  • English Vocabulary in Use Elementary مناسب برای افراد مبتدی
  • English Vocabulary in Use Pre-Intermediate & Intermediate مناسب برای پیش از متوسطه و متوسطه
  • English Vocabulary in Use Upper-Intermediate مناسب برای بالاتراز متوسطه
  • English Vocabulary in Use Advanced مناسب برای سطح پیشرفته

آشنایی با ساختار و پکیج آموزشی کتاب های Vocabulary in Use:

کتاب Vocabulary in use intermediate و سایر جلدهای آن در حدود ۶۰ تا ۱۰۱ یونیت(درس) آموزشی دارند که دسته‌بندی موضوعی متنوعی را شامل می‌شود. مولفان در صفحه ی اول هر درس به آموزش لغات انگلیسی و در صفحه ی دوم به ارزیابی آ‌ن‌ها پرداخته‌اند. محتوای آموزشی کتاب‌های این یوز معمولا بار علمی و پشتوانه تایید شده‌ای از اساتید برتر زبان را به همراه دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید لغات انگلیسی را از پایه به‌صورت کاملا حرفه‌ای بیاموزید، این کتاب را فراموش نکنید.

پکیج آموزشی کتاب های Vocabulary in Use شامل کتاب اصلی آموزشی به‌همراه یک عدد لوح فشرده است که به جدال زبان‌آموز با تلفظ صحیح واژگان کتاب، برای همیشه پایان خواهد داد!

قیمت کتاب vocabulary in use

ویژگی‌هایی که Vocabulary in Use را ماندگار می‌کند:

بهترین کتاب لغت انگلیسی در کتاب‌فروشی‌های اینترنتی و حضوری بسیار است! چرا باید کتاب Vocabulary in use intermediate را به سبد خریمان اضافه کرده و از زمان ارزشمندمان برایش هزینه کنیم؟! پاسخ این سوال را در ادامه خواهیم یافت؛ این مجموعه ویژگی‌هایی دارد که برای هر زبان‌آموزی در بهبود کیفیت یادگیری‌اش تاثیرگذار است:

  • همانند کتاب های Oxford Word Skills، وکبیولری این یوزها هم فهرست موضوعی مشخصی از لغات هر درس را ارائه می‌کنند که مزیت قابل‌توجهی است.
  • ارائه لغات انگلیسی جدید در قالب مثال‌های متنوع و قابل‌درک
  • وجود جدول‌های راهنما و ضمایم عالی مرتبط با یادگیری واژگان و اصطلاحات در انتهای کتاب
  • وجود تمرینات متنوع از ساده تا پیچیده در هر درس
  • امکان دسترسی به پاسخ‌نامه کامل تمرینات در انتهای کتاب
  • وجود تمرینات در صفحه مقابل توضیحاتِ هر درس برای تسلط عمیق‌تر
  • تکرار هدفمند چندین باره لغات در بطن متن، تصاویر و مثال‌های مختلف جهت تثبیت یادگیری

بهترین کتاب آموزش لغات انگلیسی

اهمیت واژگان در آموزش زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های چهارگانه زبان که هرچقدر عمیق‌تر در دریای آموزشش شیرجه بزنید، دریا وسعتی دوچندان می‌گیرد و هرگز هم به کرانه نمی‌رسد، آموزش لغات انگلیسی است! واژگان، غافلگیرکننده‌ترین بخش هر زبان است که نمی‌توانید فرایند یادگیری‌اش را به‌طور کامل پیش‌بینی کنید اما، بدون کتابی که ویژه آموزش لغات طراحی شده باشد، مسیر زبان‌آموزی از کار در معدن هم سخت‌تر خواهد شد!

کلام آخر: آموزش لغات انگلیسی Oxford Word Skills یا Vocabulary in Use؛؟ مسئله این است!

از آنجایی‌که هدف نهایی این مقاله راهنمایی زبان‌آموزان در راستای انتخاب بهترین کتاب لغت انگلیسی است، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال بهترینی باشید که با سبک مطالعه و اهداف شخص شما مطابقت دارد! اگر با این بینش و طرز فکر کتاب موردنظرتان را تهیه کنید، یقینا همت و انگیزه‌تان چندبرابر خواهد شد و بیش از نیمی از مسیر زبان‌آموزی را با این انتخاب درست، طی کرده‌اید!

خرید کتاب Oxford word skills و Vocabulary in use به‌دلیل شباهت‌های فراوان ساختاری و سبک آموزش لغات انگلیسی، همواره در لیست بهترین‌ انتخاب‌ها بوده است؛ بنابراین تهیه یکی از آن‌ها، می‌تواند عصای دست‌تان در روند کلنجار رفتن با واژگان جدید و بدقلق زبان انگلیسی باشد!

امیدواریم که مطالب این مقاله، قدری از سوالات را شما را پاسخ گفته و در حل دغدغه های شما برای انتخاب بهترین کتاب آموزش لغات انگلیسی مفید عمل کرده باشد. شما نیز اگر تجربه مطالعه هر یک از این کتاب‌ها را دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین کتابانه، به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت