معرفی کتاب Oxford Word Skills

آشنایی با سطح‌بندی Oxford Word Skills

مهارت یادگیری واژگان زبان انگلیسی، تیری است که زبان‌آموزان دوراندیش به چند نشان می‌زنند! به‌عنوان مثال، اگر دامنه لغات قابل قبولی داشته باشید، مهارت اسپیکینگ(مکالمه) به‌طرز قابل‌توجهی بهتر می‌شود و همچنین سایر مهارت‌های زبانی مانند رایتینگ(نوشتن)، لیسنینگ(شنیدن) و ریدینگ(خواندن) هم به کیفیت مطلوبی خواهد رسید.

واژگان یک زبان، ریشه آن زبان است؛ به همین دلیل، این‌روزها خرید کتاب oxford word skills برای تقویت واژگان و شناخت اصول یادگیری لغات انگلیسی توسط اساتید خبره زبان توصیه می‌شود.

در مقاله امروز وبسایت کتابانه، قرار است یکی از معتبرترین کتاب‌های آموزش واژگان انگلیسی را بررسی کنیم؛ کتاب آکسفورد ورد اسکیلز که در زمینه آموزش واژگان با تکنیک‌های علمی، از خوب‌های روزگار است.

معرفی کتاب های Oxford Word Skills در سه سطح

دانلود کتاب oxford word skills ویرایش جدید که توسط انتشارات محبوب آکسفورد به چاپ رسید و تاکنون بارها تجدید چاپ را تجربه کرده است، یکی از گزینه های همیشگیِ زبان‌آموزان است! این مجموعه کتاب آموزش واژگان با حدود 80 درس در هر جلد، یک برنامه سه دوره‌ای جامع برای یادگیری واژگان کاربردی و روزمره تا تخصصی دارد! بنابراین با هر سطحی از دانش زبانیِ خود، می‌توانید در مسیر زبان‌آموزی اکسفورد ورد اسکیلزها را جدی‌تر بگیرید.

در هر جلد از این کتاب‌ها حدود ۲۰۰۰ لغت انگلیسی خواهید آموخت و درکنار آن، با آگاهی از ویژگی‌های ساختاری واژگان، می‌توانید کلمات مرتبط با یک واژه خاص را به‌راحتی با دانش زبانی خود خلق کنید!

خرید کتاب Oxford Word Skills Elementary

 سطح Oxford Word Skills Elementary

این سطح از کتاب آکسفورد ورد اسکیلز برای مبتدی‌ها و تازه‌واردهای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است. اگر قصد دارید کتابی را انتخاب کنید که با یک دسته‌بندی موضوعی منظم و مثال‌های جذاب و کاربردی از واژگان، شجاعت یادگیری یک زبان جدید را به شما هدیه می‌دهد کتاب Oxford Word Skills Elementary پیشنهاد خوبی است.

خرید کتاب Oxford Word Skills Intermediate

سطح Oxford Word Skills Intermediate

زبان‌آموزانی با دانش زبانی متوسط، می‌توانند مهارت‌های مرتبط با واژگان را به‌لطف کتاب Oxford Word Skills Intermediate ارتقا دهند. کتاب های oxford word skills همچنین برای هدایت زبان‌آموز در مسیر پرپیچ و خم آزمون آیلتس نیز، شروع تاثیرگذاری خواهد بود!

خرید کتاب Oxford Word Skills Upper-intremediate-Advanced

سطح Oxford Word Skills Advanced

اگر با دانش زبانی advanced تصمیم به خرید کتاب oxford word skills گرفته‌اید، بدون شک از حرفه‌ای‌های زبان‌آموزی هستید! با انتخاب این کتاب، قرار نیست حوصله‌تان از تکرار مکررات و دست و پنجه نرم کردن با لغات تکراری سر برود! کتاب Oxford Word Skills Upper-intremediate – Advanced یکی از خاطرجمع کننده‌ترین کتاب‌های آموزش واژگان برای شیرجه زدن در دریایی است که کمتر کسی جسارت تجربه‌اش را دارد!

ضمن این‌که آخرین جلد از مجموعه کتاب آکسفورد ورد اسکیلز برای کسب نمرات عالی در آزمون‌های تافل و آیلتس هم در صدر پیشنهادات ما به زبان‌آموزان است.

آشنایی با ویژگی‌های ساختاری مجموعه آکسفورد ورد اسکیلز

ساختار اصلی کتاب های oxford word skills شامل کتاب اصلی آموزشیِ هر سطح به‌همراه یک عدد CD شامل فایل‌های صوتی است.

با دانلود کتاب oxford word skills ویرایش جدید متوجه خواهید شد که در هر جلد از این مجموعه، به‌طور متوسط هشتاد تا صد یونیت(درس) آموزش داده شده است؛ انتخاب موضوعات باتوجه به دانش زبانی زبان‌آموزان در هر سطح صورت می‌گیرد.

هر کدام از دروس در کتاب های oxford word skills نهایتا سه صفحه دارد؛ بنابراین لحظات یادگیریِ کسل‌کننده‌ای نخواهید داشت. وجود تمرین‌های فراوان برای مرور لغات در انتهای هر درس، جدول‌های راهنما برای اصول ساخت واژگان و پاسخ‌نامه تمرین‌ها در انتهای کتاب، از دیگر نکات حائز اهمیت در بررسی ساختار این مجموعه است؛ پیش از خرید کتاب oxford word skills آگاهی از این نکات ضرورت بسیاری دارد.

علاوه‌بر وجود فهرست الفبایی تمام لغات و تلفظشان در انتهای کتاب، لغات قابل‌توجه و تاحدی مهم‌تراز سایر واژگانِ هر درس نیز در کادری با عنوان «spotlight» مشخص شده است که ابتکار جالبی محسوب می‌شود!

مزیت‌های یادگیری واژگان به سبک کتاب آکسفورد ورد اسکیلز

اگر بخواهیم با دانلود کتاب oxford word skills ویرایش جدید به نقاط قوت این مجموعه اشاره کنیم، موارد زیر از درخشان‌ترین‌های‌ِشان هستند!

  1. وجود تمرین‌های سطح‌بندی شده از ساده تا پیچیده برای هر درس
  2. هشدار برای اشتباهات رایج کلمات مشابه در کادر spotlight
  3. توجه به واژگان مرتبط با یک واژه (collocations)
  4. ارائه واژگان در مثال‌های کاربردی متون و موقعیت‌های قابل‌لمس
  5.  وجود تصاویر مناسب برای تثبیت لغات در حافظه تصویری زبان‌آموز
  6. طبقه‌بندی موضوعی واژگان و ایجاد نظم در روند یادگیری زبان‌آموزان

بهترین روش‌های مطالعه کتاب های آکسفورد اسکیلز

در فرایند مطالعه کتاب های oxford word skills، یا خودآموز زبان هستید یا ترجیح می‌دهید با نظارت استاد در آموزشگاه و کلاس درس، مسیر زبان‌آموزی را پیش ببرید.

به هرحال خرید کتاب oxford word skills انتخابی است که به شرط همت زبان‌آموز و استمرار در فرایند یادگیری زبان انگلیسی کاملا کارآمد خواهد بود.

اگر خودآموز زبان هستید، لوح فشرده کتاب های oxford word skills به کارتان می‌آید و به لطف آن، نگران تلفظ اشتباه لغات نخواهید بود. می‌توانید باتوجه به راهنمایی‌های کوتاه در ابتدای هر درس، روند مطالعه خود را پیش ببرید و با حل تمرین‌ها به تسلط کافی برسید.

اگر کتاب آکسفورد ورد اسکیلز در آموزشگاه زبانی که انتخاب کرده‌اید تدریس می‌شود، بهتر است به معلم زبان خود اعتماد کنید و همراه با سایر همکلاسی‌ها و راهنمایی ایشان، واژگان این مجموعه را آموزش ببینید.

کلام آخر در ستایش کتاب های oxford word skills

بدون شک هیچ کتابی در باب آموزش زبان انگلیسی بدون ضعف و کاستی نیست اما، اگر بخواهیم یکی از کم‌نقص‌ترین و کاربردی‌ترین‌های‌شان را بررسی کنیم، oxford word skills جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت!

البته پیش از دانلود کتاب oxford word skills ویرایش جدید یا خرید آن‌ها، بهتر است تکلیف‌تان را با همت و تلاش خودتان در این مسیر روش کنید!

 اگر اوضاع اراده‌تان برای زبان‌آموزی روبه‌راه است، این مجموعه کتاب می‌تواند همراه خوبی برای یک پیشرفت ملموس و فراموش نشدنی باشد!


مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت