دانلود کتاب Oxford Word Skills (PDF آکسفورد ورد اسکیلز)

مجموعه کتاب Oxford Word Skills سری کتاب‌های آموزش واژگان از انتشارات آکسفورد است که به شما کمک می‌کند واژگان انگلیسی خود را بهبود بخشیده و آن‌ها را در زندگی روزمره و مکالمات استفاده کنید. این سری از کتاب‌ها شامل سطوح مختلفی از مبتدی تا پیشرفته است و معمولاً شامل واژگان مرتبط با یک موضوع خاص مانند کار، مسافرت، فناوری، آکادمیک و … است. هر کتاب شامل تمرین‌های متعددی برای تقویت درک و استفاده از واژگان است که از روش‌های متنوعی از جمله نمودارها، تصاویر و متون کوتاه استفاده می‌کند.

در ادامه به طور کامل به معرفی هر یک از جلدهای این مجموعه و ارائه فایل pdf برای دانلود رایگان شما همراهان، می پردازیم. با ما همراه باشید.

کتاب Oxford Word Skills Elementary (2nd)

جلد نخست از مجموعه آکسفورد ورد اسکیلز که شامل کلمات ساده تر، نسبت به سایر جلدها می باشد:

دانلود PDF کتاب Oxford Word Skills Elementary (2nd)

 کتاب Oxford Word Skills Intermediate (2nd)

جلد دوم از این مجموعه که برای افراد دارای سطح متوسط مناسب است:

دانلود PDF کتاب Oxford Word Skills Intermediate (2nd)

Oxford Word Skills Upper-intremediate – Advanced (2nd)

این جلد از مجموعه آکسفورد ورد اسکلیز، برای افرادی مناسب است که وارد سطح پیشرفته شده اند. کتاب حاوی لغات و عبارات سخت و سنگین تر نسبت به جلدهای پیشین است:

دانلود PDF کتاب Oxford Word Skills Upper-intremediate – Advanced (2nd)

کتاب Oxford Word Skills Basic

دانلود کتاب Oxford Word Skills (PDF آکسفورد ورد اسکیلز)

کتاب Oxford Word Skills Intermediate

دانلود کتاب Oxford Word Skills Intermediate

کتاب Oxford Word Skills Advance

دانلود کتاب Oxford Word Skills Advance

مقایسه ویرایش جدید کتاب Oxford Word Skills با ویرایش قبلی

کتاب های آکسفورد ورد اسکلیز در ویرایش دوم خود دچار تغییرات خوب و مفیدی شده‌اند که در ادامه به بررسی این تغییرات خواهیم پرداخت:

  • تعداد یونیت‌ها: ویرایش جدید کتاب آکسفورد ورد اسکیلز، 20 یونیت جدید به هر کتاب اضافه کرده است. این یونیت‌ها شامل مطالب جدید، لغات و عبارات به‌روز و تمرین‌های متنوعی هستند که کتاب‌ها را کامل‌تر و متنوع‌تر از ویرایش قبلی‌شان می‌کنند.
  • Layout و چیدمان مطالب: ویرایش 2 کتاب Oxford Word Skills در زمینه‌ی چیدمان مطالب درسی نیز بهینه شده است. نظم جدید این کتاب، زبان‌آموزان را در فرآیند یادگیری موفق‌تر می‌کند.
  • لغات و اصطلاحات: مجموعه‌ی آکسفورد ورد اسکیلز از لحاظ لغات و اصطلاحات نیز در ویرایش دوم خود، به‌روزتر شده و این امر سبب می‌شود تا زبان‌آموزان با اصطلاحات مدرن زبان آشنا شوند.
  • حذفCD : در ویرایش قدیمی، CD همراه کتاب وجود داشت که شامل محتوای صوتی بود. اما در ویرایش جدید، این CD حذف شده است. اکنون زبان‌آموزان برای تلفظ لغات و اصطلاحات می‌توانند از منابع دیگر مثل دیکشنری‌های آنلاین استفاده نمایند.

ویژگی های کتاب Oxford Word Skills

کتابهای Oxford Word Skills ویژگی‌هایی دارد که آن را به عنوان یک منبع مفید برای زبان آموزان در سطوح گوناگون معرفی می‌کند؛ این ویژگیها عبارتند از:

  • پوشش سطوح مبتدی تا پیشرفته: این کتاب، آخرین سطح از یک مجموعه سه سطحی است و به زبان‌آموزان کمک می کند تا در هر سطحی که قرار دارند، معلومات خود را ارتقا دهند.
  • محوریت موضوعات پرکاربرد: هر فصل این کتاب به یک موضوع مشخص اختصاص داده شده است که از پرکاربردترین مسائل روز می‌باشد. این طراحی محتوا به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا در مکالمات و مطالعه متون مختلف به تسلط کافی برسند.
  • توضیحات جامع: هر واژه که در کتاب آموزش داده می‌شود، به‌صورت کامل و ساده توضیح داده می‌شود. این توضیحات کمک می‌کنند تا زبان‌آموز مفهوم و کاربرد واژگان را به‌خوبی درک کند و از آنها در مکالمات و نوشتار خود به‌طور صحیح استفاده کند.
  • مثال‌های بسیار: از طریق ارائه مثال‌های متعدد برای هر واژه، زبان‌آموزان می‌توانند معانی واژه‌ها را به حافظه‌ی بلند‌مدت خود بسپارند و به‌راحتی فراموش نکنند.
  • تنوع تمرین‌ها: در بخش‌های مختلف کتاب، تمرین‌های متنوعی تعبیه شده است که به تثبیت و ماندگاری مطالب در ذهن کمک شایانی خواهند کرد.
خرید کتاب oxford word skills

ساختار کلی کتاب های Oxford Word Skills

این مجموعه دارای ساختار کلی‌ای است که به شکل زیر تشریح می‌شود:

  • فهرست: در این قسمت، لیست کاملی از دروس کتاب همراه با شماره صفحات آورده شده است.
  • مقدمه: در این بخش، توضیحات جامعی ارائه شده است که شامل موارد زیر می‌شود:
  1. سطح کتاب.
  2. علائم اختصاری و نمادهایی که در کتاب استفاده می‌شود.
  3. چینش مطالب.
  4. نحوه‌ی استفاده بهینه از کتاب
  • دروس : کتاب به تعدادی درس تقسیم می‌شود. هر درس به صورت کاملاً کاربردی، لغاتی را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. علاوه بر این، عبارات مهم‌تر هر درس نیز در کادرهایی با عنوان Spotlight نمایش داده می‌شوند که برای جلب توجه به موارد کلیدی درس بکار رفته‌اند.
  • مرور لغات (Vocabulary Review): در پایان هر موضوع یا درس، چند تمرین برای مرور تمامی کلمات و عبارات مطرح شده در آن ارائه می‌شود. این بخش به خوانندگان کمک می‌کند تا مطالب آموخته شده را تثبیت کرده و دایره واژگان خود را تقویت کنند.
  • ضمائم: در این قسمت، تعدادی جدول تعبیه شده که موضوع اصلی آن مشتقات لغات و کلمه‌سازی است.
  • پاسخنامه‌ی تمرین: در بخش پایانی کتاب، جواب تمرین‌ها، قرار داده شده تا زبان‌آموزان بتوانند عملکرد خود را ارزیابی کنند.
  • لیست کلمات: در پایان کتاب، بخشی به نام Word List وجود دارد که تمامی واژگان و عباراتی که در کتاب آموزش داده شده‌اند، به ترتیب حروف الفبا در آن آورده شده است.

ساختار دروس در کتاب Oxford Word Skills

ساختار دروس کتاب Oxford Word Skills به صورت زیر است:

  • متن (Text): هر درس با یک متن خاص شروع می‌شود که حاوی واژگان جدید است که به مفاهیم و مسائل پرکاربرد و به‌روز می‌پردازد.
  • واژه‌نامه (Glossary): معانی واژگان جدیدی که در بخش متن آمده است، در این قسمت آورده می‌شوند. (شبیه یک دیکشنری کوچک).
  • تمرینات (Exercises)در این قسمت، تمریناتی به زبان‌آموزان ارائه می‌شود تا بتوانند خودآزمایی کنند و مطالب را بهتر درک نمایند.
  • Spotlight: این بخش شامل یک جدول است که در آن راهبردهای زبانشناسی و مکالمه ارائه می‌شود.
  • مرور (Review): این بخش حاوی سوالات مروری، به منظور تثبیت و استقرار مطالب در ذهن زبان‌آموزان تهیه شده‌اند. این سوالات به ارتقاء تسلط زبانی و به یادگیری دائمی مفاهیم کمک می‌کند.
  • Vocabulary Building: این قسمت در نقش یک منبع گرامری برای کلمات عمل می‌کند و حاوی نقش دستوری لغات است.
  • پاسخنامه (Answer Key): این بخش شامل پاسخنامه‌ای است که به سوالات موجود در بخش تمرینات پاسخ می‌دهد.
دانلود کتاب  oxford word skills

روش مطالعه کتاب‌های Oxford Word Skills

شیوه مطالعه کتاب های Oxford Word Skills با توجه به پتانسیل زبان ‌آموزان متفاوت است. برخی مطالعه خودآموز و مستقل را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به استفاده از آن در کلاس های زبان روی می‌ورند. در ادامه به هردوی این روش ها می‌پردازیم:

مطالعه خودآموز:

  • مطالعه مقدمه: ابتدا مقدمه کتاب را به دقت مطالعه کنید تا با ساختار کلی و راهنمایی‌های مربوط به استفاده از کتاب آشنا شوید.
  • استفاده از فهرست و درس‌ها: از فهرست کتاب استفاده کنید تا درس‌هایی را که قصد دارید مطالعه کنید، انتخاب کنید. می‌توانید با توجه به نیازهای خود، به ترتیب موضوعی یا به صورت تصادفی از دروس استفاده کنید.
  • مطالعه درس: هر درس را با دقت مطالعه کنید و تمرین‌های موجود در آن را انجام دهید. عبارات spotlight را بیشتر مورد توجه قرار دهید زیرا این عبارات کلیدی درس هستند و به تقویت دایره واژگان کمک می‌کنند.
  • مرور و تمرین: پس از مطالعه هر درس، به بخش مرور لغات بروید و تمرین‌های آن را انجام دهید تا کلمات و عبارات مهم را تثبیت کنید.

مطالعه در کلاس‌های آموزش زبان:

  • تدریس توسط معلم: اگر در کلاس‌های آموزش زبان شرکت می‌کنید، در مرحله نخست معلم باید راهنمایی‌های لازم را برای استفاده از کتاب‌ها در کلاس ارائه دهد.
  • تبادل نظر و تمرین گروهی: در کلاس‌ها فرصت‌های تبادل نظر و تمرین گروهی نیز وجود دارد. از این فرصت‌ها برای تمرین مهارت‌های زبانی خود و تثبیت مطالب بسیار مفید خواهد بود.
  • پیگیری تکلیف‌ها و تمرین‌ها: در این مرحله، تکالیف انجام شده توسط شما باید از زیر ذره‌بین معلم عبور کند و اشتباهاتتان به شما گوشزد گردد.

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله وبسایت کتابانه، سوالات شما را درباره محتوا و دروس کتاب Oxford Word Skills پاسخ داده باشد. چنانچه پس از دانلود فایل های پی دی اف بالا، همچنان نیاز به خرید کتاب Oxford Word Skills دارید، باید بدانید که فروشگاه کتابانه، کتاب‌های آموزش زبان را با تخفیفات بسیار قابل توجه و بالا به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم. (+)

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت