علوم و فنون ادبی مشاوران

نقد و بررسی علوم و فنون ادبی مشاوران (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)

کتاب علوم و فنون ادبی مشاوران با هدف کمک به دانش‌آموزان و داوطلبان گروه انسانی برای موفقیت در درس ادبیات تخصصی آزمون سراسری نگاشته شده است.

مولفان این کتاب، که خودشان برای سال‌های متمادی مدرس و طراح سوالات این درس بوده‌اند، تلاش کرده‌اند تمام بخش‌های دشوار، نکات مهم، مطالب سوال برانگیز و ترفندهایی که طراحان تست‌های کنکور برای به‌ چالش کشیدن ذهن افراد از آن بهره می‌گیرند را کاملا پوشش دهند.

ویژگی‌های کتاب علوم و فنون ادبی مشاوران

کتاب علوم و فنون ادبی انتشارات مشاوران آموزش، یکی از کتاب‌ های معروف رشته انسانی در درس زبان و ادبیات تخصصی کنکور است.

این کتاب به چهار بخش «سبک‌شناسی و تاریخ ادبیات»، «عروض و قافیه»، «آرایه‌های ادبی» و «قرابت معنایی» تقسیم شده است.

در این بخش‌ها، سعی شده به‌ وسیله نمودارها و جداول مقایسه‌ای، جهت یادگیری درس علوم و فنون ادبی از سمت حفظی به سمت مفهومی تغییر پیدا کند.

نقاط قوت کتاب علوم و فنون ادبی مشاوران

  • ارائه تست‌های با کیفیت و نزدیک به کنکور
  • درسنامه مفصل و قابل فهم
  • بررسی تصاویر کتاب درسی

فهرست کتاب‌های علوم و فنون ادبی مشاوران

کتاب تستیک علوم و فنون ادبی دهم مشاوران

کتاب علوم و فنون ادبی دهم مشاوران شیوه آموزشی که در پیش گرفته سعی دارد تا دانش آموزان مطالب درسی را به خوبی یاد بگیرند و نه آنکه مجبوربه حفظ کردن آن شوند.

با اینکه همه مطالب به صورت خلاصه هستند ولی مطالب مهم و نکات کلیدی و کاربردی کتاب می باشند. کتاب تستیک علوم و فنون ادبی دهم مشاوران سعی دارد با پرسش های متنوع از جمله پرسش های (دوگزینه ای، جای خالی، پاسخ کوتاه و پاسخ بلند ) یادگیری دانش پژوهان را افزایش دهد.

در ادامه تعدادی سوالات تستی و خود ارزیابی ارائه شده و قابل استفاده برای دانش آموزان کنجکاوی است که می خواهند در تمامی مراحل درسی از امتحان تا کنکور موفق شوند و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری بالا روند. پاسخ تشریحی همه ی این سوالات در پایان کتاب جمع آوری و ارائه شده است.

نقد و بررسی علوم و فنون ادبی مشاوران (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تستیک علوم و فنون ادبی دهم مشاوران
  • آموزش جامع و همه‌فهم
  • آزمون‌های آزمایشی
  • آشنایی با ساختارهای تستی

کتاب تستیک علوم و فنون ادبی یازدهم مشاوران

در این کتاب سعی شده تا از درسنامه‌هایی جامع و پر نکته استفاده شود که افراد را از هر منبع آموزشی دیگری بی‌نیاز می‌سازند. ترتیب دروس این کتاب مطابق با ترتیب فصل‌های کتاب درسی است تا افراد در مواقع نیاز به منبع اصلی مراجعه کنند.

در دروس تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی، بخش‌هایی با عنوان (نشانه‌گذاری) وجود دارند که افراد باید آن‌ها را کاملا جدی بگیرند.

تقسیم‌بندی ویژگی‌ها و خصوصیات هر دوره براساس بازه زمانی اتفاقات، محدوده جغرافیایی رویدادها، حاکمیت سیاسی، وضعیت اجتماعی حاکم و بر جامعه و از همه مهم‌تر، تاثیر تمامی عوامل بیان شده در ادبیات، به افراد کمک می‌کند تا حوادث تاریخی و سبک ادبی مربوط به هر دوره را راحت‌تر درک کنند.

در دروس عروض و قافیه، پایه‌های آوایی با زبانی ساده و به شکلی کاربردی آموزش داده شده‌اند. از آن‌جایی که یکی از راه‌های کسب مهارت در دروس عروض، بررسی مثال‌های متنوع و حل تمرینات گوناگون و تکرار می‌باشد، لذا کادرهایی با عنوان (به وقت تمرین)، کمک زیادی به افراد خواهند کرد.

در دروس آرایه‌های ادبی، هر مبحث با یک مثال ساده آغاز شده که کاربرد هر آرایه را در مکالمه عادی و روزمره نشان می‌دهد. مثال‌های متنوع از آرایه‌های ادبی در دو عنوان (از دل کتاب) و (بیشتر از کتاب)، افراد را با مثال‌های هم‌سطح و فراتر از کتاب درسی مواجه خواهد ساخت.

نقد و بررسی علوم و فنون ادبی مشاوران (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های تستیک علوم و فنون ادبی یازدهم مشاوران
  • آموزش کامل مباحث
  • آشنایی با ساختارهای تستی
  • تسلط بر انواع آزمون‌های تشریحی مدارس

کتاب هدفدار علوم و فنون ادبی دوازدهم مشاوران

مطالب درس‌نامه‌های فنون دوازدهم مشاوران در عین جامعیت اما به صورت طبقه بندی شده و گاه در قالب جداولی ارائه شده اند تا باعث بهتر یادگیری مطالب، ماندگاری بیشتری در ذهن شوند.

در خلال بیان درس، مثال هایی در قالب تمرین و پاسخ به چشم می‌خورد و به این ترتیب مخاطب با نحوه پاسخ گویی به سؤالات آشنا می گردد.

هم‌چنین پایان هر درس را مجموعه سؤالاتی تحت عنوان “خودارزیابی” دربرگرفته‌اند تا با پاسخ دادن به آنها ضمن مرور مباحث، امر یادگیری به مرحله تثبیت برسد. در انتهای فصول نیز “کارگاه تحلیل” قرار دارد و شامل نمونه سؤالاتی از محتوای موجود در فصل می‌باشد.

پس از ارائه محتوای درسی، بخش دیگر کتاب به بررسی تمام ابیات موجود در کتاب درسی در سه قلمرو زبانی، ادبی و فکری می‌پردازد تا دانش‌آموز به عنوان منبعی مناسب و مطمئن به مطالعه در این قلمروها بپردازد.

با توجه به اینکه آماده نمودن مخاطب جهت شرکت در کنکور از دیگر اهداف تألیف کتاب هدف دار علوم و فنون ادبی دوازدهم مشاوران آموزش شمرده شده، سؤالات تستی  به تفکیک هردرس در بخش بعدی گنجانده شده‌اند.

نقد و بررسی علوم و فنون ادبی مشاوران (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های هدفدار علوم و فنون ادبی دوازدهم
  • تسلط کامل بر مطالب کتاب درسی
  • آشنایی با نمونه‌های تستی
  • کسب مهارت کامل برای رویارویی با سؤالات کنکور

کتاب علوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران

این کتاب، تمامی مطالب و مباحث کتاب درسی را به چهار بخش اصلی: (سبک‌شناسی و تاریخ ادبیات)، (عروض و قافیه)، (آرایه‌های ادبی) و (قرابت معنایی) تقسیم کرده است.

در بخش سبک‌شناسی و تاریخ ادبیات روابط علی وقایع توسط نمودارهای توالی زمانی مشخص شده‌اند.

در پایان مباحث سبک‌شناسی نیز، نمونه‌ای از اشعار مخصوص آن سبک، در سه قلمرو زبانی، ادبی و فکری، تحلیل و برسی شده‌اند.

در بخش عروض و قافیه، تمامی نکات، به‌صورت جزء به جزء و مثال‌های فراوان آموزش داده شده و سپس تمرینات مربوط به آن آورده شده. همچنین نکات ریز تستی کنکوری این مباحث با عنوان فراموش نکنید مشخص شده‌اند.

در بخش آرایه‌های ادبی، توضیح مطالب توسط مثال و مصداق‌های متعدد و تحلیل نمونه‌های فراوان، صورت گرفته است. در بخش قرابت معنایی نیز، اصلی‌ترین مفاهیم شعری هر دوره، در قالب ساختار سوالات کنکور برسی شده‌اند.

علاوه بر درسنامه، این کتاب حدود 1700 تست چهار گزینه‌ای نیز آورده شده در سطح‌بندی شده هستند و افراد را برای کنکور آماده می‌سازند.

در پایان کتاب نیز پاسخنامه تمامی تست‌ها آورده شده که افراد با مطالعه آن می‌توانند نقاط ضعفشان را شناسایی و دوباره مرور کنند.

نقد و بررسی علوم و فنون ادبی مشاوران (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب علوم و فنون ادبی جامع مشاوران
  • بیان نکات و چالش‌های موجود در شناخت هر مبحث
  • توضیح نکات کنکوری موجود در هر مبحث
  • ارائه مثال‌های متنوع از هر مبحث
  • منتخبی از تست‌های شبیه‌سازی‌شده

راهنمای خرید کتاب علوم و فنون مشاوران

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های علوم و فنون ادبی مشاوران که جز قویترین کتاب‌های علوم و فنون کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت