معرفی کتاب Vocabulary in Use

آشنایی با کتاب‌های Vocabulary In Use (وکب این یوز)

بدون شک برای شروع یادگیری یک زبان جدید، واژگان و اصطلاحات آن زبان در اولویت آموزش قرار دارند. واژگان، نبض تپنده زبانی هستند که قرار است صحبت کردن به آن را بیاموزید؛ بنابراین بهتر است با افزایش دامنه لغات و یادگیری کاربرد آن‌ها در سریع‌ترین زمان، به مکالمات خود فرصت بهتر شنیده شدن را هدیه دهید؛ یک مکالمه دلنشین با تسلط زبان‌آموز بر معنای دقیق واژگان و استفاده آن‌ها در جایگاه درست، به‌شدت تاثیرگذار خواهد بود.

در مقاله امروز وبسایت کتابانه به نقد و بررسی مجموعه کتاب Vocabulary In Use می‌پردازیم؛ یکی از غول‌های آموزش واژگان انگلیسی که می‌تواند در مسیر یادگیری زبان جدید، رفیق راهتان باشد!

معرفی مجموعه کتاب های Vocabulary In Use امریکن و بریتیش

کتاب vocabulary in use intermediate و سایر جلدهای آن توسط انتشارات کمبریج در ویرایش چهارم خود (2017) منتشر شده است.

جالب است بدانید که برای استفاده از این کتاب، باید در درجه اول تکلیف‌تان را با لهجه‌ای که خواستار آموزش آن هستید، روشن کنید! این مجموعه، آموزش لغات انگلیسی را با دو لهجه امریکن و بریتیش به چاپ رسانده است؛ بنابراین بعضی از سطح‌های آن به لهجه بریتیش و بعضی دیگر متناسب با امریکن است؛ بهتر است پیش از خرید کتاب vocabulary in use امریکن و بریتیش، مشخصات روی جلد را با دقت چک نمایید.

کتاب های Vocabulary In Use مطابق با دانش زبان انگلیسی زبان‌آموزان در 4 سطح قابل استفاده است:

خرید کتاب Vocabulary in Use Elementary

سطح یک؛ کتاب Vocabulary in Use Elementary

احتمالا میدانید که کتاب Vocabulary In Use elementary از سطوح مبتدی (A2) زبان انگلیسی است. خرید کتاب vocabulary in use elementary برای آن‌هایی که در ابتدای مسیر زبان‌آموزی هستند و قصد دارند با واژگان کاربردی و پرتکرار در موقعیت‌های ساده روزمره آشنا شوند، ضرورت بسیاری دارد.

در این جلد قرار است با حدود ۶۰ موضوع مختلف، واژگان پایه و درعین‌حال ساده، افعال پرتکرار و ضروری را یاد بگیرید. همچنین مترادف‌ها و متضادهای کاربردی با یک دنیا مثال برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های زندگی واقعی، چشم‌ به‌راهِ شما است!

خرید کتاب Vocabulary in Use Pre Intermediate و Intermediate

سطح دو؛ کتاب Vocabulary in Use Pre Intermediate و Intermediate

مولفان کتاب های vocabulary in use با تلفیق دو سطح، برای زبان‌آموزانی با دانش زبانی متوسط، کتاب Vocabulary In Use Pre and Intermediate را طراحی کردند. در این جلد با حدود ۱۰۰ موضوع جذاب آموزشی رو‌به‌رو هستیم. بنابراین اگر می‌خواهید از پس چالش‌های آزمون آیلتس و رسیدن به نمره ۵ یا ۶ آن بربیایید، مطالعه این کتاب را از خودتان دریغ نکنید.

خرید کتاب Vocabulary in Use Upper Intermediate

سطح سه؛ کتاب Vocabulary in Use Upper Intermediate

برای زبان‌آموزانی که دانش زبانی‌شان بالاتراز حد متوسطه است، پیشنهاد می‌کنیم خرید کتاب vocabulary in use Upper intermediate را اولویت خود قرار داده و خیال‌شان از بابت کسب نمره آیلتس ۶ تا ۷ آسوده باشد! در این جلد از مجموعه این یوز، ۱۰۱ یونیت آموزشی وجود دارد؛ ضمن این‌که تنوع مثال‌ها و تصاویر کتاب هم به اوج خود می‌رسد! وجود تمرین‌ها با پاسخ کاملا تشریحی نیز مانند سایر جلدهای این مجموعه، به قوت خود باقی است!

خرید کتاب Vocabulary in Use Advanced

سطح چهار؛ کتاب Vocabulary in Use Advanced

آخرین جلد از کتاب های Vocabulary in Use برای حرفه‌ای‌های زبان‌آموزی طراحی شده است! اگر دانش زبانی‌تان در این مرز قرار دارد، سطح ادونس می‌تواند پله ترقی شما محسوب شود. در ۱۰۱ درس کتاب Vocabulary in Use Advanced با موضوعات مختلف و تاحدودی تخصصی، می‌توانید دایره لغات‌تان را حرفه‌ای‌تراز قبل، افزایش دهید‌.

آشنایی با ویژگی‌های ساختاری و سبک آموزشی کتاب های Vocabulary in Use

در هر جلد از کتاب های Vocabulary in Use بیش از 50 یونیت آموزشی با موضوعات مختلف وجود دارد. هرکدام از این درس‌ها شامل یک صفحه درس‌نامه آموزشی به همراه مثال‌های فراوان است. در صفحه رو‌به‌رو، تمرین‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای محک زدن دانش زبانی و همچنین تثبیت مطالب آموخته‌شده از آن‌ها استفاده کنید.

خبر خوش این است که Vocabulary in Useها یک گام‌به‌گام کوچک هم هستند! بنابراین می‌توانید به پاسخ تشریحی تمرین‌های هر درس در انتهای کتاب دسترسی کامل داشته باشید.

وجود فایل‌های صوتی که تلفظ صحیح واژگان را آموزش می‌دهند، یکی دیگر از مزایای خرید کتاب vocabulary in use است.

در مجموعه کتاب های vocabulary in use لیست‌های جذاب و متنوعی از افعال بی‌قاعده، پیشوندها و پسوندهای متنوع برای یادگیری ساخت واژگان متعدد از ریشه یک واژه وجود دارد که مطالعه آ‌ن‌ها در صفحات انتهای این مجموعه خالی از لطف نیست.

آموزش کتاب Vocabulary In Use
بخشی از محتوای آموزشی کتاب Vocabulary In Use

روش‌های مطالعه موثر کتاب های in Use؛ خودآموز یا آموزشگاه؟!

یکی از بزرگترین مزیت های خرید کتاب vocabulary in use elementary و سایر جلدها، امکان استفاده از آن‌ها به‌صورت خودآموز است؛ به‌ویژه اگر برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌شوید. شیوه بیان مطالب، وجود مثال‌های قابل فهم و تمریناتی که پاسخ‌نامه کاملا تشریحی در انتهای هرجلد از کتاب دارند، کاملا متناسب با شیوه مطالعه خودآموز (بدون نیاز به استاد) است.

البته که کتاب های vocabulary in use معمولا به‌دلیل همه‌جانبه بودن و سادگی بیان مطالب، جذابیت زیادی برای آموزشگاه‌های زبان داشته و به‌عنوان کتاب مکمل، در برنامه آموزشی آن‌ها قرار می‌گیرد.

استفاده از Vocabulary in Use در مسیر زبان‌آموزی؛ تصمیم نهایی با شما است!

از آنجایی‌که وجود کتاب‌های تخصصی آموزش واژگان زبان انگلیسی در سال‌های اخیر رو‌ به افزایش است، انتخاب یک منبع آموزشی مناسب چندان آسان نیست!

کارشناسان کتابانه طی مقالات مختلف، بهترین کتاب‌های آموزش واژگان را معرفی می‌کنند؛ کافی است که بدانید با کدام سبک و روش‌های آموزش مطالب، ارتباط دوستانه‌تری برقرار خواهید کرد.

تاکنون کتاب vocabulary in use امریکن یا بریتیش را تهیه کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، لطفا از روش‌های کلنجار رفتن با واژگان انگلیسی در این کتاب برای دیگر مخاطبین کتابانه بنویسید! یقینا هر شخص روش مطالعه خاص خودش را دارد اما، شاید روش شما هم برای دیگرانی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند، چراغی را روشن کرد!

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت